Gjest Madam Felle Skrevet 14. februar 2004 #1 Del Skrevet 14. februar 2004 Behøver litt hjelp til en problemstilling i forbindelse med et prosjekt jeg skal begynne med. Mine tanker er at jeg kunne tenke meg noe innenfor algebra/ tallære. Kanskje tallrekker. Hvordan kan en få elevene til å forstå tallrekker ved hjelp av multiplikasjonstabellen? Eller noe slikt. Holder fkatisk på å bli skikkelig tullete, for læreren vi har klarer ikke å gi skikkelige tilbakemeldinger. Føler meg mer forvirret etter jeg har snakket med han enn før, og slik bør det jo ikke være. :-? Jeg er ikke den eneste som har denne følelsen, for det er flere på skolen som sliter med samme ting. Har tilgang til en 5 eller 6 klasse. Er det noen som har noen gode tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 14. februar 2004 #2 Del Skrevet 14. februar 2004 Ingen som kan hjelpe meg? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 15. februar 2004 #3 Del Skrevet 15. februar 2004 Tenker du på Fibonaccis (?) tallrekker? Jeg skjønner ikke helt hvordan du skal koble det med multiplikasjonstabellen... Eller hva du egentlig vil lære dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 17. februar 2004 #4 Del Skrevet 17. februar 2004 Nei jeg skjønner heller ikke helt hva det er du spør om... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 17. februar 2004 #5 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg regner med at det er matematikk 3 på lærerutdanningen du snakker om? Tar det selv i år, men for tida er hjernen min innstilt på grafer og funksjoner :blunke: Hva med å ta en tur på biblioteket og bla i lærerveiledninger? Kan finne mye inspirasjon der. Også finnes det inspirasjon på nettet, f. eks på: * matematikk.org * pedagogtreff.com * matematikk.net * matte.no Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå