My84 Skrevet 11. oktober 2012 #541 Del Skrevet 11. oktober 2012 Så bra at du skal slutte i drittjobben, Little Princess!! Det blir jo en superjul for deg det her! Det er alltid mye å være glad for selvom det kan være tungt innimellom. Stakkars Citrus, syns det er litt ille at du ikke for lov til å bli lagt inn når du ønsker det selv. Håper det snart går bedre med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isrose Skrevet 11. oktober 2012 #542 Del Skrevet 11. oktober 2012 Ellers så har vi kjøpt oss ny bil! En fin-fin Audi; stasjonsvogn, firhjulstrekker, og masse stasj, finesser og hestekrefter kjære insisterte på at vi MÅTTE ha Perfekt og trygt for lille knøtt (krysse av på lista) Hvilken modell har dere? Vi har en A4 og det er overraskende lite bagasjerom på den. Er veldig spent på hvordan det blir når vi skal se på barnevogn, vil jo helst at det skal være plass til litt andre ting også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Little princess Skrevet 11. oktober 2012 #543 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er veldig usikker på om det jeg har kjent av mulig bevegelser er liv og ikke tarmaktivitet, og det er ikke sånn at jeg kjenner det jeg tror kanskje kan være liv hele tiden heller. Hittil har det vært kanskje 1-2 ganger om dagen, og jeg har ikke kjent det hver dag heller. Uansett er det jo tidlig å kjenne liv i uke 16, det er jo mange som ikke kjenner noe før de er flere uker forbi uke 20! Jeg ville ikke bekymret meg så mye for at du ikke har kjent liv hvis jeg var deg Det er HELT normalt! Det at det ikke synes noe særlig hadde jeg heller ikke bekymret meg for, for det er ikke livmoren min som lager mage, det er tarmer og annet stasj Har hatt et par tilfeller hvor kollegaer og familie har klappet meg på magen, og da har jeg bare tenkt for meg selv "jasså, så du synes tarmene mine er søte?" Hadde jeg vært deg hadde jeg bare vært glad til for at jeg ikke hadde gått opp noe særlig i vekt enda, kiloene kommer nok tidsnok skal du se! Jeg også gleder meg veldig til julen i år! Tror også at julen kommer til å bli magisk Gleder meg mest til juleforberedelsene da, synes desember er en utrolig koselig måned! I tillegg så blir det første desember på en del år uten eksamensstress for min del, så det skal bli deilig å kunne fokusere på pepperkaker og bebbis heller enn faglitteratur! Er litt misunnelig på deg som er blitt forlovet altså, jeg vil ooooog!! Hahaha, har du søte tarmer Frk. Vims? Jeg kunne egentlig ha sagt det samme, at dette ville blitt en deilig jul uten eksamensstress. Meen jeg skal ta opp to eksamener nå før jul, så litt lesing blir det på meg. Men den siste er den 10. desember, så etter det har jeg ferie i lang lang tid Jeg er sånn passe stolt over å være forlovet kan jeg innrømme Vi har ikke satt noen dato enda, men jeg som alltid har hatt lyst på sommerbryllp pga av det praktiske været begynner nå å vurdere høstbryllup. Jeg syntes høsten er så flott med mye farger og masse løv som faller og de mørke fine koselige kveldene. Noen innspill å komme med? Eneste problemet er at i min hjemby -der vi skal gifte oss- har det en tendens å regne i ett sett fra september til november, da begynner det å sludde. Så det hadde vært kjedelig om dagen regnet bort fullstendig.. Er fra Vestlandet selvfølgelig Så bra at du skal slutte i drittjobben, Little Princess!! Det blir jo en superjul for deg det her! Det er alltid mye å være glad for selvom det kan være tungt innimellom. Stakkars Citrus, syns det er litt ille at du ikke for lov til å bli lagt inn når du ønsker det selv. Håper det snart går bedre med deg! Jeg skal ikke slutte My, jeg og sjefen har blitt enige om at når jeg ble større enn jeg er nå og magen/ryggen kommer i veien for det tunge arbeidet så skal jeg sykemelde meg. Er allerede sliten etter 7 timer på jobb, og nå er magen liten, så jeg gir det en måned til tenker jeg. Jeg jobber ofte 8-10 dager i strekk, så det klarer