Gå til innhold

Sjalusi-games

Gjest Margrete-79

Anbefalte innlegg

Gjest Margrete-79

Jeg har aldri vært i et så merkelig forhold som det jeg nettopp har kommet ut av..

Jeg er kun vant til helt "normale" relasjoner - så nå trenger jeg litt innspill om hva som forgår rundt meg...

Jeg møtte en fantastisk kjekk mann for en tid siden, som oppvartet meg etter alle kunstens regler. Jeg falt ikke akkurat pladask, men tenkte at det var verdt å utforske videre. Jeg stusset vel litt indirekte over at denne mannen var nesten 40 år, kjekk som Brad Pitt (jeg tuller ikke), stabil jobb, frivillig arbeid med unger etc etc - og samtidig single, barnløs og uten et alvorlig og langvarig forhold i bagasjen.

Vel, vi begynte å date - og det hele gikk ganske fint. Han var romantisk, oppmerksom - alt en kan ønske seg. Etter et "høydepunkt" av en helaften - der alt stemte både på et følelsesmessig, seksuelt og mellommenneskelig plan: endret imidlertid alt seg. Han ble unnvikende, fortalte meg at han trengte litt tid for seg selv - at han var forvirret og smådeprimert over livet sitt... Jeg lot ham få litt albuerom - og etter en tid gjentok sukseen seg (fantastisk date). Etter det - ble det imidlertid slutt... Jeg var innom han en kveld, og han hadde et "psykisk" sammenbrudd... Han ville ikke si hva det var, han ba på sine knær om at jeg skulle gå, han la seg i fosterstilling i sengen.... Det er vanskelig å forklare - men jeg er egentlig enda sjokkert og målbundet over oppførselen...

Jeg merket at det er noe han ikke vil fortelle - men han brukte årsaker som at han ikke kunne ikke ha et forhold. Han var ikke rett mann for meg. Jeg var så mye bedre enn ham etc etc. Videre beskyldte han meg for å være forelsket i en annen (en kollega av ham som har hatt et godt øye til meg fra før jeg og "kjæresten" min møttes - vi har aldri hatt et forhold, men han har kommet med små beskyldninger og stikkere om at han tror vi har hatt det flere ganger tidligere).

Nå, i ettertid - er han like merkelig.... Han prøver å finne ut om hva jeg driver tiden min med - ved å spørre ut felles bekjente, han kjører forbi huset mitt for å glane etc. I tillegg forsøker han å gjøre meg sjalu - med å flirte med andre kvinner når jeg er på samme sted som han.... For et par uker siden snakket han med min bestevenninne, og hintet om at han hadde så lyst til å at jeg skulle flytte inn til ham - og at vi skulle date igjen...

Jeg er ikke forelsket i denne mannen, men jeg bryr meg om ham... Jeg tror jo han er en mann som sliter med et eller annet. Jeg mistenker dårlig selvtilit - eller enda "sterkere" saker... Kan ikke så mye om psykisk sykdom - så jeg lurer på om noen har noen innspill?

Han har ikke venner, har aldri klart å ha et seriøst forhold - men er god og snill. Han er som sagt nesten 40 år - og spiser hos moren sin, fordi han ikke kan lage mat. Jeg mistenker også at søsteren hans hjelper ham å stelle leiligheten. Han har en enkel jobb (fysisk arbeid).

Håper dette er nok informasjon til dere andre lesere - og at noen kanskje kan "hjelpe" meg med å forstå denne situasjonen litt bedre.... Hva feiler det ham? Hva kan jeg gjøre? Hva driver han med? Hva gikk så galt (han ville gjøre det slutt akkurat idet en normal person ville tatt alt et stort steg videre)...

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kjærleik

Har du spurt han? Har du fortalt han at du bryr deg om han, og gjerne vil forstå han bedre? Jeg tenker at en god samtale rundt dette kan hjelpe deg til å forstå han litt bedre -forhåpentligvis blir det bedre for han også om han får åpnet seg for deg. Det kan godt være at han overhodet ikke vil snakke om det, og da hadde nok jeg personlig avventet litt for å se om han tok videre kontakt, evt. tatt litt avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margrete-79

Jeg har forsøkt å prate med ham - men han låser seg helt når jeg tar frem "alvorsstemmen"... Det var mitt forsøk på å få ham i tale som bla førte til dette "psykiske sammenbruddet" jeg fortalte om i første innlegg.... Det beste jeg får ut av ham er som sagt denne tilbakeholdenheten - han blir småaggressiv og "taus" når jeg forsøker å få ut noe "dypere" av ham... Kommer med utsagn ala "hvorfor og hvorfor"..... Ikke spør hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...