Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Ja det er det jeg må huske på..bare innmari vanskelig midt på natten:)

Å hadde hun villet sove til 8-9 hadde jeg jublet..her sovnet hun 05 og opp igjen 07.00. Men men..fikk vasket huset da:)

Men da ligger hun i min seng og ammer liggende, og hun bare kaver da så blir ikke mye søvn. Når pleier dere å legge hun?

Jeg skjønner ikke hva som plager hun for tiden, det er klaging nesten hele tiden. Selv om hun er mett, fått ny bleie og har sovet! Så er ikke mye jeg får gjort om dagene.

Endret av stine889
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men da ligger hun i min seng og ammer liggende, og hun bare kaver da så blir ikke mye søvn. Når pleier dere å legge hun?

Jeg skjønner ikke hva som plager hun for tiden, det er klaging nesten hele tiden. Selv om hun er mett, fått ny bleie og har sovet! Så er ikke mye jeg får gjort om dagene.

Vi har nettopp hatt en slik periode som du beskriver her. Alt var galt bortsett fra å sovne i bilen eller bli bært rundt i huset. Å leke med noe spennende var heeeelt feil.

Etter at jeg lastet ned wonder weeks appen så har jeg skjønt godt når vi er inne i en vanskelig furteperiode. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er tenner som er i gjerde?

Tassen vår, som vanligvis er veldig enkel å ha med å gjøre, har vært litt moody de siste ukene, og i løpet av de tre siste dagene har det dukket opp to tenner nede.

Mor er bare sååå stolt over den store lille gutten sin, skulle nesten tro han var den første babyen som noen gang fikk tenner :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er tenner som er i gjerde?

Tassen vår, som vanligvis er veldig enkel å ha med å gjøre, har vært litt moody de siste ukene, og i løpet av de tre siste dagene har det dukket opp to tenner nede.

Mor er bare sååå stolt over den store lille gutten sin, skulle nesten tro han var den første babyen som noen gang fikk tenner :ler:

Har glemt å gratulere med tenner! :) Skjønner godt at du er stolt, dem er jo så søte med småtenner. :)

Her har ikke humøret vært pga tenner, fortsatt ingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet det sikkert, men just in case vil jeg bare tipse om å la babyen sove i sovepose (slike man får kjøpt til babyer). Det er har i alle fall vært en nødvendighet her i huset med veldig aktive barn - uten pose hadde de ikke kunnet finne roen selv, nå kan hun sparke og vri seg så mye hun vil uten at vi må pakke på igjen + mye vanskeligere å komme over på magen.

Vi har hatt noen tøffe netter nå, mest pga eldstemann og har grått natten lang de siste dagene i halvsøvne. Har ikke forstått hva det er, men tror nå at det er noe forkjølelse og mest sannsynlig vondt i ører/bihuler. Etter 3 døgn og 5 timer søvn var jeg totalt desperat i går (bare gråt) og mannen tok selvfølgelig da natten for meg. 5 strake timer søvn gjorde susen og energien har vært på topp i dag. Irriterende å ikke takle lite søvn lenger, men har nok en sammenheng med at det også er lite hvile ila en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas med tenner!

Jeg er veldig fan av WonderWeeks appen og boka, synes de har forklart mye! :jepp:

Vi har sovepose fra Ikea, helt genialt! Kjøpte den litt tykkere varianten nå, i 6-12 mnd størrelsen, kjempekjekt!

Uff, så slitsomt, Citrus! Godt at mannen din stepper inn litt så du får sovet ut! Uten søvn, duger ingen, selv ikke mammaer :kose:

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg har den appen også! Den sier at det er en trøblete periode som snart er over. Håper det :-) Tror vi også må kjøpe sovepose da hun sparker av seg alt som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Vi har også hatt noen netter med liite søvn og mye kaving og mas fra A, og det går virkelig på helsa løs. Men mannen er flink å tar henne på morgenen slik at jeg får sovet 2-3 timer ekstra, ellers hadde jeg vel vært helt frynsete nå. Takk Gud for studentmann! :)

Hun spiser også alt for mye på natta syntes jeg og skal helst ligge klistret inntil meg å sove. Flytter jeg meg unna så flytter hun etter, og da ender jeg opp med å sove elendig.. I natt spiste hun 23,01,03, 05 og 0630. Helt latterlig. Og jeg ANER ikke hva jeg skal gjøre. Smokken hyler hun bare av og dess mer jeg prøver å gi henne den jo mer våken blir hun og da vil hun værtfall ha pupp! Himmel. Pleier å prøve å legge henne over i hennes seng, men da våkner hun og er kjempefornærmet :fnise:

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre ang all denne spisinga på natten.. Hun får jo både hirsegrøt x2 og middag å spise (pluss litt mme før hun sovner), så å spise 6 gang mellom 23 og 07 er jo villt.

Så all sympati til deg Citrus! Det hørtes ut som om du har det tyngre enn meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt noen netter med liite søvn og mye kaving og mas fra A, og det går virkelig på helsa løs. Men mannen er flink å tar henne på morgenen slik at jeg får sovet 2-3 timer ekstra, ellers hadde jeg vel vært helt frynsete nå. Takk Gud for studentmann! :)

Hun spiser også alt for mye på natta syntes jeg og skal helst ligge klistret inntil meg å sove. Flytter jeg meg unna så flytter hun etter, og da ender jeg opp med å sove elendig.. I natt spiste hun 23,01,03, 05 og 0630. Helt latterlig. Og jeg ANER ikke hva jeg skal gjøre. Smokken hyler hun bare av og dess mer jeg prøver å gi henne den jo mer våken blir hun og da vil hun værtfall ha pupp! Himmel. Pleier å prøve å legge henne over i hennes seng, men da våkner hun og er kjempefornærmet :fnise:

Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre ang all denne spisinga på natten.. Hun får jo både hirsegrøt x2 og middag å spise (pluss litt mme før hun sovner), så å spise 6 gang mellom 23 og 07 er jo villt.

Nei, off - det hørtes enormt mye ut nå - kanskje der er for lite melk per måltid (øke mme?) eller at hun har tenner på gang eller lignende og behov for mye nærhet? Det var jo superofte, sånn "2-uker-gammel-ofte" - all sympati sendes. Håper det straks går over! Godt de er søte disse barna;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg virkelig pinglete som måtte få samboer til å komme hjem fra jobb da jeg var syk. Tar av meg hatten for dere jenter. :klemmer:

Og virkelig idiotisk at jeg sliter med søvn når vesla sover hele natten uten mat. Huff, nei. Håper det går over for dere, at netterne blir bedre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg virkelig pinglete som måtte få samboer til å komme hjem fra jobb da jeg var syk. Tar av meg hatten for dere jenter. :klemmer:

Og virkelig idiotisk at jeg sliter med søvn når vesla sover hele natten uten mat. Huff, nei. Håper det går over for dere, at netterne blir bedre. :)

Veldig enig med deg! Dere er råtøffe, jenter!

Kjenner følelsen. Fikk innsovningstabletter av legen, brukte dem en periode, fikk litt hjelp med hodet og plutselig klarer jeg å sovne selv i løpet av en halvtime! Og jeg sovner om vesla blir urolig og jeg må gi henne smokken! :strix:

Første farsdagsgave er bestilt! :rodmer:

Den er kjøpt her. De hadde andre tøffe sett også! Og så har jeg bedt om langermet body. :rodmer:

Innmari bra service fra selgeren, svarte kjapt på spørsmålene jeg hadde :)

il_570xN.491583563_cvg7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg! Dere er råtøffe, jenter!

Kjenner følelsen. Fikk innsovningstabletter av legen, brukte dem en periode, fikk litt hjelp med hodet og plutselig klarer jeg å sovne selv i løpet av en halvtime! Og jeg sovner om vesla blir urolig og jeg må gi henne smokken! :strix:

Første farsdagsgave er bestilt! :rodmer:

Den er kjøpt her. De hadde andre tøffe sett også! Og så har jeg bedt om langermet body. :rodmer:

Innmari bra service fra selgeren, svarte kjapt på spørsmålene jeg hadde :)

il_570xN.491583563_cvg7.jpg

Har vurdert sovetabeletter, men jeg vet ikke. Aldri brukt det før så er litt redd for å ta det når jeg er alene hjemme.

Farsdag? Når er det? Snart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert sovetabeletter, men jeg vet ikke. Aldri brukt det før så er litt redd for å ta det når jeg er alene hjemme.

Farsdag? Når er det? Snart?

Ah, det er et poeng ja. Jeg fikk dem siden HerrTekola sover på samme rom som meg. Men du kunne jo evt. brukt det når samboeren er hjemme? Jeg våknet av vesla de få gangene hun trengte tilsyn faktisk, da var det fire/fem timer siden jeg hadde tatt dem. Noe som kan stemme bra med halveringstid eller hva det nå enn heter. Vet ikke om du har prøvd andre ting? Beroligende te og slikt? :)

Farsdagen er 10. november, så jeg er litt tidlig ute, men vi skal være bortreist hele oktober og da er det kjipt å plutselig glemme det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så "godt" å høre at det er flere som har mating 2 hver time på natt... Han spiser jo mer på natt enn på dagen, og det virker ikke som han er sulten på mer enn et par skjeer med mat/frukt i tillegg til morsmelk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme på natten her også. Våkner ofte for mat, og vil ikke sove igjen. Nå har mannen vært oppe fra 3-5 og jeg fra 5 til nå, med en lys våken jente. Blir snart gal av disse nettene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det er et poeng ja. Jeg fikk dem siden HerrTekola sover på samme rom som meg. Men du kunne jo evt. brukt det når samboeren er hjemme? Jeg våknet av vesla de få gangene hun trengte tilsyn faktisk, da var det fire/fem timer siden jeg hadde tatt dem. Noe som kan stemme bra med halveringstid eller hva det nå enn heter. Vet ikke om du har prøvd andre ting? Beroligende te og slikt? :)

Farsdagen er 10. november, så jeg er litt tidlig ute, men vi skal være bortreist hele oktober og da er det kjipt å plutselig glemme det :fnise:

Jeg prøver med te og sånt. :)

Aha. Ja, det er jo ikke sååå lenge til da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, det tar på å ikke få sove ordentlig! Føler med dere som har urolige netter. Her har snuppa også begynt å våkne til og ligge å bable i senga en gang i løpet av natta. Heldigvis er hun sjelden våken lenger enn en halvtime. Det fine er at hun nå spiser 1-2 ganger per natt istedenfor hver 3. time som tidligere. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det tar på å ikke få sove ordentlig! Føler med dere som har urolige netter. Her har snuppa også begynt å våkne til og ligge å bable i senga en gang i løpet av natta. Heldigvis er hun sjelden våken lenger enn en halvtime. Det fine er at hun nå spiser 1-2 ganger per natt istedenfor hver 3. time som tidligere. :nigo:

Når hun ligger å babler er hun fornøyd da? Det opplever jeg her, at vesla våkner å kan ligge alene i sengen sin å bable og tøve. Etter en stund går jeg å putter smokken i å da sovner hun. Rare greier. Men fornøyd med at hun trives i sitt eget selskap også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø... nesten som det jeg planla å skrive her i går. Her sover ikke vesla med mindre hun får ligge helt inntil meg og helst med puppen i munn. Aner virkelig ikke hva som har skjedd med søvnen her for tidligere har hun fint kunnet sove i egen seng. Og tidligere var hun bare oppe for mat ca to ganger om natten, nå har vi vært oppe i 4 materunder på en natt i tillegg til at hun får grøt til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også hatt noen netter som er ganske ille. Heldigvis sov han bedre i natt, men "en god natt" betyr noe helt annet nå enn tidligere. Frem til 3 mnd sov han alltid et strekk på minst 5-6 timer, nå er jeg heldig hvis han sover 3 timer i strekk.

Han har flatet ut litt på vekstkurven, så skal ikke se bort ifra at han trenger den ekstra maten på natten. Vi har så vidt begynt med smaksprøver nå, så får se om det hjelper når han får litt mer fast føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...