AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #21 Del Skrevet 19. juli 2012 Å likevel beskyldes han for alt dette... Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Av den grunn at han rota igjennom hele kjøkkenet vårt. Ingen av de andre kan egentlig ha gjort det. Bestevennen min og typen min var med meg hele tiden, og venninna til mamma hadde aldri i verden gjort noe sånt og ikke røyker hun heller, og har god økonomi. Anonym poster: f825232ddd323b495993a0d8785a41d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2012 #22 Del Skrevet 19. juli 2012 Av den grunn at han rota igjennom hele kjøkkenet vårt. Ingen av de andre kan egentlig ha gjort det. Bestevennen min og typen min var med meg hele tiden, og venninna til mamma hadde aldri i verden gjort noe sånt og ikke røyker hun heller, og har god økonomi. Anonym poster: f825232ddd323b495993a0d8785a41d6 Men så lenge dere hverken har bevis eller sett det med egne øyne, så kan dere heller ikke beskylde han for noe. Ta heller denne episoden som en lærepenge å IKKE inviter en med rusproblemer på fest der alkohol er med i bildet. Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #23 Del Skrevet 20. juli 2012 Skrev du ikke i første innlegget at dere tok han på fersk gjerning?? Og i et senere innlegg skriver du at dere ikke har noe bevis på at det er han?? Forøvrig; "Problemet er at det her må jeg ta opp med svigerfar, men hvordan?" Du skal ikke gjøre noe nei, det er din svigerfar. Siden ingenting ble gjort da "dere tok han på fersken", så kan du la saken ligge død. Det er ingen andre enn sønnen som kan ta opp noe slik i ettertid. Din mor som er vertinne hadde mulighet for å ta dette opp da hun tok han på fersk gjerning, eller i dagen derpå. Hvis hun ikke gjorde dette, synes jeg hun har forspilt sine sjanser. Du derimot er bare 18 år og skal holde deg unna. Din manglende livserfaring vil garantert spille deg i mot og jeg vet at jeg, som bare er 15 år eldre enn deg hadde blir rimelig oppgitt om en "liten fis" skulle irrettesette meg på den måte du fremviser her. Anonym poster: dc9c716a854b2020b52852fab0be70b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #24 Del Skrevet 20. juli 2012 Skrev du ikke i første innlegget at dere tok han på fersk gjerning?? Og i et senere innlegg skriver du at dere ikke har noe bevis på at det er han?? Forøvrig; "Problemet er at det her må jeg ta opp med svigerfar, men hvordan?" Du skal ikke gjøre noe nei, det er din svigerfar. Siden ingenting ble gjort da "dere tok han på fersken", så kan du la saken ligge død. Det er ingen andre enn sønnen som kan ta opp noe slik i ettertid. Din mor som er vertinne hadde mulighet for å ta dette opp da hun tok han på fersk gjerning, eller i dagen derpå. Hvis hun ikke gjorde dette, synes jeg hun har forspilt sine sjanser. Du derimot er bare 18 år og skal holde deg unna. Din manglende livserfaring vil garantert spille deg i mot og jeg vet at jeg, som bare er 15 år eldre enn deg hadde blir rimelig oppgitt om en "liten fis" skulle irrettesette meg på den måte du fremviser her. Anonym poster: dc9c716a854b2020b52852fab0be70b3 Enig i alt du skriver, å selv om ts føler seg voksen _siden hun har vippet over det magiske 18 tallet- er hun i voksnes øyne bare en liten fis som kan glemme å komme med moralprekner til voksne folk. Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #25 Del Skrevet 20. juli 2012 Neida, og det er det som er dilemmaet her. Føler ikke at jeg kan blande meg, men føler ikke at jeg kan la det passere heller. Og jeg tenker ikke å irettesette ham på noen måte, bare fortelle ham akkurat hva som skjedde og se hva som skjer. Skal ikke endre på ham eller i det hele tatt prøve, men jeg vil veldig gjerne at han skal forstå hva han gjør/har gjort. Og hadde jeg visst at noe sånt kom til å skje, hadde jeg holdt meg langt unna fra begynnelsen av. Men det visste jeg dessverre ikke. Og jeg vil ikke miste typen min for alt i verden, Moren hans bor i Kragerø, det vil si langt unna her, og han vil ikke flytte tilbake dit, og foreløbig står han uten jobb, og jeg tjener ikke nok til å forsørge oss, ellers hadde jeg dratt ham ut av huset for lengst. Jeg vet bare virkelig ikke hvordan jeg skal takle det her. Anonym poster: f825232ddd323b495993a0d8785a41d6 Å hva vil du oppnå ved å bare fortelle han hva som skjedde? Vil du at han skal krympe seg i skam, at han skal komme krypende på sine knær å be om unnskyldning? At han skal tilstå at han var dum? Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2012 #26 Del Skrevet 20. juli 2012 Dette er dessverre ikke noe dom det er sannsynlig du kan gjøre stort med. Som andre her nevner, mange mer eller mindre ignorerer folk om de er yngre enn de, uavhengig av hvor rett de har. Skjerm deg selv, og om du har mulighet til skjerm andre, men sjansen for at noen hører på deg direkte er liten. Klarer du lirke og lure i retning noen godt voksne (gjerne en mann), så kan det være du får poenget frem, men det krever endel flaks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 20. juli 2012 #27 Del Skrevet 20. juli 2012 Ikke ta det opp med ham. Jeg tror det er bedre for alle om kjæresten din gjør det. Hvis svigerfar i det hele tatt tar til seg "kritikk", så er det nok fra sønnen. Jeg synes det er merkelig at dere over meg kaller TS en liten fis. Ja, hun er ung, men det da virkelig ikke henne som har pådratt seg rusproblemer og stjeler fra andre mennesker. Svigerfar er den "unge" her i mine øyne, selv om han er eldre, og fortjener å bli snakket til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #28 Del Skrevet 20. juli 2012 Ikke ta det opp med ham. Jeg tror det er bedre for alle om kjæresten din gjør det. Hvis svigerfar i det hele tatt tar til seg "kritikk", så er det nok fra sønnen. Jeg synes det er merkelig at dere over meg kaller TS en liten fis. Ja, hun er ung, men det da virkelig ikke henne som har pådratt seg rusproblemer og stjeler fra andre mennesker. Svigerfar er den "unge" her i mine øyne, selv om han er eldre, og fortjener å bli snakket til. Men svigerfar skulle ALDRI blitt invitert til en fest der alkohol er i bildet. Å, ts var ikke vertinnen, men hennes mor. Da får mor ta det opp med svigerfar. Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 20. juli 2012 #29 Del Skrevet 20. juli 2012 Men svigerfar skulle ALDRI blitt invitert til en fest der alkohol er i bildet. Å, ts var ikke vertinnen, men hennes mor. Da får mor ta det opp med svigerfar. Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Ja, det er jeg helt enig i. Svigermor eller sønnen, for det er dem som ble/er direkte berørt. Jeg synes ikke alder har noe å si, det var bare det jeg reagerte litt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grapefrukt Skrevet 20. juli 2012 #30 Del Skrevet 20. juli 2012 Jeg beklager TS, men hvor jævla dumme er dere egentlig?! Ut i fra det du skriver så regner jeg med at både du og samboeren din er voksne mennesker, og om ikke det - så er hvertfall moren din et godt voksen menneske - og hvorfor i alle dager inviterer dere en med tidligere rusproblemer på en fest?! Hvem som helst forstår vel hvor utrolig dårlig denne planen var, og selv om din mor kanskje ikke forstod det - så bør vel sønnen hans ha visst bedre? Bud 1 når det gjelder de med tidligere rusproblemer er jo at de heller ikke bør nyte alkohol, nettopp fordi veien er så kort mellom de to når man tidligere har hatt problemer, og fordi mange tidligere narkomane og har misbrukt alkohol. Uansett, det dere bør gjøre: Du og samboeren din bør be din svigefar oppsøke hjelp, for når en tidligere narkoman går over til å drikke seg så full at han ikke husker noe, da er det tydelig at han bør holde seg unna alt av rusmidler - og det er ikke noe han kommer til å klare uten profesjonell hjelp. - Hvis han ikke er villig til å oppsøke hjelp, så ville jeg gjort det klart at konsekvensen blir at han ikke får komme hjem til noen av dere, og at dere kun kommer til å omgås han når han er fullstendig edru. (Forøvrig er jeg enig med alle andre som har skrevet at dere faktisk ikke kan vite med sikkerhet om det er han som har tatt pengene, selv om det peker mot det. Ville latt denne delen av en konfrontasjon være). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #31 Del Skrevet 20. juli 2012 Det kan være at han er så deprimert at han ikke fatter at det er feil å gjøre slike ting. Jeg synes at kjæresten din skal ta det opp med faren sin, og si at han skal betale tilbake jenta, eller så tar han selv å legger ut 400 kr, og så kan faren betale ham tilbake. Ikke godta noe "men jeg kan jo ikke huske at jeg har tatt pengene" Si det som det er, at de så at han gikk igjennom skapene.. Nei vettu hva, dette er ikke kjærestens problem. Faren betaler ham antakeligvis ikke tilbake, og det er ikke han som skal ta tapet. I akkurat denne situasjonen var det TS sin mor som var den ansvarlige, den voksne, og den som inviterte til fest. Hun burde dekke lillesøsterens tap. Resten av situasjonen er som alle sier vanskelig for TS å gjøre noe med. Hun kan alltids lette hjertet på en måte hun selv føler for, men resultatmessig tror jeg ikke de oppnår noe. Han er allerede i systemet, og de kan ikke fortelle ham noe han ikke vet. Han vet antakeligvis at han er kjørt, og det gjør det ikke mer motiverende å endre atferd eller behandle sykdommen videre. Anonym poster: 699fecf187e61966a676f9c19e73dd61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. juli 2012 #32 Del Skrevet 20. juli 2012 Nei vettu hva, dette er ikke kjærestens problem. Faren betaler ham antakeligvis ikke tilbake, og det er ikke han som skal ta tapet. I akkurat denne situasjonen var det TS sin mor som var den ansvarlige, den voksne, og den som inviterte til fest. Hun burde dekke lillesøsterens tap. Resten av situasjonen er som alle sier vanskelig for TS å gjøre noe med. Hun kan alltids lette hjertet på en måte hun selv føler for, men resultatmessig tror jeg ikke de oppnår noe. Han er allerede i systemet, og de kan ikke fortelle ham noe han ikke vet. Han vet antakeligvis at han er kjørt, og det gjør det ikke mer motiverende å endre atferd eller behandle sykdommen videre. Anonym poster: 699fecf187e61966a676f9c19e73dd61 Vi vet jo faktisk ikke noe om faren er så uansvarlig at han ikke vil betale tilbake 400 kr til en lita jente. Selv om han er eks-narkoman så vil det vel ikke si at han er blottet for samvittighet? Kansje han har lyst å betale tilbake, men ikke har råd akkurat nå. Men ja, jeg skrev inlegget med det intrykket av at de hadde "avslørt" fyren i gjerningen - men det sier jo seg selv at han er den skyldige da han ble tatt i å gå igjennom skapene. Men TS, det var din mor som tok ham i å gå igjennom skapene? Jeg hadde aldri latt noen gå å endevende mitt kjøkken uten å nevne noe, eller i det minste stoppet han og spurt hva i alle dager han drev med.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #33 Del Skrevet 20. juli 2012 Vi vet jo faktisk ikke noe om faren er så uansvarlig at han ikke vil betale tilbake 400 kr til en lita jente. Selv om han er eks-narkoman så vil det vel ikke si at han er blottet for samvittighet? Kansje han har lyst å betale tilbake, men ikke har råd akkurat nå. Men ja, jeg skrev inlegget med det intrykket av at de hadde "avslørt" fyren i gjerningen - men det sier jo seg selv at han er den skyldige da han ble tatt i å gå igjennom skapene. Men TS, det var din mor som tok ham i å gå igjennom skapene? Jeg hadde aldri latt noen gå å endevende mitt kjøkken uten å nevne noe, eller i det minste stoppet han og spurt hva i alle dager han drev med.. Oj, det var da voldsomt så naiv du er. For det første så er nok faren så uansvarlig (hvis det var han) at han neppe kommer til å betale tilbake. Ts har jo skrivd at han har dårlig råd. For det andre så går man ikke til konfrontasjon med en ruset narkoman. Sist men ikke minst, det er ingen selvfølge at faren er tyven selv om han tittet i skapene. Ja, jeg er enig i at det kan virke sånn, men så lenge det ikke finnes bevis så kan han heller ikke beskyldes for tyveriet. Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmarielle Skrevet 20. juli 2012 #34 Del Skrevet 20. juli 2012 Det beste dere kan gjøre er å ta lærdom av dette her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 20. juli 2012 #35 Del Skrevet 20. juli 2012 flaska til pappa med whisky og sånn(det hadde han drukket opp), Men det er ikke det verste. I skapet hadde mamma to pakker med røyk, og søstra mi på elleve år hadde gjemt lommeboka si oppå kjøkkenskapene. Det tilsvarer at man ikke ser den uten videre, og der oppi lå det 400 kroner. Alt det her er borte. Svigerfar selv husker ingenting. Anonym poster: f825232ddd323b495993a0d8785a41d6 Dette her er faktisk småtteri. Glem det. Egentlig er det en billig lærepenge, og det bør ikke bli noe mer alkohol med svigerfar. Jeg synes at en av dere andre kan gi 400 kroner til lillesøster. Noen sier mor burde gjøre det, eller kanskje du eller typen din. Typen din får jo inntekt etter hvert han også, og 400 kroner er ikke tungt på første lønning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #36 Del Skrevet 20. juli 2012 Det jeg reagerer mest på her, er ikke det "svigerfar" (antagelig) har gjort, for det burde ikke overraske noen som kjenner hans bakgrunn. Det jeg reagerer mest på, er at din mor arrangerer det du kaller en fest, med en såpass broket samling med gjester. En mor, hennes venninne, hennes 18 år gamle datter og dennes 18 år gamle kjæreste med sin eks-narkomane far? I min verden fester ikke foreldre med sine knapt myndige barn. Ikke med sine barn i det hele tatt, faktisk. Jeg synes det hele virker merkelig, og episoden som skjedde kan dere takke dere selv for. Din "svigerfar" er eks rusmisbrukere, og må holde seg langt unna rusmidler, alkohol inkludert. Jeg foreslår at moren din erstatter de 400 kronene som ble stjålet fra lommeboken til lillesøsteren din. Håper virkelig ikke hun også var invitert på festen, forresten... <br /><br /> Anonym poster: d51699bdc42d59612e1598794df151b7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 20. juli 2012 #37 Del Skrevet 20. juli 2012 Oj, det var da voldsomt så naiv du er. For det første så er nok faren så uansvarlig (hvis det var han) at han neppe kommer til å betale tilbake. Ts har jo skrivd at han har dårlig råd. For det andre så går man ikke til konfrontasjon med en ruset narkoman. Sist men ikke minst, det er ingen selvfølge at faren er tyven selv om han tittet i skapene. Ja, jeg er enig i at det kan virke sånn, men så lenge det ikke finnes bevis så kan han heller ikke beskyldes for tyveriet. Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Vel, ja jeg er kansje naiv da jeg har aldri kjent noen som er narkomane eller eks-narkomane. Du skriver at han ruser seg. Slik jeg forsto det så ruser vel ikke svigerfar seg på dop lengre? Om ikke du mente alkoholen da. Jeg har hørt mange fine historier om rusmisbrukere, som faktisk ville gi noen penger bort. At en eks-rusmisbruker som ikke lengre ruser seg kan ha lyst til å gi stjålne penger tilbake til en lita jente er ikke for meg totalt usannsynlig. Litt tro må man vel ha i folk. Se for deg at noen endevender dine skap mens du kommer inn i rommet. Du hadde vel reagert? Jeg tror jeg personlig hadde fått til en slags kronerulling eller NOE for at jenta skulle få pengene tilbake...evt spørre om svigerfar kunne tenke seg å bidra også, for å sjekke litt holdningen han har til tyveriet. Men ja, hadde jeg vært moren til jenta som mista pengene sine, så hadde jeg nok gitt henne de 400 kr. Men om det faktisk kommer frem at svigerfar er den som har tatt pengene, så synes jeg de skal gi han sjangsen til å rette opp i det, for å prøve å fikse forholdene littegrann - ja om han ønsker det da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2012 #38 Del Skrevet 20. juli 2012 Det jeg reagerer mest på her, er ikke det "svigerfar" (antagelig) har gjort, for det burde ikke overraske noen som kjenner hans bakgrunn. Det jeg reagerer mest på, er at din mor arrangerer det du kaller en fest, med en såpass broket samling med gjester. En mor, hennes venninne, hennes 18 år gamle datter og dennes 18 år gamle kjæreste med sin eks-narkomane far? I min verden fester ikke foreldre med sine knapt myndige barn. Ikke med sine barn i det hele tatt, faktisk. Jeg synes det hele virker merkelig, og episoden som skjedde kan dere takke dere selv for. Din "svigerfar" er eks rusmisbrukere, og må holde seg langt unna rusmidler, alkohol inkludert. Jeg foreslår at moren din erstatter de 400 kronene som ble stjålet fra lommeboken til lillesøsteren din. Håper virkelig ikke hun også var invitert på festen, forresten... <br /><br /> Anonym poster: d51699bdc42d59612e1598794df151b7 Jeg reagerer også sterkt på det jeg har uthevet. Jeg unskylder ikke svigerfaren, men hvor ansvarlig er ts sin mor som arrangerer den type fest det her var snakk om. Vel, ja jeg er kansje naiv da jeg har aldri kjent noen som er narkomane eller eks-narkomane. Du skriver at han ruser seg. Slik jeg forsto det så ruser vel ikke svigerfar seg på dop lengre? Om ikke du mente alkoholen da. Jeg har hørt mange fine historier om rusmisbrukere, som faktisk ville gi noen penger bort. At en eks-rusmisbruker som ikke lengre ruser seg kan ha lyst til å gi stjålne penger tilbake til en lita jente er ikke for meg totalt usannsynlig. Litt tro må man vel ha i folk. Se for deg at noen endevender dine skap mens du kommer inn i rommet. Du hadde vel reagert? Jeg tror jeg personlig hadde fått til en slags kronerulling eller NOE for at jenta skulle få pengene tilbake...evt spørre om svigerfar kunne tenke seg å bidra også, for å sjekke litt holdningen han har til tyveriet. Men ja, hadde jeg vært moren til jenta som mista pengene sine, så hadde jeg nok gitt henne de 400 kr. Men om det faktisk kommer frem at svigerfar er den som har tatt pengene, så synes jeg de skal gi han sjangsen til å rette opp i det, for å prøve å fikse forholdene littegrann - ja om han ønsker det da! Om jeg hadde vært så dum at jeg hadde sluppet en tidligere narkoman inn i mitt hjem, å i tillegg servert han alkohol, ja da hadde jeg ikke gått til konfrontasjon med den personen. Man vet aldri hva de kan finne på, hvordan den narkomane vil reagere på å bli konfrontert med at han gjorde ting som var ugreit. Anonym poster: 635649b6a48d319b4b68dbe0a67c45b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå