Gå til innhold

utro mann

Gjest lililili

Anbefalte innlegg

Gjest lililili

Jeg har for få dager siden funnet ut at min mann har vært utro, men ikke nok med det han har en nesten 2 år gammel datter med denne damen han har vært sammen med.

Jeg har hatt misstanke, jeg har stilt han direkte spørsmål og han har benektet. Jeg har hele tiden latt tvilen komme han til gode, jeg ville ikke ødelegge familien vår, vi har to barn sammen. Vi har hatt mye problemer de siste årene, men allikavell, man har vel ikke rett til å gjøre noe sånt?

Jeg har klarer ikke forstå att han har gjort det, klarer ikke fatte at han har løyet til meg i så mange år. Han har hatt en dame og en unge ved siden, hvordan er det mulig å skjule noe sånt?

Jeg vet ikke om det er det han har gjort eller det at han har skjult det som gjør mest vondt. Jeg føler meg som en idiot som trodde på han, som stolte på han, hvor dum går det ann å bli.

Nå sitter jeg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Huset ble solgt på dagen(en påbegynt prosesss før dette skjedde), så nå må jeg finne et nytt sted å bo, jeg vil gjerne flytte tilbake til hjembyen min, mest pga boligprisene, men jeg vet ikke om det er dumt med tanke på barna, de trenger jo faren sin selv om jeg har ett enormt sinne mot han.

Jeg kan bli boende i området her omkring, men da får jeg kjøpt kun en svært liten leilighet.

Så hjelp, er det ok å flytte barna bort fra faren ca 350km, eller bør jeg bli i området for at de skal kunne få være i nærheten av hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor 350 km fra mitt barns far- det gar helt greit....

Tenk på deg selv nå, du trenger støtte fra famiie og venner, for å være en best mulig mamma.

Flytt hjem, sier jeg.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta noen beslutninger når du er så emosjonell - er rådene alle profesjonelle terapeuter ville ha sagt...og jeg er enig med dem. Du må vente til du tenker litt klarere...Hva vil du? Hva er best for barna? Og for barnefar?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta noen beslutninger når du er så emosjonell - er rådene alle profesjonelle terapeuter ville ha sagt...og jeg er enig med dem. Du må vente til du tenker litt klarere...Hva vil du? Hva er best for barna? Og for barnefar?

Hva er best for barnefar? Det skal nå hun drite i spør du meg...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Hva er best for barnefar? Det skal nå hun drite i spør du meg...

Men det er veldig viktig å IKKE bruke barna som våpen når noe slikt skjer. De er uskyldige, og må for all del slippe offentlig skittkasting, baksnakking og krangling mellom foreldrene sine. Moren bør ikke flytte 350 mil unna dersom det er mest for å straffe faren, for til syvende og sist er det jo barna hun straffer da. Både i fht kontakten de vil miste med faren, og i fht sitt halvsøsken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lililili

Jeg ønsker å flytte av egoistiske grunner (økonomi, venner, familie), ikke for å straffe faren til barna (men jeg synes ikke han kan forvente at jeg tar hensyn til han). Barna kommer uansett til å måtte flytte fordi jeg ikke har mulighet til å kjøpe noe har vi bor nå, jeg vet det er forskjell på å flytte 20km og 350km, men de må uansett bytte skole og barnehage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trøffel

Jeg ønsker å flytte av egoistiske grunner (økonomi, venner, familie), ikke for å straffe faren til barna (men jeg synes ikke han kan forvente at jeg tar hensyn til han). Barna kommer uansett til å måtte flytte fordi jeg ikke har mulighet til å kjøpe noe har vi bor nå, jeg vet det er forskjell på å flytte 20km og 350km, men de må uansett bytte skole og barnehage.

Da hadde jeg flyttet. Ønsker deg en god klem, HI.

Ps: har ikke barnefar krav på 50 % av foreldreretten fra barna fyller to år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra den norske lov har du ikke lov og flytte så langt uten samtykke fra barnefar.

Gjør du det uten hans tiladelse kan du risikere og bli anmeldt og straffet for kidnapping

Har vondt av deg.

Lykke til videre i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har og noen regler å forholde deg til vedrørende barnehage og skole..

Så dette må du sjekke opp før du drar i røttene og flytter 350 km.

Og jeg er helt sjokkert over hva du forteller. Et barn på 2 år i tillegg.

Kan jeg spørre hvordan du fant ut av det?

Anonym poster: 4fac6098021d3d94c0f5eb48dd62bac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg hadde tatt kontakt med advokat evt jurk http://www.gratisret...lp.no/jurk.html

og spurt om jeg kunne ta med ungene og flytte 350 km / skolebytte, hvis det er slik at loven blander seg inn i dette.

Synes du skal tenke på deg selv, økonominen ol.

Siden barna skal bytte skole uansett så synes jeg du skal flytte hjemover. Du/dere trenger et nettverk og økonomien din vil bli bedre der.

Kjenner flere som bor langt unna barna sine. Det fungerer. Nå har jo far her en "ny familie" ..men TS har ikke skrevet noe om hva far sier eller har bedt om/ønsket av samvær med sine barn.

Hvor gamle er TS barn er vel også et spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt lammet over å lese her,at far har vært utro er en grusom ting men blir jo helt feil og la det gå ut over barna.

At vi kvinner kan være så egoistiske og kun tenke på oss selv og ikke bry oss om hva som er best for barna ligger over min fatte evne.

At vi kvinner blir bittre i en sånn sitvasjon skjønner jeg men man kan jo ikke av den grunn frata barna muligheten til å ha en oppvekst med en far tilstede

Nei sett barnas behov foran dine egne,det er aldri greit for et barn og ikke ha far i livet sitt.

At man vil hevne seg skjønner jeg men for all del ikke la det gå ut over barna,gjør du det vil det før eller siden falle tilbake på deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lililili

Som sagt før, dette handler ikke om hevn. Dette handler om at jeg skal klare å gi barna mine en best mulig oppvekst. Det handler om at jeg ønsker en leilighet med nok plass, helst ett eget soverom til begge barna, jeg jobber turnus og trenger barnepass når jeg jobber kvelder og helger.

Min mann sitt nyeste barn bor sammen med sin mor i utlandet, min mann sier at han ikke kommer til å flytte til dem, jeg klarer ikke stole på han, hvordan skal jeg etter alt han har løyet... Hvis han flytter til dem da sitter jeg i saksa enda en gang, da er det for sent å flytte fordi jeg allerede har flytta en gang.

Ang samvær så er det meg som kommer til å ha hovedansvaret uansett, han har vært altfor ustabil de siste årene til at han kan få hovedansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakk med en advokat og flytt hvis du kan, TS. Bygg opp livet ditt på nytt

med barna siden det er slik at du alikevel må flytte. Det er vel strengt tatt far som straffer ungene ved å ødelegge familien og ha en familie på si, det er noe av det råtneste man kan gjøre mot familiene sine. Hvis ungene får et bedre liv på det andre stedet, da synes jeg de skal reise dit om de kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk.Franzen

Nå vet ikke jeg hvor gammel dine barn er, men jeg flyttet ca 100 mil unna pappa og resten av familien da jeg var ti. Gikk helt fint. Byttet skole to ganger etter at de ble skilt, syns det også gikk helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...