Gå til innhold

Blir klitoris " død" med årene? Jeg er bare 30


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 30 år. Har onanert siden jeg var 14 år, så det begynner jo å bli noen år. Har alltid masert klitoris, og det er slik jeg oppnår orgasme, både gjennom egen onani eller ved samleie.

Jeg har alltid vært ganske aktiv på onaneringsfronten. Da jeg var singel, tror jeg nok at jeg hadde en 4-5 orgasmer i uka. Så min klitoris har jo fått ganske mye " hjuling" opp igjennom årene.

Det jeg begynner å merke, er at det kan ta lenger tid før jeg klarer å oppnå orgasme. Jeg må gjerne onanere lenger, før jeg klarer å komme.

Dette har jeg observert, og det får meg til å undre på om dette har med alderen å gjøre. At klitoris vil tåle mer jo eldre man blir, eller sagt på en annen måte: Klitoris trenger mer berøring jo eldre man blir.

Da jeg begynte å onanere i tennårene, så var jeg så følsom at jeg måtte fingre utenpå trusa. Det varte et par år. Tidligere i 20 årene, kunne jeg om jeg var sprengkåt, oppnå orgasme innen ett minutt. Er usikker på om jeg kunne klart dette nå.

Så... Det har liksom ikke vært så mye snakk om kvinners klitoris, og om den endrer seg følelsesmessig gjennom livet til kvinnen. Er det vanlig at man med årene, vil trenge mer stimuli for å klare å komme? Akkurat den tanken synest jeg er litt skummel, for jeg tenker da liksom " eh,...hvor skal så dette ende?".

Kan klitoris sakte men sikkert dø/visne vekk, med årene?

Eller kan det jeg føler nå, at det er blitt noe vanskeligere å komme, være et resultat av at jeg har onanert så mye opp igjennom årene`?

Jeg kommer alltid når jeg har sex med min partner, gjennom stimulering av klitoris, men jeg merker at det tar lengre tid nå enn før..

Anyone som deler samme erfaring?? Er dette vanlig??

Anonym poster: 100bab8afdc6fd8512b65aced6eb57ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jerngrepet... det samme som skjer med oss gutta hvis vi runker for mye og for hardt. Man blir til slutt vant til å ta hardt i, og da blir det vanskeligere å oppnå orgasme. Det hjelper å ikke onanere på en stund :Nikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke død, jeg er 35. Men er jo en del som blir "avhengige" av vibrator osv og derfor ikke klarer å få orgasme ved ren håndmakt uten avvenning.

Anonym poster: d8a6d0b993fda2388f83ea4f8958797f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ikke død, jeg er 35. Men er jo en del som blir "avhengige" av vibrator osv og derfor ikke klarer å få orgasme ved ren håndmakt uten avvenning.

Anonym poster: d8a6d0b993fda2388f83ea4f8958797f

Jeg bruker ikke vibrator. Jeg gikk til innkjøp av noen slike for mange år siden, men det var så voldtsomt ( selv på laveste vibrering) at jeg ikke klarte å bruke det på klitoris. Det ble for ømt... Bruker bare fingrene, når jeg onanerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jerngrepet... det samme som skjer med oss gutta hvis vi runker for mye og for hardt. Man blir til slutt vant til å ta hardt i, og da blir det vanskeligere å oppnå orgasme. Det hjelper å ikke onanere på en stund :Nikke:

Jeg har hørt at det kan forekomme hos gutter, at de som slet med for tidlig utløsning ble bedre med årene. Ja, jeg merker at det hjelper å la være å onanere på en stund. Men det tar likevel litt lenger tid enn det jeg før var vandt til. Jeg ser for meg at jeg vanligvis bruker rundt 10 minutter når jeg fingrer til vanlig. Men da pleier jeg å bygge det opp, slik at jeg skal få en sterkere orgasme. Er mulig jeg kunne klart å komme etter 5 minutter ( Helt alene ved onanering) men ikke sikkert at orgasmen da hadde blitt like sterk.

Hvor lenge er det vanlig å onanere før man kommer egentlig? Jeg har aldri før hatt noen problemer med å komme, og har følt meg veldig heldig siden det har vært så mye skriverier om kvinner som sliter med å få orgasme. Det er kanskje derfor jeg nå får en frykt/bekymring, for at jeg plutselig skal forvandles til å bli en av de som " sliter". Skrekk og gru...

Dere andre kvinner: Hvor lang tid trenger dere, for å oppnå orgasme, ved onanering på egenhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en kvinne på 30 år. Har onanert siden jeg var 14 år, så det begynner jo å bli noen år. Har alltid masert klitoris, og det er slik jeg oppnår orgasme, både gjennom egen onani eller ved samleie.

Jeg har alltid vært ganske aktiv på onaneringsfronten. Da jeg var singel, tror jeg nok at jeg hadde en 4-5 orgasmer i uka. Så min klitoris har jo fått ganske mye " hjuling" opp igjennom årene.

Det jeg begynner å merke, er at det kan ta lenger tid før jeg klarer å oppnå orgasme. Jeg må gjerne onanere lenger, før jeg klarer å komme.

Dette har jeg observert, og det får meg til å undre på om dette har med alderen å gjøre. At klitoris vil tåle mer jo eldre man blir, eller sagt på en annen måte: Klitoris trenger mer berøring jo eldre man blir.

Da jeg begynte å onanere i tennårene, så var jeg så følsom at jeg måtte fingre utenpå trusa. Det varte et par år. Tidligere i 20 årene, kunne jeg om jeg var sprengkåt, oppnå orgasme innen ett minutt. Er usikker på om jeg kunne klart dette nå.

Så... Det har liksom ikke vært så mye snakk om kvinners klitoris, og om den endrer seg følelsesmessig gjennom livet til kvinnen. Er det vanlig at man med årene, vil trenge mer stimuli for å klare å komme? Akkurat den tanken synest jeg er litt skummel, for jeg tenker da liksom " eh,...hvor skal så dette ende?".

Kan klitoris sakte men sikkert dø/visne vekk, med årene?

Eller kan det jeg føler nå, at det er blitt noe vanskeligere å komme, være et resultat av at jeg har onanert så mye opp igjennom årene`?

Jeg kommer alltid når jeg har sex med min partner, gjennom stimulering av klitoris, men jeg merker at det tar lengre tid nå enn før..

Anyone som deler samme erfaring?? Er dette vanlig??

Anonym poster: 100bab8afdc6fd8512b65aced6eb57ba

Jeg er eldre enn deg. Og min følsomhet har ikke endret seg i det hele tatt siden jeg var i tenårene. Like følsom så lenge jeg er tennt nok. Like multiorgasmisk som i tenårene også. Det har heller ikke endret seg.

Men jeg har aldri brukt vibrator på klitoris. Det blir for intenst.Og jeg har alltid tenkt at det må være litt skadelig. Og bli vant til for kraftig stimulering.

Mulig det er noe hormonelt...alle har perioder hvor lysten på sex forsvinner for så å blusse opp kraftig igjen. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Alder har neppe noe med dete å gjøre.

Bortsett fra de som føder da, og revner forover og på den måten skader nerver i klitoris...veldig skjeldent. Men det skjer..

Anonym poster: 0933712a8d3616e2bf7e1588f6feac61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er eldre enn deg. Og min følsomhet har ikke endret seg i det hele tatt siden jeg var i tenårene. Like følsom så lenge jeg er tennt nok. Like multiorgasmisk som i tenårene også. Det har heller ikke endret seg.

Men jeg har aldri brukt vibrator på klitoris. Det blir for intenst.Og jeg har alltid tenkt at det må være litt skadelig. Og bli vant til for kraftig stimulering.

Mulig det er noe hormonelt...alle har perioder hvor lysten på sex forsvinner for så å blusse opp kraftig igjen. Tror ikke du trenger å bekymre deg.

Alder har neppe noe med dete å gjøre.

Bortsett fra de som føder da, og revner forover og på den måten skader nerver i klitoris...veldig skjeldent. Men det skjer..

Anonym poster: 0933712a8d3616e2bf7e1588f6feac61

Det er bra å høre at dere andre ikke merker noe endret forskjell. Følsomheten er nok den samme, dvs at det føles like deilig å berøre klitoris som tidligere, så sexen er ikke dårligere, det er bare at orgasmene sitter lenger inne.

Jeg bruker heller ikke vibrator, det blir også for intenst for meg, men bruker jo det trykket jeg trenger med fingrene.

Sexlysten er det ingenting å si på, egentlig:) Jeg er ganske så lysten på sex, og nyter sexen veldig godt når jeg har sex med partner, så vel som ved egen onani. Så det skal ikke ha noe å si...

Kanskje det egentlig sitter psykisk, ubevisst, at jeg har begynt å bekymre meg for det, fordi jeg har merket en endring og så har det bare ballet på seg. I disse tider er det jo så mye fokus på kvinnens orgasme, at man som kvinne ikke har noe annet valg enn å klare å få orgasme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra å høre at dere andre ikke merker noe endret forskjell. Følsomheten er nok den samme, dvs at det føles like deilig å berøre klitoris som tidligere, så sexen er ikke dårligere, det er bare at orgasmene sitter lenger inne.

Jeg bruker heller ikke vibrator, det blir også for intenst for meg, men bruker jo det trykket jeg trenger med fingrene.

Sexlysten er det ingenting å si på, egentlig:) Jeg er ganske så lysten på sex, og nyter sexen veldig godt når jeg har sex med partner, så vel som ved egen onani. Så det skal ikke ha noe å si...

Kanskje det egentlig sitter psykisk, ubevisst, at jeg har begynt å bekymre meg for det, fordi jeg har merket en endring og så har det bare ballet på seg. I disse tider er det jo så mye fokus på kvinnens orgasme, at man som kvinne ikke har noe annet valg enn å klare å få orgasme....

Men jeg er også nysgjerrig på om følsomheten vil endre seg når jeg blir eldre. Eks etter overgangsalderen ? 55 - 60 år liksom. Hva skjer da ? Er jeg akkurat som før eller endrer ting seg ?? Håper noen virkelig gamle damer kan fortelle : )

Anonym poster: 0933712a8d3616e2bf7e1588f6feac61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en kvinne på 30 år. Har onanert siden jeg var 14 år, så det begynner jo å bli noen år. Har alltid masert klitoris, og det er slik jeg oppnår orgasme, både gjennom egen onani eller ved samleie.

Jeg har alltid vært ganske aktiv på onaneringsfronten. Da jeg var singel, tror jeg nok at jeg hadde en 4-5 orgasmer i uka. Så min klitoris har jo fått ganske mye " hjuling" opp igjennom årene.

Det jeg begynner å merke, er at det kan ta lenger tid før jeg klarer å oppnå orgasme. Jeg må gjerne onanere lenger, før jeg klarer å komme.

Dette har jeg observert, og det får meg til å undre på om dette har med alderen å gjøre. At klitoris vil tåle mer jo eldre man blir, eller sagt på en annen måte: Klitoris trenger mer berøring jo eldre man blir.

Da jeg begynte å onanere i tennårene, så var jeg så følsom at jeg måtte fingre utenpå trusa. Det varte et par år. Tidligere i 20 årene, kunne jeg om jeg var sprengkåt, oppnå orgasme innen ett minutt. Er usikker på om jeg kunne klart dette nå.

Så... Det har liksom ikke vært så mye snakk om kvinners klitoris, og om den endrer seg følelsesmessig gjennom livet til kvinnen. Er det vanlig at man med årene, vil trenge mer stimuli for å klare å komme? Akkurat den tanken synest jeg er litt skummel, for jeg tenker da liksom " eh,...hvor skal så dette ende?".

Kan klitoris sakte men sikkert dø/visne vekk, med årene?

Eller kan det jeg føler nå, at det er blitt noe vanskeligere å komme, være et resultat av at jeg har onanert så mye opp igjennom årene`?

Jeg kommer alltid når jeg har sex med min partner, gjennom stimulering av klitoris, men jeg merker at det tar lengre tid nå enn før..

Anyone som deler samme erfaring?? Er dette vanlig??

Anonym poster: 100bab8afdc6fd8512b65aced6eb57ba

Etter fylte 40 år visner den å faller av..............................

Anonym poster: edae295da6ed7896fa4f22ce4ea7135a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Gammel, gammel tråd... Men et tema som er like viktig nå som da. 

Lurt litt på det jeg også, for eks når man blir over 55-60 , er man like følsom nedentil da? 🙃

Anonymkode: fbf4c...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er rundt tredve har onanert siden jeg var barn. Min klitt er veldig sensitiv, jeg må onanere rundt klitta, og ikke på om jeg ikke rir, da blir det rett på. 

Anonymkode: 93c92...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så ikke før jeg hadde posta at det var en tråd fra 2012. Ikke vits i å påpeke, da jeg allerede har sett dette sjæl. 

Anonymkode: 93c92...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gammel, gammel tråd... Men et tema som er like viktig nå som da. 

Lurt litt på det jeg også, for eks når man blir over 55-60 , er man like følsom nedentil da? 🙃

Anonymkode: fbf4c...f56

Jeg kan ikke svare for alle på den alderen, men er selv 54. Følsomheten er den samme hos meg. Men samleie er ikke det samme, da man etter overgangsalder blir tørrere og med det fort sår. Det er derfor, for meg, smertefullt med samleie og det var det ikke tidligere. I tillegg har interessen for sex dabbet av hos meg, kanskje pga sistnevnte.

Anonymkode: 41bcb...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 50 og er i hvert fall like følsom selv om jeg alltid har onanert mye. Sex er og like supert som det har vært.

Anonymkode: 34edd...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger nok helt sikkert mere i hodet enn annet;) 

Er 30år selv å merker sexen er bedre nå enn noengang. Og akkurat like følsom som alltid!

Anonymkode: fbf4c...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

La vær å onanere en stund,så kan følsomheten komme tilbake 👍

Anonymkode: a8f4c...475

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke dame, men en bekjent 70+ sier hun får orgasme ved klitorisstimulering, men det tar ca. 30 minutter.

En 60+ kommer som et skudd etter litt sleiking.

Anonymkode: 8087f...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2012 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 30 år. Har onanert siden jeg var 14 år, så det begynner jo å bli noen år. Har alltid masert klitoris, og det er slik jeg oppnår orgasme, både gjennom egen onani eller ved samleie.

 

Jeg har alltid vært ganske aktiv på onaneringsfronten. Da jeg var singel, tror jeg nok at jeg hadde en 4-5 orgasmer i uka. Så min klitoris har jo fått ganske mye " hjuling" opp igjennom årene.

 

Det jeg begynner å merke, er at det kan ta lenger tid før jeg klarer å oppnå orgasme. Jeg må gjerne onanere lenger, før jeg klarer å komme.

 

Dette har jeg observert, og det får meg til å undre på om dette har med alderen å gjøre. At klitoris vil tåle mer jo eldre man blir, eller sagt på en annen måte: Klitoris trenger mer berøring jo eldre man blir.

 

Da jeg begynte å onanere i tennårene, så var jeg så følsom at jeg måtte fingre utenpå trusa. Det varte et par år. Tidligere i 20 årene, kunne jeg om jeg var sprengkåt, oppnå orgasme innen ett minutt. Er usikker på om jeg kunne klart dette nå.

 

Så... Det har liksom ikke vært så mye snakk om kvinners klitoris, og om den endrer seg følelsesmessig gjennom livet til kvinnen. Er det vanlig at man med årene, vil trenge mer stimuli for å klare å komme? Akkurat den tanken synest jeg er litt skummel, for jeg tenker da liksom " eh,...hvor skal så dette ende?".

 

Kan klitoris sakte men sikkert dø/visne vekk, med årene?

Eller kan det jeg føler nå, at det er blitt noe vanskeligere å komme, være et resultat av at jeg har onanert så mye opp igjennom årene`?

 

Jeg kommer alltid når jeg har sex med min partner, gjennom stimulering av klitoris, men jeg merker at det tar lengre tid nå enn før..

 

Anyone som deler samme erfaring?? Er dette vanlig??

 

 

Anonym poster: 100bab8afdc6fd8512b65aced6eb57ba

4-5 orgasmer i uka var ikke så mye og ikke nok til å gjøre klitoris mindre følsom i mine øyne. Jeg får ofte 5-10 orgasmer om dagen og da bruker jeg en kraftig vibrator som gjør at jeg kan bli litt følelsesløs etter en stund, men da tar jeg litt pause og blir fort så god som ny.

Anonymkode: fcb56...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...