Gå til innhold

Mars/April 2013.


Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Her har også puppene vokst..særlig den ene :forvirret: Det har blitt en ganske tydelig forskjell på de faktisk! Satser på den andre kommer etter :fnise:

Jeg jobber selv i treningsbransjen, og trener hver dag :) Når det gjelder trening i første trimester kan du stort sett trene som normalt. Bare unngå de hardeste øktene, og prioriter å bruke lengre tid på oppvarming og nedtrapping, slik at kroppen lettere får tilpasset seg endringene som skjer ved fysiske anstrengelser. Når det gjelder styrketrening ville jeg fokusert på øvelser som er funksjonelle i forhold til svangerskapet, det anbefales også at man unngår tung styrketrening og kjører flere reps. Fra 2. trimester er regelen uansett at du ikke skal trene tyngre styrke enn at du greier å puste gjennom øvelsen. Du skal helder ikke trene de rette magemuskelene, og fra uke 16 skal du unngå ryggliggende øvelser dersom du blir svimmel av dette, da det tyder på at barnet presser på den store blodåren som går tilbake til hjertet. Håper dette var litt til hjelp :-)

Supert, tusen takk :) Det er så mye forskjellig info på nett at man kan bli svimmel av mindre! Har også hørt at man skal unngå utfall pga bekkenet. Hva mener du om det? Til info så har jeg trent styrke regelmessig 2-3 ganger i uken de siste 3-4 årene.

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært ute med min beste venninne og spist, og i den forbindelse fortalte jeg den store nyheten! Den ble veldig godt mottatt så jeg er veldig fornøyd med responsen :) Apropo diskusjonen om pupper i dag så var det første hun sa at hun mistenkte at noe var på gang når hun så meg for jeg hadde fått så store pupper! Kanskje de er blitt større enn jeg har fått med meg? :fnise:

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke har/får smerter i bekkenet når du kjører utfall, eller du har hatt problemer med bekkenet i tidligere svangerskap så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan kjøre utfall. Du kan kjøre kortere steg, da dette krever mindre av bekkenet, stillestående i stedet for gående osv... :-)

Skulle du der i mot få noe smerter i bekkenet bør du finne en alternativ øvelse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nåværende termin den 9 april:) Gleder meg veldig:)

Gratulerer så mye! :smilorange:

Hei!

Hos oss klaffet det på første pp. Jeg er 23 år og samober 24 år. Vi bor i en realtivt liten by i nord i vårt eget hus med to katter. Så vi gleder oss til å få en til medlem av vår lille familie.

I følge mens-termin er terminen 31.Mars.

Til nå synes jeg tiden har gått fort, føles ut som igår at jeg satt der med positiv test i handen. :rodmer:

Symptomene kom like etterpå, ømme bryster, strekking i magen, enorm sult (men ingen matlyst) og trøtthet. Jeg har heldigvis ikke vært noe plaget med kvalme, merker bare at jeg blir lettere bilsyk.

Strekkingen i magen ble bare verre og gikk ut over jobb, jeg er servitør. Så det ble time til gynekologisk der dem fant ut at jeg har en sterkt bakovervent livmor. Disse smertene ville nok ikke gi seg for etter 1.trimester. Noen andre som er plaget med dette?

Så nå er jeg sykemeldt. Utrolig kjedelig! Så jeg bruker alt for mye tid på nett å se på babyutstyr. ;)

Det er hyggelig å se at vi begynner å bli noen som har termin samtidig. :) Gratulere alle!

Gratulerer så mye med graviditeten! :smilorange: Høres ikke godt ut med de magesmertene, håper det bedrer seg fort. Ikke så dumt å ha litt ekstra tid til å se på babyutstyr og drømme da..;)

Hei alle og gratulerer!

Vi er gravid med vår andre (eldstemann er 3) og har termin i start av apil en gang.

Ser at det er en del gode graviditeter så langt her inne, hurra!

Jeg sliter med ekstrem svangerskapskvalme og er svært dårlig, får omtrent ikke i meg noe næring og har gått ned ca 5 kg på 1,5 uker nå. MEN jeg var "heldig" sist, da ga det seg etter 3 mnd, så håper på det samme nå. Forferdelig akkurat nå, og kjipt at selve graviditeten får et veldig negativt fokus nå, men det kommer seg nok:)

Ellers gleder jeg meg noe enormt til å holde et nytt lite vidunder i armene mine.. ah.. det skal bli så godt:) Og: aldri skulle være gravid igjen!

Lykke til videre damer

Gratulerer! :smilorange: Huff, føler med deg, kan ikke være noe særlig å gå og være kvalm hele tiden. Håper det gir seg fort!

Her har også puppene vokst..særlig den ene :forvirret: Det har blitt en ganske tydelig forskjell på de faktisk! Satser på den andre kommer etter :fnise:

Jeg jobber selv i treningsbransjen, og trener hver dag :) Når det gjelder trening i første trimester kan du stort sett trene som normalt. Bare unngå de hardeste øktene, og prioriter å bruke lengre tid på oppvarming og nedtrapping, slik at kroppen lettere får tilpasset seg endringene som skjer ved fysiske anstrengelser. Når det gjelder styrketrening ville jeg fokusert på øvelser som er funksjonelle i forhold til svangerskapet, det anbefales også at man unngår tung styrketrening og kjører flere reps. Fra 2. trimester er regelen uansett at du ikke skal trene tyngre styrke enn at du greier å puste gjennom øvelsen. Du skal helder ikke trene de rette magemuskelene, og fra uke 16 skal du unngå ryggliggende øvelser dersom du blir svimmel av dette, da det tyder på at barnet presser på den store blodåren som går tilbake til hjertet. Håper dette var litt til hjelp :-)

Supert med gode tips! :jepp: Jeg har lurt veldig på dette for det er så mye forskjellig info rundt omkring som er litt motstridende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle og gratulerer!

Vi er gravid med vår andre (eldstemann er 3) og har termin i start av apil en gang.

Ser at det er en del gode graviditeter så langt her inne, hurra!

Jeg sliter med ekstrem svangerskapskvalme og er svært dårlig, får omtrent ikke i meg noe næring og har gått ned ca 5 kg på 1,5 uker nå. MEN jeg var "heldig" sist, da ga det seg etter 3 mnd, så håper på det samme nå. Forferdelig akkurat nå, og kjipt at selve graviditeten får et veldig negativt fokus nå, men det kommer seg nok:)

Ellers gleder jeg meg noe enormt til å holde et nytt lite vidunder i armene mine.. ah.. det skal bli så godt:) Og: aldri skulle være gravid igjen!

Lykke til videre damer

Velkommen til deg! :)

Ekstrem svangerskapskvalme hørtes ikke gøy ut... :( Jeg har vært litt småkvalm de siste dagene og har syntes det har vært slitsomt nok. Håper kvalmen din gir seg så tidlig som mulig!

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hos oss klaffet det på første pp. Jeg er 23 år og samober 24 år. Vi bor i en realtivt liten by i nord i vårt eget hus med to katter. Så vi gleder oss til å få en til medlem av vår lille familie.

I følge mens-termin er terminen 31.Mars.

Til nå synes jeg tiden har gått fort, føles ut som igår at jeg satt der med positiv test i handen. :rodmer:

Symptomene kom like etterpå, ømme bryster, strekking i magen, enorm sult (men ingen matlyst) og trøtthet. Jeg har heldigvis ikke vært noe plaget med kvalme, merker bare at jeg blir lettere bilsyk.

Strekkingen i magen ble bare verre og gikk ut over jobb, jeg er servitør. Så det ble time til gynekologisk der dem fant ut at jeg har en sterkt bakovervent livmor. Disse smertene ville nok ikke gi seg for etter 1.trimester. Noen andre som er plaget med dette?

Så nå er jeg sykemeldt. Utrolig kjedelig! Så jeg bruker alt for mye tid på nett å se på babyutstyr. ;)

Det er hyggelig å se at vi begynner å bli noen som har termin samtidig. :) Gratulere alle!

Velkommen til deg og! Så kjedelig med smerter og sykemelding :(

Har en venninne som har fått "diagnosen" bakoverlent livmor og hun kan fortelle at det føles som om noen stikker henne med kniv i stompen når hun får mensen. Får håpe smertene gir seg så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen til deg og! Så kjedelig med smerter og sykemelding :(

Har en venninne som har fått "diagnosen" bakoverlent livmor og hun kan fortelle at det føles som om noen stikker henne med kniv i stompen når hun får mensen. Får håpe smertene gir seg så fort som mulig!

Den kan jeg skrive under på! Har vært plaget siden jeg var 15 år med smerter under mens og EL. Nå skjønner jeg endelig hvorfor. Fant å ut at kusinen og tanten min har samme, men ikke like ille. Så mulig det er arvelig?

Unner værtfall ingen det. Så vidt jeg fikk vaska ferdig badet her om dagen før kroppen skrek. Herk!

Ellers er formen grei, heldigvis. Men de der puppene skule gjerne ha økt en størrelse eller to. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Fikk positiv test for noen dager siden, jeg er visst 5+1 uker på vei, med termin 20 april... Skriver litt mer om meg selv på presentasjonstråden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Fikk positiv test for noen dager siden, jeg er visst 5+1 uker på vei, med termin 20 april... Skriver litt mer om meg selv på presentasjonstråden :)

Hei og gratulerer så mye! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, takk takk! Det var jo ikke akkurat planlagt, eller særlig beleilig, siden jeg fortsatt er i mammapermisjon, men koselig likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her!

Gratulerer til oss alle, og håper vi får noen fine måneder i vente med alt det måtte innebære på veien til et knøtt.

En kort presentasjon har jeg allerede gjort i den andre tråden, men får ta litt her lell. 27 år, gift, er 6+0 idag. Hadde min første time hos jordmor igår, infomøte, og skal ikke ha Ul etc før i slutten av september, da jeg også er på tur i midten av september. Får smøre meg med tolmodighet.

Merket symptomer 1 uke etter eggløsning, siden da har jeg også hatt mye stikninger i livmor og litt varm murring på en måte. Denne uken har jeg blitt ekstremt trøtt og hodepine har jeg våknet med hver dag. I tillegg har jeg fått noe halsbrann av og til, og jeg kjenner litt kvalme. Har heldigvis ikke måtte rope på elgen enda.

Gleder meg til å følge alle sammen fremover i denne spennende tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Heisann alle nye og gratulerer så mye med en liten reke i magen! :hoppe:

Her er det rolige dager fortsatt, jeg er sykemeldt enda og begynner på 50% igjen på jobb på mandag, men det er usikkert hvor lenge jeg blir i den jobben. Sjefen la meg omtrent for hat når jeg fortalte at jeg var gravid i samme slengen som jeg ble sykemeldt pga kvalme, så jeg føler meg omtrent trakassert av han nå for tiden. Skjønner ikke at det er mulig å vise så lite forståelse.. Jeg er oppriktig sjokkert. Så jeg skal snakke med legen min i løpet av en måneds tid å høre hva han anbefaler meg å gjøre.. Kjedelig situasjon dette :(

Ellers så har jeg fått tildelt fødeplass på Ullevål og fått dato for første ordinære UL, som blir den 1. November! Det blir utrolig spennende! :nigo: Noen andre som skal/vurderer å føde på Ullevål av dere som bor i Oslo?

Og jeg har begynt sånn smått med babyklærshopping, har hittil kjøpt 3 bodyer, 2 strømpebukser, en fleecedress og en liten lue, babyklær er så søte! Blir helt mo i knærne av å gå rundt å se på de små plaggene :fnise:

Edit: la til noe.

Endret av Little princess
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Forresten, er det flere enn meg som begynner å få en liten kul nede på magen? :sjenert: jeg er 8+5 i dag og her begynner buksene å bli trange :ler:

Føler det er litt tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Buksene mine er litt trange, men det er ganske varierende gjennom dagen og uka , og mer pga oppblåsthet enn "reka" tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buksene mine har også blitt litt trange, særlig om kvelden. Magen er definitivt ikke flat lenger, og resultatene fra regelmessig styrketrening ser ut til å forsvunnet som dugg for solen :fnise:

Desverre er det nok ikke knøttet som har gjort seg synlig, men heller tarmsystemet sitt "gå sakte" aksjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til mandag,for da skal vi på tidlig ul! :) Fikk henvisning pga blødningene, og selv om jeg nå har god magefølelse pga blodprøve med fin hcg-stigning og oppsving i symptomer må vi jo nesten benytte sjansen når vi får mulighet til å se knøttet! :)

I tillegg skal jeg bestille ul i uke 12 for å bekrefte liv før nyheten sprekker!

Og i tillegg; 9 uker i dag! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for ni uker, Frøken Vims! Tidlig UL er veldig ålreit, spesielt i uke 12, for da ser du faktisk at babyen beveger seg! Helt sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med tidlig ul, kjempebra at du fikk tilbud om det da! :jepp: Jeg har veldig lyst på det jeg og men skal prøve å smøre meg med tålmodighet til uke 12. Hvorfor må tida gå så sakte?? ;)

Jeg syns jeg har hatt en liten kul rett under navlen siden rett etter at jeg fikk positiv test jeg. En smule oppblåst til tider kan man si....

Så kjedelig å bli fryst ut på jobben pga graviditet da, Little princess. :( Skjønner at du ikke har lyst til å jobbe under sånne forhold, fysjameg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... :fnise:

Men tror tiden kommer til å suse når formen blir bedre, timene forsvinner ikke akkurat av gårde når man ligger i sengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...