jeg ikke fortsette med lenge uansett. Så vi får se hva som skjer bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 11. oktober 2012 #544 Del Skrevet 11. oktober 2012 Audiene har bare blitt mindre og mindre innvendige så, utrolig kjedelig for de er så himla god å kjøre. Og bra bil. Er glad på dine vegne Little Princess. Må være utrolig deilig å komme seg unna en slik elendig sjef. For min del har jeg endelig fått det dialogmøte man skal ha etter fire uker sykemeldt. Tok bare 8 uker og en beskjed om at de kan få seg en bot om de ikke har det møte med meg. Så på onsdag blir det nytt møte med meg, sjefen og legen for å finne ut om økonomien tilsir at jeg får komme tilbake litt. Dette har forresten vært en lang høst her Nord. Jeg er klar for snø og vinter, for jeg ønsker julen så sterkt velkommen. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 11. oktober 2012 #545 Del Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er sånn passe stolt over å være forlovet kan jeg innrømme Vi har ikke satt noen dato enda, men jeg som alltid har hatt lyst på sommerbryllp pga av det praktiske været begynner nå å vurdere høstbryllup. Jeg syntes høsten er så flott med mye farger og masse løv som faller og de mørke fine koselige kveldene. Noen innspill å komme med? Eneste problemet er at i min hjemby -der vi skal gifte oss- har det en tendens å regne i ett sett fra september til november, da begynner det å sludde. Så det hadde vært kjedelig om dagen regnet bort fullstendig.. Er fra Vestlandet selvfølgelig Jeg skal ikke slutte My, jeg og sjefen har blitt enige om at når jeg ble større enn jeg er nå og magen/ryggen kommer i veien for det tunge arbeidet så skal jeg sykemelde meg. Er allerede sliten etter 7 timer på jobb, og nå er magen liten, så jeg gir det en måned til tenker jeg. Jeg jobber ofte 8-10 dager i strekk, så det klarer jeg ikke fortsette med lenge uansett. Så vi får se hva som skjer bare.. Jeg har vinglet mellom sommer- og høstbryllup selv, syns begge deler virker fantastisk. Her på østlandet føler jeg det nesten er større sjanse for at et sommerbryllup regner bort enn et høstbryllup. Vårbryllup kan sikkert også være fint! Når har dere tenkt til å gifte dere? Vi tenker på 2014. Åja, jeg misforsto og trodde du hadde slutta jeg. Men det er bra at du og sjefen har kommet til enighet om noe ihvertfall. Jeg har det forsåvidt greit på jobben, sliter meg ikke ihjel ihvertfall. Det største problemet er at jeg kjeder meg fordi det er begrenset hva jeg får lov til å gjøre nå. Og så er pendlinga slitsom da, bruker ca 1 time og 15 min hver vei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 11. oktober 2012 #546 Del Skrevet 11. oktober 2012 Hvilken modell har dere? Vi har en A4 og det er overraskende lite bagasjerom på den. Er veldig spent på hvordan det blir når vi skal se på barnevogn, vil jo helst at det skal være plass til litt andre ting også Vi har kjøpt oss en A4 stasjonsvogn. Vi har en A4 sedan i dag og har vært veldig fornøyde med den, så det var ingen tvil om at det måtte bli en Audi denne gangen også. Bagasjerommet er jo ikke det aller største, men det er stort nok til barnevogn Vi hadde lyst til å kjøpe en A6, men med de kravene kjære har til utstyr, finesser og hestekrefter så hadde det blitt litt vel dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 11. oktober 2012 #547 Del Skrevet 11. oktober 2012 I dag har vi vært på svangerskapskontroll hos jordmor hvor vi fikk høre et lite hjerte som banket Selv om jeg ikke har vært noe særlig bekymret de siste ukene så var det veldig godt å høre det lille turbohjertet! Ellers så fikk jeg svar på blodprøvene jeg tok i uke 12, og alt så fint ut. Var litt bekymret for toxo-prøven pga utenlandsferie tidlig i svangerskapet, men den var også negativ Det eneste som var litt bekymringsverdig var at jeg fikk vite at jeg har rhesus minus blodtype. Jeg kan ikke så mye om det, men forstod at det betyr at jeg kan danne