Gjest Gjestinnen Skrevet 29. juli 2012 #61 Skrevet 29. juli 2012 Hva har det med saken om kroppen er stygg eller ikke? Personlig synes jeg det ser flott ut, men vi snakker jo her om overvekt. Etter bildet å dømme faktisk kraftig overvekt også. Å fremstille overvekt som sunt er etter mitt skjønn meget uheldig. Dette er kanskje det største helseproblemet verden og Norge har i dag, og da blir det feil å fremstille en kraftig overvektig kropp som et forbilde. Jeg har full forståelse av behovet for å komme med en motvekt til det sinnsvake kroppsidealet i dag hvor sylslanke kropper er idealet. Men det betyr ikke at man skal forsvare det som er helseskadelig.
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #62 Skrevet 29. juli 2012 Jeg forsvarer kun at alle mennesker har rett til å føle seg vel i sin egen kropp uten at andre skal komme med retningslinjer for hvordan de skal føle seg eller ha rett til å uttale seg fordi de ikke tenner på den gitte kropp.
Lyra Belacqua Skrevet 29. juli 2012 #63 Skrevet 29. juli 2012 Nei, den er ikke stygg. Og hvilken rolle spiller det egentlig at noen synes den er stygg? Hver sin smak. Jeg ser ikke sånn ut, jeg vil ikke se sånn ut, men det betyr ikke at jeg ser ned på denne jenta på noen som helst måte. Forresten synes jeg at det er feil at hver gang en jente som er litt overvektig legger ut et bilde (f.eks. på facebook) der hun går i bikini på stranda, får kommentarer som: "Så modig du er!" og "Forbilde, du er tøff!", mens hvis tynne jenter legger ut et slikt bilde av seg selv, nesten bare får slengt dritt om hvor mye hun bør legge på seg, osv-osv. Det virker som om mange ikke skjønner at man kan ha komplekser for kroppen sin, selv om man er tynn (eller har former) 1
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #65 Skrevet 29. juli 2012 Poenget er vel at man må slutte å ha komplekser for andres kropper. 2
Nysjerriggutt Skrevet 29. juli 2012 #66 Skrevet 29. juli 2012 Ikke stygg, ikke deilig og hun burde kanskje slanke seg litt! Men hadde jeg hatt muligheten hadde jeg knulle ho!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #67 Skrevet 29. juli 2012 Jeg tror de fleste misforstår dette, hun prater tydeligvis kun om overvektige, at overvektige skal være stolte av kroppen sin og at de også skal tørre å legge ut bilder av seg selv. Hadde hun prøvd å nå ut til alle som generelt sett har issues med kroppen sin hadde det vært noe helt annet. De som har problemer med f.eks undervekt, arr, hårvekst osv. Men nei, hun snakker kun om overvektige, noe som blir for dumt i mine øyne. Hun bidrar bare til at "det skal ikke være ok å kommentere at noen er overvektig" imens det fortsatt er fritt frem for å kommentere undervekt. Jeg la ut et motsvar på dette, jeg er undervektig, men tok bildet i en vinkel som gjorde at jeg så enda mindre ut, og skrev sånn ca at "kan de med mer kjøtt på kroppen legge ut bilde av seg selv, kan jeg uten særlig kjøtt legge det ut også". Fikk noen kommentarer om at jeg var "modig", men de fleste var "uff, nå må du legge på deg snart" og "nå har du vært tynn alt for lenge". Slettet det etter det var flere negative enn positive kommentarer, og ingen delte bildet mitt med noen som helst. Folk som meg får tyn for at vi representerer et ideal som er usunt og som det er krise om inspirerer andre. Overvektige derimot, de får inspirere hvem de vil, for det er liksom sunt. Anonym poster: 2bf8d23164ac838c148913653d6d5f41
Normandie Skrevet 29. juli 2012 #68 Skrevet 29. juli 2012 Men hun tenner sikkert ikke på deg heller, så det går nok bra. Hva er det med deg og det å ta overvektige mennesker i forsvar?
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #69 Skrevet 29. juli 2012 Man er seg selv nærmest. Det er da ingen regler for at dersom man ønsker å gjøre en ting som man brenner for, så må man ta med ALT og ALLE som kan falle inn under eller i nærheten av denne kategorien. Får du tyn for å være for tynn så må du nesten gjøre noe selv og starte lignende "kampanjer". Det er like idiotisk at folk skal få drit for kroppen sin, uansett hvordan det er. Men du kan ikke forvente at andre skal bry seg om DEG når de ikke er i din situasjon. Jeg har slanke og tynne venner på FB og de får alltid masse skryt og likes på bildene sine. Egentlig får alle positive kommentarer når de legger ut, selv om noen naturlig nok får fler enn andre.
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #70 Skrevet 29. juli 2012 Hva er det med deg og det å ta overvektige mennesker i forsvar? Hva er det med deg å bry deg om det?
Normandie Skrevet 29. juli 2012 #71 Skrevet 29. juli 2012 Poenget er vel at man må slutte å ha komplekser for andres kropper. Poenget bør vel strengt talt være at man må slutte å glorifisere helseproblemer som overvekt.
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #72 Skrevet 29. juli 2012 Poenget bør vel strengt talt være at man må slutte å glorifisere helseproblemer som overvekt. Poenget er vel at du må bry deg om deg selv og gi faen i andre.
Normandie Skrevet 29. juli 2012 #73 Skrevet 29. juli 2012 Hva er det med deg å bry deg om det? Er du overvektig selv?
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #74 Skrevet 29. juli 2012 Er du overvektig selv? Er ikke du mentalt tilbakestående? 1
Normandie Skrevet 29. juli 2012 #75 Skrevet 29. juli 2012 Poenget er vel at du må bry deg om deg selv og gi faen i andre. Man trenger ikke være rakettforsker for å ha forståelse for at dersom man normaliserer og glorifiserer overvekt, så ender vi opp med et hurtigvoksende problem.
Normandie Skrevet 29. juli 2012 #76 Skrevet 29. juli 2012 Er ikke du mentalt tilbakestående? Hvis du trenger veiledning innenfor trening og kosthold, så må du bare spørre. 2
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #77 Skrevet 29. juli 2012 Hvis du trenger veiledning innenfor trening og kosthold, så må du bare spørre. Har du behov for veiledning innen sosial kompetanse, så er det bare å spørre. 3
Lyra Belacqua Skrevet 29. juli 2012 #78 Skrevet 29. juli 2012 Har noen behov for veiledning innen å spore av, så... Nei, vent.
Gjest Trøffel Skrevet 29. juli 2012 #79 Skrevet 29. juli 2012 Jeg syns det er bekymringsverdig at hun allerede som 20-åring har 10 kg ekstra fett fordelt rundt på kroppen. Ja, hun har en relativt fast kropp, siden hun bare er 20 år og kan bruke mesteparten av tiden til å gjøre som hun vil og pleie seg selv. Men hva skjer om ti år; etter flere barnefødsler og når livet består av en krevende jobb, barn som tar opp mesteparten av fritiden, husarbeidet skal gjøres, husholdningen skal drives, og hun sitter der i tidsklemma? Når man er 20 år så kommer faktisk en fast og fin kropp gratis, når man blir 30 + så krever det som regel MYE arbeid å kunne komme inn i low waist jeans. Grunnen til at kroppen hennes er relativt fast på tross av en del ekstra kilo, skyldres hennes unge alder. Men om ti år så kommer det ikke til å se pent ut, dersom hun fortsetter å være overvektig. Min kropp var smashing når jeg var 20, men som 30-åring og etter graviditeter og fødsler, så er den helt annerledes, og det enda jeg har passet på å holde meg slank og aktiv hele veien. Men et nydelig ansikt, ja det har hun jo virkelig!
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2012 #80 Skrevet 29. juli 2012 Både kroppen og ansiktet er nydelig. Hadde ikke hatt noe imot å ha en slik kropp selv. Og jeg må bare le av alle de som maser om at hun er farlig overvektig. Skaff dere et liv! Folk kommer i alle størrelser og former. Ingen syke skjønnhets-/helseidealer i verden kommer til å forandre på det.
Fremhevede innlegg