JohnS Skrevet 27. juli 2012 #21 Skrevet 27. juli 2012 Overvektig, ja, stygg, nei. Kvifor er det negativt at jenta er fornøgd med seg sjølv, sjølv om ho har nokre kilo for mykje? Nydeleg ansikt hadde ho og. Jeg elsker innstillingen hennes!! Hvor fantastisk om alle hadde hennes gode selvtillit! :-) Det er problematisk at hun er fornøyd med det fordi det nok bare vil bli verre med mindre noe gjøres nå. Overvekt og tilhørende helseproblemer er en gradvis prosess.
Silfen Skrevet 27. juli 2012 #22 Skrevet 27. juli 2012 Hvem blir det verre for? Deg? Hvorfor så opphengt i andre mennesker? 3
Gjest Søgni Skrevet 27. juli 2012 #23 Skrevet 27. juli 2012 Det er problematisk at hun er fornøyd med det fordi det nok bare vil bli verre med mindre noe gjøres nå. Overvekt og tilhørende helseproblemer er en gradvis prosess. Kan du forklare den direkte sammenhengen mellom sterk misnøye med egen kropp/utseende og vektnedgang? 6
Singha Skrevet 27. juli 2012 #24 Skrevet 27. juli 2012 Han tenker nok på fellesskapets beste. Mindre overvektige folk tilsier mest sannsynligvis mindre helsebudsjett og flere folk i arbeid.
Eriks Skrevet 27. juli 2012 #25 Skrevet 27. juli 2012 Min kropp er ikke vakrere enn noen annens - den er like vakker. Sukk. Begynner å bli lei av girlpower-feminisme og politisk korrekte uttalelser. Kroppen er ikke pen i mine øyne, men hun har et normalt søtt ansikt og former som kan bli fine etter en lang slankekur.
Myrthel Skrevet 27. juli 2012 #26 Skrevet 27. juli 2012 Det å kalle andres kropp for stygg, liker jeg ikke. Men jeg personlig syntes ikke kroppen hennes var fin. Jeg liker tynne, stramme kropper. Men jeg syntes jenta er kjempetøff som tørr å vise seg frem... 1
Gjest Armule Skrevet 27. juli 2012 #27 Skrevet 27. juli 2012 Hva med å ta i betraktning at hun selv sier hun trener og spiser bra? Vekt trenger ikke nødvendigvis å ha noe å si på hvor sunn man er. Enkelte spiser hva de vil, så mye de vil, og er samtidig slanke - uten at de holder et sunt kosthold. Ingen her kan, med utgangspunkt i bildet hun har lagt ut, si noe om hvor sunn/usunn hun er. 6
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2012 #28 Skrevet 27. juli 2012 Det er problematisk at hun er fornøyd med det fordi det nok bare vil bli verre med mindre noe gjøres nå. Overvekt og tilhørende helseproblemer er en gradvis prosess. Du vet ingenting om helsa hennes, eller hva fremtiden vil bringe. Lett overvekt er faktisk sunt, Jenta er kjempeflott.
Gjest grapefrukt Skrevet 27. juli 2012 #29 Skrevet 27. juli 2012 Hvis alle hadde hatt hennes selvtillit, så hadde svært mange i denne tråden ikke hatt behov for å rakke ned på en jente de ikke engang kjenner 7
Silfen Skrevet 27. juli 2012 #30 Skrevet 27. juli 2012 Hvorfor er hun tøff? Tøff? Hvorfor må man være tøff for å gå på stranden som alle andre? Sier folk til menn med litt pondus at de er tøffe om de går i bar overkropp på stranden? Tøff hadde hun vært hadde hun hoppet i fallskjerm og sånne ting. Når man sier sånne ting, så bør man tenke litt over hvem som faktisk gjør det slik at det må MOT til å delta i dagligdagse aktiviteter. 3
Myosotis Skrevet 27. juli 2012 #31 Skrevet 27. juli 2012 Synes hun hadde en kjempenydelig kropp! Virkelig fin var den. Men så tror jeg også at skjønnhet kan komme i alle mulige former og fasonger, både tykk som tynn. En kan gjerne kommer med påstander som at overvekt er usunt og at hun burde slanke seg selv om hun er fornøyd med seg selv. Det synes jeg er ganske svakt. Nå er jeg ikke for normalisering av overvekt, men man kan faktisk være tykk og allikevel kjempesunn, men også tynn og lekker men kjempe-usunn.Er det å være slank den eneste definisjonen på sunnhet, egentlig? Denne jenta har iallefall ei sunn innstilling. 4
JohnS Skrevet 27. juli 2012 #32 Skrevet 27. juli 2012 Hvem blir det verre for? Deg? Hvorfor så opphengt i andre mennesker? Hennes helse og liv. Kan du forklare den direkte sammenhengen mellom sterk misnøye med egen kropp/utseende og vektnedgang? Jeg har ikke sagt «sterk misnøye». Det er ikke bra. Å være klar over problemstillingen og at det er for hennes beste å gjøre noe med det er bra. Å late som at hun ikke har et problem er ikke bra. Hvis hun fortsetter å ignorere det vil det sannsynligvis utvikle seg videre og til slutt nå et punkt der hun virkelig blir sterkt misnøyd med det, men ikke klarer å gjøre noe med det. Slik det er nå skal det lite til for å snu ting rundt.
Silfen Skrevet 27. juli 2012 #33 Skrevet 27. juli 2012 Hennes helse og liv. og hva har det med deg å gjøre? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2012 #34 Skrevet 27. juli 2012 Jeg synes egentlig hele ballen om kroppshysteriet rundt andre menneskers kropp burde dø ut snart. Man trenger bare å trives i sin egen kropp. Hvorfor skal alle mene noe om min eller din kropp? Hva jeg måtte mene om noen andres kropp er ikke så viktig. En kropp er en kropp, og alle har ulike kropper og preferanser. Jeg kunne uttalt meg hva jeg synes om denne kroppen, men hvilken rolle spiller vel det? Noen synes denne kroppen er fin, andre ikke. Min eller andres mening brude ikke være så viktig så lenge hun er fornøyd selv. Anonym poster: ebd0d818980ba77c6fc23951004c06cd 5
Gjest Søgni Skrevet 27. juli 2012 #35 Skrevet 27. juli 2012 Jeg har ikke sagt «sterk misnøye». Det er ikke bra. Å være klar over problemstillingen og at det er for hennes beste å gjøre noe med det er bra. Å late som at hun ikke har et problem er ikke bra. Hvis hun fortsetter å ignorere det vil det sannsynligvis utvikle seg videre og til slutt nå et punkt der hun virkelig blir sterkt misnøyd med det, men ikke klarer å gjøre noe med det. Slik det er nå skal det lite til for å snu ting rundt. Det går jo an å være klar over at man er overvektig (som jeg tror de fleste overvektige er klar over at de er) og samtidig være fornøyd med utseendet. Skal være enig i at det tydeligvis er alt for mange som kun legger om livsstil og trener osv. av utseendemessige grunner, men det er etter min mening en usunn trend. Hun later ikke som hun en normalvektig, selv om hun er fornøyd med utseendet. Problemer som eventuelt kan forbindes med å være overvektig, handler jo først og fremst om helse. Og helsen til denne dama vet jeg ingenting om. 4
Gjest imli Skrevet 27. juli 2012 #36 Skrevet 27. juli 2012 Det er problematisk at hun er fornøyd med det fordi det nok bare vil bli verre med mindre noe gjøres nå. Overvekt og tilhørende helseproblemer er en gradvis prosess. Det er vel lov å vera fornøgd med seg sjølv sjølv om ein ynskjer å gå ned i vekt? Det går an å ha to tankar i hovudet på ein gong. Ein går ikkje raskare ned i vekt av å vera misfornøgd. 4
Silfen Skrevet 27. juli 2012 #37 Skrevet 27. juli 2012 Det er vel lov å vera fornøgd med seg sjølv sjølv om ein ynskjer å gå ned i vekt? Det går an å ha to tankar i hovudet på ein gong. Ein går ikkje raskare ned i vekt av å vera misfornøgd. Han er mann, han kan ikke multitenke. 3
belle_ Skrevet 27. juli 2012 #38 Skrevet 27. juli 2012 Jeg personlig synes hun er for tykk, i den forstand at jeg aldri ville hatt en slik kropp selv. Men nå jeg ser på den så synes jeg den er fin og at hun er en vakker jente. 1
JohnS Skrevet 27. juli 2012 #39 Skrevet 27. juli 2012 Hva med å ta i betraktning at hun selv sier hun trener og spiser bra? Vekt trenger ikke nødvendigvis å ha noe å si på hvor sunn man er. Enkelte spiser hva de vil, så mye de vil, og er samtidig slanke - uten at de holder et sunt kosthold. Ingen her kan, med utgangspunkt i bildet hun har lagt ut, si noe om hvor sunn/usunn hun er. Hva hun sier betyr lite. Man ser av bildet at hun ikke spiser og trener bra. Det er ingen som har prøvd å løfte henne gjennom skjermen. Dette handler ikke om tallet som står på vekten. Det alene sier lite. At enkelte kan spise så mye de vil og fortsatt være slanke er for tilnærmet alle bare tull. Det virker ofte som at mange tynne spiser mye, men de gjør vanligvis ikke det. Mange er faktisk veldig aktive (betyr ikke at de trener), er så «opptatte» at de bruker lang tid på å spise og gjerne sitter med samme skive i en halvtime og hopper ofte over regelmessige måltider slik at de trykker i seg mye når de først spiser. Du vet ingenting om helsa hennes, eller hva fremtiden vil bringe. Lett overvekt er faktisk sunt, Jenta er kjempeflott. Hvis vi antar at alt er flott akkurat nå (som vi ikke har noen forutsetning for å gjøre, og som det sannsynligvis ikke er hvis man ser under overflaten) så er det likevel svært sannsynlig at hun vil gradvis ese ut over årene som kommer. At lett overvekt er sunt er overhodet ikke noe akseptert syn faglig. 1
JohnS Skrevet 27. juli 2012 #40 Skrevet 27. juli 2012 og hva har det med deg å gjøre? Unnskyld at jeg vil hennes beste? Det går jo an å være klar over at man er overvektig (som jeg tror de fleste overvektige er klar over at de er) og samtidig være fornøyd med utseendet. Helt klart. Men for sin egen del bør man likevel prøve å gjøre noe med det. Det er vel lov å vera fornøgd med seg sjølv sjølv om ein ynskjer å gå ned i vekt? Det går an å ha to tankar i hovudet på ein gong. Ein går ikkje raskare ned i vekt av å vera misfornøgd. Han er mann, han kan ikke multitenke. Nå har jeg faktisk lest artikkelen og der står det at hun ikke ønsker det og ikke anerkjenner at hun bør gjøre noe eller at den stien hun vandrer på fører til en fremtid med enda flere kilo ekstra.
Fremhevede innlegg