Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #21 Del Skrevet 24. juli 2012 Ditto. Og jeg måtte dessverre legge politikken litt død (no pun intended) da jeg mistet en del av mine venner på Utøya. Men nok om det. Gjesp? Hva er det du egentlig er ute etter? Jeg har ingen som helst rett til å dømme i den ene eller andre retningen. Her slenger man om seg med påstander, og jeg prøver bare å gi et mer nyansert bilde enn hva som blir fremstilt der ute. Kvinner er ikke bare ute etter drittsekker som slår, kvinner er ingen homogen gruppe. Samtidig: noen kvinner liker kanskje drittsekker og noen vil kanskje også like en mann som slår ned en annen på gata hvis han prøver seg på dama. Også jeg liker å bli forsvart av min mann, det betyr dog ikke at jeg forsvarer vold eller ville likt hvis mann slo ned en annen. Og det får bare være så kjedelig for deg å innse, men that's life. Skulle tatt seg ut om jeg tenkte at alle menn var like. Mvh Yvonne Siterer meg selv; "joda, kvinner er vel omtrent like forskjellige som menn." Det er du som maler hvete på død katt (eller noe sånt). Men det er vel typisk kvinner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 24. juli 2012 #22 Del Skrevet 24. juli 2012 Husk bleie dersom dere skal på byen da, så han slipper tisse seg ut. For et kronidiotisk svar. Sikkert fordi du er av den slemme sorten. Nei, takke meg til snille menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #23 Del Skrevet 24. juli 2012 For et kronidiotisk svar. Sikkert fordi du er av den slemme sorten. Nei, takke meg til snille menn. Du vet hva man sier..tøff bak skjermen, pus i verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 24. juli 2012 #24 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg har absolutt ikke noe overs for bad guys. Bøller er ekstremt usexy. Mulig vi hadde forskjellige oppfatninger av den andre tråden. Jeg så for meg at dama til ts ble holdt fast av en eller annen drittsekk, og at ts gjorde ingen forsøk på å hjelpe henen, før hun faktisk måtte be om det. I det scenarioet er det ingen tvil om at tafseren er en drittsekk. Menn som slåss syns jeg lite om. Men jeg finner ikke tafatte menn veldig sexy heller. I mine øyne er det noe som heter for snill og for forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. juli 2012 #25 Del Skrevet 24. juli 2012 Siterer meg selv; "joda, kvinner er vel omtrent like forskjellige som menn." Det er du som maler hvete på død katt (eller noe sånt). Men det er vel typisk kvinner? Nei, jeg prøvde å forklare hvorfor jeg svarte som jeg gjorde. Til ts. Ikke til deg, da det ikke er du som startet tråden. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #26 Del Skrevet 24. juli 2012 Nei, jeg prøvde å forklare hvorfor jeg svarte som jeg gjorde. Til ts. Ikke til deg, da det ikke er du som startet tråden. Mvh Yvonne Men det er jo meg du driver å siterer..Nuvel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. juli 2012 #27 Del Skrevet 24. juli 2012 Men det er jo meg du driver å siterer..Nuvel. Ja. Helt riktig. Men du kommenterte ift hvordan jeg har svart ts. Og da prøver jeg å forklare dette. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #28 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Jeg har absolutt ikke noe overs for bad guys. Bøller er ekstremt usexy. Mulig vi hadde forskjellige oppfatninger av den andre tråden. Jeg så for meg at dama til ts ble holdt fast av en eller annen drittsekk, og at ts gjorde ingen forsøk på å hjelpe henen, før hun faktisk måtte be om det. I det scenarioet er det ingen tvil om at tafseren er en drittsekk. Menn som slåss syns jeg lite om. Men jeg finner ikke tafatte menn veldig sexy heller. I mine øyne er det noe som heter for snill og for forsiktig. Man skal med andre ord bare slå "tafseren" litt? Det er nettop det som er poenget mitt. Kvinner forstår ikke at truende atferd, slossing og vold ikke er LITT. Det er enten eller. Om du skal gå opp i trynet på en eller annen idiot og breie deg, så må du være klar på at du kanskje må sloss. Og må du kanskje sloss, så er det ikke LITT slossing. Da sloss man for livet. Det er nøyaktig DET tankesettet TS ble nødt til å sette seg inn i. Derfor pissa han på seg. Vet du, eller noen kvinner for den saks skyld, hvordan det føles å stå ansikt til ansikt med en annen mann, f.eks en som er større enn deg, og vite at nå er det like før det braker løs? Da går adrenalinpumpa for fullt, for å si det sånn. Det er svært liten forskjell på det, og å være i krig (noe jeg kan skrive under på selv som tidligere FSK-soldat i både Afghanistan og Irak). Det er samme mekanismer. Du skal kjempe for livet. Jeg har opplevd flere enn en soldat som har pissa eller driti i buksa i krig, og det er ingen skam i det. Hadde jeg ikke hatt som rutine å gå på dass før jeg vet adrenalinet skal pumpe, så hadde jeg sikkert både pissi og driti på meg selv. Endret 24. juli 2012 av Skogmann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 24. juli 2012 #29 Del Skrevet 24. juli 2012 Man skal med andre ord bare slå "tafseren" litt? Det er nettop det som er poenget mitt. Kvinner forstår ikke at truende atferd, slossing og vold ikke er LITT. Det er enten eller. Om du skal gå opp i trynet på en eller annen idiot og breie deg, så må du være klar på at du kanskje må sloss. Og må du kanskje sloss, så er det ikke LITT slossing. Da sloss man for livet. Nei, jeg forventer bare at han ike bare står og ser på. Og det hadde jeg vel forventet av hvem som helst, og ikke bare kjæresten. Jeg kan bare ikke se for meg at jeg hadde stått rett opp og ned hvis venninna mi ble antastet av en eller annen bølle. Om jeg ikke hadde grepet inn selv, så hadde jeg hvert fall spurt noen om hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Uanonymbruker Skrevet 24. juli 2012 #30 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg vil ha en mann som forsvarer og beskytter meg, det trenger virkelig ikke være vold, det kan bare være å prøve å roe ned den andre, hjelpe meg med å komme meg unna, sånne ting. Egentlig alt annet enn å løpe sin vei og la meg være alene. Jeg ville gjort akkurat det samme om situasjonen var motsatt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurifix Skrevet 24. juli 2012 #31 Del Skrevet 24. juli 2012 Å være snill har da ingenting med å være feig? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. juli 2012 #32 Del Skrevet 24. juli 2012 Man skal med andre ord bare slå "tafseren" litt? Det er nettop det som er poenget mitt. Kvinner forstår ikke at truende atferd, slossing og vold ikke er LITT. Det er enten eller. Om du skal gå opp i trynet på en eller annen idiot og breie deg, så må du være klar på at du kanskje må sloss. Og må du kanskje sloss, så er det ikke LITT slossing. Da sloss man for livet. Har da desverre måttet sloss "litt" noen ganger. Tror du ser litt for unyansert på dette, alle situasjoner er ikke like. Men selvsagt, om situasjonen krever det kan jeg også sloss for livet. Men da er det faktisk en av oss som dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #33 Del Skrevet 24. juli 2012 Ja. Helt riktig. Men du kommenterte ift hvordan jeg har svart ts. Og da prøver jeg å forklare dette. Mvh Yvonne Samme teknikk kona bruker. Syntax error. Jeg gjør retrett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 24. juli 2012 #34 Del Skrevet 24. juli 2012 Man skal med andre ord bare slå "tafseren" litt? Det er nettop det som er poenget mitt. Kvinner forstår ikke at truende atferd, slossing og vold ikke er LITT. Det er enten eller. Om du skal gå opp i trynet på en eller annen idiot og breie deg, så må du være klar på at du kanskje må sloss. Og må du kanskje sloss, så er det ikke LITT slossing. Da sloss man for livet. Det har ikke slått deg at man ikke trenger å slå i det hele tatt? Men jeg vet ihvertfall det at hvis min mann, eller en venninne eller hvem som helst, hadde blitt overfalt så hadde jeg antagelig gjort det jeg kunne for å hjelpe, det betyr dog ikke at jeg hadde slått tilbake. Kanskje jeg hadde ringt politiet, jeg hadde tilkalt hjelp, jeg hadde gjort noe. Ikke bare stått der og ikke gjort noe som helst. Og slutt å skrive "kvinner". Nei, vi er IKKE en homogen gruppe. Og nei, å slå litt er aldri greit og vil aldri bli det, ihvertfall ikke fra mitt ståsted. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #35 Del Skrevet 24. juli 2012 Har da desverre måttet sloss "litt" noen ganger. Tror du ser litt for unyansert på dette, alle situasjoner er ikke like. Men selvsagt, om situasjonen krever det kan jeg også sloss for livet. Men da er det faktisk en av oss som dør. Ja, dersom du lekesloss som 14 åring, eller banker en mobber på skolen e.l. Jeg snakker om en rusa, breial type som er tydelig agressiv. Enten så stikker du derfra med halen mellom beina og får kjeft av dama når du kommer hjem, eller så går du "all in". Du sloss ikke LITT med en tilfeldig fyr på byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #36 Del Skrevet 24. juli 2012 Det har ikke slått deg at man ikke trenger å slå i det hele tatt? Men jeg vet ihvertfall det at hvis min mann, eller en venninne eller hvem som helst, hadde blitt overfalt så hadde jeg antagelig gjort det jeg kunne for å hjelpe, det betyr dog ikke at jeg hadde slått tilbake. Kanskje jeg hadde ringt politiet, jeg hadde tilkalt hjelp, jeg hadde gjort noe. Ikke bare stått der og ikke gjort noe som helst. Og slutt å skrive "kvinner". Nei, vi er IKKE en homogen gruppe. Og nei, å slå litt er aldri greit og vil aldri bli det, ihvertfall ikke fra mitt ståsted. Mvh Yvonne Nei, selvsagt. Har aldri vært uenig i det. Så fremt man kan unngå slosskamp så skal man det, mener JEG, om du hadde lest innleggene mine nøye. Jeg mener at TS ikke har noe å være flau over. Jeg skrev at jeg personlig også hadde gått derfra om jeg vurderte vedkommende som FOR stor, eller for gæern. Det er sjeldent verdt å bli drept, eller drepe noen. Det er dessuten mye vanskeligere å uskadeliggjøre en diger, sterk fyr enn en som er mindre. Man må bruke sterkere midler mot en stor fyr, og da kan det fort gå galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. juli 2012 #37 Del Skrevet 24. juli 2012 Ja, dersom du lekesloss som 14 åring, eller banker en mobber på skolen e.l. Jeg snakker om en rusa, breial type som er tydelig agressiv. Enten så stikker du derfra med halen mellom beina og får kjeft av dama når du kommer hjem, eller så går du "all in". Du sloss ikke LITT med en tilfeldig fyr på byen. Jo, jeg snakker om på byen. Jeg har både opplev og sett andre få og motta noen slag, knuffing, bryting etc. uten at det ligger så mye mer bak enn en misforståelse. Det du snakker om er vel mer en tilfeldig person som bare ser etter bråk for bråkets skyld og DET er jeg enig i at kan være annerledes og også mer alvorlig. Men da ligger det sjelden noen foranledning bak slik som i TS's tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 24. juli 2012 #38 Del Skrevet 24. juli 2012 Ja, dersom du lekesloss som 14 åring, eller banker en mobber på skolen e.l. Jeg snakker om en rusa, breial type som er tydelig agressiv. Enten så stikker du derfra med halen mellom beina og får kjeft av dama når du kommer hjem, eller så går du "all in". Du sloss ikke LITT med en tilfeldig fyr på byen. Og for øvrig kan en slosskamp mot en mobber også bli ganske alvorlig, når man er 16+ så er det mange som har det meste av styrken til en voksen mann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogmann Skrevet 24. juli 2012 #39 Del Skrevet 24. juli 2012 Nei, jeg forventer bare at han ike bare står og ser på. Og det hadde jeg vel forventet av hvem som helst, og ikke bare kjæresten. Jeg kan bare ikke se for meg at jeg hadde stått rett opp og ned hvis venninna mi ble antastet av en eller annen bølle. Om jeg ikke hadde grepet inn selv, så hadde jeg hvert fall spurt noen om hjelp. Nei, men det er veldig lett for deg å si. Fyren hadde sannsynligvis aldri slått til ei dame. Et uprovosert slag kan fort komme fra en ustabil type som han TS beskriver. Som nevnt, den som får inn det første slaget vinner stort sett. Så hva mener du egentlig? Jeg er enig i at man prøver å roe ned situasjonen og komme seg vekk derfra (med dama). Absolutt. Men noen ganger må man kanskje slå vedkommende ned. Det kommer helt an på situasjonen. TS beskriver den ikke i detaljer, så det er umulig å si egentlig. Men om det er slik at han bare stod og så på at dama hans ble antastet mot hennes vilje, så er det selvsagt feigt. Om det er slik at hun var med på det, så er hun sjuk, og han burde ha gått derfra uten å ha trengt å pissa i buksa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2012 #40 Del Skrevet 24. juli 2012 Likevel kjefter dama hans på han, og ikke på den frekke badguyen som tok seg til rette. Sier hun ja.. hvis hun følte seg så støtt hadde hun nok gitt bølla en lusing. Synd er det at hun aldri kan tilgi seg selv en fadese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå