Gå til innhold

Snille menn alltid den store synderen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av tråden om han som fikk kjeft av dama si fordi han ikke turte å forsvare henne mot en større fyr. Han gjorde jo ingenting galt egentlig, faktisk prøvde han jo å hjelpe henne også, men han trakk seg fordi han ble redd. Han virket også som en sympatisk og jordnær type. Likevel kjefter dama hans på han, og ikke på den frekke badguyen som tok seg til rette. Ingen kvinner i tråden nevner han med noen ord, og mener ts var ganske feig.

Det er virkelig sånn at snille, forsiktige menn alltid blir sett på med ulmske øyne av dere kvinner?

Anonym poster: f28bce4d3354d34136394dcaedc907b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er med andre ord bedre å være en frekk, slem tøffing, enn en litt forsiktig og ærefryktig godhjertet mann?

Anonym poster: f28bce4d3354d34136394dcaedc907b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Nei, jeg tror du misforstår. Kvinner vil ha begge deler. Jeg tror ikke de nødvendigvis vil ha et A-hole, men en fyr som er morsom og teit samtidig som han har selvtilitt og guts nok til å ikke la seg pushe rundt. Problemet er imidlertid det at kvinner ikke helt ser ut til å forstå hvor alvorlig det er når to menn sloss. Det er ikke noe morro eller tøfft. Det er bare helt jævlig. Jeg har vært i begge ender av en slosskamp, både gitt juling og fått juling. Begge gangene prøvde jeg å drepe vedkommende, og han prøvde å drepe meg. Bare flaks for meg at jeg klarte å stoppe når han la i bakken, og enda mer flaks for meg at han som banket meg ikke sparket meg i huet når jeg lå der svimt av.

Som regel holder det jo å be folk ha fingra av fatet. Men skulle du stå der facetoface med en 2 meter høy boler som er ute etter å knuse noen, så har du jo to valg. Back off eller gå all in og prøv å skade fyren mest mulig på kortest mulig tid. Jeg tror ikke kona mi hadde bært nag til meg om jeg heller ydmyket meg selv litt ovenfor en mye større fyr enn at jeg endte opp på sykehus med utlagt tarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :) Jeg liker min snille kjæreste veldig godt!

Anonym poster: 1793ef50b953a3e76bc9807ffc7e4072

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trøffel

Umodne bad boys er skikkelig turn off. Når jeg endelig fant en kjekk fyr som var både snill, empatisk og tålmodig, og som var mann nok til å fortelle at han likte meg i stedenfor å gi meg masse mixed signals, så visste jeg at HAN ville jeg gifte meg med! Nå er vi gift og har et barn sammen, og han er en snill, empatisk og tålmodig pappa :)

Endret av Trøffel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Nei :) Jeg liker min snille kjæreste veldig godt!

Anonym poster: 1793ef50b953a3e76bc9807ffc7e4072

Husk bleie dersom dere skal på byen da, så han slipper tisse seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Umodne bad boys er skikkelig turn off. Når jeg endelig fant en kjekk fyr som var både snill, empatisk og tålmodig, og som var mann nok til å fortelle at han likte meg i stedenfor å gi meg masse mixed signals, så visste jeg at HAN ville jeg gifte meg med! Nå er vi gifte og har et barn sammen, og han er en snill, empatisk og tålmodig pappa :)

Jo, men spørsmålet er; Dersom han hadde tissa på seg under en konfrontasjon, hadde han tent deg like mye etterpå da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Jo, men spørsmålet er; Dersom han hadde tissa på seg under en konfrontasjon, hadde han tent deg like mye etterpå da?

Ja hvorfor ikke? Jeg er VELDIG glad for at han ikke er en aggressiv fyr som skal løpe rundt på byen og lage bråk. Mitt kriterie for et realt mannebein er definitivt ikke at han kaster seg ut i slosskamper som kan ende med livsvarige skader og evt død. Jeg trenger ingen "helt"; jeg trenger en mann som vil være der for meg og barna våre. Om han så pisser på seg; hva så? Jeg både tisset og bæsjet på meg når jeg fødte barnet vårt, men mannen min blir steinkåt av meg likevel ;)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Ja hvorfor ikke? Jeg er VELDIG glad for at han ikke er en aggressiv fyr som skal løpe rundt på byen og lage bråk. Mitt kriterie for et realt mannebein er definitivt ikke at han kaster seg ut i slosskamper som kan ende med livsvarige skader og evt død. Jeg trenger ingen "helt"; jeg trenger en mann som vil være der for meg og barna våre. Om han så pisser på seg; hva så? Jeg både tisset og bæsjet på meg når jeg fødte barnet vårt, men mannen min blir steinkåt av meg likevel ;)

Bra dame ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minpin

Jeg liker snille menn, jeg, og de må gjerne være forsiktige også, men ikke feige. Har ikke lest tråden du nevner, men jeg vil gjerne føle meg trygg med kjæresten min. Da mener jeg ikke at han skal gå rundt og yppe til bråk, altså, men hvis noe skulle skje meg ville det selvsagt vært kjipt om han stakk av med halen mellom beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde faktisk fått mer empati, sympati og følelser for en fyr som tissa på seg under enn en slik konfrontasjon, enn en som tyr som hadde tydd til vold. Vold er ekstremt usexy.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Jeg hadde faktisk fått mer empati, sympati og følelser for en fyr som tissa på seg under enn en slik konfrontasjon, enn en som tyr som hadde tydd til vold. Vold er ekstremt usexy.

Joda, kvinner er vel omtrent like forskjellige som menn. Men at du føler det slik forandrer ikke det faktum at mange mange kvinner synes historien til "han som tisset på seg" er ekstremt usexy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg er passert 30 og syns gutter / menn som slåss er veldig turn off. Jeg har mye mer respekt for de mennene som i utgangspunkte ikke legger opp til bråk, eller er flinke til å trekke seg unna. Mannen min er stor og sterk, men har en flott holdning ( ikke voldlig eller truende ) . Han er høflig og dannet og ber aldri om bråk. Gutter som ofte havner i trøbbel er som regel veldig umodne ( i mine øyner ) .

Det skjer vel kanskje mer i tjue årene , men når de passert 30 så er det på tide å bli voksen.

Hadde mannen min havnet i sloss kamp så hadde jeg blitt veldig sint på han. Men hvis noen hadde vært ufine med meg så kunne han kanskje knyttet nevnen og sagt noe, men han hadde aldri slått. Jeg har veldig stor respekt for han at han er så tolerant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kvinner er vel omtrent like forskjellige som menn. Men at du føler det slik forandrer ikke det faktum at mange mange kvinner synes historien til "han som tisset på seg" er ekstremt usexy.

Ja, men hva så? Vi må nesten bare tåle at det finnes mange ulike meninger. For du har helt rett, mange kvinner mener det er usexy. Men jeg ser ikke helt hvorfor det egentlig skulle telle for noe som helst, det sier nemlig lite eller ingenting om kvinner i sin helhet. Kvinner er ikke en homogen gruppe som tenker og føler likt.

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skogmann

Ja, men hva så? Vi må nesten bare tåle at det finnes mange ulike meninger. For du har helt rett, mange kvinner mener det er usexy. Men jeg ser ikke helt hvorfor det egentlig skulle telle for noe som helst, det sier nemlig lite eller ingenting om kvinner i sin helhet. Kvinner er ikke en homogen gruppe som tenker og føler likt.

Jojo. Men nå er det nå en gang slik at mange kvinner mener det er usexy, og at "tissegutten" har funnet seg ei slik dame. Mener du at han burde dumpe henne da eller? Har ikke slike kvinner rett til kjæreste? Hva om "tissegutt" har lyst på denne dama. Da får han jo manne seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo. Men nå er det nå en gang slik at mange kvinner mener det er usexy, og at "tissegutten" har funnet seg ei slik dame. Mener du at han burde dumpe henne da eller? Har ikke slike kvinner rett til kjæreste? Hva om "tissegutt" har lyst på denne dama. Da får han jo manne seg opp.

Jeg mener man må finne ut hva som er best for seg selv. Hvis mannen som tisser på seg finner ut at det riktigste er å "manne seg opp" (uten at jeg vil kalle det å bruke vold å være mann, for meg er det faktisk ekstremt lite mandig, men det er etter mine standarder og vi har alle våre standarder), så får han gjøre det. Hva han fortjener eller ikke er ikke opp til meg å bestemme.

Og dumpe henne? Hvor får du det at jeg mener han skal dumpe henne? Han må som sagt finne ut det helt selv. Parforhold handler om å kommunisere og faktisk finne en felles plattform med verdier, meninger og følelser. Hva de gjør ut av dette er ikke opp til meg men dem som par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogmann

Jeg mener man må finne ut hva som er best for seg selv. Hvis mannen som tisser på seg finner ut at det riktigste er å "manne seg opp" (uten at jeg vil kalle det å bruke vold å være mann, for meg er det faktisk ekstremt lite mandig, men det er etter mine standarder og vi har alle våre standarder), så får han gjøre det. Hva han fortjener eller ikke er ikke opp til meg å bestemme.

Og dumpe henne? Hvor får du det at jeg mener han skal dumpe henne? Han må som sagt finne ut det helt selv. Parforhold handler om å kommunisere og faktisk finne en felles plattform med verdier, meninger og følelser. Hva de gjør ut av dette er ikke opp til meg men dem som par.

Gjesp. Du burde bli lokalpolitiker, om du ikke er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp. Du burde bli lokalpolitiker, om du ikke er det. :)

Ditto. Og jeg måtte dessverre legge politikken litt død (no pun intended) da jeg mistet en del av mine venner på Utøya. Men nok om det.

Gjesp? Hva er det du egentlig er ute etter? Jeg har ingen som helst rett til å dømme i den ene eller andre retningen. Her slenger man om seg med påstander, og jeg prøver bare å gi et mer nyansert bilde enn hva som blir fremstilt der ute. Kvinner er ikke bare ute etter drittsekker som slår, kvinner er ingen homogen gruppe. Samtidig: noen kvinner liker kanskje drittsekker og noen vil kanskje også like en mann som slår ned en annen på gata hvis han prøver seg på dama. Også jeg liker å bli forsvart av min mann, det betyr dog ikke at jeg forsvarer vold eller ville likt hvis mann slo ned en annen. Og det får bare være så kjedelig for deg å innse, men that's life. Skulle tatt seg ut om jeg tenkte at alle menn var like.

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...