Gå til innhold

Typen roter med feil ting igjen.....

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei.

Jeg kunne trenge noen gode råd her, skal prøve å holde meg så kort som mulig.

Det gjelder kjæresten min. Vi har vært sammen et år nå, og etterhvert i forholdet fikk jeg vite at han røyket en del pot og begynte igjen bare mer og mer etterhvert. Han hadde da røyket 3-4 år men hadde prøvd å slutte et par ganger. Men han begynte igjen. Han sluttet for noen måneder siden, tok seg en "ferie" på to måneder hvor han besøkte familie på andre siden av landet omtrent. Når han kom tilbake sa han selv hvor mye bedre han hadde det med seg selv, og han så så mye bedre ut også.

Men nå er jeg bekymret for hva han driver med. Den siste måneden kanskje, har han vært ute omtrent hver helg, både fredag og lørdag. Og jeg tror han har røyket i tillegg til å drikke en del. Han har også kommet i ukedager til meg ganske så fjern, så jeg vet jo hva han har gjort.

Hva kan jeg si eller gjøre for å få han til å holde seg vekke fra det? Når man skal endre noe som er et problem i livet sitt, så må man jo endre årsaken til problemet også. Men jeg tror ikke han ser det på den måten. Når han fortsetter å henge med de "kompisene" sine som røyker masse, så selvfølgelig klarer ikke han motstå fristelsen når de konstant tilbyr han. Jeg er redd for at han kommer til å miste jobben sin IGJEN, og han har allerede mistet kontakten med noen veldig gode kamerater av han. Han har blitt tynnere igjen også og har sluttet å trene og drive med musikken sin, noe han er så glad i, har et talent for og har lyst til å lykkes i. Han gir rett og slett opp på ting som gir han mening og glede i livet. Livet stopper opp for han, han kommer seg ingen vei. Han har tidligere fått sparken fra flere jobber eller sluttet etter ca. en uke. Han har også noen fag å ta opp fra vgs. som han enda ikke har fått gjort..

Er det noe jeg kan si eller gjøre for å hjelpe han? Han blir små irritert hvis jeg prøver å spørre han hvorfor han begynner å leke med de greine igjen, så jeg tror jeg må trå litt varsomt. Jeg vet også familien hans er veldig bekymret, men han vil ikke høre på de. Bestekameraten hans vet jeg også prøver å råde han på rett vei, men det må da være NOE jeg også kan gjøre for å hjelpe han? Hvordan skal jeg snakke med han og hva skal jeg si til han som får han til å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han må begynne å ta pisse prøve! enkelt å greit.

Anonym poster: fb28c717b8ad6982d8a6b341b0771612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

han må begynne å ta pisse prøve! enkelt å greit.

Hvordan kan det hjelpe? Jeg, familien og de fleste vennene hans vet hva han driver med. Og han bryr seg nok ikke mye om han hadde mistet jobben sin heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke endre andre.

Du kan ikke endre André.

Du kan ikke, Endre André.

Hvis det ikke fungerer, så vet du hvor døren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få noen til å slutte om han ikke ønsker det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det hjelpe? Jeg, familien og de fleste vennene hans vet hva han driver med. Og han bryr seg nok ikke mye om han hadde mistet jobben sin heller.

nei vis han ikke bryr seg om å miste jobben da er det jo greit.for det er jo det som evt kan bli konsekvens.

2 av exene mine måtte ta pisse prøver de slutta allefall. for da ble det jo kontrollert.

en annen ex ble sendt på rehab men han hadde mer problemer enn røyke.

men du skriver han er blitt så tynn i min erfaring så blir de først tynnere når de begynner på andre stoffer en hasj å den typ. så det synes jeg er litt rart for man får oftes mer lyst på mat når man røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men du skriver han er blitt så tynn i min erfaring så blir de først tynnere når de begynner på andre stoffer en hasj å den typ. så det synes jeg er litt rart for man får oftes mer lyst på mat når man røyker.

Men det er ikke alle som gidder å fikse mat når de er steine. Jeg kjenner dessuten et par stykker som har sluttet å få munchies siden de er steine hele tiden uansett, og har vært slik lenge.

Anonym poster: 658742b15a62b6e9489d25648c69384c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg prøver da ikke å endre han. Rusen er ikke han. Ville dere sagt det samme til moren hans? "Sorry, han er sånn. Lær å leve med det".

Det handler om at jeg vil hjelpe han. Hadde han vært en god venn og ikke kjæresten min hadde jeg spurt om råd om det samme. Skal jeg bare dumpe han fordi han har et problem og det er ikke mitt liv det går ut over? Jeg spør om råd til hvordan jeg kan hjelpe han ikke hvordan jeg kan endre han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...