Gjest Little princess Skrevet 19. april 2013 #2621 Del Skrevet 19. april 2013 Man prøver og prøver og prøver og prøver.. Helt til babyen endelig skjønner greia med den. Om du har forskjellige typer smokker så bør du prøve å finne ut hvilken type hun liker best. Mini her tar feks kun Avent og HATER Mam tydeligvis Pussig vesener disse små altså 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 19. april 2013 #2622 Del Skrevet 19. april 2013 Hei alle sammen! Stikker innom en liten tur mens lillemor sover. Her koser vi oss masse om dagen, det er virkelig overveldene å ha blitt mamma. Men de to siste nettene har vært fryktelig slitsomme..... Bebis har spist mye og ofte på kvelden, noe som jeg har forstått er normalt. Problemet er at hun fortsetter å ville henge i puppen hele natta, hun sutrer og blir utålmodig, kaver, gulper og skriker. Hun har ikke sovnet ordentlig før utpå morgenen... Kan det være fordi det blir for lite melk til henne om kvelden/natta? Hun går fint opp i vekt, har nesten tatt igjen fødselsvekta allerede. Jeg har mye melk om dagen ihvertfall, og hun tømmer ikke brystene om dagen. Noen forslag til løsninger her? Skulle jeg kanskje pumpet meg på dagen og gitt henne litt ekstra om kvelden? En annen ting, må jeg pumpe meg for å unngå brystbetennelse hvis lillemor ikke tømmer brystene på dagtid? Har skikkelig brystspreng om dagen og hun spiser ikke så mye ved hvert måltid, tar stort sett bare en pupp. Har noen varme, røde områder på brystene, dette kan vel være begynnende brystbetennelse? Det kan være du har økedøgn? Da ville min være i puppen 2-3 dager/netter og det var fryktelig slitsomt. Jeg begynte også å stresse med at jeg kanskje hadde lite melk om kvelden, burde jeg pumpe o.l. Men alle råd jeg fikk var å bare fortsette å legge til brystet akkurat når ungen ville. Da økter man produksjon og etterhvert så stabiliserer behovet seg. Hvis du begynner å pumpe deg for å unngå betennelse så øker du jo også produksjon. Så da må du legge til oftere eller pumpe.. Det kan være tette melkekanaler og de kan du løsne i dusjen under varmt vann.. Aner ikke hva jeg ville gjort egentlig for pumpet bare når jeg ikke hadde muligheter til å amme. Ellers så håndmelket jeg bare litt for å tømme meg. For melka tar jo aldri slutt.. så går ikke an å tømme helt _________________________________________- Angående smokk så er det bare å forsøke. Min ville aldri ta smokk selv om vi forsøkte alle mulige typer.. Er jo veldig glad for at vi slipper smokk i dag nå som han er eldre men savnet det når han bare liten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 19. april 2013 #2623 Del Skrevet 19. april 2013 Her har vi gitt opp smokk, har forsøkt ulike merker nå og alt spyttes ut med en gang. Har fått Moby Wrap bæresjal i posten nå! Lille synes å stortrives der, sovner med en gang. Utrolig praktisk, jeg kan hele tiden sjekke hvordan hun har det samtidig som jeg får gjort ting her hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. april 2013 #2624 Del Skrevet 19. april 2013 På ammehjelpen anbefaler de å heller fokusere på å få bort tette melkeganger først så om du øker produksjonen er det heller noe du tar på side to. Jeg gjorde det sånn og det fungerte fint. Jeg satt meg å i dusjen for å få det til å renne fritt og det hjalp å bøye meg framover mtp tyngdekraften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citrus Skrevet 19. april 2013 #2625 Del Skrevet 19. april 2013 Vesla var uvillig til å ta smokk i starten, men vi har forsøkt jevnlig nå når hun har vært rolig og ikke vært sulten, presser den opp mot ganen og beveger den fort opp og ned. Tok den etter hvert, tar bare mam, ikke avent (samme som eldstemann). Vår på 3 år bruker fortsatt smokk (og vi tar den ikke bort akkurat opp i alt som skjer med å få søsken osv) og jeg må innrømme.......... .....at jeg ELSKER smokken. Barnets Vival Her har vesla enten økedøgn eller så sliter hun en del med magen - vet ikke helt. Men det går seg til. Er en del skriking på kveld/natt, så jeg er trøttitrynet - men alt i perioder, så denne går over denne også Gleder meg til vi kan begynne (venter litt) med å venne vesla til flaske, slik at jeg kan få litt frihet - etter et laaaangt og dårlig svangerskap gleder jeg meg uendelig til venninnekveld, god mat og vin! Skal bli ordentlig nice! Hatt hjemmebesøk av helsesøster idag, ikke spesielt spennende, dog hyggelig. Vesla har gått opp en kg siden sykehuset, så nå synes jeg tiden kan stå stille bare bittelitt, blir jo stor så fort jo! Nyte nyte siste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 19. april 2013 #2626 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) .....at jeg ELSKER smokken. Barnets Vival Gleder meg til vi kan begynne (venter litt) med å venne vesla til flaske, slik at jeg kan få litt frihet - etter et laaaangt og dårlig svangerskap gleder jeg meg uendelig til venninnekveld, god mat og vin! Skal bli ordentlig nice! Jeg også elsker smokken! Den gjør både dag og natt litt enklere, og gir meg sårt tiltrengte ekstra timer med søvn om natta siden tassen sovner BETYDELIG raskere med smokk. Hvor lenge tenker du å vente før du tar deg et glass vin? Alle artikler jeg har lest på nett og helsesøster sier at man skal være avholden i 6 uker etter fødsel, men er det også en regel man kan ta med en klype salt alà det som sies om smokk? Nå er det for min del bare to usle uker igjen til tassen er 6 uker, så det koster meg ikke en halv kalori en gang å vente til han er 6 uker. Uff, synes det er litt vedmodig at tiden går så fort.... Jeg nyter virkelig tiden med en herlig liten babytass Endret 19. april 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 21. april 2013 #2627 Del Skrevet 21. april 2013 Så koselig å lese om det nye livet som småbarnsforeldre I dag er jeg 40 uker på vei og venter fortsatt på min lille, men jeg er i god form og har nok å gjøre så er heldigvis ikke utålmodig ennå. Gleder meg likevel til han kommer og håper jeg slipper å gå lenge på overtid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. april 2013 #2628 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg begynner faktisk å bli mindre utålmodig igjen. Rare greier! Begynt å tenke litt på hva jeg kan/bør få gjort unna før hun kommer, har strikkeprosjekter og fokuserer på mannen og meg. Men jeg gleder meg veldig til å møte henne, da Men, hvor ofte skal man egentlig til kontroll de siste ukene? For jeg var på kontroll forrige fredag og skal til kontroll neste mandag igjen. Mente bare å ha lest noe om at det skulle være ukentlig de siste fire ukene til termin. Samtidig virker det så veldig mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 21. april 2013 #2629 Del Skrevet 21. april 2013 Det vanlige er vel uke 36, 38 og 40, deretter overtidskontroll på sykehuset en uke over termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. april 2013 #2630 Del Skrevet 21. april 2013 Ja, det var det jeg regnet med, derfor jeg stusset så veldig da jeg leste noe om hver uke. Mine kontroller er helt i utakt, men både legen og jordmor har så fulle ventelister at jeg bare må ta det jeg får. Burde vel egentlig ha booket en legetime i uke 40 også. Men kanskje jordmor har noe ledig til meg da. Lov å håpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 21. april 2013 #2631 Del Skrevet 21. april 2013 Mine timer har også blitt litt i utakt, jeg måtte flytte timen jeg skulle ha i uke 38 og da var det ikke noe ledig før onsdag som var. Neste timen min er på tirsdag, så nå får jeg to kontroller på under en uke. Fikk beskjed om at det viktigste uansett er å passe på selv og å ta kontakt hvis man føler at noe er rart. Har du begynt å lete etter tegn på at det nærmer seg? Jeg er godt på vei inn i symptomjegermodus og har mye kynnere og litt murring. Var litt spent da jeg våknet med vondt i magen i natt, men det ordnet seg etter en tur på do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. april 2013 #2632 Del Skrevet 21. april 2013 Jeg ble jo flyttet nesten to uker tilbake på ultralyden også, så jeg føler at jeg har lov til å være liiitt utålmodig i hvert fall. Men jeg håper jo på aprilbarn Symptomjakt har jeg vært på siste uka! Mye mer kynnere, løs mage fire-fem ganger dagen enkelte dager, ryggen er litt rar noen ganger, superøm og hoven nedentil, og så kjennes det som om vesla ligger og kjenner på bunnen av livmoren med strikkepinner for å se om det er klar bane innimellom. Kjennes nesten ut som om hun prøver å presse seg nedover av og til også. Merkelige greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 21. april 2013 #2633 Del Skrevet 21. april 2013 Spennende Det hender jeg har litt stikkende smerte helt nederst ved symfysen, men jeg tror det er noe annet enn det berømte nedpresset. Hodet til knerten er i hvert fall så godt som festet og det er et godt tegn, selv om noen går med hodet festet i flere uker. Har inntrykk av at de fleste symptomene godt kan vare i flere uker, så prøver å unngå å bli for ivrig hvis det stikker og murrer litt, eller slimproppen plutselig dukker opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine889 Skrevet 22. april 2013 #2634 Del Skrevet 22. april 2013 Her tror jeg at jeg har litt nedpress nå.. Har hatt litt murringer og mensensmerter de siste 3 dagene, så har jo trodd hver kveld at nå skjer det snart, men neeida! Termin idag, så har jo ennå litt tid før jeg bør bli utålmodig føler jeg skal på kontroll i morgen og der blir det vell satt opp time på overtidskontroll på sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smørblomst82 Skrevet 23. april 2013 #2635 Del Skrevet 23. april 2013 Leter etter symptomer hele tiden merker jeg.. Og kroppen jobber ihvertfall for det kjenner jeg. 6 dager til termin og er utrolig lei nå.. Men har ennå masse jeg skal rekke før den lille kommer, men har ikke energi:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 23. april 2013 #2636 Del Skrevet 23. april 2013 Jeg hadde det sykeste energikicket i går! Før klokken hadde blitt 11 hadde jeg støvsuget hele leiligheten, tatt av sengetøy og lagt det til vask, hengt dynene til lufting, ryddet kjøkkenet og gjort klar til runde nummer to med klesvask, i tillegg til håndvask av lammeskinnet i badekaret! Til gjengjeld har jeg nada energi i dag, da Men nå kan egentlig vesla bare komme. Skal gå meg en liten tur i dag, om ikke det blir ned til byen, prøve å overbevise gubben om at det hadde vært kjekt med den kommoden før vesla kommer og så blir det mer avslapning. Menstermin på fredag. Fullmåne torsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. april 2013 #2637 Del Skrevet 23. april 2013 Men nå kan egentlig vesla bare komme. Skal gå meg en liten tur i dag, om ikke det blir ned til byen, prøve å overbevise gubben om at det hadde vært kjekt med den kommoden før vesla kommer og så blir det mer avslapning. Menstermin på fredag. Fullmåne torsdag. Vannet mitt gikk på natten under fullmåne så jeg syntes ikke det er helt urealistisk at det kan skje noe hos deg på torsdag altså Det er så kjedelig å gå å vente slik altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 23. april 2013 #2638 Del Skrevet 23. april 2013 *innom å heier på dere som har termin snart* Mine symptomer de siste dagene før fødsel var nedpress, murringer + at jeg var trøtt og ganske så hormonell Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 23. april 2013 #2639 Del Skrevet 23. april 2013 *innom å heier på dere som har termin snart* Mine symptomer de siste dagene før fødsel var nedpress, murringer + at jeg var trøtt og ganske så hormonell Samme her, minus murringene, de hadde gitt seg uka før fødselen ca. Og jeg hadde IKKE den energiboosten alle snakket om! Jeg var så trøtt at jeg ikke viste hvilket bein jeg skulle stå på engang Rakk å sove i hele 1 time før vannet gikk og riene begynte, så sov når man kan er mitt tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 23. april 2013 #2640 Del Skrevet 23. april 2013 *innom å heier på dere som har termin snart* Mine symptomer de siste dagene før fødsel var nedpress, murringer + at jeg var trøtt og ganske så hormonell Heier på oss jeg også Slimproppen gikk i går og jeg ble utrolig spent fordi noe konkret skjedde, men så skjedde det ikke noe mer. Jeg er også ganske trøtt om dagen, godt å vite at ikke alle har den store energiboosten. Termin i morgen, noen tips for å ikke gå på veggen når man er på overtid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå