super-s Skrevet 23. juli 2012 #21 Skrevet 23. juli 2012 Ser ikke ut som om du er alene om å være redd for matlaging. Mageirocophobia - fear of cooking: http://phobias.about...irocophobia.htm Oi, TAKK for at du sendte meg linken!
Sofie_22 Skrevet 23. juli 2012 #22 Skrevet 23. juli 2012 Oi, TAKK for at du sendte meg linken! Bare hyggelig!
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #23 Skrevet 23. juli 2012 Er redd for å lage mat selv ja! Vet ikke hva som er greia, men jeg får ofte angsanfall når jeg prøver. Noen ganger klarer jeg ikke engang å kutte opp en agurk. Haha, ser det komiske i det selv da. Er jo litt absurd! =P Hvordan klarer du deg? Anonym poster: 2f55dacf7f57f4a48b6ea582757f2f6e
sebastianen Skrevet 23. juli 2012 #24 Skrevet 23. juli 2012 Kniver og skytevåpen, men ikke alene,mennesker med de nevnte. 1
Gjest Pheel Skrevet 23. juli 2012 #25 Skrevet 23. juli 2012 Har virkelig edderkoppangst. Dessverre bor vi i en kjellerleilighet og det dukker gjerne opp STORE kjelleredderkopper eller stankelben her, og det ender ofte med skrik og tårer.... Skal ALDRI bo i en kjellerleilighet igjen! Og kunne ønske noen sa dette til meg før jeg flyttet.
super-s Skrevet 23. juli 2012 #26 Skrevet 23. juli 2012 Hvordan klarer du deg? Anonym poster: 2f55dacf7f57f4a48b6ea582757f2f6e Jeg lar være å lage mat ;-)
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2012 #27 Skrevet 23. juli 2012 Jeg lar være å lage mat ;-) Men du må jo spise:p Eller går det bra å smøre brødskive ol.? Anonym poster: 2f55dacf7f57f4a48b6ea582757f2f6e
super-s Skrevet 23. juli 2012 #28 Skrevet 23. juli 2012 Men du må jo spise:p Eller går det bra å smøre brødskive ol.? Anonym poster: 2f55dacf7f57f4a48b6ea582757f2f6e Hehe, ja, å smøre på en brødskive eller et knekkebrød går bra. Samme med å hive en (ferdig)pizza i ovnen. Men hvor variert og sunnt kostholdet mitt er er en annen sak..
Anoia Skrevet 23. juli 2012 #29 Skrevet 23. juli 2012 (endret) Har virkelig edderkoppangst. Dessverre bor vi i en kjellerleilighet og det dukker gjerne opp STORE kjelleredderkopper eller stankelben her, og det ender ofte med skrik og tårer.... Skal ALDRI bo i en kjellerleilighet igjen! Og kunne ønske noen sa dette til meg før jeg flyttet. Uff, jeg føler med deg! Jeg bodde en stund i en sokkelleilighet med en diger vedstabel rett utenfor vinduet.... Når høsten kom, begynte jeg å få en del ubudne gjester (DIGRE; jeg begynte å gråte med en gang jeg fikk øye på en) Siste måneden jeg bodde der (september), sov jeg mest hos kjæresten eller hjemme hos mamma Ps. Kjøp deg en sprayboks med insektdreper! Endret 23. juli 2012 av Anoia
Hugtatt Skrevet 23. juli 2012 #30 Skrevet 23. juli 2012 Å fly og flymaskiner generelt, like så flyplasser. Går i en slags apatisk tilstand når jeg skal fly, griner, svimer av osv. Og for hver gang jeg hører en flymotor ruse, blir jeg superstressa og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg sover ikke flere uker i forveien før en flytur, og drømmer og har gjerne mareritt om flyturer. Gjerne i etterkant også.
Sissa Skrevet 23. juli 2012 #31 Skrevet 23. juli 2012 Både levende og døde insekter, de er nesten værst når de er døde Det er mye mer jeg er redd for, men kommer ikke på noe nå.
Gjest Pheel Skrevet 23. juli 2012 #32 Skrevet 23. juli 2012 Uff, jeg føler med deg! Jeg bodde en stund i en sokkelleilighet med en diger vedstabel rett utenfor vinduet.... Når høsten kom, begynte jeg å få en del ubudne gjester (DIGRE; jeg begynte å gråte med en gang jeg fikk øye på en) Siste måneden jeg bodde der (september), sov jeg mest hos kjæresten eller hjemme hos mamma Ps. Kjøp deg en sprayboks med insektdreper! Takk for omtanken! En veldig upraktisk og teit fobi, men slik er det nå en gang! Spray pleier jeg å ha tilgjengelig. :-)
Lilleulv_ Skrevet 24. juli 2012 #33 Skrevet 24. juli 2012 Veps, mus og rotter. Har ofte mareritt om at jeg er i en heis som går amokk, eller som jeg ikke kommer meg ut av, men har faktisk ikke noe problemer med å ta heis.
Gjest Doh Skrevet 24. juli 2012 #35 Skrevet 24. juli 2012 Edderkopper. Da vi skulle kaste masse greier som lå utafor huset (har revet badet) satt det plutselig en svær, svart edderkopp midt på en planke. Mannen min måtte fjerne planen før jeg fikk bort dit igjen. Livredd for å få en sånn stor svart edderkopp i munnen når jeg sover Ellers er jeg redd for å fly. Og høyder. Og døde insekter.
Gjest Rivera Skrevet 24. juli 2012 #36 Skrevet 24. juli 2012 Høyder - Får faktisk krampe i beina i tillegg til at jeg nesten besvimer. Er aldri ute på altaner eller i nærheten av et vindu hvor jeg kan "falle" ut. Har flere ganger hatt mareritt hvor jeg sitter på et lavt rekkverk på toppen av The Empire State Building i USA. Plutselig faller jeg, men jeg klarer å "låse" den ene foten/kneet mitt rundt rekkverket slik at jeg henger og dingler i luften, og det eneste som holder meg i livet er foten som er festet på rekkverket. Jeg våkner alltid når jeg tilslutt mister festet mitt og er i fullfart på vei til å treffe bilveien.... Trange rom/plasser - Bare tanken på å ikke kunne bevege på meg gir meg frysninger...
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #37 Skrevet 24. juli 2012 (endret) Insekter/edderkopper! Mørket/mangel på kontroll som følge av mørket. Har høydeskrekk og, men nekter å la det påvirke meg, så har klatret en del på tross av dette, selv om det er helt jæv*** Endret 24. juli 2012 av For the ladies
Anoia Skrevet 24. juli 2012 #38 Skrevet 24. juli 2012 Jeg lurer litt på hvorfor det er sånn at så mange er redd for edderkopper... Er det fordi at vi arver den fobien fra familie og de rundt oss? Eller er det fordi edderkoppen er en av de mest "unaturlige" skapningene som finnes utseendemessig? (Jeg mener, de fleste andre dyr har en form som vi mennesker til en viss grad kan identifisere oss med, men edderkopper er bare sære!)
For the ladies Skrevet 24. juli 2012 #39 Skrevet 24. juli 2012 Er vel kansje det at de ser ut som alle monster og styr vi har sett på tv og film eller noe slikt.
Gjest Raindrops Skrevet 24. juli 2012 #40 Skrevet 24. juli 2012 Ingen i min familie har edderkoppfobi, mitt tidligste minne av en edderkopp er fra jeg var maks 4 år tror jeg, og det dukket opp en diger en i lekeskjeen min mens jeg stod ute og poket på noe sand og lekte med vannpytter. Blir fortsatt redd når jeg tenker på det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå