AnonymBruker Skrevet 29. juli 2012 #103 Skrevet 29. juli 2012 Æsj, dvask og feit. Ikke fin i det hele tatt! Anonym poster: 32898f38082e68f5e7bb0f3777ccf6ba 1
Vera Vinge Skrevet 29. juli 2012 #107 Skrevet 29. juli 2012 Jeg liker harmoniske kropper, dvs. kropper som har en viss symmetri eller sammenheng. Hun er overvektig, men det hindrer ikke meg fra å syns hun har en fin kropp. Jeg syns også veldig trente damer kan ha fine kropper. Liker i grunnen mange forskjellige kropper. Selv ville jeg ikke ha trivdes med å være overvektig, men jeg kan likevel sette pris på estetikken ved kropper som den hun det linkes til i startinnlegget har. Syns hun er en fin motvekt til alle tynne bloggejenter, og ser ikke hva som er å oppfordre til overvekt med å legge ut et slikt bilde (slik en tidlig i tråden mente). 4
Gjest imli Skrevet 29. juli 2012 #108 Skrevet 29. juli 2012 Ho på det andre biletet over her såg jo ut som ei Barbie-dokke. Heilt unaturleg. Skal vedde ganske mykje på at dei puppane ikkje er ekte... Må det vera enten ovevektig eller syltynn med silikonpuppar? 2
JohnS Skrevet 29. juli 2012 #109 Skrevet 29. juli 2012 Folk har ulike ideal. Ikke alle ser opp til halvanorektiske jenter smed sixpack, uansett hvor trente og "sunne" de ser ut. Personlig synes jeg det blir for hardt, stygt og maskulint. Denne jenta har en kvinnelig og formfull kropp som JEG beundrer. Hvorfor er det et problem? Hvorfor er det så provoserende? Hvorfor er det OK å idealisere syke ortoreksiofre, mens man er redd og "bekymret" for en vanlig kvinnekropp? Det er skammelig. Tynn er ikke det samme som sunn. Det finnes ikke noe mer patetisk enn kroppsfascisme. Fint for deg at du beundrer at folk er feite, men det endrer ikke det faktum at det er elementær vitenskap at hun er feit og ikke bare har en "kvinnelig og formfull kropp" og at det ikke er en "vanlig kvinnekropp". Det virker ikke som om du vet hva som faktisk er en fornuftig kropp. Ikke så rart det i dagens samfunn, kanske. Hvorfor er det ok å idealisere feite syke, slik du gjør her? Nei, tynn er ikke nødvendigvis sunn, men hva er poenget ditt? At å være feit er det samme som sunn? 1
Kosemose Skrevet 29. juli 2012 #110 Skrevet 29. juli 2012 Tråden er ryddet for støtende bilder. Vennligst respektør reglene våre og slutt å poste bilder som promoterer spiseforstyrrelser og selvskading gjennom å sulte seg. Kosemose, mod 2
pinar Skrevet 29. juli 2012 #111 Skrevet 29. juli 2012 Men hun tenner sikkert ikke på deg heller, så det går nok bra. Det vet du vel egentlig ingenting om. 2
Silfen Skrevet 29. juli 2012 #112 Skrevet 29. juli 2012 Det vet du vel egentlig ingenting om. Hvor stor tror du sannsynligheten er for at noen tenner på mennesker som finner de frastøtende, hmm? 1
Skyld Skrevet 29. juli 2012 #113 Skrevet 29. juli 2012 Denne jenta har en kvinnelig og formfull kropp som JEG beundrer. Hvorfor er det et problem? Hvorfor er det så provoserende? Hvorfor er det OK å idealisere syke ortoreksiofre, mens man er redd og "bekymret" for en vanlig kvinnekropp? Det er skammelig. Tynn er ikke det samme som sunn. Det finnes ikke noe mer patetisk enn kroppsfascisme. Du skal få beundre den kroppen alt du ønsker, men det er ikke til å feie under teppet at overvekt i den grad ikke er sunt i lengden. Det som provoserer er vel holdningen din, hvor du glorifiserer den ene siden av skalaen (den overvektige) samtidig som du hetser alle som er tynne. Idealisering av syke ortoreksiofre? Dobbeltmoralen lenge leve. Selvsagt blir jeg litt redd og bekymret når noen kaller den kroppen for en "vanlig" kvinnekropp. Da har personen et forvrengt kroppssyn, og burde få hjelp på lik linje som de som mener syke og undervektige kropper er idealet. 1
Gjest BabyBlue Skrevet 29. juli 2012 #114 Skrevet 29. juli 2012 Hun hadde hatt godt av å være en god del kg lettere, men stygg? Neida. Den eneste grunnen til at jeg misliker folk som hyller overvekt er pga. helserisikoen det medfører, spesielt når man blir eldre. Greit nok å hylle former og sånt, men å hylle overvekt er i 90% av tilfellen å hylle en dårlig og usunn livsstil i samme slengen. Men skulle ikke forundre meg om dette ble sett på som en normalvektig kropp om noen tiår...
Kosemose Skrevet 29. juli 2012 #115 Skrevet 29. juli 2012 Tråden er igjen ryddet for støtende bilder som promoterer selvskading i form av utsulting. Dette er som tidligere nevnt ikke lov i hht KG sine regler. Slike bilder kan i verste fall være med på å få jenter og gutter til å sulte seg til døde, og jeg ber om at alle bidrar til å ta vare på hverandre ved å ikke legge ut slike bilder i forumet. Tråden stenges. 1
Fremhevede innlegg