Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er litt vanskelig å feire jul langt unna mine egne foreldre jeg. Foreldrene mine skilte seg da jeg var liten slik at jeg har pendlet mellom dem for jul- og nyttårsfeiring. Fra jeg fylte 12 har jeg bestemt hvor jeg ville feire selv, men har liksom beholdt tradisjonen i frykt for at noen blir ensomme (les få), når mannen og hans familie i tillegg vil at jeg skal feire jul med dem føles det som om jeg blir dratt i alle retninger.

HAHA! Her skal jeg ha unge sjøl om 3,5 måned og så surver jeg over at jeg ikke får pynte til jul hos mamma eller pappa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er litt vanskelig å feire jul langt unna mine egne foreldre jeg. Foreldrene mine skilte seg da jeg var liten slik at jeg har pendlet mellom dem for jul- og nyttårsfeiring. Fra jeg fylte 12 har jeg bestemt hvor jeg ville feire selv, men har liksom beholdt tradisjonen i frykt for at noen blir ensomme (les få), når mannen og hans familie i tillegg vil at jeg skal feire jul med dem føles det som om jeg blir dratt i alle retninger.

HAHA! Her skal jeg ha unge sjøl om 3,5 måned og så surver jeg over at jeg ikke får pynte til jul hos mamma eller pappa :fnise:

Jeg ser den. Men jeg tenker at det er jul hver år, så da blir det enkelere å feire uten om familien man er vant med. Vår rundgang går sånn her; det ene året hos samboers familie (2timer unna der vi bor), neste år hos min familie (vi bor i samme by) og året etter der ønsker vi å invitere alle til oss selv. Så prøver vi å få tid til å reise til den familien vi ikke ferier julaften med iløpet av romjulen og invitere hannes i år til oss i romjulen.

Men jeg forstår at det kan bli litt verre når man har skilte foreldre, da kan det plutselig bli stappfult hus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hvordan du har det. HAr selv skilte foreldre så plutselig ble det 3 familier så skulle fordele oss på. Så vi har gjort det enklest mulig for oss selv :)

1. år hjemme hos oss med mamma og lillesøster

2. år hos svigers, men mamma blir med for søster skal et annet sted.

Så blir det middag hos pappa med familie 1. eller 2. juledag.

Så vi har rett og slett kuttet ut pappa på julaften og de syns det er helt greit. Jula har mange dager så vi får uansett sett hverandre mye. Orker ikke middag et sted og pakker et annet.

Hvis flere vil komme til oss det året vi er hjemme så er de også hjertelig velkommne. Men har jo søstre som også skal passe inn i alt sammen..

Så litt kaos, men vi legger det opp etter våres behov og ønsker.

Så i år skal jeg til svigers første gang, mens mamma blir med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare stikke innom å ønske dere en god jul (reiser bort i morgen), for det blir det nok ikke tid til de neste dagene. Her her alt unnagjort til jul, influensaen er godt på plass og vi er klar for feiring:) Alt er som det bruker være med andre ord (hyperemesis: du er fullstendig ignorert- det er jul!).

Gooooood jul, håper den blir superhyggelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Little princess

God jul til dere alle! :nissevink::tre:

Kos dere med familie, kjæreste, magen, pakker, god mat og alt det gode julen fører med seg :hjerte::tre:

Håper og tror 2013 blir er fantastisk år for oss alle :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul til alle!

Til min store forbauselse har jeg gått ned tre kilo siden veing hos legen i uke 12! 20+6 i dag. Men det kommer seg vel etter hvert :fnise:

Det er nesten litt trist egentlig å være kraftig bygget og litt overvektig, for det tar liksom litt tid før "bumpen" kommer ordentlig frem. Jeg ser det jo godt nå, og de aller nærmeste ser det, men for alle andre har jeg liksom bare stor mage. Jaja, røyner vel på nå!

I dag har mamma og jeg sett i babyalbumet mitt og funnet frem litt gamle babyklær. Så koselig!

Håper alle får en koselig julefeiring!

Selv er jeg storfornøyd om jeg klarer å få ned mer enn en halv porsjon av normal størrelse :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Hei alle sammen og fortsatt god jul! :nissevink:

Hadde dere en fin julefeiring i går og at det var mye spennende som lå under treet tl dere?

Jeg fikk meg en kjempefin klokke av mannen og av foreldrene hans fikk vi 3000 kr øremerket baby og av mine foreldre fikk vi kamera og videokamera, slik at vi får tatt bilder og filmet lille. Er kjempefornøyd! Snille foreldrene våre :rodmer:

Planen i dag er ut å gå tur -på livsfarlig isholke!!- med foreldrene mine og i kveld skal jeg ut å møte noen venner som jeg ser ca en gang i året på vorspiel, hihi. Festdyr som jeg er så skal jeg ha med med julebrus og bil, så her blir det hæla i taket :fnise:

Kos dere med en fin 1. juledag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkoser meg med julefeiring hos svigers! Niesene på tre og halvannet er så herlige! Dog, mye mer lyd enn vi er vant med :fnise:

Den beste julegaven i går var nok at mannen endelig fikk kjenne vesla sparke! Jeg ble helt rørt over hvor glad han ble!

Ellers fikk jeg en helårs gåsedunsdyne, fantastisk :rodmer:

Så fornøyd med dagen, og så glad i svigerfamilien min! Og nå skal vi snart ned på julelunsj hos mine foreldre. Kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God jul!

Her ble det masse gaver, bla. newborn seat til stokke tripptrapp og gavekort på babyshop til stolen, div babyklær, en utrolig fin uro til vugga + en noen gaver til oss selv også da :) Fikk bla. gavekort på Ikea som vi skal bruke til å kjøpe oss ny overmadrass, og gavekort på kjøpesenter som vi skal bruke til å kjøpe oss nye dyner for. Så nå blir det ny fresh madrass og dyner til liggegutt kommer :hjerte:

I dag har vi utrolig nok ingen familieselskaper, så dagen i dag skal tilbringes i sofaen! :strix: Kanskje det blir en liten tur i tillegg, men utover det er det ikke noe stress og mas, bare kjærestekos, kosebukse og julefilmer på tv :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin julefeiring! :hjerte:

Vi fikk å newborn set til tripp trappen, så nå er jeg klar for å montere det når rommet er ferdig oppusset. Vi fikk en kjempefin kurv med masse forskjellig smått som en liten trenger, og en "just in case" bleiepakke siden vi skal prøve oss på tøybleier. ;) Mannen fikk mer superundertøy til jobb og jeg fikk jo en sånn fiiiin ring for litt siden så sa jeg ikke ønsket meg noe annet. Og vi fikk en god del penger, så nå blir det vel å hente hjem vognen og pusse opp resten av rommene som må være klare snart. :)

Kos dere masse videre i jula! Og om dere har en liten turbo i magen som meg så regner jeg med at dere å er ganske sliten allerede. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og fortsatt god jul! :)

Vi hadde en kjempekoselig feiring i går, fikk også masse fint, bl.a. Stokke tripp trapp med nyfødtsete som flere av dere andre, Voksi Urban dunpose, mammabøker av Gro Nylander, div brettspill, skinnhansker, babybildealbum++ I morgen drar vi på fjellet med svigers, men jeg har ikke tenkt til å gå på ski. ;) Jeg kommer bare til å være redd for å falle, og da faller jeg garantert.. Dessuten kjenner jeg det godt i bekkenet om dagen, så det er nok best jeg holder meg til å gå turer på beina. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en fantastisk jul så langt. Vi har ikke fått noen babyting, men så har vi heller ikke spesifikt sagt noe om hva vi ønsker oss. Senga er i boks da, da mannens søster lar oss arve Stokke baby- og barneseng :biggrin:

Ellers føles det som om magen min er gjort om til en gymsal for tiden, men det er skikkelig koselig og betryggende med mye bevegelse da. Ikke trenger man å legge hånden på magen for å kjenne bevegelsene heller for den spretter rundt som bare det :laugh: Tror også mannen er veldig stolt over at magen synes og at den beveger seg såpass mye, han sitter nesten med hånden på magen hele tiden.

I morgen går reisen videre til de dype furuskogene på Hedmark for å besøke min side av slekta, med fortsettelse på etegildet og gaveåpningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :hoppendeglad:

Her er det full flytting på gang! Tre biler og henger kjøres og moren min og jeg administrerer og pakker ned.

Frustrerende å ikke ha så mye energi, men men. Vesla turner rundt, så det går nok bra :fnise:

Så deilig med mer plass! Fra 33 til 54 kvadratmeter merkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med 28 uker og 3.trimester! Tenk så langt vi begynner å komme nå?! Helt utrolig hvor fort tiden har gått.

Tekola, det vil nok merkes godt. Deilig med med plass som dere kan fylle med babyting. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...