Nuttapia Skrevet 18. desember 2012 #401 Del Skrevet 18. desember 2012 Apropos gamle gode navn. Min herlige farfar het johannes, og jeg elsker jentenavnet Hanna. Så dersom det blir jente neste gang, så blir det ei lita Johanna.. Hvis sambo er enig Koselig å oppkalle etter familie Mitt navn begynner på H, derfor også JoHanna. Og lillemann i magen sitt navn begynner på E, akkurat som pappaen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 18. desember 2012 #402 Del Skrevet 18. desember 2012 Her har samboer og søsteren veldig søskenlike navn, og de navnene vi har funne er søskenlike. Kan sikkert bli litt mye for noen, men liker tanken. Også er jentenavnet et navn som farmoren hannes hadde som mellomnavn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #403 Del Skrevet 18. desember 2012 Apropos gamle gode navn. Min herlige farfar het johannes, og jeg elsker jentenavnet Hanna. Så dersom det blir jente neste gang, så blir det ei lita Johanna.. Hvis sambo er enig Koselig å oppkalle etter familie Mitt navn begynner på H, derfor også JoHanna. Og lillemann i magen sitt navn begynner på E, akkurat som pappaen sin Høres ut som om dere må begynne å jobbe med en jente ganske snart;-) hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 18. desember 2012 Forfatter #404 Del Skrevet 18. desember 2012 Her har samboer og søsteren veldig søskenlike navn, og de navnene vi har funne er søskenlike. Kan sikkert bli litt mye for noen, men liker tanken. Også er jentenavnet et navn som farmoren hannes hadde som mellomnavn. Søskenlike navn, ja. Koselig det. Vi har nå "brukt opp" vårt favoritt guttenavn i et jentenavn, så det navnet må vi nok droppe om vi får en gutt en gang, hehe. Det ville blitt alt for likt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #405 Del Skrevet 19. desember 2012 Da har jeg vært hos fysio og lege, og diskutert litt hvordan jeg skal gjøre det fremover. De var rett og slett litt strenge begge to, og jeg fikk beskjed om å holde meg enda mer i ro. Skjønner jo at det er viktig, men må innrømme at det er litt utfordring å stille om. Ser at jeg er mye bedre etter dager der jeg tar det heeelt med ro. Jeg ble sykmeldt 75% ut januar. Skjønner at jeg ikke har noe valg, men gleder meg ikke akkurat. Kommer til å gå på veggene! Har kjøpt meg ei bok, da:-D Vel, skal jobbe med hodet nå, og venne meg til situasjonen, så går nok dette bra:-) Heldigvis har jeg en fantastisk mann, han har slitt mye med ryggen, så han er veldig støtte og skjønner hvordan det er. Og han er veldig streng med meg;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #406 Del Skrevet 19. desember 2012 Magebilder uke 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 19. desember 2012 #407 Del Skrevet 19. desember 2012 Sååå fin du er, Tina Du får se på det slik, at du får tid til alt annet som du ikke har hatt tid til før. Kanskje hjelper det å skrive ei liste over ting du har savnet å kunne gjøre når jobben har tatt all tid? Kjøp flere bøker, legg store puzzlespill, lag smokkesnorer etc.. Dersom du ikke har sjekket ut aktiviteter i nærmiljøet for dere og baby, så kan dere jo legge en liten plan nå? Babysvømming, babysang etc. Kanskje du har et rom i huset eller i leiligheten som trenger et lite ansiktsløft - for ikke å snakke om klesskapet? Byttekveld med venninner etc? Det er tid for å være sosial og kose deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. desember 2012 #408 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Kjempefine magen! Skjønner at det ikke er så ålreit å bli sykemeldt, men jeg er sikker på at du klarer å finne passende aktiviteter så du ikke blir altfor rastløs. Så koselig at du har så godt forhold til mormoren din, ta godt vare på det. Jeg hadde også et godt forhold til min mormor, nå er hun borte men jeg tenker stadig på henne. Håper bekkenet ditt kommer seg så du kan dra på ferie, høres jo deilig ut med sol og varme. Endret 19. desember 2012 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 19. desember 2012 Forfatter #409 Del Skrevet 19. desember 2012 Sååå fin du er, Tina Du får se på det slik, at du får tid til alt annet som du ikke har hatt tid til før. Kanskje hjelper det å skrive ei liste over ting du har savnet å kunne gjøre når jobben har tatt all tid? Kjøp flere bøker, legg store puzzlespill, lag smokkesnorer etc.. Dersom du ikke har sjekket ut aktiviteter i nærmiljøet for dere og baby, så kan dere jo legge en liten plan nå? Babysvømming, babysang etc. Kanskje du har et rom i huset eller i leiligheten som trenger et lite ansiktsløft - for ikke å snakke om klesskapet? Byttekveld med venninner etc? Det er tid for å være sosial og kose deg Takk:-) Ja, du har et poeng:-) skal prøve å finne "aktiviteter" som ikke krever for mye mobilitet. Jeg liker egentlig håndarbeid, men bare når jeg har "roa", det skjer vel i snitt hvert fjerde år eller noe, hehe. Men fare for at jeg får roa nå;-) Skal pønske ut et passende prosjekt! Ellers har jeg ønsket meg Gro Nylander-bøker til jul, så kan jeg forberede meg litt på at Litjpia kommer! Begynner med det sosiale i kveld - ei venninne som kommer på kveldsmat:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 19. desember 2012 #410 Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) *Dobbel post* Endret 19. desember 2012 av My84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #411 Del Skrevet 20. desember 2012 Kjempefine magen! Skjønner at det ikke er så ålreit å bli sykemeldt, men jeg er sikker på at du klarer å finne passende aktiviteter så du ikke blir altfor rastløs. Så koselig at du har så godt forhold til mormoren din, ta godt vare på det. Jeg hadde også et godt forhold til min mormor, nå er hun borte men jeg tenker stadig på henne. Håper bekkenet ditt kommer seg så du kan dra på ferie, høres jo deilig ut med sol og varme. Takk:-D Har tenkt litt på håndarbeidsprosjekt, og lurer på om jeg har lyst å strikke en "bunad" til vesla til neste jul:-) Syns det er så koselig med små barn med litt tradisjonelle plagg:-) Hmm... Tenker jeg stikker innom strikkebutikken idag!! Gleder meg! Ja, mormren min er fantastisk, men trist å se at den aktive dama som var veldig engasjert i familien og slekta, orga selskaper og stod på, nå sitter på sykehjem. Selv om vi prøver å besøke henne ofte, er det et stykke å dra, og det blir til at hun sitter mye alene. Det skjærer i hjertet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. desember 2012 #412 Del Skrevet 20. desember 2012 Bunad til vesla di - for en god idé! Enig i at det utrolig koselig! Jeg har en smoking liggende til tassen. Mormoren hans gifter seg til sommeren, så da må han jo ha på seg smoking Usj, forstår hva du mener ift de gamle. Ikke noe godt å vite at de ofte sitter alene. Men man kan jo ikke være der hele tiden heller. Det kan rive litt i samvitiigheten.. Det gjør vondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 20. desember 2012 Forfatter #413 Del Skrevet 20. desember 2012 Fant noen bunader her, hva syns dere om tema 6: http://www.sandnesgarn.no/hefter/barn/tema-5-bunader-904tema05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 20. desember 2012 #414 Del Skrevet 20. desember 2012 Kjempenydelig!! Helt enig at det er fint med slike tradisjonelle plagg til barn. Skulle gjerne strikket noe sånt jeg og. Får se hvor lang tid jeg bruker på jakka jeg strikker nå, det tar jo eeevigheter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 20. desember 2012 #415 Del Skrevet 20. desember 2012 Veldig fin, Tina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 20. desember 2012 #416 Del Skrevet 20. desember 2012 Så fin mage du har! Perfekt babykul! Skjønner du sliter litt med å roe ned tempoet, men må inrømme jeg er litt misunnelig. Jeg er selvfølgelig ikke misunnelig på bekkenvondten, men det hadde vært veldig deilig om noen hadde kommandert meg til å ta det med ro, for det er ikke så lett å roe ned når resten av verden dundrer av gårde. Tipper du kommer til å finne roen helt fint etter en ukes tid hjemme. Det er masse man kan bruke dagene på fremover nå, masse redebygging som gjenstår vet du Den bunaden var forresten nydelig! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. desember 2012 #417 Del Skrevet 20. desember 2012 Fine magen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #418 Del Skrevet 21. desember 2012 Det ble bunad nr 3 i stedet - fikk se litt større bilde i butikken, og da ombestemte jeg meg;-) Gleder meg til helga og at jeg kan begynne å strikke! Og vet dere - jeg har verdens beste venninner! Helt uten at jeg har nevnt strikking, foreslo de, siden jeg er litt mindre mobil om dagen, men likevel veldig selskapssjuk, at de skulle komme mye på besøk. Og kanskje vi kunne f.eks. strikke?! De er ikke så veldig drevne på det, og ville gjerne ha litt opplæring. Ja!!! Selvfølgelig:-D Jeg er ikke ekspert jeg heller, akkurat, flere år siden sist, men har strikket mye i perioder, og kan vel noen triks. Og de jeg ikke kan, finner vi vel ut av;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 21. desember 2012 Forfatter #419 Del Skrevet 21. desember 2012 Så fin mage du har! Perfekt babykul! Skjønner du sliter litt med å roe ned tempoet, men må inrømme jeg er litt misunnelig. Jeg er selvfølgelig ikke misunnelig på bekkenvondten, men det hadde vært veldig deilig om noen hadde kommandert meg til å ta det med ro, for det er ikke så lett å roe ned når resten av verden dundrer av gårde. Tipper du kommer til å finne roen helt fint etter en ukes tid hjemme. Det er masse man kan bruke dagene på fremover nå, masse redebygging som gjenstår vet du Den bunaden var forresten nydelig! Ja, det er godt å ha folk rundt seg som er litt strenge:-) Jeg har en gammel historie med utbrenthet, så tror det er flere som har det i bakhodet. Har med meg den erfaringen selv, også, og prøver å være ydmyk ift. råd jeg får. Det er en grunn for det. Hvis ikke andre er streng med deg, må du være streng selv:-) Folk setter gjerne pris på at du er ærlig ift. energi, kapasitet og form. Og de fleste har stor fortåelse for gavide! Roen kommer nok, bare jeg får kjøpt noen ekstra strikkepinner i rett størrelse;-) Fine magen din Takk, søte du! Er veldig stolt! Sprøtt at det finnes ei jente på 1300g inni der!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 21. desember 2012 #420 Del Skrevet 21. desember 2012 Åh så koselig med skikkelig gammeldags symøte Høres ut som du faktisk er klar for å slappe av og kose deg Bunad nr.3 falt jeg også for. Knallfin! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå