Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jepp, KG er fint under nattmating og når de ikke sovner igjen!:) det er så rart å lese om mulige graviditeter - og snakk om flere barn. Vi har fått de barna vi skal ha - og det føles rart. Og helt ærlig litt trist. Det å kanskje være gravid, kanskje planlegge en til, vite at man ikke er ferdig - at man har alt det foran seg er jo så spennende! Har gått opp for meg at jeg aldri skal være gravid igjen, og på tross av 9 mnd i sengen med brutal kvalme, føles det litt trist. Merkelig!

Ellers har vi en svært så matglad ung dame - hun spiser nå frokost, lunsj, middag og kveldsmat i tillegg til å drikke ganske mye. Men hun er deilig:) så smilende og morsom! Kommer seg rundt overalt hvor hun vil nå. Har kommet inn i en skeptisk periode - kan gråte en skikkelig "jeg er redd-gråt" om andre hun ikke er supervant til snakker til henne når hun ligger alene. Er også ganske mammadaltete for tiden - smiler hver gang hun ser meg og gråter ofte når jeg blir borte. Var samme med eldstemann rundt 5 mnd, men satser på det går over snart. Skal jo straks jobbe (er ordentlig nervøs for jobb etter så lang tid btw).

Kjære lille jenta mi, sutt på smokken i stedet for å gnage på den, for da sovner du og gir mamma også litt søvn før eldstemann våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes hvor tiden flyr, i dag er vesla 6 mnd og har i løpet av denne tiden blitt en veldig bestemt lita jente. Hun vokser og utvikler seg så fort at det er vanslelig å henge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjekt bedre nattesøvn går veldig bra. Vesla har nå sovet på eget rom i en uke og jeg er innom henne 1-3 ganger etter kl 4 for å gi henne sutten. Men det er null stress, heller det enn å ligge våken hele natten av hver lyd hun lager. Så nå sover jeg bedre. :)

Vi har babycall md video så jeg ser henne og jeg skrur lyden såpass ned at jeg ikke hører om hun bare babler,men om hun blir surkete.

Ellers har jeg fått influensa. Ikke noe særlig når man er alene skal jeg si dere. :( Men jeg har tatt i brukt dirty tricks. Tvn! Så hun ligger å leker for seg selv og ser litt på tv om hun fanger den opp så jeg får slappet av på sofan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner jeg er litt misunneig på at dere har mulighet til å ha henne på eget soverom. Men vi overlever nok på et rom i et års tid til alle sammen. Eller improviserer til andre løsninger, alt ettersom :fnise:

Dåp vel overstått, sofaen testet fallhøyde på (det gjorde vondt i mammahjertet, men hun ble nok mest skremt selv) og det rulles og dyttes for full maskin for tiden! :ler:

Hun har plutselig veldig mye mer kontroll over armer og bein, snur på ting så hun lettere får dyttet dem i munnen og strekker og ruller seg mot ting hun vil ha tak i. Og ikke minst, sier høyt og tydelig i fra når hun synes det må urettferdig mye jobbing til for å nå målet! :fnise:

Og så er hun for det meste så utrolig blid og fornøyd. Man blir jammen litt tussete av å være mamma, altså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg kjenner jeg er litt misunneig på at dere har mulighet til å ha henne på eget soverom. Men vi overlever nok på et rom i et års tid til alle sammen. Eller improviserer til andre løsninger, alt ettersom :fnise:

Dåp vel overstått, sofaen testet fallhøyde på (det gjorde vondt i mammahjertet, men hun ble nok mest skremt selv) og det rulles og dyttes for full maskin for tiden! :ler:

Hun har plutselig veldig mye mer kontroll over armer og bein, snur på ting så hun lettere får dyttet dem i munnen og strekker og ruller seg mot ting hun vil ha tak i. Og ikke minst, sier høyt og tydelig i fra når hun synes det må urettferdig mye jobbing til for å nå målet! :fnise:

Og så er hun for det meste så utrolig blid og fornøyd. Man blir jammen litt tussete av å være mamma, altså :rodmer:

Ja det er deilig å ha henne på eget rom. Merker at hun sover bedre. For inatt tok jeg henne inn til meg for hun var så svett, hun er visst også blitt litt forkjølt men dog bare hoste og nyser og kan faktisk ligge å kose. Ja, vel uansett. Da sov vi begge to dårligere, måtte gi henne smokken flere ganger.

Jeg kjenner at jeg blir litt blank når det gjelder vesla og utvikling. Vi får god hjelp av fysioterapeut, men hjemme så og ellers så hater hun å ligge på magen. Det vi sliter med er dårlig utholdenhet så hun gir opp så lett.

Er det noen som har nå innspill å komme med? Hva gjorde dere/gjør dere iløpet av en dag når det kommer til trening? Har de små bare utviklet seg selv eller har dere gjort noe spesielt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte ligge på magen foran vesla i starten. Med pipeleker og andre ting som laget spennende lyd. Og nå legger jeg ting litt unna så hun må strekke seg og finne ut hvordan hun skal få tak i dem. Nå ruller hun litt frem og tilbake, avhengig av dagsform. Hun ligger mye på siden, og blir sliten når hun ligger på magen, men synes det plutselig skjer mye i utvikling.

...det var ikke så veldig hjelpsomt var det vel? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ligge på magen foran vesla i starten. Med pipeleker og andre ting som laget spennende lyd. Og nå legger jeg ting litt unna så hun må strekke seg og finne ut hvordan hun skal få tak i dem. Nå ruller hun litt frem og tilbake, avhengig av dagsform. Hun ligger mye på siden, og blir sliten når hun ligger på magen, men synes det plutselig skjer mye i utvikling.

...det var ikke så veldig hjelpsomt var det vel? :fnise:

Det hjelper for å få et innblikk på hvordan der er for dere andre. :) Jeg skulle egentlig på en felles fysiotime med andre på samme alder. Meen så var det den forkjølelsen.

Ligger lekepianoen framfor henne så kan hun trykke på den for å lage lyd og hun tar leker. Men hun blir fort sint å legger hode i gulvet mens hun surker.

Og hun har begynt å strekke seg opp mot meg når hun sitter i newborn sete, så det skjer vel noe selv om at det ikke går så fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tassen vår likte heller ikke å ligge på magen før han begynte å rulle til magen selv. Da ble han liggende såpass mye på magen at han ble god og sterk i nakken, og derfor ikke ble sliten så fort. Og når han først ble glad i å ligge på magen så skjedde det nesten over natta.

Så cluet er å øve på å ligge på magen, mange korte økter sånn at de ikke forbinder det å ligge på magen med noe negativt. Det var iallefall det som funket hos oss.

Ikke det at vi gikk aktivt inn for å øve på å ligge på magen, men jeg hadde det i bakhodet og snudde han på magen et par ganger i løpet av dagen, og så gikk det seg altså til når han begynte å snu seg selv :)

------------------------------------

Her har det dukket opp tenner de siste to døgnene. Flere som har fått tenner?

Tassen har vært litt survete den siste uken, og så har han bæsjet sikkert 15 ganger det siste døgnet, men ellers så har det gått relativt greit. Trodde det skulle være mere surving.

Nå har jeg gått og ventet på de tennene siden han var 3 mnd, hellig overbevist om at NÅ kommer det tenner, men de har latt vente på seg helt til nå. Og når de først kom så skjønte jeg det ikke før jeg så to hvite kuler i den nedre gommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gjør vi ingen ting annet enn å la ho ligge på gulvet på mage og rygg under babygym.. Så kommer resten når ho er klar for det. Hun har snudd seg begge veier noen få ganger, men ikke helt bevisst. Så utvilkingsmessig ligger hun litt bak storebror. Men man skal jo ikke sammenligne dem. Det skjer når det skjer:) hun er 4,5 mnd nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la ham på magen ofte, men var raske med å snu ham hvis han ble lei. Kjøpte også et speil som står litt på skrå som han kan se seg selv i. Nå kan han ligge en stund på magen, men det er fortsatt ikke favorittaktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi la ham på magen ofte, men var raske med å snu ham hvis han ble lei. Kjøpte også et speil som står litt på skrå som han kan se seg selv i. Nå kan han ligge en stund på magen, men det er fortsatt ikke favorittaktiviteten.

Den speilleken fra Lamaze? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er jeg så trøtt. Snuppa er våken i 1,5-2 timer hver natt!!!!! Nå er klokka 03.40 og ho vil ikke sove. Skriker ikke, men det kommer snart. Hjelper ikke bysse eller amme! Trodde alle barn kunne ammes i søvn, men tydeligvis ikke.

Skjønner ikke hvorfor ho skal være våken midt på natten. Startet jo så bra med bare 0-1 oppvåkning for mat og så sov videre.

Noen råd? Blir så sliten av det når storebror våkner 2-3 ganger pr natt også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhr alt slettes alltid på mobilen.... og jeg er for sliten til å skrive en gang til. Føler med deg Smørblomst -

Husk at ingen perioder er for alltid med barn. Åhr, har så lyst å sove. Akkurat nå kunne jeg gitt mye for en hel natt uten forstyrrelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå er jeg så trøtt. Snuppa er våken i 1,5-2 timer hver natt!!!!! Nå er klokka 03.40 og ho vil ikke sove. Skriker ikke, men det kommer snart. Hjelper ikke bysse eller amme! Trodde alle barn kunne ammes i søvn, men tydeligvis ikke.

Skjønner ikke hvorfor ho skal være våken midt på natten. Startet jo så bra med bare 0-1 oppvåkning for mat og så sov videre.

Noen råd? Blir så sliten av det når storebror våkner 2-3 ganger pr natt også..

Akkurat samme her. I natt var hun våken fra 01-03. Er så lei disse våkentimene på natten nå. Og i 6 tiden må jeg ta hun opp i sengen til meg, så halvsover vi til 8-9. Jeg nekter å stå opp 6 når hun ikke sovner før 22!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhr alt slettes alltid på mobilen.... og jeg er for sliten til å skrive en gang til. Føler med deg Smørblomst -

Husk at ingen perioder er for alltid med barn. Åhr, har så lyst å sove. Akkurat nå kunne jeg gitt mye for en hel natt uten forstyrrelser.

Ja det er det jeg må huske på..bare innmari vanskelig midt på natten:)

Akkurat samme her. I natt var hun våken fra 01-03. Er så lei disse våkentimene på natten nå. Og i 6 tiden må jeg ta hun opp i sengen til meg, så halvsover vi til 8-9. Jeg nekter å stå opp 6 når hun ikke sovner før 22!

Å hadde hun villet sove til 8-9 hadde jeg jublet..her sovnet hun 05 og opp igjen 07.00. Men men..fikk vasket huset da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit at dere ikke har oppdaterte tickere, så slipper jeg å tenke på hvor lenge det er til jeg kan forvente meg søvnproblemer på natta :ler:

For jeg er så velsignet med ei jente som sover fra 19:30-ish til 7/8, med et par smokkedyttinger i løpet av natta, at jeg regner med å snart få problemer på en eller annen måte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola, siden vi til nå ikke har hatt noe særlig problemer med nattesøvnen så tror jeg heller ikke vi får det. Med mindre magevondt, tenner ol. Meeen jeg kan jo ta helt feil. :)

Samboer sa imorges "huff, at hun er våken nå" Klokken var da 07. Bortskjemte? Vi er overbevisst at neste unge vil være totalt motsatt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...