Gå til innhold

KRIG mellom meg og svigersøss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei. Hva gjør man når storesøsteren (25) til han man er sammen med (20) ikke kan fordra meg? Vi har vært kjempegode veninner tidligere frem til en litt uheldig episode for litt siden der jeg og kjæresten kranglet EKSTREMT. Hun skriver til han på face osv at hun ikke kan fordra meg, at han fortjener bedre, og at han burde tenke over hvilket pakk han er sammen med.

Hvaaaaa skal jeg gjøre !??! Kjæresten skriver at hun ikke skal legge seg opp i det, og at han ikke finner seg i at hun snakker sånn til meg til og med når hun vet jeg så på samtalen. Men jeg er stygt redd for at dette ikke er nok, da hun sier at jeg skal få høre det når hun ser meg osv. Hvordan kan dette ordnes opp i egentlig? Er det i det hele tatt mulig? Hun skrev sykt mye stygt om meg. Og kjæresten er sinnssykt paff selv, og er ganske nedfor og flau på hennes vegne...

Anonym poster: 1172be6c63e3814ae3df92715212c43c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gjør absolutt ingenting. Du hever deg over det, men svarer å tiltale hvis hun sier noe direkte til deg.

Anonym poster: 6190cfee9e17ec6cac44846f093e05f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokos19

Det tror jeg ikke jeg har guts til. Hun er VELDIG kvass og er ganske frekk. Har sett hvordan hun diskuterer med andre, og hvordan hun snakker til sin mor blant annet, og det er ikke noe jeg vil bli utsatt for, for og være helt ærlig. Jeg tror ikke jeg hadde maktet det, og hadde sikkert blitt sittende stum eller fått stammenafall mens tårene piplet..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokos19

Kjæresten og jeg hadde en heftig krangel som foregikk på en fest for en stund siden, det var litt sjalusi inn i bildet, og sure miner fra min side fordi han ignorerte meg. Det gikk høylutt for seg, og ebgge endte opp tårevåte. (fylla har skylda for dumme fyllekrangler). Kjæresten klarte og nevne dette til sin mor i fylla da vi skulle hentes, og moren sa det videre til søsteren... Så sånn startet denne suppen .. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at hun grep en"gyllen" sjanse til å ha noe på deg, en grunn for å hate deg. Er det muligens litt sjalusi inni bildet fra henne sin side?

Og moren hans da, som sladret videre, jeg blir matt av slike folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carolinka

Skikkelig synd at noen dømmer deg så stygt bare fordi du & kjæresten fikk en følelses-krasj i fylla. Mennesker er ikke perfekte, og følelser og parforhold er vanskelig... Spesielt under alkohol.. Det er da helt normalt og være usikker og sjalu, og det er normalt å gå på bommerter, overreaksjoner og ting som følger med et følelsesliv. Om hun ikke skjønner det i en alder av 25, så tror jeg hun trenger å åpne øynene sine litt og jekke seg litt ned. Være litt grei...

Er hun så perfekt og klok da, som mener at du er så grusom pga dette? Du kan jo spørre henne om det, om hun noen gang konfronterer deg... Om du er flink med ord, så er det fullt mulig hun hadde blitt stående svarskyldig og ydmyk igjen.

Hadde det vært meg, så hadde jeg skrevet henne et brev. (Uansett hvordan hun reagerte etterpå - barnslig og lite forståelsesfull eller ei - så hadde jeg fått sagt mitt, lukket saken fra min side og hevd meg over henne.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kokos19

Tusen takk for svar, jeg skal ta det i betraktning og sette meg ned for og tenke litt. Jeg må formulere meg på en litt voksen måte, så jeg ikke blir sittende som tosken. Jeg kjenner jeg gruer meg veldig, dette er ei jeg har hatt stor respekt for, og betrodd meg til tidligere. Mens nå er alt snudd opp ned. Kanskje det bare var falskt fra hennes side. Kjipt, og ikke minst sårende.

Men jeg skal absolutt se om jeg får kokt sammen noen kloke ord i et brev. Om ikke hun får det, så hjelper det kanskje meg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal absolutt se om jeg får kokt sammen noen kloke ord i et brev. Om ikke hun får det, så hjelper det kanskje meg litt.

Ha i bakhodet at hun kan finne på å poste dette brevet på facebook og/eller vise det frem til "Gud og hvermann" da... ;-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal ignorere det. I mine øyne mater du hennes "hat" ved å ta opp temaet. Hvis det ikke hjelper at kjæresten din, hennes bror, sier ifra, så vil det heller ikke hjelpe om det kommer fra deg. Det roer seg nok.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinka

Ha i bakhodet at hun kan finne på å poste dette brevet på facebook og/eller vise det frem til "Gud og hvermann" da... ;-)

Ja, derfor det burde formuleres voksent. Slik at et svært anstendig menneske ville hatt forståelse for hun som skriver brevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinka

Jeg syns du skal ignorere det. I mine øyne mater du hennes "hat" ved å ta opp temaet.

Ikke alle som klarer å roe seg ned med at saken ties. (Klarer ikke jeg vertfall. ;) )

Om hun sier noe voksent til henne i f.eks. et brev, så har vertfall hun fått sagt sitt og gjort det hun kan som voksen person - for å få fred. Så får bare hun svigersøstra hate henne så mye hun vil i ettertid. Det er heldigvis hennes problem da. Sjangsen til å skjerpe seg har hun fått.

Poenget er vel at vedkommende som føler seg hatet må frigjøre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør noe med dette (enda). Det er svigerinnen din som driter seg ut, og bare henne. Ikke send henne noe brev eller noe som helst. Du kommer bare til å fyre opp under. Jeg synes din kjæreste (ikke du!!) skal snakke med sin mor og få moren til å ta en alvorsprat med svigerinnen din.

Min mor hadde seriøst drept meg om jeg hadde skrevet slik om min svigerinne. Folk burde da kunne oppføre seg selv om man ikke liker hverandre eller har hatt en dårlig dag.

Anonym poster: 9a17387e3dcc8f22aa5ac4f3c603f965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør som hun der PH-kjæresten til den svenske prinsen, hev deg over det og fokuser på forholdet med kjæresten din. Jo sterkere forholdet blir, jo verre blir det for søsteren å jobbe i mot det. Hun kommer sikkert til å irritere seg først, men det er faktisk ganske slitsomt å jobbe mot sterke forhold. Hvis hun har noe vett i hodet gir hun opp til slutt, slik Madeleine gjorde. :)

Anonym poster: 4dda3aa7002de43703117e3725cccaf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La henne dumme seg ut i fred, ikke gjør noe. Hev deg over det. Kanskje hun gir seg til slutt om hun ikke får noen respons på den dårlige oppførselen hennes.

Anonym poster: 32c8abb0c58ab1d30e92f4f8e9c65ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som hun der PH-kjæresten til den svenske prinsen, hev deg over det og fokuser på forholdet med kjæresten din. Jo sterkere forholdet blir, jo verre blir det for søsteren å jobbe i mot det. Hun kommer sikkert til å irritere seg først, men det er faktisk ganske slitsomt å jobbe mot sterke forhold. Hvis hun har noe vett i hodet gir hun opp til slutt, slik Madeleine gjorde. :)

Anonym poster: 4dda3aa7002de43703117e3725cccaf2

Øh, vært drama i det svenske kongehuset?

Anonym poster: 32c8abb0c58ab1d30e92f4f8e9c65ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke alle som klarer å roe seg ned med at saken ties. (Klarer ikke jeg vertfall. ;) )

Om hun sier noe voksent til henne i f.eks. et brev, så har vertfall hun fått sagt sitt og gjort det hun kan som voksen person - for å få fred. Så får bare hun svigersøstra hate henne så mye hun vil i ettertid. Det er heldigvis hennes problem da. Sjangsen til å skjerpe seg har hun fått.

Poenget er vel at vedkommende som føler seg hatet må frigjøre seg.

Hvorfor skal Ts i det hele tatt forklare seg for svigerinnen? Dette her er jo mellom ts og kjæresten, at søsteren har klart å finne veien inn som en typ tredjepart i forholdet, betyr ikke dermed at hun faktisk er det.

Nei ts, ikke kryp for henne, uansett hva du gjør. Ta konfrontasjonen når den kommer naturlig. Ikke føl at du må gi henne noen som helst forklaring. Hun får heller skaffe seg et eget liv slik at hun slipper å bekymre seg slik for andres ;)

Hvis hun fortsetter å plage kjæresten din med dette får han vel heller bare slette henne fra face, hvertfall for en stund.

Anonym poster: 12ece9be90358ed231380c217f0b5a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...