Gå til innhold

Er det normalt?

Thalassos

Anbefalte innlegg

De aller fleste er sjalu til en viss grad, det er bare sunt, men hva skjer når det går lengre enn det?

Jeg har en venninne som er i overkant sjalu, mener jeg. Kjæresten har måttet kutte ut alle jentevennene sine, og slette alle numre på telefonen. De eneste jentenummerene han har nå er til meg og moren sin (ikke engang søsteren sitt nummer har han). Han måtte slette alle han noensinne hadde gjort noe med på Facebook, og dersom han svarer noen på en helt normal, høflig måte, blir det et helvete. Jeg har selv sett hvordan en slik krangel utarter seg, og jeg ble helt sjokka. Han snakket om en som heter Vilde, og da klikket min venninne, fordi han tidligere har gjort noe med en som heter Vilde. Altså var det ikke den samme personen, men han fikk ikke lov til å si navnet engang..

Jeg blir ofte satt imellom disse, og det er vanskelig å forholde seg til, fordi bestevenninnen min som er sykelig sjalu står på den ene siden, og kompisen min på den andre. Jeg er jo enig med han, hun er jo gal noen ganger, men det er virkelig ikke verdt å ta opp den kampen som hadde kommet dersom jeg hadde sagt meg enig med han..

Er dette normalt? Er dere sjalu?

Jeg er sjalu jeg også, men ikke i nærheten av det der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Hadde jeg vært han, hadde jeg løpt så fort jeg kunne derifra.

Jeg er ikke veldig sjalu av meg. Har jo mange guttevenner jeg og, så da må vel typen få lov til å ha jentevenner?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

Litt sjalusi er bra, det viser bare at man har noe man ikke vil miste. Men det skal mye til for å gjøre meg sinna på grunn av sjalusi. Kjæresten min må gjerne ha jentevenner, kontakt med ekser, flørte på byen, ha venninner overnatte hos seg osv, så lenge han vet hvor grensen går og vi ikke har noen avtale om åpent forhold.

Det er det nivået jeg forventer frihet på også.

Skjønner egentlig ikke folk som er vanvittig sjalue, det eneste de gjør er å garantere at de vil miste personen de så desperat prøver å holde fast på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av en god venninne er en som sier fra dersom man er på feil jorde. Og jeg nøler ikke med å si ifra dersom en av mine venninner er urimelig på feks typen sine vegne.

Venninnen din er ikke i vater, og jeg hadde ikke nølt med å si henne i mot dersom hun kommer til deg og sutrer over at jentenavn er blitt nevnt!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av en god venninne er en som sier fra dersom man er på feil jorde. Og jeg nøler ikke med å si ifra dersom en av mine venninner er urimelig på feks typen sine vegne.

Venninnen din er ikke i vater, og jeg hadde ikke nølt med å si henne i mot dersom hun kommer til deg og sutrer over at jentenavn er blitt nevnt!

Jeg pleier å si ifra dersom hun kommer til meg i en rolig samtale, men når hun står og skriker og hyler til kjæresten sin og ber meg om å ta et standpunkt, da pleier jeg som regel å bare jatte med til det har roet seg.

Som oftest forteller jeg henne hva min kjæreste "får lov til" og ikke, og da, som hun selv sier, "må hun gi etter fordi hun føler seg som en mamma som har et barn med en venn som får lov..".

Det pleier å funke ganske greit, og jeg ser lettelsen i øynene hans..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud.. Dette var ekstremt. Hadde jeg vært ham, hadde jeg ikke orka i 2 sekunder engang..

Men..

*whip!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som venninnen din har litt problemer med å oppføre seg som et voksent menneske. Selv er jeg bare 16, og vet at å være sjalu og overreagere over småting ovenfor typen er nr. 1 på lista over ting som ødelegger forhold. Desverre har kvinner en tendens til å fort bli sjalu..

Men helt ærlig, utifra det du har fortalt om venninnen din høres hun ikke ut som en som klarer å styre følelsene sine noe særlig. Kanskje hun bare trenger litt veiledning i hva som er "rett og galt". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På oppførselen høres hun ut som en av de ungene som legger seg ned foran kassa og vræler inntil de får noe. Er det 2-3 år de er? Hvor gammel er venninnen din?

Hadde dette vært min venninne, hadde jeg avtalt med typen hennes at neste gang hun begynner å skrike og bære seg, at man holdt kjeft og bare gikk. Hun får jo mer eller mindre belønning for oppførselen sin ved at du jatter med og han ser plaget ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...