Gå til innhold

Er leiekontrakten gyldig?

Fisk 77

Anbefalte innlegg

Jeg har havnet i en kinkig situasjon. Har nettopp flyttet til sokkelleilighet der huseier bor i samme hus. Da leieavtalen ble inngått bodde jeg i utlandet, så den eneste underskrevne kontrakten som finnes er den jeg printet ut med huseiers underskrift. Jeg skrev så under og mailet den tilbake. Utleier ønsket egentlig bare bekreftelse på mail, siden vedkommende sa at kontrakten ikke var gyldig før jeg hade skrevet på originalen. Stemmer det? For det har ikke skjedd.

Jeg betalte også depositum, men var dum nok til å betale inn på samme konto som husleien skal inn på. Var jo i utlandet og fikk ikke opprettet depositumskonto. Nå har det oppstått endel komplikasjoner som ikke har med boligen å gjøre. Og jeg har oppdaget at utleier ikke har overholdt avtaler med andre. Så jeg er bekymret for depositumet mitt.

I kontrakten står det at ingen av partene kan si opp kontrakten på et år, men jeg er bekymret for om forholdene vil bli ulevelige her.

Hva skal til for at kontrakten er gyldig? Og det står i så fall i kontrakten at det skal opprettes depositumskonto. Hvis jeg går til utleier og ber om at vi kan gjøre det, og vedkommende ikke går med på det, er det kontraktsbrudd? Utleier har jo allerede depositumet.

Noen som har noen erfaringer eller kunnskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bare tilbakeholde husleie om det ikke opprettes konto og dermed bruke depositumspengene som husleie.

Om den er gyldig, vet jeg ikke, men han kan ikke tvinge deg til å bli boende et år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg vel kunne gjøre. Takk for svar, det var i hvert fall en liten trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...