Gå til innhold

godta eller ikke godta?

Gjest Anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Helt i begnnelsen da jeg begynte å date typen, oppdaget jeg at han hadde en "nær" kontakt med en annen dame på fb. Spesielt før han traff meg, men jeg oppdaget at de så hverandre etter vi møttes også. En ting jeg spesielt reagerte på, var at han skrev bak ryggen min til henne , at hun måtte ikke vise mld han sendte henne fordi da ble jeg sint . Han skrev og at han hadde begnt å se meg, så var ærlig på et vis, men følte han sa det på en måte bak ryggen min.

Jeg tok dette opp med han i ettertid, og han beklaget seg. Men det som jeg ikke klarer å legge helt bak meg, er at hun fortsetter å ha kontakt, sende likes f.eks. Jeg er egentlig ikke spesielt sjalu, men kan jo reagere som alle hvis jeg føler at typen har nær kontakt med andre, og dette klarer jeg ikke få ut av hodet. Han sier at jeg må akseptere at han har jentevenner, men greia er at det virket som om det var noe mer mellom dem enn vennskap før jeg møtte han, så hvorfor ha kontakt da tenker jeg ?

Synes og det er respektløst av han å fortsette å ha kontakt når han skrev det han gjorde til henne. Men han sier hele tiden at det er HUN som tar kontakt. Hva vet jeg om det stemmer? Han har jo flere tlfnr på hennes navn..

Er jeg streng/paranoid, eller skjønner andre at jeg reagerer?

Hvordan ta det ellers opp med han?

Etter at jeg oppdaget det han skrev bak ryggen min, føler jeg at jeg ikke klarer å stole helt på han...

Jeg har og merket at han har eksen på fb, og at de kan sende små kommentarer til hverandre, også likes. Er dette akseptabelt? Jeg vet at de hadde et langt forhold...

Setter pris på tilbakemeldinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt i begnnelsen da jeg begynte å date typen, oppdaget jeg at han hadde en "nær" kontakt med en annen dame på fb. Spesielt før han traff meg, men jeg oppdaget at de så hverandre etter vi møttes også. En ting jeg spesielt reagerte på, var at han skrev bak ryggen min til henne , at hun måtte ikke vise mld han sendte henne fordi da ble jeg sint . Han skrev og at han hadde begnt å se meg, så var ærlig på et vis, men følte han sa det på en måte bak ryggen min.

Jeg tok dette opp med han i ettertid, og han beklaget seg. Men det som jeg ikke klarer å legge helt bak meg, er at hun fortsetter å ha kontakt, sende likes f.eks. Jeg er egentlig ikke spesielt sjalu, men kan jo reagere som alle hvis jeg føler at typen har nær kontakt med andre, og dette klarer jeg ikke få ut av hodet. Han sier at jeg må akseptere at han har jentevenner, men greia er at det virket som om det var noe mer mellom dem enn vennskap før jeg møtte han, så hvorfor ha kontakt da tenker jeg ?

Synes og det er respektløst av han å fortsette å ha kontakt når han skrev det han gjorde til henne. Men han sier hele tiden at det er HUN som tar kontakt. Hva vet jeg om det stemmer? Han har jo flere tlfnr på hennes navn..

Er jeg streng/paranoid, eller skjønner andre at jeg reagerer?

Hvordan ta det ellers opp med han?

Etter at jeg oppdaget det han skrev bak ryggen min, føler jeg at jeg ikke klarer å stole helt på han...

Jeg har og merket at han har eksen på fb, og at de kan sende små kommentarer til hverandre, også likes. Er dette akseptabelt? Jeg vet at de hadde et langt forhold...

Setter pris på tilbakemeldinger...

Hvilke "regler" har andre når det gjelder å ha kontakt med noen man tidligere hadde noe på gang med/evt ekser? Fordi han gikk bak ryggen min, klarer jeg ikke senke skuldrene når jeg ser at han fortsatt har kontakt med henne han gikk bak ryggen min til....og attpåtil eksen, som jeg nylig så han hadde kontakt med..

Hadde vært så fint å høre andres erfaringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym

På hvilken måte gikk han bak ryggen din, annet enn å be henne ikke vise deg meldingene?

Jeg synes å si at "jeg ble veldig" sint hvis jeg så at de hadde kontakt, var å gå bak ryggen min. Han var på en måte "med" henne "mot" meg føltes det som. Han la på en måte ansvaret/skylda på meg, at ikke de kan ha den kontakten på en måte...Jeg synes han var illojal mot meg, måten han fremstilte meg på. Det å si at hun ikke må vise mld han sender henne, er jo å si at han fortsatt ønsker å ha skjult kontakt med henne, mener jeg...

Hadde du katten, vært mistenksom, om du hadde vært i min situasjon?

Synes ikke du han var illojal mot meg?

Hva synes du om at hun fortsetter å ta kontakt med han? Jeg føler at han kanskje "oppmuntrer" henne andre steder, via mobil f.eks siden hun fortsetter etter det han skrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes å si at "jeg ble veldig" sint hvis jeg så at de hadde kontakt, var å gå bak ryggen min. Han var på en måte "med" henne "mot" meg føltes det som. Han la på en måte ansvaret/skylda på meg, at ikke de kan ha den kontakten på en måte...Jeg synes han var illojal mot meg, måten han fremstilte meg på. Det å si at hun ikke må vise mld han sender henne, er jo å si at han fortsatt ønsker å ha skjult kontakt med henne, mener jeg...

Hadde du katten, vært mistenksom, om du hadde vært i min situasjon?

Synes ikke du han var illojal mot meg?

Hva synes du om at hun fortsetter å ta kontakt med han? Jeg føler at han kanskje "oppmuntrer" henne andre steder, via mobil f.eks siden hun fortsetter etter det han skrev?

Glemte å skrive på mitt forrige innlegg at jeg var trådstarter... ( 03:12 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at du reagerer - iallefall inni deg - men jeg synes ikke du skulle ta det mer opp med ham. Dette er noe som kommer til å gå over av seg selv. Hvis du har markert at du ikke liker det, så får det holde, du kan jo evt kommentere det på en ryddig måte en gang til senere hvis det fortsetter å plage deg. Etter hvert som dere får et bedre forhold så blir du hverken sjalu over slikt eller han gidder å svare henne. Og om så var - at han blir litt smigret av at hun liker ham - ta det til deg - det er jo deg han har valgt å være sammen med. Ikke ødelegg stemningen med å la henne få deg til å føle deg dårlig. Dere er kjærester - nyt det. Bruk til tiden på å gjøre noe fint for forholdet deres - kanskje han tar bilde av det og legger ut på Facebook. Så kan hun jo "like" det om hun vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Katten.

Jeg ville ikke blitt nevneverdig bekymret, spesielt ikke mtp at han har vært åpen angående deg.

I tillegg, hvordan i allverden kan man tolke 'likes' som en trussel og noe negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forståelig at du reagerer - iallefall inni deg - men jeg synes ikke du skulle ta det mer opp med ham. Dette er noe som kommer til å gå over av seg selv. Hvis du har markert at du ikke liker det, så får det holde, du kan jo evt kommentere det på en ryddig måte en gang til senere hvis det fortsetter å plage deg. Etter hvert som dere får et bedre forhold så blir du hverken sjalu over slikt eller han gidder å svare henne. Og om så var - at han blir litt smigret av at hun liker ham - ta det til deg - det er jo deg han har valgt å være sammen med. Ikke ødelegg stemningen med å la henne få deg til å føle deg dårlig. Dere er kjærester - nyt det. Bruk til tiden på å gjøre noe fint for forholdet deres - kanskje han tar bilde av det og legger ut på Facebook. Så kan hun jo "like" det om hun vil:)

Takk for fint svar nabokona. Jo, du har så rett! Problemet er at jeg sliter med tilliten til han etter dette. Hva om han kan gå bak ryggen min i andre tilfeller? Jeg har tatt han i å lyve om en annen ting og tidligere. Det er som om han kan lyve for å tilpasse seg en situasjon. Han kan lyve for å komme unna med ting...

Og hvordan kan jeg stole på at han ikke treffer henne innimellom?

Jeg husker ennå den kjipe følelsen da jeg tilfeldig oppdaget mld han hadde sendt henne, det stakk i brystet mitt for å si det sånn, jeg følte meg dolket i ryggen av min egen kjæreste...

Kan en som har vært sånn mot meg, være til å stole på over tid? Det er dette jeg undrer på og sliter med... Jeg vil jo så gjerne tenke som du skriver nabokona, men jeg klarer ikke glemme så lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke blitt nevneverdig bekymret, spesielt ikke mtp at han har vært åpen angående deg.

I tillegg, hvordan i allverden kan man tolke 'likes' som en trussel og noe negativt?

Han var ikke åpen til meg om dette. Jeg oppdaget det tilfeldig en gang han hadde glemt å logge seg av min maskin...mld han hadde sendt til henne. Når han har sagt at jeg blir sint at de har kontakt, men hun fortsetter å ta kontakt, likes osv...hvorfor? Han og hun fortsetter bak ryggen min på en måte...Sånn føler jeg det. Selv om likes er uskyldig, er det en form for kontakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at du skrev åpen om meg...Anyway, virker som han vil ha en slags skjult kontakt med henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg ser nå at du skrev åpen om meg...Anyway, virker som han vil ha en slags skjult kontakt med henne..

Vel, hans samtaler er private...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt jeg, TS. Det jeg reagerer på er som du selv sier, de to spiller på "lag" MOT deg. Han setter deg i et dårlig lys overfor en annen dame, og bygger opp selvtilliten hennes i forhold til deg, ved å la henne tro at du er sjalu på henne, og dermed at du (og sikkert han og) synes hun er bedre enn deg. Totalt uakseptabelt i mine forhold, hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er ikke hva han gjør, men at du ikke er trygg på han. Dette kan være inne i hode ditt / eller du kan ha grunn til det. Uansett ser det ut som om dere rakler rundt med en nær forestående krise om dere ikke tar tak i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke hva han gjør, men at du ikke er trygg på han. Dette kan være inne i hode ditt / eller du kan ha grunn til det. Uansett ser det ut som om dere rakler rundt med en nær forestående krise om dere ikke tar tak i det.

Så han har ingen ansvar her mener du RoH? Måten han fremstilte meg på burde jeg tolerere?

Jeg mener nettopp det han gjorde, gjør at jeg har grunn til å lure på om jeg kan ha tillit til han...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Så han har ingen ansvar her mener du RoH? Måten han fremstilte meg på burde jeg tolerere?

Jeg mener nettopp det han gjorde, gjør at jeg har grunn til å lure på om jeg kan ha tillit til han...

ts

Jeg mener nettopp din reaksjon og dine tanker her, legitimerer hans ønske om diskresjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

407283_287809951272133_1603535014_n.jpg

Det handler ikke om sjalusi katten, men at han faktisk gikk bak ryggen min. Prøv å snu det, som om du katten oppdaget at din kjæreste hadde fremstilt deg sånn til en annen type hun hadde nær kontakt med. Hvordan hadde du taklet det? Helt ærlig...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Nå framstår jeg som mange forskjellige typer hele tiden, akkurat som alle mennesker gjør. Jeg regner med at om jeg går gjennom alle samtalene hennes så vil jeg først se en høvelig beskrivelse av meg selv når jeg har lest alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå framstår jeg som mange forskjellige typer hele tiden, akkurat som alle mennesker gjør. Jeg regner med at om jeg går gjennom alle samtalene hennes så vil jeg først se en høvelig beskrivelse av meg selv når jeg har lest alle.

Joda, vi har alle mange lag, meg selv inkludert...men jeg oppdaget tilfeldig denne kontakten, og synes han har et ansvar her. Du fremstiller det som at jeg har "feil" reaksjon...han handlet helt "etter boka" i følge deg, høres det ut som. Han satte meg i et dårlig lys ovenfor en annen dame han virket interessert i før ha møtte meg ( hun og, hun har tatt mye kontakt det siste året jeg og han har sett hverandre, derfor uunngåelig å oppdage... hun har og skrevet at hun savner han mens vi har sett hverandre...)

Jeg tror du katten ville reagert hvis du følte at kjæresten din hadde nær kontakt med en annen mann, og i tillegg snakker om deg som at du nærmest er "i veien" for deres kontakt..sånn føltes det da jeg leste det...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Katten.

Jeg har skrevet at din reaksjon her tilnærmet legitimerer hans ønske om diskresjon. There be drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...