Gjest Candy Pie Skrevet 22. juli 2012 #21 Skrevet 22. juli 2012 Oi, så flinke alle er til å svare her ! Jeg kunne nok fint spist egg og melk ja, om jeg sett at dyrene faktisk har det bra! Er derfor jeg hadde ønsket at vi kan skaffe noen høner hjemme, for de vi hadde før hadde det veldig godt. Når man blir kjent med høns, så finner man fort ut at de faktisk har personlighet de også, hønsa vi hadde før var kjempe tamme og løpte bort til oss for å hilse. Vi har veldig stor hage, men jeg tror ikke jeg får mamma med på å skaffe en ku da... Men soyamelk går nok bra! Drikker det ikke rent uansett, er som sagt kun i bakevarer og sauser. Det samme gjelder egg, så jeg tviler på at jeg kommer til å smake stor forskjell? Blir en tur på Meny i morgen, skal bli morsomt å prøve ut noe ny mat! Skal sjekke ut de oppskriftsbøkene også, er veldig glad i å lage mat! Nå gleder jeg meg faktisk, haha. Nei, men det skal bli godt å ikke kunne spise all dritten jeg gjør i dag, for det er virkelig ikke bra det jeg holder på med. Skal da til legen neste uke eller noe for å fornye en resept, så får det bli noen blodprøver og diverse samtidig. "håper" jeg mangler noe, det hadde forklart så utrulig mye. Nå skal jeg ikke ha for store forhåpninger, men en dag vil jeg kutte ut sukker også. Det smaker ikke så godt, men det gir en veldig god følelse i 5 minutter, så en dårlig følelse en lang tid etterpå. Når skal jeg innse det 1
2shy Skrevet 23. juli 2012 #22 Skrevet 23. juli 2012 Skal da til legen neste uke eller noe for å fornye en resept, så får det bli noen blodprøver og diverse samtidig. "håper" jeg mangler noe, det hadde forklart så utrulig mye. Nå skal jeg ikke ha for store forhåpninger, men en dag vil jeg kutte ut sukker også. Det smaker ikke så godt, men det gir en veldig god følelse i 5 minutter, så en dårlig følelse en lang tid etterpå. Når skal jeg innse det Sukker utløser de samme kjemiske reaksjonene i hjernen som heroin og morfin. Tenk på det neste gang du får lyst på
Gjest Reza08 Skrevet 23. juli 2012 #23 Skrevet 23. juli 2012 Hvis man har et naturlig forhold til det å spise kjøtt, har man ingen forutsetninger for ikke spise det. Skjønner det hvis det er noen som ikke tåler kjøtt så godt, eller hvis det er noen som av en eller annen grunn ikke liker kjøtt generelt. Bortsett fra det er det bare å spsise. Sånn er livet på mange måter, vi må jo overleve. Det er ikke alle som kunne tenkt seg å leve på kaninfor resten av livet, fordi de så et oppslag om det og det. Slakterne behanlder dyrene med verdighet når de skal ta farvel med dem, og når de skal slaktes. De driver ikke å gjør noe slemt mot dyra.
2shy Skrevet 23. juli 2012 #24 Skrevet 23. juli 2012 Hvis man har et naturlig forhold til det å spise kjøtt, har man ingen forutsetninger for ikke spise det. Skjønner det hvis det er noen som ikke tåler kjøtt så godt, eller hvis det er noen som av en eller annen grunn ikke liker kjøtt generelt. Bortsett fra det er det bare å spsise. Sånn er livet på mange måter, vi må jo overleve. Det er ikke alle som kunne tenkt seg å leve på kaninfor resten av livet, fordi de så et oppslag om det og det. Slakterne behanlder dyrene med verdighet når de skal ta farvel med dem, og når de skal slaktes. De driver ikke å gjør noe slemt mot dyra. Tja, jeg hadde et naturlig forhold til kjøtt i 30 år før jeg kuttet det ut. Nå klarer jeg ikke tanken på å spise det igjen. Vet du egentlig hva kaniner spiser? Jeg har aldri sett kaniner spise fisk, egg, ost, bønner, linser osv. Det må være merkelige kaniner der du er fra
Gjest Candy Pie Skrevet 23. juli 2012 #25 Skrevet 23. juli 2012 Hvis man har et naturlig forhold til det å spise kjøtt, har man ingen forutsetninger for ikke spise det. Skjønner det hvis det er noen som ikke tåler kjøtt så godt, eller hvis det er noen som av en eller annen grunn ikke liker kjøtt generelt. Bortsett fra det er det bare å spsise. Sånn er livet på mange måter, vi må jo overleve. Det er ikke alle som kunne tenkt seg å leve på kaninfor resten av livet, fordi de så et oppslag om det og det. Slakterne behanlder dyrene med verdighet når de skal ta farvel med dem, og når de skal slaktes. De driver ikke å gjør noe slemt mot dyra. Det er kanskje sant, men jeg stoppet såpass tidlig at det ikke føles riktig å spise kjøtt. Jeg tør nesten påstå at det blir det samme som om du f.eks skulle spist hundekjøtt om du skjønner. Det er feil og du ville sikkert ikke klart å få det ned, uten å kaste det opp igjen. Jeg har alltid vært veldig glad i dyr, men var nok mer dyreglad før, men jeg mener på en måte at det er litt feil å spise det, ikke misforstå, for jeg bryr meg ikke om hvordan og hva andre spiser, det får jeg ikke gjort noe med uansett, men jeg kan forandre på hva jeg spiser. Jeg skal absolutt ikke bli noen "gal dyreverner" og ikke kan jeg mye om slakting osv heller. Men det føles rett for meg å ikke spise det. Kanskje de fleste blir slaktet på en ok måte, men det er nok dessverre ikke alle dyra som har det så godt før de dør, og det er det jeg ikke liker, ikke at de dør på en måte.
Gjest Candy Pie Skrevet 23. juli 2012 #26 Skrevet 23. juli 2012 Jeg spiste vegetarburger i dag, med speltburger som kjøtt. Var godt jo! Jeg har ikke fått satt meg inn i hvilke hamburgerbrød osv jeg kan spise, men det kommer nok etter vært 1
2shy Skrevet 24. juli 2012 #27 Skrevet 24. juli 2012 Jeg spiste vegetarburger i dag, med speltburger som kjøtt. Var godt jo! Jeg har ikke fått satt meg inn i hvilke hamburgerbrød osv jeg kan spise, men det kommer nok etter vært Jeg bruker aldri burgerbrød lenger, men klæsjer på med guakamole, rødløk, crispy salat osv. Jeg anbefaler at du tester ut kikertburger, himmelsk!
Brunhilde Skrevet 24. juli 2012 #28 Skrevet 24. juli 2012 Jeg spiste vegetarburger i dag, med speltburger som kjøtt. Var godt jo! Jeg har ikke fått satt meg inn i hvilke hamburgerbrød osv jeg kan spise, men det kommer nok etter vært Du kan bake hamburgerbrød selv. Veldig lett og veldig godt i tillegg til at du har full kontroll på ingrediensene.
Jasmina Skrevet 24. juli 2012 #29 Skrevet 24. juli 2012 Hadde selv kikertburger i går, riktig nok hjemmelaget Utrolig enkel å lage. Hadde en kjøttelsker på besøk som syntes dette var "en himmelsk opplevelse" His own words
2shy Skrevet 24. juli 2012 #30 Skrevet 24. juli 2012 Hadde selv kikertburger i går, riktig nok hjemmelaget Utrolig enkel å lage. Hadde en kjøttelsker på besøk som syntes dette var "en himmelsk opplevelse" His own words Hjemmelaget er alltid best Kikertburgere er min kjøttspisende families klare favoritt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå