Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Kanskje prøve avokado i stedet for grøt? Er på dag 3 med uroligheter og mye pressing på natten. Hvor mye olje og mme tar du?

Vesla får en halv avokado, to ts rapsolje og det jeg måtte klare å pumpe/håndmelke (sikkert ikke mer enn 50ml). Ang. melka bruker jeg det mest for å vanne ut avokadomosen da vesla liker at maten er litt flytende framfor seig. Vi har kuttet ut grøt på kvelden fordi hun ble fryktelig forstoppet og veldig urolig på natten.

Tror det funket i natt da! Hun var ikke våken mer enn tre ganger i løpet av natten: 00, 03 og 05. Dessuten godtok hun at jeg la henne tilbake i egen seng! Så i natt har jeg faktisk hatt plass i senga, og jeg har sovet relativt godt :D

Oi! Tenk at permisjonen begynner å nærme seg slutten for enkelte her :sjokkert:, tiden går jammen fort. Kjenner jeg er litt misunnelig på dere som har en jobb å gå tilbake til etter permisjonslutt. Iom at vi flyttet måtte jeg si opp min gamle jobb, og siden det er vanskelig å få barnehageplass i januar/februar/mars regner jeg med at jeg blir gående hjemme enda noen månder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil ikke vesla spise grøt, går greit med noen skjeer så tuller hun bare. Har prøvd alt utenom å lage egen grøt. Vi har prøvd noen glass fra hipp uten at hun liker de så idag lagde jeg gulerot og søtpotetpure, det var virkelig nam. Så fra nå av blir det bare hjemlaget mat til henne.

Men grøt, må dem ha det? Var det ikke noen som la ut oppskrift på det på fb-siden vår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Her vil ikke vesla spise grøt, går greit med noen skjeer så tuller hun bare. Har prøvd alt utenom å lage egen grøt. Vi har prøvd noen glass fra hipp uten at hun liker de så idag lagde jeg gulerot og søtpotetpure, det var virkelig nam. Så fra nå av blir det bare hjemlaget mat til henne.

Men grøt, må dem ha det? Var det ikke noen som la ut oppskrift på det på fb-siden vår?

Vims la ut noe syntes jeg huske, om hjemmelaget Hirsegrøt.

A tåler heller ikke Nestlé grøt, så vi gir henne bare økologisk Hirsegrøt. Og det tåler hun heldigvis :) Tror det er noe muffens med den grøtene fra Nestlé jeg altså, jeg vet om mange som reagerer på dem.

Men det finnes mange forskjellige grøter på Helsekosten, så vi kommer utelukkende til å kjøpe derifra eller lage selv :) Jeg lager all middagen hennes selv, så vet ikke om jeg orker å lage grøten også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A tåler heller ikke Nestlé grøt, så vi gir henne bare økologisk Hirsegrøt. Og det tåler hun heldigvis :) Tror det er noe muffens med den grøtene fra Nestlé jeg altså, jeg vet om mange som reagerer på dem.

Men det finnes mange forskjellige grøter på Helsekosten, så vi kommer utelukkende til å kjøpe derifra eller lage selv :) Jeg lager all middagen hennes selv, så vet ikke om jeg orker å lage grøten også :P

Takk for tips. Jeg skal se der. :)

Hun reagerer ikke på grøten, hun bare vil ikke spise den. Men har ikke prøvd å lage den så tynn.

Tenkte på det, er såvidt jeg orker å lage middag til meg selv så spørs om jeg orker å lage middag og grøt selv. Lenge leve latskap. :ler:

Fikk den steam og blender fra samboer, den var genial å bruke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan merket dere at A ikke tålte grøten? :)

Her er det også grusomt mye nattamming for tiden, og jeg føler virkelig ikke at jeg har noe særlig melk igjen. :( Håper produksjonen tar seg opp, og at innføring av mer grøt på kveldstid vil hjelpe sånn at det blir mindre nattamming igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være hun reagerer på melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan merker man at de ikke tåler grøten? I dag har vi ikke gitt grøt for ånde om det hjelper..Er risgrøt vi har gitt. Kan jo være det er økningen av nan hun reagerer på.

Men i natt skal far og datter sove på et annet rom og heller gi flaske. Så får mor sove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hm.. Skal se om jeg klarer å oppsummere alt.

I begynnelsen ELSKET hun grøten sin, hun spiste helt til hun ble mett, hun smilte og var fornøyd under hele måltidet. Men etterhvert så spiste hun mindre og mindre, selv om jeg viste hun var sulten, og jeg måtte fram med puppen istedet.

Etter en 2-3 uker med med grøt så spiste hun etterhvert 5 små skjeer med grøt og begynte etterhvert å gråte. Men jeg/vi fortsatte å prøve å gi grøt 2-3 gang daglig, for hun var jo sulten på mat..

Den dagen jeg endelig innså at det måtte være grøten som gjorde henne dårlig tror jeg hun hadde fått grøt i 4-5 uker totalt. Mannen gav henne grøt og hun gikk fra å være blid til å bli hylende på 2 minutter. Hun hadde fått grøt rundt munnen og på kinnene under matingen og når jeg tørket det bort var huden ildrød og klumpete under og det spredte seg til under øynene også. Hun så skikkelig medtatt ut og hun var blek og slapp. Og da ble jeg skikkelig bekymret for henne.. (Kan legge bilde på face senere..)

Samtidig disse ukene så hadde hun gradvis skiftet personlighet, fra å være blid og aldri sutrete til å være konstant sur, måtte sove etter å ha vært våken i 45-60 minutter, gråt mye, skulle sove kun på meg og var skikkelig utilpass. Hun var jo selvsagt ikke så ille hele tiden, men det ble jo gradvis verre. Til og med mamma som ser mini veldig skjeldent påpekte at hun var så ulik seg selv.

Så jeg dro å snakket med Hs, og hun sa at huden så veldig atopisk ut og mente at det var en form for allergi. Så etter den dagen ga vi ikke henne mer grøt og etter et døgn var hun tilbake til seg selv igjen!

Den forandringen merket jeg utrolig godt, vi fikk tilbake den enkle og snille pia vår.

Det er ikke gluten i den grøten og hun har fått MME siden hun var 2 mnd som er laget av skummetmelkpulver, så jeg aaaner ikke hva det kan være hun reagerte på. Hadde vært fint å vite syntes jeg.. Legen ville ikke ta allergitest på henne heller, litt rart syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har det blitt av den lille englen min? Ho er bytta ut med en mini terrorist!! Fra å bare være blid og sove hele natta er det sutring, skriking og våkennetter som preger hverdagen. I natt har jeg hatt 4,5 times søvn og det er ikke sammenhengende!

What to do?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hvor har det blitt av den lille englen min? Ho er bytta ut med en mini terrorist!! Fra å bare være blid og sove hele natta er det sutring, skriking og våkennetter som preger hverdagen. I natt har jeg hatt 4,5 times søvn og det er ikke sammenhengende!

What to do?.

:ler: Terrorist.

Det virker som om det skjer med en del av disse små i denne alderen. A har tidligere vært et mareritt, men det har passert virker det som. Helt ufattelig slitsomt når det står på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

What to do?.

Tassen vår hadde også en vanskelig periode for en stund siden (ca en mnd siden). Han spiste ørten ganger om natten, og var utilpass og grinete om dagen, antageligvis pga dårlig søvn om natten. Og for ikke å snakke om at jeg var mindre robust for å takle en krevende baby pga lite søvn.

Hos oss gikk det seg til etterhvert når vi begynte med grøt om natten i tillegg til at jeg ble flinkere til å legge han tilbake i sengen sin etter at han fikk mat om natten. Men om det gikk seg til pga tiltakene jeg satt inn eller om det gikk seg til av seg selv etter en stund er vanskelig å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Tassen vår hadde også en vanskelig periode for en stund siden (ca en mnd siden). Han spiste ørten ganger om natten, og var utilpass og grinete om dagen, antageligvis pga dårlig søvn om natten. Og for ikke å snakke om at jeg var mindre robust for å takle en krevende baby pga lite søvn.

Hos oss gikk det seg til etterhvert når vi begynte med grøt om natten i tillegg til at jeg ble flinkere til å legge han tilbake i sengen sin etter at han fikk mat om natten. Men om det gikk seg til pga tiltakene jeg satt inn eller om det gikk seg til av seg selv etter en stund er vanskelig å si.

Ga dere grøt på natten? Ble ikke det veldig styrete?

Ja, vi har hatt samme slitsomme perioden vi å, man blir helt utmattet av det.

A spiser så mye på natten for tiden at jeg vurderer å nattavvenne henne. Men får litt vondt i mammahjertet av tanken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga dere grøt på natten? Ble ikke det veldig styrete?

Ja, vi har hatt samme slitsomme perioden vi å, man blir helt utmattet av det.

A spiser så mye på natten for tiden at jeg vurderer å nattavvenne henne. Men får litt vondt i mammahjertet av tanken..

Mente selvsagt om kvelden :ler: Gir ikke grøt om natten nei, enig i at det er litt i overkant styrete :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vesla har knekket koden med å komme seg forover (åle seg) så nå går det unna het i huset, når hun først kan komme seg heeelt overalt der hun vil. Så morsomt - og så må man tenke litt mer over hva som lugger rundt omkring. Tiden flyr!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Mente selvsagt om kvelden :ler: Gir ikke grøt om natten nei, enig i at det er litt i overkant styrete :ler:

Ah! Da ble det hele litt mer forståelig :ler: Syntes det virket litt strevsomt å stå opp og lage grøt kl 03 på natta ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla har knekket koden med å komme seg forover (åle seg) så nå går det unna het i huset, når hun først kan komme seg heeelt overalt der hun vil. Så morsomt - og så må man tenke litt mer over hva som lugger rundt omkring. Tiden flyr!!

Så flink hun er! Da er det vel full rulle hos dere snart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da håper jeg denne fasen går fort over før jeg klikker!

Så morro da Citrus.. Skummelt hvor fort det går altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...