Gå til innhold

Jeg er arbeidsøkene og trenger tips


Lille Rosin

Anbefalte innlegg

Jeg har på følesen at de fleste jobber går igjennom venner og bekjente :roll: . Det er bare en brøkdel av ledige jobber som blir utlyst i media. Jeg er nå arbeidsøkenede og trenger noen tips.

Jeg har oppsøkt potensielle arbeidsgivere i distriktet.

Har satt meg opp på vikarbyråer

Ringt og søkt på diverse stillinger

Noen orginale tips? Kanskje det er noen arbeidsgivere inne her som kan gi meg noen tips på hva de ser på hos en potensiell arbeidstaker.

Jeg er 31 år mamma til 2, utadvent og arbeidsom ikke kresen når det gjelder jobb. ( kan heller ikke være det da jeg ikke har annen utdannelse en videregående)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk jobb gjennom vikarbyrå og det virket nesten som om jeg måtte få et bein innenfor, slik at husket meg neste gang det dukket opp en stilling.

Jeg fikk også inntrykk av at det er stor forskjell på byråene. Service og oppfølging var absolutt best gjennom de små byråene.

I mitt tilfelle, så sto jeg registrert LENGE før noe skjedde. Men da jeg var aktuell til et vikariat (som jeg ikke fikk) var det mye lettere.

Prøv å få til en samtale hos alle vikarbyråene. Få dem til å huske deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker alt fra butikkjobber til kontormedarbeider stillinger.

Takk Lea, det skal jeg prøve å få en ordentlig samtale med alle vikarbyråa. Kanskje lurt å minne dem på at jeg fortsatt er ledig med jevne mellomrom :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica i.i.

De vikarbyråene jeg har vært i kontakt med har hatt en tendens til å "glemme" meg føles det ut som. Flere ganger når jeg tok kontakt med de, og "minnet de på meg" fikk jeg et oppdrag!