antistoffer mot babyen. Jeg forstod også at det var svært lite sansynlig at det ville skje, og at jeg skulle få oppfølging videre. Det er uansett ikke noe jeg får gjort noe med, så jeg velger å ikke bekymre meg inntil jeg får beskjed om noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 11. oktober 2012 #548 Del Skrevet 11. oktober 2012 I dag har vi vært på svangerskapskontroll hos jordmor hvor vi fikk høre et lite hjerte som banket Selv om jeg ikke har vært noe særlig bekymret de siste ukene så var det veldig godt å høre det lille turbohjertet! Ellers så fikk jeg svar på blodprøvene jeg tok i uke 12, og alt så fint ut. Var litt bekymret for toxo-prøven pga utenlandsferie tidlig i svangerskapet, men den var også negativ Det eneste som var litt bekymringsverdig var at jeg fikk vite at jeg har rhesus minus blodtype. Jeg kan ikke så mye om det, men forstod at det betyr at jeg kan danne antistoffer mot babyen. Jeg forstod også at det var svært lite sansynlig at det ville skje, og at jeg skulle få oppfølging videre. Det er uansett ikke noe jeg får gjort noe med, så jeg velger å ikke bekymre meg inntil jeg får beskjed om noe annet. Jeg har samme blodtype, betyr bare at vi må ta to ekstra blodprøver for å sjekke etter antistoffer eller noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 12. oktober 2012 #549 Del Skrevet 12. oktober 2012 (endret) Ang. bilbelte for gravide. Jeg har vurdert å ta ibruk et jeg har arvet, men lurer på om det er lett å flytte det mellom forskjellige biler. Skal sies at jeg ikke har sett dettr beltet selv og vet derfor ikke hvordan det er. Ang rhesus - har jeg forstått det slik at dette kan kreve ekstr oppfølging av lege/jordmor ved senere svangerskap dersom fosteret er rhesus + da mor kan utvikle antistoffer mot barnet. Slik jeg har forstått det i allefall. Endret 12. oktober 2012 av Myrvandrer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
My84 Skrevet 12. oktober 2012 #550 Del Skrevet 12. oktober 2012 Gravide kvinner som er rhesus negative blir fulgt opp med blodprøver under graviditeten for å sjekke at man ikke danner antistoffer mot barnets blod. Dette kan skje hvis barnet er rhesus positivt. Som myrvandrer sier over her har jeg også forstått det sånn at dette vanligvis ikke skjer i første svangerskap, men kan skje ved senere svangerskap. Etter fødsel får man forebyggende behandling med et stoff som nøytraliserer rhesus antistoffer, slik at det ikke skal bli problemer i senere svangerskap. Det er ikke noe å bekymre seg for, det er ca 15 % i Norge som er rhesus negative, så de er vant til å hanskes med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 12. oktober 2012 #551 Del Skrevet 12. oktober 2012 Beltet fra BeSafe er ganske enkelt å flytte, har en "reim" som festes rundt seteryggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 13. oktober 2012 #552 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hvor fort har magene deres vokst i takt med antall uker. ? Jeg er 16+5 nå, og synes jeg hadde en boost for ei ukes tid sida. Men den siste uka har jeg stoppet opp, og på morran når det er lite hevelse er det nesten så jeg er bekymret fordi jeg synes ting har stagnert.. Blir bekymret av slikt, og tenker at to uker til ul er lenge å vente... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 13. oktober 2012 #553 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg syns ikke jeg merker så mye vekst, virker mer som det sakte med sikkert blir litt større. Så er det de dagene der magen og tarmer er så fulle at ser jeg enorm ut. Men jeg har vært borti mange der magen ikke smalt ut for rundt 6 måneder. Så stresser ikke selv om at jeg ønsker at den er der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 13. oktober 2012 #554 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hvor fort har magene deres vokst i takt med antall uker. ? Jeg er 16+5 nå, og synes jeg hadde en boost for ei ukes tid sida. Men den siste uka har jeg stoppet opp, og på morran når det er lite hevelse er det nesten så jeg er bekymret fordi jeg synes ting har stagnert.. Blir bekymret av slikt, og tenker at to uker til ul er lenge å vente... Det går litt i rykk og napp her også. Er ganske stor volumforskjell på morgenen og kvelden her også, særlig hvis jeg har en heldig dag hvor jeg ikke er helt forstoppet Synes du høres helt normal ut jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havmus Skrevet 13. oktober 2012 #555 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er 17+1 og har ikke fått mer mage enn at jeg merker den som en hardere punkt under navlen når jeg ligger på ryggen, det synes i midlertid ikke på magen. Dette oppdaget jeg i uke 15. Etter oppmuntrende ord fra brukere her og samboer har jeg slått meg til ro med at det er kort tid siden jeg gjorde denne oppdagelsen og nå at endringene ikke er merkbare for meg enda.. Jeg ser jo tross alt megselv hver dag. Kan hende det er store endringer for samboer som ikke har sett meg siden august :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 13. oktober 2012 #556 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg er 17+1 og har ikke fått mer mage enn at jeg merker den som en hardere punkt under navlen når jeg ligger på ryggen, det synes i midlertid ikke på magen. Dette oppdaget jeg i uke 15. Etter oppmuntrende ord fra brukere her og samboer har jeg slått meg til ro med at det er kort tid siden jeg gjorde denne oppdagelsen og nå at endringene ikke er merkbare for meg enda.. Jeg ser jo tross alt megselv hver dag. Kan hende det er store endringer for samboer som ikke har sett meg siden august :D Han vil nok merke det mer. Min sir han ser forskjell fra hver uke, han jobber borte 4 dager i uken så når ha først ser meg så syns han det er forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 13. oktober 2012 #557 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hm.... Jeg har fortsatt ikke fått innkalling til UL, det er jo fortsatt lenge igjen, er 12+5, men det er jo et par uker siden jeg var hos legen. Kan det være at jeg har glemt å endre til ny adresse hos legen og at det har blitt sendt til den gamle? Eller tar det bare litt tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 13. oktober 2012 #558 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hm.... Jeg har fortsatt ikke fått innkalling til UL, det er jo fortsatt lenge igjen, er 12+5, men det er jo et par uker siden jeg var hos legen. Kan det være at jeg har glemt å endre til ny adresse hos legen og at det har blitt sendt til den gamle? Eller tar det bare litt tid? Jeg fikk time uken etter at jeg var hos legen i uke 8. Ville nok ringt å sjekket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusleline Skrevet 13. oktober 2012 #559 Del Skrevet 13. oktober 2012 Jeg måtte også ringe og etterlyse time til ul. Tusen takk for beroligende kommentarer, jeg har konkludert med at jeg er normal ut i fra både nett, familie etc... Men hjelper allikevel å få det "bekreftet" :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 14. oktober 2012 #560 Del Skrevet 14. oktober 2012 (endret) Heisann flotte jenter! Håper alle har hatt en fin helg Er det noen av dere som har kjent liv enda? Det jeg trodde forrige uke kanskje var liv er jeg nå sikker på at er lille knøtt som beveger seg Det kjennes ut som små dult og som han/hun åler seg rundt inni der, og det har tiltatt i styrke den siste uken. De siste dagene har jeg til og med kjent det utenpå magen, og i dag kjente kjære sparkene utenpå magen for første gang Selv om dette er noe av det mest vanlige og hverdagslige som skjer i verden, er det for oss, og meg spesielt som kjenner det på kroppen, virkelig heeeeeelt spesielt og magisk! Jeg blir helt varm om hjerterota hver gang jeg kjenner det åler seg rundt inni magen. Dere har virkelig noe å glede dere til! Endret 14. oktober 2012 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå