Gå til innhold

Prøvedrømming

Pyntestøv

Anbefalte innlegg

Tusen takk, denne markerer jeg nå på min bokelskerprofil (hett tips) som at jeg skal lese! :tommelopp:

Edit: gikk inn og ser første bok er "det gylne kompasset". Jeg har sett filmen, men ikke lest boka. Kan jeg starte rett på bok nummer to, eller bør jeg lese bok en til tross for at jeg har sett filmen? :)

Nei, du måå lese boken! Filmen var dessverre en gigantisk skuffelse, og jeg skjønner ikke hvorfor ... De fikk tak i gode skuespillere, historien er knallbra, men filmen floppet! Filmen omhandler det meste boken gjør også, men mye mer overfladisk.

Endret av lille_frosk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du måå lese boken! Filmen var dessverre en gigantisk skuffelse, og jeg skjønner ikke hvorfor ... De fikk tak i gode skuespillere, historien er knallbra, men filmen floppet! Filmen omhandler det meste boken gjør også, men mye mer overfladisk.

Ålreit, da skal jeg lese boka. Jeg mener høre :ler:

Tusen takk, nå har jeg disse tre bøkene, samt Indias datter (av Shilpi Somaya Gowda) på lyttelista. Mange gode pendlestunder med andre ord. Kanskje jeg til og med slenger meg på strikkebølgen, så får jeg gjort noe nyttig i tillegg? (Høres ut som et av mine mange prosjekter jeg har alle intensjoner om å gjennomføre, men som jeg stadig vekk "glemmer").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Indias datter også! Har lest den :) Lydbok er koselig ... Jeg hører på det når jeg trener, vasker opp, lager mat osv. Kjedelige gjøremål blir morsommere med lydbok (eller podcaster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Indias datter også! Har lest den :) Lydbok er koselig ... Jeg hører på det når jeg trener, vasker opp, lager mat osv. Kjedelige gjøremål blir morsommere med lydbok (eller podcaster).

Så bra du likte den, da vil jeg nok også like den. Virker som vi er på nett rent bokmessig.

Har du bokelskereprofil?

Edit: høres ut som jeg mener at vi kun er på nett når det kommer til bøker, men det er ikke akkurat tilfelle for vi har definitivt prøveparanoia, listemani og planleggingstroll i magen begge to :hoho:

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg må få oppdatert bokelskereprofilen min :jepp:

Etter masteren, DA skal jeg ta igjen mye tapt lesing! Heldigvis har jeg Kindle, så jeg får lest litt her og der, uten å tenke på hvor stor boka egentlig er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du likte den, da vil jeg nok også like den. Virker som vi er på nett rent bokmessig.

Har du bokelskereprofil?

Edit: høres ut som jeg mener at vi kun er på nett når det kommer til bøker, men det er ikke akkurat tilfelle for vi har definitivt prøveparanoia, listemani og planleggingstroll i magen begge to :hoho:

Jeg har ikke det, men det høres ut som noe jeg burde skaffe meg? Hva er det, sånn egentlig? Og helt enig - her er det skremmende mange likhetstrekk! Litt usikker på om det er de beste menneskelige kvalitetene vi deler da, men? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må få oppdatert bokelskereprofilen min :jepp:

Etter masteren, DA skal jeg ta igjen mye tapt lesing! Heldigvis har jeg Kindle, så jeg får lest litt her og der, uten å tenke på hvor stor boka egentlig er :ler:

Hva heter du der inne? Kan jeg lete deg opp? :sjenert:

Jeg har ikke det, men det høres ut som noe jeg burde skaffe meg? Hva er det, sånn egentlig? Og helt enig - her er det skremmende mange likhetstrekk! Litt usikker på om det er de beste menneskelige kvalitetene vi deler da, men? :fnise:

Bare et kartotek over hvilke bøker du har lest og ønsker/skal lese, kan se hva andre leser og lese hva folk mener om bøker/gi terningkast/etc. Fint samlested for de bokinteresserte :)

Neida, det er ikke bare kvaliteter, men godt utviklede ferdigheter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er ikke bare kvaliteter, men godt utviklede ferdigheter :ler:

Det liker jeg! :ler: 

Har du hatt en fin helg så langt? Når skal du ha ferie forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det liker jeg! :ler: 

Har du hatt en fin helg så langt? Når skal du ha ferie forresten?

