Gå til innhold

Mars/April 2013.

Gjest Little princess

Anbefalte innlegg

Jeg tror av og til at jeg kjenner noe, både boble-liknende men også disse litt ålende bevegelsene som du nevner. Men ikke sikker, så venter spent på å vite helt sikkert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann flotte jenter! Håper alle har hatt en fin helg :)

Er det noen av dere som har kjent liv enda? Det jeg trodde forrige uke kanskje var liv er jeg nå sikker på at er lille knøtt som beveger seg :rodmer: Det kjennes ut som små dult og som han/hun åler seg rundt inni der, og det har tiltatt i styrke den siste uken. De siste dagene har jeg til og med kjent det utenpå magen, og i dag kjente kjære sparkene utenpå magen for første gang :hjerte:

Selv om dette er noe av det mest vanlige og hverdagslige som skjer i verden, er det for oss, og meg spesielt som kjenner det på kroppen, virkelig heeeeeelt spesielt og magisk! Jeg blir helt varm om hjerterota hver gang jeg kjenner det åler seg rundt inni magen. Dere har virkelig noe å glede dere til!

Åååå, så fantastisk! :rodmer: Det må være herlig å kjenne at den lille romstrerer rundt i magen! Jeg gleder meg sånn til å kjenne det! Foreløpig har jeg ikke kjent noe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.... Jeg har fortsatt ikke fått innkalling til UL, det er jo fortsatt lenge igjen, er 12+5, men det er jo et par uker siden jeg var hos legen. Kan det være at jeg har glemt å endre til ny adresse hos legen og at det har blitt sendt til den gamle? Eller tar det bare litt tid?

Jeg har nylig flyttet, hadde i utgangspunktet fått endret adresse hos legen, men likevel klarte han å sende med min gamle adresse i søknaden om UL. Jeg fikk beskjed av legen om å bare ringe fødepoliklinikken (i Stavanger) og be dem endre adresse. Jeg var hos legen fredag, mandag når jeg ringte var innkallelsen allerede sendt, men damen jeg snakket med ga meg dato og klokkeslett over telefon og fikset ny innkallelse med meg på telefonen og den hadde jeg onsdagen, så her i byen er de kjappe. Jeg ville bare ringt fødepoliklinikk/der de utfører UL der du skal føde og forklart situasjonen om jeg var deg.

Jeg er forresten rhesus negativ jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg har vinglet mellom sommer- og høstbryllup selv, syns begge deler virker fantastisk. :jepp: Her på østlandet føler jeg det nesten er større sjanse for at et sommerbryllup regner bort enn et høstbryllup. :fnise: Vårbryllup kan sikkert også være fint! Når har dere tenkt til å gifte dere? Vi tenker på 2014. :rodmer:

Åja, jeg misforsto og trodde du hadde slutta jeg. :blush: Men det er bra at du og sjefen har kommet til enighet om noe ihvertfall. :Nikke: Jeg har det forsåvidt greit på jobben, sliter meg ikke ihjel ihvertfall. Det største problemet er at jeg kjeder meg fordi det er begrenset hva jeg får lov til å gjøre nå. Og så er pendlinga slitsom da, bruker ca 1 time og 15 min hver vei.

Vi tenker ikke bryllup før i 2015 vi.. :sjenert: Mannen er under utdanning enda, så da vil vi vente til han er ferdig med skolen først. Lenge å vente syntes jeg, vi må vel holde igjen prøvingen på nr. 2 om vi setter datoen til det året. Så vi får se, mest lyst å gifte meg til sommeren neste år, men det skjer ikke :ler:

Jeg sa jo ikke noe om hvorfor jeg kun har en mnd igjen på jobb da, så ikke så rart du trodde jeg hadde slutta! :ler: Håper bare legen er enig i at jeg har under en mnd igjen på jobb :sjenert:

Jobben er utrolig krevende merker jeg, og etter en kaotisk uke på jobb så tror jeg til og med jeg merket at magen ikke hadde det så bra etter all løpingen og stresset. Det er mye tunge løft, stressing, jeg rekker ikke spise på flere timer og det er tungt å gå i 8 timer daglig. Så jeg må bestille meg time til legen i begynnelsen av november også får jeg bare håpe at legen innser at jobben ikke funker lengre. Satser på han er enig, om ikke må jeg faktisk overdrive litt, for den jobben gjør meg utmattet (og litt redd for babyen må jeg innrømme).

Skulle ønske jeg hadde en kontor jobb slik at jeg slapp å sykemelde meg allerede, men men.

Frk. Vims, jeg er veldig misunnelig på deg som kjenner så mye liv! Jeg lurer på om jeg har kjent noe jeg å, men jeg kan ikke si med sikkerhet at det var babyen, så da ser jeg an litt til. Er 17 uker i dag, så det blir vel noe snart! :nigo: Men det jeg kjenner istedet for spark er kynnere! Sikkert 3-4 gang om dagen, om ikke mer.. Syntes det er en veldig pussig opplevelse egnetlig. Noen andre som har det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker ikke bryllup før i 2015 vi.. :sjenert: Mannen er under utdanning enda, så da vil vi vente til han er ferdig med skolen først. Lenge å vente syntes jeg, vi må vel holde igjen prøvingen på nr. 2 om vi setter datoen til det året. Så vi får se, mest lyst å gifte meg til sommeren neste år, men det skjer ikke :ler:

Jeg sa jo ikke noe om hvorfor jeg kun har en mnd igjen på jobb da, så ikke så rart du trodde jeg hadde slutta! :ler: Håper bare legen er enig i at jeg har under en mnd igjen på jobb :sjenert:

Jobben er utrolig krevende merker jeg, og etter en kaotisk uke på jobb så tror jeg til og med jeg merket at magen ikke hadde det så bra etter all løpingen og stresset. Det er mye tunge løft, stressing, jeg rekker ikke spise på flere timer og det er tungt å gå i 8 timer daglig. Så jeg må bestille meg time til legen i begynnelsen av november også får jeg bare håpe at legen innser at jobben ikke funker lengre. Satser på han er enig, om ikke må jeg faktisk overdrive litt, for den jobben gjør meg utmattet (og litt redd for babyen må jeg innrømme).

Skulle ønske jeg hadde en kontor jobb slik at jeg slapp å sykemelde meg allerede, men men.

Frk. Vims, jeg er veldig misunnelig på deg som kjenner så mye liv! Jeg lurer på om jeg har kjent noe jeg å, men jeg kan ikke si med sikkerhet at det var babyen, så da ser jeg an litt til. Er 17 uker i dag, så det blir vel noe snart! :nigo: Men det jeg kjenner istedet for spark er kynnere! Sikkert 3-4 gang om dagen, om ikke mer.. Syntes det er en veldig pussig opplevelse egnetlig. Noen andre som har det? :)

Jeg signerer den om et ønske om kontorjobb. Kjedelig å må være sykemeldt allerede. Skjønner ikke hvordan du klarer dagene jeg, jeg blir kvalm og kaster opp om jeg stresser og ikke får spist. Så ser ut som det blir svangerskapspermisjon fra nå av. Har nytt møte med jobben på onsdag.

Og jeg skjønner deg godt om å bli bekymret for babyen, det blir jeg å med tanken på hvilken stress og tunge dager det er som servitør.

Faktisk så hadde jeg trodd at jeg til nå ville være helt langt nede med tanke på at jeg har vært hjemme i to måneder. Det er kjedelig, men det er akkorat som at jeg er i hvilemodus og at fokuset er ikke på meg selv lengre. Lille i magen skal ha det bra og det betyr lange dager hjemme så får psyken bare gjemme seg. Familien har fortalt meg gjentatte ganger at om jeg blir sykemeldt/svangerskapspermisjon resten av svangerskapet så skal jeg ikke få dårlig samvittighet.

Godt å ha støtte rundt seg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg signerer den om et ønske om kontorjobb. Kjedelig å må være sykemeldt allerede. Skjønner ikke hvordan du klarer dagene jeg, jeg blir kvalm og kaster opp om jeg stresser og ikke får spist. Så ser ut som det blir svangerskapspermisjon fra nå av. Har nytt møte med jobben på onsdag.

Og jeg skjønner deg godt om å bli bekymret for babyen, det blir jeg å med tanken på hvilken stress og tunge dager det er som servitør.

Faktisk så hadde jeg trodd at jeg til nå ville være helt langt nede med tanke på at jeg har vært hjemme i to måneder. Det er kjedelig, men det er akkorat som at jeg er i hvilemodus og at fokuset er ikke på meg selv lengre. Lille i magen skal ha det bra og det betyr lange dager hjemme så får psyken bare gjemme seg. Familien har fortalt meg gjentatte ganger at om jeg blir sykemeldt/svangerskapspermisjon resten av svangerskapet så skal jeg ikke få dårlig samvittighet.

Godt å ha støtte rundt seg. :)

Det er ikke bare bare å løpe rundt på jobb nei, du skjønner vel hvordan jeg har det iom at vi har samme yrke. Men jeg MÅ jobbe i minst 4 uker nå, for å få en mnd med full -normal- lønn før jeg kan bli sykemeldt igjen, om ikke så får jeg så lite penger utbetalt, fordi før jeg ble sykemeldt i august pga av kvalme så jobbet jeg kun en halv mnd, fordi jeg hadde ferie. Så jeg har levd på halv lønn de siste 2 mnd, noe som blir lite i lengden.

Så jeg snakket med NAV og de ville ikke beregne sykepengene ut i fra kontrakten min, men kun ut i fra de siste 4 ukene før sykemleldingstidspunkt. Så de ba meg om å holde ut på jobb i 4 uker, for å så sykemelde meg igjen, det var det eneste jeg kunne gjøre. Og det er det eneste som holder meg flytende også, at det bare er snakk om 4 uker (vel, nå er det 3 igjen) for jeg er allerede utslitt og kvalm igjen. Vi hadde en kaos-dag på jobb på lørdag og da fikk jeg regelrett dårlig samvittighet for den lille i magen, så nå krysser jeg fingrene for rolige dager, for jeg syntes det er ubehagelig å stresse slik :(

Så jeg syntes du er heldig som er hjemme å koser deg jeg :jepp: Skal du gå over på svangerskapspenger eller blir du sykemeldt ut svangerskapet tror du? Har du begynt å strikke? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare bare å løpe rundt på jobb nei, du skjønner vel hvordan jeg har det iom at vi har samme yrke. Men jeg MÅ jobbe i minst 4 uker nå, for å få en mnd med full -normal- lønn før jeg kan bli sykemeldt igjen, om ikke så får jeg så lite penger utbetalt, fordi før jeg ble sykemeldt i august pga av kvalme så jobbet jeg kun en halv mnd, fordi jeg hadde ferie. Så jeg har levd på halv lønn de siste 2 mnd, noe som blir lite i lengden.

Så jeg snakket med NAV og de ville ikke beregne sykepengene ut i fra kontrakten min, men kun ut i fra de siste 4 ukene før sykemleldingstidspunkt. Så de ba meg om å holde ut på jobb i 4 uker, for å så sykemelde meg igjen, det var det eneste jeg kunne gjøre. Og det er det eneste som holder meg flytende også, at det bare er snakk om 4 uker (vel, nå er det 3 igjen) for jeg er allerede utslitt og kvalm igjen. Vi hadde en kaos-dag på jobb på lørdag og da fikk jeg regelrett dårlig samvittighet for den lille i magen, så nå krysser jeg fingrene for rolige dager, for jeg syntes det er ubehagelig å stresse slik :(

Så jeg syntes du er heldig som er hjemme å koser deg jeg :jepp: Skal du gå over på svangerskapspenger eller blir du sykemeldt ut svangerskapet tror du? Har du begynt å strikke? :nigo:

Det jeg synes er rart er at de på jobben din ikke tar mer hensyns når du er der. Det er jo litt underlig. Men jeg skjønner at du gjør som du gjør nå.

Faktisk så tjener jeg bedre nå som sykemeldt enn om jeg skulle jobbet, for jobben er så gjerrig på timer og trekker oss for mat vi aldri får spise osv.

Begynner å nyte dagene nå istede for å klage over å ikke få være på jobb. Jeg får jo gjort litt mer her hjemme, og satser på å få startet med malingsprosjekter snart. Har kjøpt inn maling til babyrommet. :)

Strikking er ikke helt min greier, får ikke til altså. Men min mor strikker litt nå og har allerede fått vognteppe fra en venninne. :)

Jeg tror at det blir svangerskapspenger og ikke sykemelding. Er litt usikker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid en kontorjobb er å foretrekke heller. Jeg har hatt det ekstremt hektisk den siste 1,5 måneden, med masse overtid, og selv om jeg slipper å gå/løpe rundt hele dagen så har jeg en type jobb jeg ikke er "ferdig" når arbeidstiden i teorien er over. Selv om det gikk greit i den mest hektiske perioden så kjenner jeg nå, et par uker etter, at jeg nok har dratt strikken i overkant langt, og nok har tæret langt ned i reservelageret mitt. Igjen så koker det ned til at dette er et leder-issue. Lederen min mener iallefall at det ikke er for mye å forlange at hennes gravide medarbeider jobber overtid tilsvarende enhel arbeidsuke fordelt over et par uker :(

Men nok om det; det er veldig koselig å kjenne liv ja! :nigo: Det begynte i det små med meg også, hvor jeg kjente noen rare greier i magen som jeg var usikker på om var knøttet (på en måte som store luftbobler som gikk gjennom tarmene). Men det tiltok ganske raskt i styrke, og en drøy uke etter var jeg ikke i tvil om at det var lille knøtt jeg kjente :hjerte:

Men hvis det ikke er knøttet du kjenner så er et ingen grunn til panikk av den grunn; mange kjenner ikke noe før de er godt forbi uke 20!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at de på jobben din ikke tar mer hensyns når du er der. Det er jo litt underlig. Men jeg skjønner at du gjør som du gjør nå.

Faktisk så tjener jeg bedre nå som sykemeldt enn om jeg skulle jobbet, for jobben er så gjerrig på timer og trekker oss for mat vi aldri får spise osv.

Begynner å nyte dagene nå istede for å klage over å ikke få være på jobb. Jeg får jo gjort litt mer her hjemme, og satser på å få startet med malingsprosjekter snart. Har kjøpt inn maling til babyrommet. :)

Strikking er ikke helt min greier, får ikke til altså. Men min mor strikker litt nå og har allerede fått vognteppe fra en venninne. :)

Jeg tror at det blir svangerskapspenger og ikke sykemelding. Er litt usikker jeg.

Hvis du har en sjef/jobb som ikke tilrettelegger for deg, og du "tjener" bedre som sykemeldt, så ville jeg bare nytt tiden hjemme hvis jeg var deg! Fyll dagene med redebygging og kos deg! Jeg har fått en vugge som jeg ha store planer for, men jeg får liksom ikke tid til å begynnen på den når jeg ligger som et slakt på sofen etter jobb :(

Kan jeg forresten spørre hva du jobber med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Kan jeg spørre hvorfor du får mer lønn nå som sykemeldt enn når du jobber? Slik som NAV ga meg beskjed så beregner de sykepengene utgi fra de 4 siste jobbukene, derfor jeg nå driver å løper rundt som en gal på jobb for tiden :ler: Så jeg bare lurer..

Jeg skal male stua når vi flyttet inn i ny leiligheten vår! Det blir mitt gravidprosjekt i november, og etter det blir det strikking og julegaver som jeg skal trøye tiden med :nigo:

Det er ikke alltid en kontorjobb er å foretrekke heller. Jeg har hatt det ekstremt hektisk den siste 1,5 måneden, med masse overtid, og selv om jeg slipper å gå/løpe rundt hele dagen så har jeg en type jobb jeg ikke er "ferdig" når arbeidstiden i teorien er over. Selv om det gikk greit i den mest hektiske perioden så kjenner jeg nå, et par uker etter, at jeg nok har dratt strikken i overkant langt, og nok har tæret langt ned i reservelageret mitt. Igjen så koker det ned til at dette er et leder-issue. Lederen min mener iallefall at det ikke er for mye å forlange at hennes gravide medarbeider jobber overtid tilsvarende enhel arbeidsuke fordelt over et par uker :(

Men nok om det; det er veldig koselig å kjenne liv ja! :nigo: Det begynte i det små med meg også, hvor jeg kjente noen rare greier i magen som jeg var usikker på om var knøttet (på en måte som store luftbobler som gikk gjennom tarmene). Men det tiltok ganske raskt i styrke, og en drøy uke etter var jeg ikke i tvil om at det var lille knøtt jeg kjente :hjerte:

Men hvis det ikke er knøttet du kjenner så er et ingen grunn til panikk av den grunn; mange kjenner ikke noe før de er godt forbi uke 20!

Hektiske jobber er noe herk som gravid, uansett hvilket yrke man har vil jeg tro. Jeg har jo fått jobben litt tilrettelagt, men nå er det lite jeg kan gjøre for å få dem til å tilrettelegge mer, så sjefen min blir vel overlykkelig når jeg kommer med en sykemelding i hånden i begynnelsen av november. Jeg sa nemlig til han når jeg begynte å jobbe igjen, at om jeg ble sykemeldt igjen så skulle jeg gjøre mitt for å ikke komme tilbake igjen. For jeg vet at det er ganske irriterende for de jeg jobber med også at jeg plutselig popper inn og ut av vaktlista og ødelegger turnusen deres.. Så nå får det være nok ;)

Du vurderer ikke å få deg en 30-50% sykemelding da, Vims? Så får du jobbe samtidig som du slipper å stresse deg selv og mini for mye. Det er jo formen til deg og den lille som er viktigst nå, du har jo flere mnd igjen av graviditeten og om du skal gå rundt tom for energi hele tiden så kan ikke det være bra i lengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vurderer ikke å få deg en 30-50% sykemelding da, Vims? Så får du jobbe samtidig som du slipper å stresse deg selv og mini for mye. Det er jo formen til deg og den lille som er viktigst nå, du har jo flere mnd igjen av graviditeten og om du skal gå rundt tom for energi hele tiden så kan ikke det være bra i lengen.

Problemet er bare at jeg ble gravid etter jeg fikk meg ny jobb, men før jeg begynte i jobben. Altså jeg var ikke gravid når jeg søkte og fikk jobben, men jeg var gravid når jeg begynte, og jeg føler veldig på det at jeg vil gjøre et godt inntrykk for å "veie" opp for at jeg kanskje ikke var det "catch-et" de trodde. Samtidig ser jeg at det er i ferd med å bygge seg opp til nok en ekstremt hektisk periode, og jeg tror ikke jeg orker å gå inn i et sånt kjør på nytt. Så jeg må bare se det litt an - og så har jeg allerede luftet problemstillingen med at jeg har en lite forståelsesfull sjef for jordmor, og hun er tydelig på at det er de lederne som tilrettelegger for gravide som har gravide i jobb lengst. Så jeg har i det minste jordmor på "min side", og så får jeg se hvordan det går. Jeg håper på det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Problemet er bare at jeg ble gravid etter jeg fikk meg ny jobb, men før jeg begynte i jobben. Altså jeg var ikke gravid når jeg søkte og fikk jobben, men jeg var gravid når jeg begynte, og jeg føler veldig på det at jeg vil gjøre et godt inntrykk for å "veie" opp for at jeg kanskje ikke var det "catch-et" de trodde. Samtidig ser jeg at det er i ferd med å bygge seg opp til nok en ekstremt hektisk periode, og jeg tror ikke jeg orker å gå inn i et sånt kjør på nytt. Så jeg må bare se det litt an - og så har jeg allerede luftet problemstillingen med at jeg har en lite forståelsesfull sjef for jordmor, og hun er tydelig på at det er de lederne som tilrettelegger for gravide som har gravide i jobb lengst. Så jeg har i det minste jordmor på "min side", og så får jeg se hvordan det går. Jeg håper på det beste :)

Ah, jeg skjønner. Litt kinkig situasjon det der da.. Men for å bruke en kjent "unnskyldning": Om man ansetter kvinner i 25-35 års alderen må man bare regne med at noen av de blir gravide, det er slik det er. Men det virker som om mange sjefer tror de kan forhindre at de ansatte blir gravide om de legger MINST mulig tilrette for den gravide under svangerskapet. Syntes slike sjefer skulle fått litt pryl egnetlig.. (Min sjef skulle blitt ordentlig denget, men det er en annen sak :ler: )

Jeg regner med at jordmoren din ikke syntes det er så stas at du skal jobbe i et stressfyllt miljø over lengre tid, med den lille i magen. Så jeg vil tro at hun vil gjøre det som er best for deg :jepp:

Hvilken helsestasjon går du til? Er du på Grunerløkka helsestasjon? Jeg prøvde å ringe å bestile time der, men jeg fikk ikke lov å bestile før i uke 24. Så jeg syntes det var litt pussig.. Men nå må jeg jo prøve å bestille time i bydel Bjerke istedet, kanskje jeg får komme inn før der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som servitør og jobben regner en full uke som 35,5t mens Nav regner 37,5t. Og jobben tar 600kr++ for mat man aldri får spist når man er på jobb så de pengene sparer jeg.

Så ja, jeg får heller bare kose meg hjemme med redebygging. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, jeg skjønner. Litt kinkig situasjon det der da.. Men for å bruke en kjent "unnskyldning": Om man ansetter kvinner i 25-35 års alderen må man bare regne med at noen av de blir gravide, det er slik det er. Men det virker som om mange sjefer tror de kan forhindre at de ansatte blir gravide om de legger MINST mulig tilrette for den gravide under svangerskapet. Syntes slike sjefer skulle fått litt pryl egnetlig.. (Min sjef skulle blitt ordentlig denget, men det er en annen sak :ler: )

Jeg regner med at jordmoren din ikke syntes det er så stas at du skal jobbe i et stressfyllt miljø over lengre tid, med den lille i magen. Så jeg vil tro at hun vil gjøre det som er best for deg :jepp:

Hvilken helsestasjon går du til? Er du på Grunerløkka helsestasjon? Jeg prøvde å ringe å bestile time der, men jeg fikk ikke lov å bestile før i uke 24. Så jeg syntes det var litt pussig.. Men nå må jeg jo prøve å bestille time i bydel Bjerke istedet, kanskje jeg får komme inn før der.

Jeg tilhører Nordre Aker bydel, så jeg går på Nydalen helsestasjon.

Jeg fikk beskjed av legen min at jeg kunne velge mellom å gå til lege eller helsestasjonen på svangerskapskontroll, og at første kontroll skulle være i uke 10-12. Jeg valgte å gå til helsestasjonen fra uke 12 siden de har litt bedre tid. Synes det er rart at du fikk beskjed om at du ikke skulle bestille før i uke 24? :klo:

Ifht jobb så har jeg fagorganisert meg i dag - tenker det kan være greit å ha litt juridisk støtte å lene seg på dersom det blir konflikt.

Ja, jeg tenker at hvis jeg hadde hatt en søker til en jobb på 30 år, som hadde samboer og nettopp var ferdig med etterutdanning, så hadde det vel ikke vært noen bombe om hun ble gravid. Og det var det nok ikke heller, men de trodde nok ikke det skulle skje så fort.

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Jeg tilhører Nordre Aker bydel, så jeg går på Nydalen helsestasjon.

Jeg fikk beskjed av legen min at jeg kunne velge mellom å gå til lege eller helsestasjonen på svangerskapskontroll, og at første kontroll skulle være i uke 10-12. Jeg valgte å gå til helsestasjonen fra uke 12 siden de har litt bedre tid. Synes det er rart at du fikk beskjed om at du ikke skulle bestille før i uke 24? :klo:

Ifht jobb så har jeg fagorganisert meg i dag - tenker det kan være greit å ha litt juridisk støtte å lene seg på dersom det blir konflikt.

Ja, jeg tenker at hvis jeg hadde hatt en søker til en jobb på 30 år, som hadde samboer og nettopp var ferdig med etterutdanning, så hadde det vel ikke vært noen bombe om hun ble gravid. Og det var det nok ikke heller, men de trodde nok ikke det skulle skje så fort.

Ja, jeg syntes det var litt pussig at jeg ikke fikk bestille time før uke 24, det er jo lenge til faktisk. Skal ringe opp på Bjerke ila uka å høre hva de sier der.

Artig at du sier det at du er organisert, jeg meldte meg inn selv sist uke jeg. Etter alt styret med sjefen og at han ikke ville la meg komme tilbake å jobbe denne mnd osv så tenkte jeg at det var tryggest. Jeg blir så sårbar ifht dette store konsernet, så da er det fint å få litt trygghet. Så det er nok smart av deg ja, man vet jo aldri hvordan sjefen reagerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som til vanlig har pleid å jobb 100% i tillegg til å studere 100% må innrømme at det å ha tatt permisjon fra studiene ett semester kjeder meg noe veeeeeldig innimellom...

Derfor lurer jeg på om noen av dere andre med termin i mars/april feks skriver blogg eller noe sånn gøy? Syns det er veldig gøy å lese om andre sine erfaringer, hverdager osv... Så hadde vært kjempekoselig hvis du/dere som eventuelt skriver blogg hadde hatt lyst å delt sin nettadresse?!

Skriver selv blogg så dere kan jo ta en titt der hvis dere skulle føle for det www.monarabben.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah! Hard dag på jobb! Startet dagen med at arbeidsbuksa føltes trang over magen, kjørte deretter til området hvor jeg skulle lete etter kulturminner for å oppdage at dette var en steinrøys dekket av 20 cm med snø. I ni timer har jeg snublet/klatret over steiner, brøytet meg veg gjennom villniss og tett granskog, blitt gjennombløt fra topp til tå, glemt matpakka i bilen og fikk dermed ikke lunch.

Nydusjet, mett og tilfreds på et behagelig hotellrom tror jeg i dag at jeg for første gang kan si jeg har kjent bevegelse i magen!

Jeg konkluderer dermed med at dagen har vært ganske så fin.

Endret av Myrvandrer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler veldig med dere som har stressende jobber. Skjønner at jeg burde være glad for at jeg har en jobb som er overkommelig nå i svangerskapet. Hvis arbeidsplassen nekter å tilrettelegge syns jeg hel eller delvis sykemelding er veien å gå. Mye stress er ikke bra for små fostre. :(

Høres ut som en strabasiøs arbeidsdag, Myrvandrer! Jeg fortalte samboeren at jeg har en arkeolog i terminklubben min, da ble han helt i fyr og flamme. :fnise: Han har alltid vært veldig interessert i arkeologi nemlig. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går det i sykdom om dagen..

Jeg er hjemme fra jobb 3.dagen på rad og holder på å gå på veggen. Det er krevende å være syk når man er gravid og har en liten trollunge i hus :) Men stemmen har endelig kommet tilbake så satser på å komme meg på jobb i morgen.

Til dere som ønsker dere en kontorjobb, så er ikke det så mye bedre. Det er tungt å sitte still mye av dagen, hodepinen kommer raskt når man sitter foran en skjerm, rygg, bekken og nakke merker man det veldig fort på. Og det kan være like stressende på et kontor som i alle andre jobber. Så tror ikke det valget er noe bedre, men mange tror det uten å vite hva man går til.

Nå skal vi snart ha visning på huset og håper det blir solgt fort og at vi snart kan begynne å flytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Little princess

Da har jeg fått min første jordmortime! :hoppe: Ringte opp til Bjerke for noen minutter siden og da fikk jeg time på mandag :nigo: Så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...