Gå til innhold

Asanti's Dagbok

Gjest asanti

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er iallfall godt at de tilbyr hjemmekontroller, da. Det er jo enda en liten stund til fødsel, håper du føler at du får tid til å forberede deg.

Kos deg med magen, Asanti! Ønsker dere ei riktig god jul!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallfall godt at de tilbyr hjemmekontroller, da. Det er jo enda en liten stund til fødsel, håper du føler at du får tid til å forberede deg.

Kos deg med magen, Asanti! Ønsker dere ei riktig god jul!! :klemmer:

Ja, nå som de vet om det så blir det vel mer fokus på det på jordmortimene fram igjennom så det skal nok gå bra. :)

God jul til dere å! Håper det blir helt fantastisk. Og tenk, det er egentlig første jul til våre små mageboere. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 hærlige uker med magen. :hjerte:

Den siste tiden har bestått av stor økning på magen, det legges merke av flere familiemedlemmer. Pappa tar ofte gode spøker om magen og mat. Må bare flire. :ler:

Til nå har jeg lagt på meg 10kg for det meste på magen, men samboer sier han merker litt økning overalt. Mulig jeg er blitt blind og så lenge jeg passer samme str i klær som før så merker jeg ikke så mye. Det har å kommet noen små strekkmerker, på det ene bryste! Av alle plasser!

Brystene har å begynt å lekke på natten, litt uvant ja. :ler:

Lille i magen trives og vokser jo en del nå. Mye sprelling og ekstremt mye pressing opp mot ribbeina. Svigermor sa at samboer og søsteren hans lå på samme måte. Og det er vondt, værtfall nå i disse dager med mye sitting i familieselskaper. Har fått plager i ryggen og sover som en stein på natta selv om dagen bare består av spising, skravling og sitting. Utrolig hvor mye energi man bruker på å ruge. ;)

Ellers fikk vi mye fint i julegave både til oss selv og magen. Newborn set fra Stokke, kurv med masse kluter, klær og pledd, kosekluter og penger. Så nå har jeg bestilt vognposen fra RisaRosa i grå og hvit. Gleder meg så ufattelig mye til den kommer! :danse:

Håper dere har kost dere like masse til nå i julen som vi har, og mer kos skal det bli. Nyter at min kjære forlovede er hjemme på lang juleferie. Og gjett om han koser seg med spark og dult fra magen. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har en herlig jul, Asanti!!

Grattis med 27+1!! Tiden går, altså :hjerte: og jeg er 8 uker foran deg, men føler det var igår at jeg var i uke 27!!

Så fine gaver dere fikk!

Ja, kan trygt si at energien brukes godt selvom man sitter på rumpa hele jula :fnise: Vi var i selskap i 4 timer igår, og jeg sov hele veien hjem, som tilsvarer 1 time og 20 minutter.

Lekkende bryster, ja! Det har ikke jeg sett noe til her hos meg. Kun et par dråper, og ellers tørr melk på brystknoppene. Kanskje du blir supahdupah melkemaskin? :jepp:

Kos deg med forloveden og magen din, søte! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har en herlig jul, Asanti!!

Grattis med 27+1!! Tiden går, altså :hjerte: og jeg er 8 uker foran deg, men føler det var igår at jeg var i uke 27!!

Så fine gaver dere fikk!

Ja, kan trygt si at energien brukes godt selvom man sitter på rumpa hele jula :fnise: Vi var i selskap i 4 timer igår, og jeg sov hele veien hjem, som tilsvarer 1 time og 20 minutter.

Lekkende bryster, ja! Det har ikke jeg sett noe til her hos meg. Kun et par dråper, og ellers tørr melk på brystknoppene. Kanskje du blir supahdupah melkemaskin? :jepp:

Kos deg med forloveden og magen din, søte! :blomst:

Det er litt godt å vite at man ikke er alene om å bli sliten av ingenting. :ler:

To selskaper igjen så har vi to-tre dager uten. Gleder meg selv om at det betyr at kjæresten drar på jobb igjen. Men jo fortere han kommer seg avgårde jo nærmere er terminen.

Satser på å bli en melkemaskin. Hadde ikke gjort meg noe. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at du får noen litt rolige dager nå snart :klem:

:klem:

Det var godt med litt rolige dager nå og mindre selskap. Håper bare jeg klarer å hente meg opp igjen før nyttårsaften så man kan feire sammen med andre og ikke fra sofan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en god dag, Asanti! Kos deg og lad opp batteriene :klemmer:

Takk det samme Nuttapia. :klem:

Her laddes det for fult. Har fått vite at siden flere er hjemme nå i disse dager så blir babyshowern ganske snart. Så da må jeg bare vært klar med energi og selskapslysten igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa det blir veldig koselig. :)

Til nå har jeg ikke klart å merke noe spesiell døgnrytme på den lille, den er liksom aktiv stortsett hele dagen innimellom. Men, den lager noen rare bevegelser. Enkelte kan det kjennes ut som den for noe slags anfall inni der. Armer, bein, fingrer og tær overalt. :ler:

Gleder meg iallefall ennå mer til å se når lille kommer ut hva den har drevet med inni magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, min får sånne anfall den også :fnise: Plutselig er det full rulle med dunking og åling i alle retninger!

Så koselig med babyshower :rodmer:

Ønsker deg en fin nyttårsaften og et godt nytt år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, min får sånne anfall den også :fnise: Plutselig er det full rulle med dunking og åling i alle retninger!

Så koselig med babyshower :rodmer:

Ønsker deg en fin nyttårsaften og et godt nytt år! :)

Det var bra at det ikke bare er jeg som opplever sånne bevegelser, ble faktisk litt bekymret en stund. :ler:

Takk det samme! Blir et ufattelig spennende år vi går i møte. 2013 er høyst ønsket. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Godt nyttår!

Tenk at jeg og magen nå er inne i tredje og siste trimester! :hjerte:

12 små uker igjen så blir livet snudd på hode og vi får verdens beste gave. Det er helt utrolig å tenke på og disse ukene samboer har vært hjemme så har vi snakket masse om forventniger, gleder og masse babykos. Han er så god som stryker og nusser magen mange ganger om dagen. Kan nesten ikke gå forbi han uten å bli bedt om å stoppe opp for en suss. :rodmer:

Babyen er ganske mye våken enkelte dager og da er det full rulle hele tiden, mens andre dager er den kjemperolig og jeg merker nesten ikke noe annet enn litt gnuing og små dult.

Nå starter hverdagen igjen etter ferie som betyr jobb for han og dager med ruging og ro på meg. For her har bekkenløsning meldt sin ankomst ganske sterkt nå, og ikke nok med det begynner halsbrannen å være tilstede daglig. Min mor sier at det kan bety mye hår på babyen, vet ikke helt om jeg tror på det men det er jo lov å håpe. Det er jo så søtt. :fnise:

Denne uken satser jeg på å få vasket ned og malt rommet til den lille, kjøpt gulv og bestilt mer av det som må bestilles. Så når samboer kommer hjem blir det gulvlegging og montering av det vi har av utstyr. Gleder meg masse!

Nyttårsaften startet rolig med middag her hjemme bare oss to, så dro vi senere ut på fest. Må si jeg imponerte meg selv stort når jeg gidder å være edru på fest i 3 timer med 40stk som var godt beruset. Men det var jo koselig at halve lokale nesten sto på rekke for å gi meg klemmer og kjenne på magen. :ler: Jeg er glad jeg ikke har noe problemer med det, ellers hadde jeg blitt ganske så sur. Iallefall godt å møte venner man ikke har sett på lenge og se at samboer koser seg blant venner han å. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som skikkelige rosa dager hos dere, Asanti!! Så deilig å ha en kjære som duller og steller :hjerte:

Tassen min får også noen raptuser inni der. Ved de verste rykningene, så tror jeg faktisk at det er bevegelse som han har i søvne.

Det er så koselig med gode venner som lurer og vil kjenne på! :jepp: Synes du er skikkelig flink som holdt ut lenge!

:strix:

Og godt nyttår, og tillykke med 28 uker, max 14 uker igjen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Høres ut som skikkelige rosa dager hos dere, Asanti!! Så deilig å ha en kjære som duller og steller :hjerte:

Tassen min får også noen raptuser inni der. Ved de verste rykningene, så tror jeg faktisk at det er bevegelse som han har i søvne.

Det er så koselig med gode venner som lurer og vil kjenne på! :jepp: Synes du er skikkelig flink som holdt ut lenge!

:strix:

Og godt nyttår, og tillykke med 28 uker, max 14 uker igjen :klemmer:

Det har vært så rosa dager at jeg nesten blir kvalm av å tenke på det. :ler: Men godt har det vært. Selv om han vil gjøre masse annet har han vært sammen med meg daglig å tatt livet med ro, det setter jeg stor pris på. :)

Der sier du nå, kanskje noen av de rareste bevegelsene er i søvne? For enkelte ganger skjønner jeg ikke hva den driver med.

Håper den siste tiden går fort. Er så spent på hvem som bor i magen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gjett om det blir moro å hilse på mageboeren!! :hoppendeglad:

Det må jo være rykninger i drømme eller noe, for bevegelsene kan være ganske så brå og raske. Sku tro det var et lite monster inni der :fnise: Noen ganger skjelver eller rister babyen såpass hardt at jeg tror det er noe rart.. Men alt er nok som normalt, siden vi er flere som opplever det :jepp:

Godt med en hengiven sambo :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra for 28 uker og 3. trimester! :hoppendeglad: Bare 12 uker igjen, det kommer til å gå kjempefort! :jepp:

Høres ut som at du har hatt en deilig jul, det er bra. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...