Hatt to uker med ferie. Skal ha en uke til i slutten av juli. Hva med deg?

Helga har vært fin. Vært litt rundt på farten i lag med sønnen min da min mann dro på guttetur til Gøteborg.

Korte, kjedelige svar når jeg sitter på mobilen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt to uker med ferie. Skal ha en uke til i slutten av juli. Hva med deg?

Helga har vært fin. Vært litt rundt på farten i lag med sønnen min da min mann dro på guttetur til Gøteborg.

Korte, kjedelige svar når jeg sitter på mobilen, hehe.

Så koselig med litt mor-sønn tid da! Jeg skal bare ha noen langhelger, har hatt den første nå, og skal ha de to neste helgene. Så denne uken blir det bare tre arbeidsdager, det er ganske herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med litt mor-sønn tid da! Jeg skal bare ha noen langhelger, har hatt den første nå, og skal ha de to neste helgene. Så denne uken blir det bare tre arbeidsdager, det er ganske herlig!

Hva bringer langhelgen? Var det da du skulle på festival? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bringer langhelgen? Var det da du skulle på festival? :)

Den neste er bryllupshelg hvor jeg er forlover, så da er vel temaet ganske satt tenker jeg. Muligens noe konsertgreier på torsdag, men jeg er ikke såå lysten når jeg ikke kan drikke ... Kanskje bare ligge hjemme på sofaen og nyte fri? Hvordan ser uken ut for din del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den neste er bryllupshelg hvor jeg er forlover, så da er vel temaet ganske satt tenker jeg. Muligens noe konsertgreier på torsdag, men jeg er ikke såå lysten når jeg ikke kan drikke ... Kanskje bare ligge hjemme på sofaen og nyte fri? Hvordan ser uken ut for din del?

Åh, bryllup. Skulle ønske jeg kunne spole tiden tilbake og gjenoppleve den dagen :rodmer:

Til helgen er det trolig hyttetur på planen, etterfulgt av en uke fri hvor aksjene skal legges inn jevnlig med jevn vinrus og spekeskinke til hvert måltid. Faktisk, en av de tingene jeg finner ufattelig kjedelig med å være gravid er at jeg ikke kan spise fenalår i jula. Du vet, sånn stort lår man spikker svære, tykke skiver av og gomler på, kun fordi det er godt? Vel, jula for 2.5 år siden måtte jeg altså se på at min søster spiste ufordragelige mengder dritdigg fenalår, mens jeg gråt på sidelinja. :sur:

Så, vin, spekemat, mykoster og blodig kjøtt står på planen i min siste ferieuke denne sommeren :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer ingenting på jobb, så syns dere prøvedamer skravler for lite i dag altså :opplyse:

Siden jeg lider av den kjente sykdommen: galopperende munndiaré, så får jeg heller skravle litt i min egen dagbok.

To ting:

1. Jeg er ferdig med mensen, så startskuddet for prøveperiode nummer to har nå gått. På dag to av syklusen, så trolig 10-12 dager til eggløsning. I det minste kan jeg trøste meg med vin, selv om jeg nå leste noe om at man, for å øke sjansene, bør være moderat med dette inntaket i forkant av el. Hallo? Noe må jeg da ha å roe nervene med i denne evinnelige prøvepsykosen! :pisk:
  2. Båten våres ble stjålet i helga. På henger. Fra hagen våres :hakeslep: Den stod litt bortgjemt til, og vi har kun hatt den i to uker (arvet fra pappa som ikke trengte den mer) og den ble altså bortført en stille natt mens vi var borte. :sint: Det var en liten jolle på 13 fot, uten påhengsmotor, men den kostet jo fortsatt penger. Siden pappa eide den, men gav den til oss og den stod på vår eiendom da den ble stjålet, så frykter jeg vi fort gjort kan havne mellom to stoler forsikringsmessig. Så sint så sint så sint. Skulle også hente sykkelen min samme dag og der hadde noen vært så frekke og tatt sykkelsetet mitt med seg. Hva er det med mennesker? :rasende:  :balltre:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjer ingenting på jobb, så syns dere prøvedamer skravler for lite i dag altså :opplyse:

Siden jeg lider av den kjente sykdommen: galopperende munndiaré, så får jeg heller skravle litt i min egen dagbok.

To ting:

1. Jeg er ferdig med mensen, så startskuddet for prøveperiode nummer to har nå gått. På dag to av syklusen, så trolig 10-12 dager til eggløsning. I det minste kan jeg trøste meg med vin, selv om jeg nå leste noe om at man, for å øke sjansene, bør være moderat med dette inntaket i forkant av el. Hallo? Noe må jeg da ha å roe nervene med i denne evinnelige prøvepsykosen! :pisk:
  2. Båten våres ble stjålet i helga. På henger. Fra hagen våres :hakeslep: Den stod litt bortgjemt til, og vi har kun hatt den i to uker (arvet fra pappa som ikke trengte den mer) og den ble altså bortført en stille natt mens vi var borte. :sint: Det var en liten jolle på 13 fot, uten påhengsmotor, men den kostet jo fortsatt penger. Siden pappa eide den, men gav den til oss og den stod på vår eiendom da den ble stjålet, så frykter jeg vi fort gjort kan havne mellom to stoler forsikringsmessig. Så sint så sint så sint. Skulle også hente sykkelen min samme dag og der hadde noen vært så frekke og tatt sykkelsetet mitt med seg. Hva er det med mennesker? :rasende:  :balltre:

1. Hurra for å være ferdig med mensen. Jeg vet jo godt jeg også at man anbefaler avholdenhet fra alkohol (hos både han og henne!) i forkant av EL for å sikre bedre svømmere, men vet du hva - der orker ikke jeg være så nøye altså. Hvis ikke jeg kan få vinen min da engang, når i all verden skal jeg få den da? Skal man aldri få kose seg? :kjefte:

2. Hva ER det med mennesker? Herregud for noen drittfolk! Jeg blir så utrolig irritert på sånt - en jolle og et SYKKELSETE? :kjempesinna: Fy fader. Jeg kan komme og hunte them down sammen med deg. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig med båttyveriet! Makan til frekke folk!

1. Hurra for å være ferdig med mensen. Jeg vet jo godt jeg også at man anbefaler avholdenhet fra alkohol (hos både han og henne!) i forkant av EL for å sikre bedre svømmere, men vet du hva - der orker ikke jeg være så nøye altså. Hvis ikke jeg kan få vinen min da engang, når i all verden skal jeg få den da? Skal man aldri få kose seg? :kjefte:

2. Hva ER det med mennesker? Herregud for noen drittfolk! Jeg blir så utrolig irritert på sånt - en jolle og et SYKKELSETE? :kjempesinna: Fy fader. Jeg kan komme og hunte them down sammen med deg. :sinna:

PP2! PP2! :heiajente:

Seriøst? Makan til frekkhet! Folk, altså!  :kjempesinna: 

Mister litt tiltro til folk når sent skjer ja. Tenk at de kan være så gjennomført inni pokkers skogers innavla :frustrert:  Ok, nok ukvemsord.

Lille_Frosk: Jeg innfører herved The KG Squad: :ninja: . Klar til å jakte ned urettferdighet, kjipe folk og kjefte synkronisert på kropper hvor mensen har funnet det for godt å ankomme. Alle som vil kan joine inn, det eneste kravet er at man syns den ninjasmilyen er kul og man syns kjipe mennesker og mensen er ut. :Knegg:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...