Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg klør også, men det som nesten er verre er den intense smerten av kulde når jeg er ute og brystvortene stivner!! Både det å gå å klø på puppene og holde på de i all offentlighet har jeg begynt med :plystre: Alltid like kjekt når jeg er ute med barna i barnehagen og min (høy)gravide kollega nikker og flirer til meg...

Jeg har kjøpt meg ullinnlegg for dette, det hjelper faktisk! Det har hjulpet på kløen også, mulig brystvortene reagerer ekstra på visse typer stoff (plutselig er glatt bomull blitt litt for hardt liksom...) eller parfymen i vaskemiddelet/skyllemiddelet, men det er et tips. Jeg kjøpte mine på sparkjøp, joha er vel merket. Myk og deilig ull. I tillegg smører jeg meg hver kveld og etter dusjing med en god, litt fet krem uten noe særlig parfyme. Ullinnlegg er forsåvidt ikke så effektivt uten bh da (nå som jeg leste innlegget litt nøyere...)

Væsken kan muligens være melk/væske som kommer før melken? Bare et forslag, jeg aner ikke egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takker for raske svar og hint om hvordan jeg kan håndterr problemet. I morgen skal jeg i allefall gå til innkjøp av krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter! Jeg har et spørsmål om det å være hormonell.... Er der flere enn bare meg som er litt irrasjonelle om dagen? Greit at man er litt mer følsom under graviditeten altså, men her tar det helt av..! Feks så var vi på en visning her om dagen på et rekkehus vi hadde tittet en del på, og når vi kom dit var det så mye folk på visningen at vi nesten ikke kom oss inn i huset en gang. Og hvordan reagerte jeg på det? Jo, jeg ble så lei meg at jeg måtte ta meg samme for å ikke begynne å gråte! Rekkehuset skulle jo bli vååååårt! :roll: Skikkelig hyggelig for kjære som måtte drasse rundt på en furt og gretten dame.

Og det verste er jo at akkurat der og da så synes jo jeg at det er helt rasjonelt å reagere som jeg gjør :fnise:

Jeg er også ekstremt nærtagen om dagen og har en tendens til å tolke absolutt alt i verst tenkelige mening -> også en konstruktiv egenskap som skaper god stemning....

Jeg blir helt flau over meg selv jeg! Noen som har noen råd på hvordan man kan beherske seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vanligvis veldig tålmodig og rolig. Men klarte å kalle hun som jobbet i forsikringselskapet mitt for vanskelig. Hun er visst det ifølge andre, men jeg hadde aldri trodd jeg skulle si det rett ut. Men men. Ellers så ja, jeg merker at jeg blir fortere gretten og grinete. Jeg klarer stortsett å hente meg inn igjen og evt beklage meg til de rundt meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kløende brystvorter syns jeg det hjelper masse å smøre med en fet krem litt innimellom. Jeg får også kjempevondt i brystvortene når det er kaldt ute, og det kan verke lenge etter at jeg har kommet meg inn i varmen! :( Må kjøpe ullinnlegg jeg også.

Jeg er vanligvis en person som er veldig rolig og avbalansert, men merker at jeg fortere blir sinna og lei meg nå om dagen. Tar lettere til tårene og hisser meg opp over ting jeg vanligvis ikke ville brydd meg om. Men føler at jeg klarer å beherske meg ganske bra, for det meste ihvertfall. :fnise: Vet ikke om det er så mye å gjøre med dette, annet enn å prøve å tenke seg om før man snakker osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heldigvis så har ikke hormonella gjort meg mer sinna, så det er heldigvis ikke sånn at jeg går rundt og kjefter og smeller :fnise: Men jeg har blitt veldig nærtagen og blir fort lei meg, og det går jo ut over humøret. Jaja, det kunne vel vært verre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg bestilt time til 3D ultralyd. Noen andre som tenker å ta det? :)

Vi skal på 3D ultralyd, men skal vel ikke før uke 28/29 tenker jeg. Når skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Idag har jeg bestilt time til 3D ultralyd. Noen andre som tenker å ta det? :)

Vi har ikke planer om det. Jeg vet det er veldig mange som gjør det nå for tiden, men jeg vil vente med å se hvordan mini ser ut til hun (jeg vet altså ikke kjønn, sånn egnentlig) kommer ut :) Det blir jo tidenes største overraskelse! :rodmer:

Ellers er det lite hormoner som løper rundt i meg for tiden, jeg er kanskje litt mer irritert på dumme gjester, men ikke sånn ellers værtfall. Like greit, jeg er litt temperamentsfull av meg, så det virker nesten som om jeg har blitt roligere av meg de siste ukene (Utenom til idiot-gjester..)

Kan forøvrig ikke TRO at jeg er i uke 18 i morgen! Tiden har virkelig løpt de siste ukene. Skal det fortsette slik så blir jeg jo mamma før jeg aner ordet av det. Jeg og mannen skal på ikea om to ukers tid, og da ska vi kjøpe litt babyting! Som jeg gleder meg :strix: Det er faktisk virkelig noe jeg har sett fram til i lang tid, å begynne å kjøpe inn smått og stort til den lille. Også skal vi bestille vogn en gang i november :jepp:

Skal bli skikkelig spennende å begynne å få babyting i hus framover, vi har latt være å kjøpe noe som helst de siste ukene pga flyttingen den 30. Oktober, så føler jeg kan begynne å kjøpe litt igjen etter den er overstått. Blir vel aller mest spennende når de "store" tingene kommer i hus, stellebord, vogn, krybbe osv, for da er det ikke lenge igjen til mini kanskje melder sin ankomst :rodmer:

Som dere skjønner så er jeg egnetlig veldig babysjuk for tiden :ler: Noen andre som begynner å merke noe til den for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke planer om det. Jeg vet det er veldig mange som gjør det nå for tiden, men jeg vil vente med å se hvordan mini ser ut til hun (jeg vet altså ikke kjønn, sånn egnentlig) kommer ut :) Det blir jo tidenes største overraskelse! :rodmer:

Ellers er det lite hormoner som løper rundt i meg for tiden, jeg er kanskje litt mer irritert på dumme gjester, men ikke sånn ellers værtfall. Like greit, jeg er litt temperamentsfull av meg, så det virker nesten som om jeg har blitt roligere av meg de siste ukene (Utenom til idiot-gjester..)

Kan forøvrig ikke TRO at jeg er i uke 18 i morgen! Tiden har virkelig løpt de siste ukene. Skal det fortsette slik så blir jeg jo mamma før jeg aner ordet av det. Jeg og mannen skal på ikea om to ukers tid, og da ska vi kjøpe litt babyting! Som jeg gleder meg :strix: Det er faktisk virkelig noe jeg har sett fram til i lang tid, å begynne å kjøpe inn smått og stort til den lille. Også skal vi bestille vogn en gang i november :jepp:

Skal bli skikkelig spennende å begynne å få babyting i hus framover, vi har latt være å kjøpe noe som helst de siste ukene pga flyttingen den 30. Oktober, så føler jeg kan begynne å kjøpe litt igjen etter den er overstått. Blir vel aller mest spennende når de "store" tingene kommer i hus, stellebord, vogn, krybbe osv, for da er det ikke lenge igjen til mini kanskje melder sin ankomst :rodmer:

Som dere skjønner så er jeg egnetlig veldig babysjuk for tiden :ler: Noen andre som begynner å merke noe til den for tiden?

Jeg ser den, noe må jo være en overraskelse. :)

Av babyting har vi i sommer kjøpt en kommode som skal brukes som stellebord, et skap (begge de to er i seriern Birkeland fra Ikea) en sengehimmel som skal henge på veggen, to bilder og jeg har fått et heklet vognteppe. :) Vi var på ikea i sommer, det tar oss 5t å kjøre dit, så vi kjøpte litt da som var planlagt til barnerommet men som vi kunne bruke imens. Angrer nå på at vi ikke kjøpte sengen å siden jeg faktisk var gravid på den turen. :P

Ellers tror jeg vi venter til etter jul faktisk, vi driver med så mye dyr oppussing så venter å ser hva vi evt får i julegave og diverse gavekort. Ja, jeg har kjøpt maling til rommet til den lille. :)

Vi har forresten bestemt oss for å prøve ut tøybleier. Noen andre som skal det eller vurderer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag jenter!

Har dere bestemt dere for barnevong enda? Hvis ja, hvilken og hvorfor? Hvis nei, hvilke vurderer dere?

Her står jeg igjen med to alternativer:

1) TFK joggster twist

2) Emmaljunga, city cross eller edge

Har to vennepar som har TFK og de er kjempefornøyde med vognene sine. Vi har også prøvetrillet vognen, og den er veldig grei å svinge og har store luftfylte hjul som gir god demping.

Emmaljunga var den vognen jeg (*kremt*, vi) i utgangspunktet hadde bestemt meg for, for jeg ville ikke ha trehjuling. Desverre har jeg ikke fått sett den "i live" enda da den ikke har vært forhandlet i noen av butikkene jeg har vært i. Jeg har nå funnet ut hvor de har den, så planen er å titte på den i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God mandag jenter!

Har dere bestemt dere for barnevong enda? Hvis ja, hvilken og hvorfor? Hvis nei, hvilke vurderer dere?

1) TFK joggster twist

Har to vennepar som har TFK og de er kjempefornøyde med vognene sine. Vi har også prøvetrillet vognen, og den er veldig grei å svinge og har store luftfylte hjul som gir god demping.

Emmaljunga var den vognen jeg (*kremt*, vi) i utgangspunktet hadde bestemt meg for, for jeg ville ikke ha trehjuling. Desverre har jeg ikke fått sett den "i live" enda da den ikke har vært forhandlet i noen av butikkene jeg har vært i. Jeg har nå funnet ut hvor de har den, så planen er å titte på den i løpet av uken.

Vi har Mountain Buggy urban jungle og er kjempe fornøyd. Skulle egentlig ha en vogn med 4 hjul og som hadde stor bag. For jeg trodde at dem var mye bedre på snø og i grus.. men så feil kunna man ta. Jeg er så glad jeg ikke valgte MB. 3 hjulinger er så utrolig deilig og behagelig å trille. Lette og enkle. Alle venninnene mine som har SIMO og Emmaljunga har bytta til 3 hjulinger. Men dette er jo veldig smak og behag.

Nå skal vi ha en tvillingvogn i tillegg og da vil jeg kjøpe brukt vogn. Tror vi skal gå for en TFK vogn. Dem er også utrolig gode.

Ikke lett å velge i denne vognjungelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag jenter!

1) TFK joggster twist

Vi har bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo med det classice understellet. Valget falt lett på den etter mye anbefalinger pga været her, og vi er mye på fjellet der været kan være litt hardt om vinteren.

Også liker vi utseende på den best, stor fin bag og robust vogn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

God mandag jenter!

1) TFK joggster twist

Samme her Frk. Vims, jeg er i stor tvil om hvilken vogn jeg (vi) skal velge. Jeg hadde jo bestemt meg for Emmaljunga Mondial duo, men når jeg går rundt i Oslo så blir jeg veldig i tvil.. Det virker såå mye enklere med en 3 hjuling enn men 4 hjuling, men til gjengjeld så virker sistnevnte betraktelig mer stabil og robust til en nyfødt. Så jeg klarer med andre ord ikke å bestemme meg.. Foreldrene mine har hytte på fjellet, og vi kommer til å tilbringe en del der, men vi bor jo i Oslo, så det er jo der den vil bli brukt mesteparten av tiden selvfølgelig.

Uff, jeg er så usikker. Hadde jo bestemt meg å all ting! :fnise:

Jeg spurte alle mine venner med barn på Facebook og majoriteten der anbefalte 4 hjuling (Emmaljunga), var vel ei som sa hun likte sin Tfk veldig godt, men det var en del 'men' i det hun skrev. Så jeg får lyst å kjøpe begge, slik at jeg kan bytte på :ler:

Vi har bestemt oss for Emmaljunga Mondial Duo med det classice understellet. Valget falt lett på den etter mye anbefalinger pga været her, og vi er mye på fjellet der været kan være litt hardt om vinteren.

Også liker vi utseende på den best, stor fin bag og robust vogn. :)

Den er så fin! :rodmer: Skikkelig ordentlig, robust babyvogn! Sånn man "alltid" har sett for seg at man skal trille babyen i. Hvilken farge skal dere ha? Vi heller vel mest mot svart men sambo synes marine er så fin.. Men om det blir Mondial så blir det svart :jepp:

Hilsen Frk. Vinglepetter... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brun Simo kombi og den er jeg veldig glad i:) Herlig å trille, stabil på alt terreng, og så er den så fin og romslig. Den er stor da, så hadde ikke gått for den om jeg skulle gå mye rundt i sentrum, ta kollektivt eller gå på kjøpesenter, men det gjør ikke vi, og ute i marka er den suveren:) Gleder meg til å bruke den igjen! Lenge siden, for storebror sluttet med vognen da han var rundt 1,5 år - da begynte han heller å gå/sitte på akebrett/i en liten sportstrille (kort vei til bhg og sånt).

Gleder meg til permisjon og daglige trilleturer i flott vårvær:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er så fin! :rodmer: Skikkelig ordentlig, robust babyvogn! Sånn man "alltid" har sett for seg at man skal trille babyen i. Hvilken farge skal dere ha? Vi heller vel mest mot svart men sambo synes marine er så fin.. Men om det blir Mondial så blir det svart :jepp:

Hilsen Frk. Vinglepetter... :sukk:

Jeg ser for meg at en vogn med fire hjul er mer egnet til vårt bruk, og samboer er veldig opptatt av at ting skal tåle å bli tatt i og han klarer ikke se for seg at de med tre hjul tåler så mye. Så da gidder ikke jeg krangle, hehe. ;)

Vi bli å gå for den nye i brunt skinn. Var først usikker, men så så jeg den i butikken og den var kjempefin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke ennå jeg. :ler: Vi skal dra og titte litt på vogner snart. Jeg har lyst på en solid, robust vogn som passer bra til lange turer i allslags vær. :Nikke: En venninne har kjøpt TFK Joggster Twist så jeg tenkte å prøvetrille den litt. Men heller mer mot 4-hjuling egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ihvertfall alle å prøve forskjellige 3 og 4 hjulinger på butikken eller av venner. Og gjerne med en unge i :) Da er det lettere å bestemme seg og ikke minst så kan man bli litt overrasket over hvor lett/tung, stødig/ustødig osv. en vogn kan være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...