Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en mann som har tatt eller tar steroider?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men du har da ikke 'bolet' i tradisjonell forstand, Skogmann? TRT-behandling er ikke boling i mine øyne, hvertfall.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Steroider gjør deg aggresiv og jeg har temperament nok for to, så trenger enda en hissigprop inn i huset.

Anonym poster: 970b824fd590483aba5c23274fed3bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh. Har vært der selv, og glad jeg med alderen har utviklet et mer nyansert og sunt forhold til trening, kosthold og livet generelt. Det ironiske er at jeg ser nesten like bra ut nå som da jeg bolet, spiste "hver tredje time" og aldri drakk eller spiste usunt. Spiser fortsatt sunt, men bryr meg ikke om jeg tar et glass en onsdag eller lørdag, og spiser gjør jeg når jeg er sulten,.

Javel, så tar jeg ikke 160 i benken eller 250 i mark, men 120 og 200 er til å leve med, og attpåtil kan jeg løpe 1 mil og sykle i marka. GUD, så glad jeg er for at jeg vokste opp.

Så du ser nesten like bra ut som når du "bolet" ? ...det sier meg ganske mye. For det første så kan du ikke ha skjønt hva du drev med. ...det andre er at hele meningen er at man skal drøye med "bolingen" til man HAR vokst opp, ikke før ...dette gjelde seg like mye fysisk som psykisk. Dette er i tråd med internasjonale annerkjente anvendelses protokoller.

Du er en av dem som sørger for at steroider får et bad name...du skulle holdt deg langt vekke fra dem i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steroider gjør deg aggresiv og jeg har temperament nok for to, så trenger enda en hissigprop inn i huset.

Anonym poster: 970b824fd590483aba5c23274fed3bfb

Dette er direkte feil ...steroider er IKKE sentral nerve stimulerende. Det faller derfor på sin egen umulighet det du sier her. Det er faktisk grunnet dette faktumet at det vil være umulig å lage et forbud mot bruk av steroider.

Nedenfor følger sitat fra konklusjonen fra Fritt helsevalg om Høringsnotatet ”Kriminalisering av bruk, erverv og besittelse av dopingmidler”. Fra 2002.

Først kan du få lese hva dem skriver om dine påstander AB:

2. Vold og dopingmidler

FHV er naturligvis positive til et hvert initiativ som kan bidra til å redusere volden i samfunnet vårt. Så vidt vi har sett, finnes det holdepunkter for at visse dopingmidler (anabole steroider) kan bidra til aggressiv atferd, med, så vidt vi har klart åp bringe på det rene, foreligger det ingen klar og vitenskapelig konsensus om at slik sammenheng faktisk foreligger. FHV mener derfor at det er uheldig å forby bruken av ufarlige – eller relativt ufarlige preparater, inntil mer forskning er gjort. I mangel av en klar og beviselig sammenheng, kan "sammenhengen" mellom dopingpreparater og vold like gjerne være knyttet til den enkelte persons personliglighet, mentalitet, oppdragelse og miljø – og muligens også i kombinasjon med andre faktorer som alkohol og narkotika.

Grunnen til det ikke kan bevises vitenskapelig skrev jeg innledningsvis. Den generelle konklusjonen til Fritt helsevalg kan lese nedenfor.

Konklusjon:

Fritt Helsevalg mener klart av lovforslaget er uheldig, og må trekkes tilbake. Det kan ikke være samfunnsmessig effektivt å forsøke å få bukt med problemet med doping og vold gjennom en slik lov. Dessuten rammer den "uskyldige" som bruker (noen av) disse stoffene i positiv helsebyggende sammenheng. Preparatene vil trolig fortsatt være tilgjengelig fra andre land, og en slik lov vil medføre et marked for smuglere.

Jeg advarte i forrige innlegg om at jeg går kraftig til angrep på utspill som ikke har noen rot i virkeligheten.

Endret av PrimoFanten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som spiser etter skjema, og MÅ trene - nei takk!

Jeg er selv langt over gjennomsnittet aktiv, men det får da være grenser. Er så vanvittig lei den typen menn. Alt dreier seg om dem, og treningen deres! Hente i barnehagen? nei - MÅ trene. Spise middag med familien? Nei - må ha den nøyaktiv kl. X. Spise det samme som familien? Nei - sammensetningen MÅ være x antall protein, fett og karbohydrater.

Invitert på middagsbesøk - sier nei takk til mater og drar frem mager cottage cheese og fun light. Drømmelivet as!

Tror du det handler om å gå på steroider hele året? ...det gjøres i avgrensa utmålte perioder hvor man dedikerer mer av fritiden enn ellers på å oppnå de planlagte målsetningene. Inni mellom kan man gå over til tomgang og drive vedlikehold. Det egosentriske i den typen menn du har vært borti skyldes ikke AAS i det hele tatt. Det er en del av personligheten du tydeligvis har akseptert hos denne typen menn til den ikke lengre ble å leve med. Ikke dra andre urelevante "forklarende" faktorer inn i den sammenhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt umiddelbart tenker jeg at det er turn-off og hadde definitivt protestert om mannen min plutselig ville begynt med det nå... Men vanskelig å svare på om det hadde vært en dealbraker hvis alt annet hadde klaffet. Tror ikke det. Men kanskje.

Menn som trener en del og er sterke er turn-on da, uavhengig av størrelsen på musklene :) så lenge det ikke er altoppslukende, og han har tid til andre ting i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Så du ser nesten like bra ut som når du "bolet" ? ...det sier meg ganske mye. For det første så kan du ikke ha skjønt hva du drev med. ...det andre er at hele meningen er at man skal drøye med "bolingen" til man HAR vokst opp, ikke før ...dette gjelde seg like mye fysisk som psykisk. Dette er i tråd med internasjonale annerkjente anvendelses protokoller.

Du er en av dem som sørger for at steroider får et bad name...du skulle holdt deg langt vekke fra dem i utgangspunktet.

For det første brukte jeg ikke mye, og heller ikke lenge. Jeg trente dessuten først og fremst for å bli sterk, da jeg drev med styrkeløft. Selvfølgelig hadde jeg større muskler da. Poenget er vel heller at når man kommer inn i det sporet der, med megarexi osv, så synes man aldri at man er stor eller ser bra ut. Nå er jeg fornøyd, og jeg kan ærlig talt ikke se den helt store forskjellen på kroppen min. Men om jeg for morro skyld (fremfor tvangstanker) tar frem målebåndet, så er det klart biceps ikke lenger er 48cm, men 43. Fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinka

Alle må trene seg stor, tosk. De mennene du ser på som "formtrente" eller "naturlig" har nok holdt på med hard styrke på et eller annet tidspunkt i livet sitt. Ingen er født med store muskler og hvor stor du kan se ut av skjellet er veldig begrenset. Du høres ut som de som ikke har vært på så mange treningstudio og klarer å gjenkjenne en kropp preget av trening og en som er utrent.

Anonym poster: 50e8b6e37e0db382a659dcd03806e8a5

Nei, jeg tror ikke du forstår hva jeg mener med stor, da. Ikke treningsstudio-stor med oppbygde muskler, men naturlig bredbygde menn. Med kjøtt/fett på kroppen på de "riktige stedene".

Trening i moderat form kan de gjerne også gjøre. Bedre enn boling og vaskebrettutseende. I vertfall i følge meg og mine venninner.

Men folk mener jo forskjellig.

Endret av Carolinka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde rett ved et treningssenter i flere år og så de typene som vanka der og kjærestene deres som knapt var 15 år gamle så nei takk. Bolegutter er sinnsykt nasty folk.

Anonym poster: 57cc6f2fe770c8edadc9ae734cab6e6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det handler om å gå på steroider hele året? ...det gjøres i avgrensa utmålte perioder hvor man dedikerer mer av fritiden enn ellers på å oppnå de planlagte målsetningene. Inni mellom kan man gå over til tomgang og drive vedlikehold. Det egosentriske i den typen menn du har vært borti skyldes ikke AAS i det hele tatt. Det er en del av personligheten du tydeligvis har akseptert hos denne typen menn til den ikke lengre ble å leve med. Ikke dra andre urelevante "forklarende" faktorer inn i den sammenhengen.

Det var ett svar til han som mente vi burde gi oss over av beundring av hans selvdisiplin og treningsvilje.

Jeg har ikke levd med den type menn (og det finnes nok av den kvinnelige utgaven også). Jeg har observert dem. Og det har ikke vært snakk om noen kortsiktig diett med hensyn til å stille/komme i konkuranseform - det har vært en livsstil.

I forbindelse med at jeg trengte hjelp til å gå ned en vektklasse - men beholde muskelmasse - i forbindelse med idrett, kom jeg svært tett innpå dette miljøet. Og det var ett sjokk for en som kom fra det sunne, rene idrettsnorge med et helt annet fokus. Åpenlys doping, null fokus på fair-play, aggresjon og MYE spiseforstyrrelser. Det fremstod ikke som mye sunt.

Ortoreksi er så vanvittig utbredt - både hos menn og kvinner. Et manisk forhold til kosthold og trening. Jeg var sjokkert. Og det er vanskelig å la være å bli påvirket også. Det er gøy å få resultater, og prestere. Og når du har et over gjennomsnittet konkuranseinsikt - så slår det inn på alle sylindre - selv i konkuranse med med selv.

Poenget var å få frem at min ekskjæreste som er toppidrettsutøver - og lever av sin idrett - holder ikke på slik disse menneskene gjør. Det var ikke dagesvis med anger fordi han har spist et kakestykke, eller timesvis med straffetrening. Det er ingen som klapper hverandre på skulderen fordi de har levd på kyllingfilet, søtpotet og cottagecheese i 3 mnd.

Å ja det krever intens vilje å leve på diett i lengre tid. Jeg har en venninne som har levd på dette viset i 20 år nå. Morgen cardio - riskake - kyllingfilet - styrketrening - proteinshake - kveldscardio - riskake. I 20 år har hun sultet seg selv, samtidig som hun har trent umenneskelige timer. Idag er hun 45 kg fordelt på 175 cm. Det krever jernvilje å ha anoreksi - skal vi gi oss over ende av beundring for det også da??

Anonym poster: 3ecf58dad9d45f6dcac9248e870bdf49

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ett svar til han som mente vi burde gi oss over av beundring av hans selvdisiplin og treningsvilje.

Jeg har ikke levd med den type menn (og det finnes nok av den kvinnelige utgaven også). Jeg har observert dem. Og det har ikke vært snakk om noen kortsiktig diett med hensyn til å stille/komme i konkuranseform - det har vært en livsstil.

I forbindelse med at jeg trengte hjelp til å gå ned en vektklasse - men beholde muskelmasse - i forbindelse med idrett, kom jeg svært tett innpå dette miljøet. Og det var ett sjokk for en som kom fra det sunne, rene idrettsnorge med et helt annet fokus. Åpenlys doping, null fokus på fair-play, aggresjon og MYE spiseforstyrrelser. Det fremstod ikke som mye sunt.

Ortoreksi er så vanvittig utbredt - både hos menn og kvinner. Et manisk forhold til kosthold og trening. Jeg var sjokkert. Og det er vanskelig å la være å bli påvirket også. Det er gøy å få resultater, og prestere. Og når du har et over gjennomsnittet konkuranseinsikt - så slår det inn på alle sylindre - selv i konkuranse med med selv.

Poenget var å få frem at min ekskjæreste som er toppidrettsutøver - og lever av sin idrett - holder ikke på slik disse menneskene gjør. Det var ikke dagesvis med anger fordi han har spist et kakestykke, eller timesvis med straffetrening. Det er ingen som klapper hverandre på skulderen fordi de har levd på kyllingfilet, søtpotet og cottagecheese i 3 mnd.

Å ja det krever intens vilje å leve på diett i lengre tid. Jeg har en venninne som har levd på dette viset i 20 år nå. Morgen cardio - riskake - kyllingfilet - styrketrening - proteinshake - kveldscardio - riskake. I 20 år har hun sultet seg selv, samtidig som hun har trent umenneskelige timer. Idag er hun 45 kg fordelt på 175 cm. Det krever jernvilje å ha anoreksi - skal vi gi oss over ende av beundring for det også da??

Og jeg vil legge til at det er fryktelig dårlig debattteknikk å insinuere at jeg på noen som helst måte skal være "inhabil" i å uttale meg fordi jeg har valgt feil menn. Jeg har aldri levd sammen med noen som bruker doping, styrkeløfter eller stiller i bodybuilding/bodyfitness.

Og om jeg så hadde gjort det - da har ikke jeg rett til å uttale meg? Du skulle jo tror at jeg da hadde god førstehåndskunnskap å komme med.

Du skriver med en utrolig provoserende ovenfra og nedholdning. Og hadde du LEST hva jeg hadde skrevet, istedet for å anta og lage deg scenarioer - så hadde jeg ikke trengt å skrive denne kommentaren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri! Fordi jeg synes det ikke er noe pent og har hørt at det gir en del bivirkninger..

Jeg har hørt at p-piller gir bivirninger, f.eks humørsvingninger. Vil du si at det er en god grunn til å dumpe dama?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ventet på noe sånn...

De aller, aller færreste som bruker anabole steroider bruker det fordi de har behov for det og har fått det foreskrevet av legen. De får som faktisk må ha anabole sterioder vil få jevnlig oppfølging og dosekontrollering, og dermed så blir bruken kontrollert og bivirkningene vil ikke bli de samme som ved misbruk. Dette er ikke noe jeg anser som et problem, men i realiteten så er det faktisk sånn at de fleste som bruker anabole steroider bruker dem for å "bole seg opp".

Det blir det samme som bruk av A- eller B-preparater. Noen kjøper det på gata for å ruse seg på det imens andre får det skrevet ut av legen fordi de har bruk for det i en kort periode. Jeg anser ikke det siste for å være noe problem, men det første er i mine øyne en heftig deal breaker.

Det du skriver her er faktisk de beste argumentene for å legalisere og tillate salg av AAS. Grunnen til at mange opplever bivirkninger kan tilskrives hovedsaklig 3 ting; Urent stoff, feil dosering og manglende oppfølgning. Alle disse kommer av at AAS er ulovlig å selge og derfor uetisk å administrere.

For å trekke en parallell; Jeg regner med at du ikke vil forby verken implantater eller botox/restylane-injeksjoner (etter å ha sett avataren din), men hvordan tror du det hadde utartet seg dersom det var forbudt og kvinner måtte administrere dette selv, privat, uten tilgjengelig oppfølgning og garanti av kompetente folk?

Endret av Larsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mando

Det er forskjell på en boler og en som bruker steroider

Det er forskjell på en råner og en som kjører bil..

Ergo spørsmålet er

Ikke ¨kunne du vært sammen med en stereotypisk boler¨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på en boler og en som bruker steroider

Det er forskjell på en råner og en som kjører bil..

Ergo spørsmålet er

Ikke ¨kunne du vært sammen med en stereotypisk boler¨

Skjerp deg! Du må ikke komme her og prøve å snike fornuft inn i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke.

Jeg liker generelt sett ikke overtrente kropper, har opplevd at mange av de blir ufattelig selvsentrert (men det gjelder forsåvidt også de som driver hard styrke/ kroppsbygging.), en god kompis av kjæresten min bola et par år, og typen så store endringer i personligheten, noe denne personen også var fult klar over. Han ble plutselig aggressiv for den minste ting ol.

Ja til litt definerte muskler, men der stopper smaken for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HunterLady

Nei, jeg kunne ikke vært sammen med en som boler per dags dato. Jeg har egentlig ikke så mye imot de som trener for å bygge større muskler, men jeg har noe imot de som må ty til narkotika for å oppnå dette.

Det strider også i imot mine helse-og livsstilsverdier, og jeg kan ikke sitte på sidelinjen å se på at et menneske ødelegger seg på den måten.

Jeg kunne nok blitt sammen med en som har brukt litt i sin fortid, siden jeg selv heller ikke er perfekt fra den tiden. Alle kan gjøre feil. Det viktigste er at man innser (i tide!) at det var feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kunne jeg ikke.

Jeg liker generelt sett ikke overtrente kropper, har opplevd at mange av de blir ufattelig selvsentrert (men det gjelder forsåvidt også de som driver hard styrke/ kroppsbygging.), en god kompis av kjæresten min bola et par år, og typen så store endringer i personligheten, noe denne personen også var fult klar over. Han ble plutselig aggressiv for den minste ting ol.

Ja til litt definerte muskler, men der stopper smaken for min del. :)

Så langt i tråden så er antagelig dette den beste, og mest fornuftige forklaringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Så langt i tråden så er antagelig dette den beste, og mest fornuftige forklaringen.

Er det du som er dommeren over denne diskusjonen siden du tar på deg å utnevne noe som "mest fornuftig og best"? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne ikke vært sammen med en som boler per dags dato. Jeg har egentlig ikke så mye imot de som trener for å bygge større muskler, men jeg har noe imot de som må ty til narkotika for å oppnå dette.

Det strider også i imot mine helse-og livsstilsverdier, og jeg kan ikke sitte på sidelinjen å se på at et menneske ødelegger seg på den måten.

Jeg kunne nok blitt sammen med en som har brukt litt i sin fortid, siden jeg selv heller ikke er perfekt fra den tiden. Alle kan gjøre feil. Det viktigste er at man innser (i tide!) at det var feil.

Å bruke AAS (doping) er ikke på noen måte ensbetydende med å ødelegge livet sitt, det er også ikke pr. def narkotika. (Narkotika er rusmidler, AAS er prestasjonsfremmende midler).

Strider det ikke mot dine helse- og livstillsverdier at kvinner opererer inn silikon og setter sprøyter med fyllstoff og lammende gift i huet og rævva, bokstavelig talt? Se på Lolo Ferrari, vi så jo hvordan det gikk.. (Du skjønner sikkert hva jeg sikter til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...