Felia Skrevet 21. juli 2012 #1 Skrevet 21. juli 2012 Babyen min på 3 mnd har nå vært surklete i brystet i ca 3 uker. Nå har han også begynt å tørr hoste. Det surklingen føler jeg ikke blir noe bedre. Han virker ikke plaget av det. Jeg har ringt legen ett par ganger som ikke vil gi meg time fordi det går over av seg selv. Og helsestasjonen vil heller ikke gjøre noe. Skal til helsestasjonen igjen 1 august så har sjans til å "mase" da. Jeg er på toppen av det hele blitt forskjølet selv, å er redd for å smitte han mere. Vasker selvsagt hender oftere, nusser ikke på han eller er oppi fjeset hans i det hele tatt. Hva gjør jeg? Hva gjorde du når barnet var surklete? Han sover også godt om nettene.
Soul Skrevet 21. juli 2012 #2 Skrevet 21. juli 2012 Utifra det du skriver så ville jeg nok ventet og sett det an. I hvert fall om allmenntilstanden ellers er bra, han spiser godt, sover godt osv, ikke er tungpustet/sliter med pusten osv. Det er klart at så små babyer lettere kan få problemer med oksygenopptaket pga små luftveier, lettere blir dehydrerte osv. Så det er fint å være på vakt. Men hvis han ikke er plaget av det i et hele tatt så går det vel bra å vente til det går over, vil jeg mene. I hvert fall når du har konferert med både hs og lege som mener det er greit.
Teriyaki Skrevet 22. juli 2012 #3 Skrevet 22. juli 2012 Gutten min er regelmessig surklete, blir det alltid når han er forkjølet, og han har vært forkjølet tre-fire ganger, pluss en halsbetennelse hittil i sitt korte liv. Vi har ikke gjort noe fra eller til, da det ikke er noe å gjøre med det. Det går over av seg selv, men kan ta tid. Her er det forøvrig misstanke om astma, men heller ikke det kan vi finne noe ut av. Så lenge allmenntilstanden er bra, og han ikke virker plaget, så er det ikke noe å være redd for. Forøvrig, når tørrhostingen begynner, så er han sannsynligvis på bedringens vei. Det har jeg merket med både meg og gutten. Da begynner slimet å gi seg, men irritasjonen er der enda, så dermed blir det tørrhosting. Men det går som regel over av seg selv det også, så lenge det ikke blir for ille.
Felia Skrevet 24. juli 2012 Forfatter #4 Skrevet 24. juli 2012 Det ble verre, så natt til søndag var vi hos legevakten og ble tatt inn med en gang. Ville først sette han på medisin, men han var for liten. Han fikk feber også stakkar, men nå ser det ut som han er på bedringenes vei. Hurraaa!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå