Gå til innhold

Vanskelig sambuer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller flytte et annet sted. Det finnes andre byer i Norge der du kan bosette deg, det må ikke være på bygda, eller så finnes det muligheter for å bo i andre land.

Du burde komme deg ut av forholdet, for jeg tror han kan være en sånn som klikker og slår, selvom han ikke har gjort det enda, så er han truende, slem og frekk mot deg.

Men hvorfor finner du deg i det?Det fortsetter KUN hvis du lar fortsette. Enten så må dere ta en seriøst prat og gi han et dilemma, eller så drar du, men det siste er nok det beste fordi denne mannen virker total psycho.

Eg sa KLART i fraa i dag eg kva eg meinte og at dette ville eg ikkje godta. Sjerper hans eg ikkje no, da vert eg forbanna.

Have a Good Night >~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sobril

Nei, men da kan du ikke sitte og klage over tilværelsen når du ikke gidder gjøre noe.

Du er mer enn voksen nok til å innse at det er kun du som er ansvarlig for ditt eget liv og velbefinnende, hvis du elsker en mann som behandler deg som dritt, så har du lov til å ta et valg. Men velger du og bli hos han, så kan du heller ikke klage i ettertid.

amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ikkje ha raadet gaa fra han, eg vil ha raad korleis eg skal handtere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil ikkje ha raadet gaa fra han, eg vil ha raad korleis eg skal handtere det.

Da må du begynne å like å bli behandlet på den måten han behandler deg og sette alle egne behov til side.

Anonym poster: 20f3b684af6bc7396f2a28e21354b87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der er ikke noe å samle på,han bryr seg ikke noe om hvordan du har det. Setter familien sin imot deg på en slik måte. Det er utrolig ufint. Han gjør deg ikke lykkelig så lenge det fortsetter slik som nå,om du vil få det bedre er ikke han rette person å ha i livet ditt iallefall. Kom deg vekk fra han. Det er han som skal betale tilbake gjelden til din far om du lånte pengene slik at han kunne fått betale regningene sine. Ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde som deg. Historiene våre er temmelig like. Men jeg var yngre. Da jeg var 23, bodde jeg hos foreldre som hakket på meg, i en bygd hvor jeg ikke hadde venner, jeg var i en jobb hvor jeg ikke trivdes i.

Da jeg traff den fyren trodde jeg det var svaret på alt, og jeg stakk derfra med ham. Vi forlot ikke Norge, men vi flyttet til et gudforlatt sted 1500km fra barndomshjemmet mitt.

Han var som den fyren din, han var helt lik mot meg. Bare at etter en stund hjalp det ikke, og han startet med å slå meg, og slik fortsatte det. Jeg ville ikke tilbake dit jeg hadde kommet fra, og jeg trodde at jeg elsket og ville ha den mannen.

I likhet med deg, spurte jeg etter råd og hjelp fra andre om hvodan jeg skulle takle det. Ikke hvordan jeg skulle dumpe ham, men hvordan jeg skulle handtere det.

En dag vekket noe meg opp, jeg innså at jeg ikke elsket, og ikke ville ha mannen. Jeg fant meg i det fordi det var slik jeg hadde vokst opp, med mobbing og trakasering.

Jeg forstod at bygda mi, foreldrene mine, og han fyren, de var IKKE problemene mine. Problemet mitt var hvordan jeg tolket og forstod meg selv. Hvorfor havnet jeg i forhold med den fyren? Ikke fordi jeg ville det, men det skjedde fordi det var slikt jeg kjente best.

Jeg skammet meg og over å dra hjem igjen, til den bygda. Men hvorfor det? Hvorfor skulle jeg skamme meg? Jeg dro dit med hodet hevet, jobbet en stund, nok til sparepenger, og dro derfra med hodet like hevet, med nytt syn på meg selv.

Jeg er nå sammen med en mann som respekterer meg, elsker meg, er der for meg. Fordi jeg er der for meg selv, jeg finner meg ikke i drit lenger! Jeg behandler meg selv med respekten jeg fortjener, dermed omgir jeg meg med menneskene som respekterer meg slik og.

Det eneste jeg kan fortelle deg er at jeg håper du en dag vekkes fra den tilstanden du er i, og ser at du kan komme deg vekk fra alt, slik jeg gjorde, og skape deg et liv der du er i sentrum.

Anonym poster: d5bd52de4a9f19feec9a969b70ea88af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skriver dette svaret på engelsk så du kan vise det i sin helhet til samboeren din om du vil...

Take a look at this page; http://www.hmrc.gov.uk/manuals/eimanual/eim76100.htm

Nobody should - and certainly not an ex army should have to get by on just over £300 a month..

I'm sure there's something else here you don't know about if that's the case.. And surely an ex army guy with respect for himself will not treat his partner like shite! Nobody who's a real man would do that! I'm not english, but Scottish - and nobody I know would do like he does - not even the lowest scum!

To let his family talk shite about his partner? Wuldna happen where I come from..

The fact that you pay his rent, you sort out his family with money should make him cherish you even more - you are basically supporting him, what a shame..

I'm positive you'd be better of on your own anywhere in the UK rather than stay with a man that doesn't treat u right!

Respect yourself enough to stand up for yourself girl!

My man is a real man, he stand up for me but he also stand up to me - the BIG difference is he dunna trash talk me neiter to me or to others and he dunna go around sorting other women out while with me either.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...