Gå til innhold

"Usynlig" for sin egen far....

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Min far har funnet seg ny dame. Fikk møte henne og vi hadde null kjemi.

Jeg var ærlig mot min far og sa at det var han og ikke jeg som skulle ha henne, så jeg brydde meg ikke så mye om det. Men, han kunne ikke forvente at jeg kom på besøk de gangene hun var der.

Nå har han brutt kontakten helt. Vi har ikke snakket sammen på snart to uker.

Skal sies at vi bor på samme sted og har tidligere hatt daglig kontakt.

Hva gjør jeg med sånt? Har ingen problemer med at han har en ny dame (ble enkemann for 5 år siden), bare jeg slipper å ha henne på maten.

Føler ikke jeg gjorde noe feil ved å være ærlig.

Men, tydeligvis er det bare denne dama for han nå. Jeg eksisterer ikke lenger. Er enebarn og synes at det er viktig at vi to som er igjen av familien holder sammen.

Ønsker ikke å være god nok hvis forholdet skulle ryke om dere skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har såret stoltheten hans. Han voksne mannen, er da i stand til å velge seg en dame. Så kommer " barnet" med uttalelsen " det er du som skal ha henne". Bare ved det, så uttrykker du, at hun er ikke bra nok.

Du har møtt henne en gang, tenk deg at hun var nervøs, og møtet ble vel kunstig. 0 kjemi,men hva venter du etter en gang.

Kansje gi damen en sjangse?

Han har ikke ttt kontakt på 2 uker, men hva ialleverden er det da? Han er jo forelsket, svever på en sky. Gi mannen tid og en sjangse.

Anonym poster: f2265a08ffe8d319f659ae115bb88765

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du var litt hard, og du har nok såret din far. Kontakten kommer nok tilbake med tiden, men jeg hadde også trengt litt tid om noen sa noe slikt om min partner, og enda viktigere er det nok for ham som kanskje føler at det er ekstra vanskelig fordi han jo "hørte sammen med" din mor. At du ikke liker henne er ok, men at du sier at du ikke kommer til å komme dit dersom hun er der er jo ikke akkurat noen akseptserklæring til din far heller. Hvis han er lykkelig med henne så er det viktigst. Du trenger ikke invitere henne på middag dersom du inviterer ham osv. men når dere har daglig kontakt så er det jo naturlig at dere omgåes litt tilfeldig også. Det hadde vært noe annet om hun var slem med deg eller ligende, men når problemet er "0 kjemi" så er det overkommelig. Aksept og respekt.. Du trenger ikke være overstrømmende hyggelig eller legge opp til familieidyll.

Bare så det er sagt så har jeg en lignende situasjon med min far, samboeren hans er ett av de rareste menneskene jeg noen gang har møtt, vi har ingenting å prate om og hun kan blande seg i ganske mye som ikke er hennes sak, men fokuset mitt er at pappa liker henne og ønsker å dele livet sitt med henne. Min oppgave som datter er å respektere det, og å omgåes med henne der det er naturlig, selv om jeg aldri ville invitert henne til meg eller ringt henne om jeg lurte på noe. Jeg tar aldri initiativ til å være sammen med henne, men jeg respekterer henne og er hyggelig med henne når vi treffes, fordi jeg vet det er viktig for min far.

Faren din er nok bare lei seg og skuffet, dere har all mulighet til å reparere forholdet hvis du er litt imøtekommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet at enebarn er litt egoistiske sånn sett. Hvorfor forventer du at han skal rette seg etter deg? Om dama hans ikke er bra nok for DEG, så kan han like godt droppe henne? Hvorfor forventer du så mye fra han i voksen alder? Han har skjemt deg for mye bort.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, vet at enebarn er litt egoistiske sånn sett. Hvorfor forventer du at han skal rette seg etter deg? Om dama hans ikke er bra nok for DEG, så kan han like godt droppe henne? Hvorfor forventer du så mye fra han i voksen alder? Han har skjemt deg for mye bort.

Ok, det vet du vel ingenting om.

Det er ikke snakk om å velge her, men å ikke kutte kontakten helt selv om det kommer en ny dame inn i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns du skal unne din far dette. Om du ikke føler at hu nye dama og du kommer til å bli bestiser spiller vel det ingen rolle? Det er han som skal ha et kjærlighetsforhold til denne dama, ikke du. Du burde jo klare å være på besøk selvom hu er der. Faren din mista kona si for 5år siden også har han funnet ei ny ei og er forelska også sier du på en måte " velger du hu så mister du meg". Du har nok såret faren din ja

Gi dama en sjangse og si unnskyld til faren din

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har ALDRI sagt at han skal velge, men jeg forventer at vårt forhold blir som før.

At han ikke unngår meg bare fordi jeg ikke hadde kjemi med dama hans.

Ikke kverruler mer enn nødvendig her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men når du sier at du ikke vil komme på besøk når hu er der så er det som å si at han må velge.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mennesker i livet mitt som jeg ikke har kjemi med, men jeg må svelge den kamelen fordi familie er familie - selv om jeg ikke har kjemi med personen så er denne personen viktig for noen andre i familien. Det betyr en time eller to nå og da, hvor jeg må bruke tid sammen med denne personen. Det skader meg ikke!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ALDRI sagt at han skal velge, men jeg forventer at vårt forhold blir som før.

At han ikke unngår meg bare fordi jeg ikke hadde kjemi med dama hans.

Ikke kverruler mer enn nødvendig her....

Kjerp deg. Du er sikkert et voksent menneske som har flyttet ut av hjemmet, forventer du at din far skal leve alene? Skal han legge hele sitt liv på side for at du skal bli evig lykkelig?

Foreldre vil at deres barn skal være lykkelig, men hva med å hjelpe din far istedenfor å kritisere han og den nye dama?

Be om unnskyldning.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjerp deg. Du er sikkert et voksent menneske som har flyttet ut av hjemmet, forventer du at din far skal leve alene? Skal han legge hele sitt liv på side for at du skal bli evig lykkelig?

Foreldre vil at deres barn skal være lykkelig, men hva med å hjelpe din far istedenfor å kritisere han og den nye dama?

Be om unnskyldning.

Skjerp deg...ikke kjerp deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Nekter du å komme på besøk når hun er der bare fordi dere "ikke har kjemi"? Det er det barnsligste jeg noen gang har hørt, hvor gammel er du egentlig?

Synes ikke det er det grann rart at han har kuttet kontakten med deg for en periode, her er det du som er vanskelig. Hva med å gi henne en sjanse, for din fars skyld?

Det er forskjell på å være ærlig og å være brutalt ærlig vet du.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjerp deg...ikke kjerp deg....

Beklager, missa på en bokstav. Ingen mennesker ble skadet i denne hendelsen.

Ta deg ei bolle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problem. Min far ble sammen med en dame da jeg var kanskje 12-13 år. Han brøt kontakten i 2 år (!). Til de gjorde det slutt selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Nekte å være tilstede i samme hus/rom som et menneske "du ikke har kjemi med"? Du må enten ha hatt et lett liv, og gått overens med de fleste, eller være merkelig isolert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min far har funnet seg ny dame. Fikk møte henne og vi hadde null kjemi.

Jeg var ærlig mot min far og sa at det var han og ikke jeg som skulle ha henne, så jeg brydde meg ikke så mye om det. Men, han kunne ikke forvente at jeg kom på besøk de gangene hun var der.

Har hun gjort noe utilgivelig mot deg eller var hun bare ikke bestevenninne-materiale? Med mindre du er 14 år og hormonell har jeg null forståelse for reaksjonen din. Kanskje på tide å bli voksen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilla

Jeg hadde en kjæreste som var den fineste i verden for meg. Vi hadde det så uendelig godt sammen han og jeg men jeg måtte dra fra han pga min sønn. Han tenkte akkurat som deg. Bare at han gjorde noe fryktelig i tillegg, han begynte å skade seg i protest at jeg var med min kjære. Idag er det bare fremgang for min sønn ,selvskader seg gjør han ikke mer og at det hadde ingen annen relevans enn å være en ond manipulasjonsteknikk nøye ledsaget av barnefaren. Ikke bli som han. Ikke ødelegg noe vakkert. Jeg håper engang min sønn tar til vettet når han får noen flere år på baken, for håpet inni meg dør aldri. Om han jeg aldri kan glemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ok, det vet du vel ingenting om.

Det er ikke snakk om å velge her, men å ikke kutte kontakten helt selv om det kommer en ny dame inn i livet.

Men du ts, hva om faren din akter å flytte sammen med den nye damen, må han da kaste henne på dør hver gang du skal komme på besøk? Blir litt vanskelig for han å ta imot besøk fra deg om hun dama aldri kan være til stede da.

Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...