Gå til innhold

Manger her er så hissige...


Thomasine

Anbefalte innlegg

Hvis du mistrives så voldsomt på KG' date=' hvorfor [i']er du her da? :-?

Litt frisk diskusjon kan vel ikke skade?

Tvert i mot, det er morsomt!

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det er greit med heftige diskusjoner - men jeg må si at jeg syns "gjester" har en tendens til å være mer ufine i sine kommentarer enn andre. Og jeg kan jo skjønne det - det er enklere å komme med en stygg kommentar når man er anonym enn når utsagnet kobles til en bruker.

Derfor er jeg veldig forsiktig med å komme med uoverveide utsagn dersom jeg blir forbanna og provosert, hvis jeg vet at jeg ikke hadde kommet med den samme kommentaren IRL.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er greit med heftige diskusjoner; om man klarer å holde seg til sak. Men når man blir beskyldt for å kverulere eller de blir helt oppgitte om man stiller spørsmål, når man bruker tvilsomme personkommentaterer rett og slett for å sette personen troverdighet i tvil, og ikke engang bruker det for å belyse disk.tema..folk vet ikke hva de prater om, og de klarer ikke å argumentere, dette kaller jeg lavmål. Og så det evinnelige; at gjester er så ufine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så det evinnelige; at gjester er så ufine...

Alle som bruker Kg jevnt og trutt kan nok skrive under på at mange av de useriøse oppgulpa og møkka-kommentarene kommer fra "gjest"...Selvfølgelig gjelder det ikke alle gjester, men ta poenget da!?

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig.

Det gjestegreiene er utrolig slitsomt og plagsomt og. For dem som er gjest uansett er jo det greit selvfølgelig. Men der er mange som logger av og bruker gjest for å få ut sine sure oppgulp, og det er såååå patetisk. Alle kan nok ha behov for å være litt mer anonym noen ganger, hvis det er noe spesielt de vil ha frem eller slik og ikke ønsker bruke sitt vanlige nick. Men der er så mange som bruker gjest hver gang de skal være motbydelige og for å forsvare seg selv.

haha

En gang jeg hadde en gjest som kverulerte mot meg logga jeg selv av og svarte mitt eget innlegg som gjest - slik at det så ut som vedkommende hadde svart det jeg svarte. Etterpå ble det stille fra den kanten. Det var jo stygt gjort og da, men jeg blir så irritert.

Noen diskusjoner her inne er jo litt alvorlige og, og jeg syns egentlig ikke det er alt man skal kverulere og tulle med på den måten. Selv om det er et diskusjonsforum må vi kunne ta noen ting litt alvorlig og huske at faktisk har alle tilgang til dette forumet. Alt fra barn til gamle mennesker.

Jeg lar meg irritere av kverulanter og innrømmer at jeg biter igjen mange ganger. Men jeg gidder bare ikke sitte å se på at folk snur og vrenger på det jeg sier og tillegger meg holdninger eller egenskaper jeg ikke har. De får lese i forhold til det jeg svarer på og slutte lese masse mellom linjene som ikke er der. Og hvis vi mener der er noe mellom linjene, da bør vi kunne si det og ikke påstå det.

I tillegg er smileys som :hoho: og det derre spyfjeset forferdelig ubehagelige. Faktisk syns jeg spyfjeset burde bli slettet når det er brukt til å omtale personer. Vi ganske enkelt sitter ikke å sier at vi spyr av andre mennesker, det er på barneskolenivå og ytterst respektløst.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som irriterer grenseløst er den ustoppelige masingen om forskning og beviser. Hvis vi deler vår kunnskap må vi kunne gjøre det ut fra vanlig fornuft og læring. Det er da ikke naturlig at vi springer rundt med forskningsresultater i lommeboka i andre sosiale sammenhenger heller.

Når noen påstår de har sett forskningsresultater eller undersøkelser på noe, da tror jeg det - hvis det ikke er noe jeg syns høres ut som løgn selvfølgelig, men da er det faktisk mitt problem og ikke den som har lest det.

Om vi velger å forholde oss til det vi hører eller fortsatt heller mer mot en annen side, det er opp til hver enkelt. Vi vil alltid kunne finne og vise til undersøkelser som viser motsatt likevel - i hvert fall i de aller fleste diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atmi....... jeg blir stum!

Men: :klappe:

(men tenk så kjedelig om vi alle bare skulle kose her, da! Hadde ikke vært noe morro da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atmi....... jeg blir stum!

Men: :klappe:

(men tenk så kjedelig om vi alle bare skulle kose her, da! Hadde ikke vært noe morro da!)

Ja. det må jo være lov å være litt intense altså, for all del.

Atmi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...