Gå til innhold

Hvordan bytte utleveringssted for post/pakker ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har post i butikk i min lokale butikk men av diverse årsaker ønsker jeg å endre utleveringssted til et annet kontor uten å endre adresse. Noen som vet hvordan dette gjøres ?

Anonym poster: 5ac923328a0020d2aaf903a3f9c257fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det går an, jeg!? Det sorteres vel på postnummer for mottaker.

Du kan gjerne ringe eller sende mail til postens kundeservice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på postens nettsider hvor det står:

Valgfritt postkontor

Du kan også velge å hente sendingen på et annet postkontor/Post i Butikk enn ditt lokale. Se etter dette alternativet når du handler på nett eller pr postordre. Etterspør denne muligheten hvis den ikke finnes der du handler.

http://www.posten.no/produkter-og-tjenester/pakker/leveringsalternativer-netthandel

Så jo, det er nok mulig. Det står ikke noe om hvordan på den siden jeg var inne på, men med litt søk på nettet bør det vel være mulig å finne ut av dette også.

Jeg bor ikke så langt unna svenskegrensa, og vet at flere i vennekretsen har valgt å bestille varer fra utlandet som ble sendt til et postkontor i Sverige i stedet for til Norge for å slippe unna kr. 200-grensa. Når pakken ankom så reiste de over grensen og hentet pakken der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må forandres hver gang du bestiller en pakke i såfall! Ellers går det på postadresse! Jeg bor rett ved en kommune/fylkesgrense og må dessverre hente pakka mi på nærmeste sted innenfor kommunen selv om jeg aldri drar den veie med mindre jeg nettopp må hente pakker, men jobber derimot andre veien hvor det finnes flust av postkontor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poste Restante heter det visst. (Google er en fin ting...)

Hvis jeg har forstått det riktig, er dette fremgangsmåten:

Når du legger inn adressen din på nettstedet hvor du bestiller pakken (eventuelt oppgir adresse til den som skal sende pakken hvis det ikke er noe du handler over nettet), så legger du ikke inn din adresse, men skriver i stedet:

<Ditt navn>

Poste restante

<Postnr/Sted> <--postkontoret du ønsker å hente pakken

Så må du passe på at du får sporingsinformasjonen til pakken slik at du kan følge den på sin ferd og finne ut når den har kommet frem til postkontoret du har valgt å få den til. Her er det nok variasjon fra land til land, men de fleste land har systemer som gjør at du kan følge postpakken.

Postkontoret som har mottatt pakken vil holde på denne i inntil 14(?) dager før den returneres til avsender.

Mulig dette bør kvalitetssikres av noen som har forsøkt tilsvarende før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var da irriterende. Jeg mottar en del pakkepost og problemet er at det har begynt en person på min lokale post i butikk som jeg har en stygg forhistorie med (på grensen til at personen måtte få besøksforbud) og ønsker ikke oppsøke butikken pga dette.

Er litt usikker på hvordan jeg må gå frem nå pga dette, snakket med kundeservice men de hadde ikke peiling.

Anonym poster: 5ac923328a0020d2aaf903a3f9c257fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

....

Jeg bor ikke så langt unna svenskegrensa, og vet at flere i vennekretsen har valgt å bestille varer fra utlandet som ble sendt til et postkontor i Sverige i stedet for til Norge for å slippe unna kr. 200-grensa. Når pakken ankom så reiste de over grensen og hentet pakken der.

Er det lov da? Eller er dette i den berømte gråsonen? :P

Endret av Forever :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...