Gå til innhold

Hvordan sorterer du papirene dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å finne en god måte å sortere papirer på.

Lønnslipper

Regninger

Kvitteringer

Strøm

etc

Jeg har nå en egen perm for forsikring. Der har jeg privat forsikring, forsikring gjennom jobb og reise.

Når jeg går gjennom jobbrelaterte papirer må jeg gjerne hoppe til neste perm for å finne forsikring gjennom jobb, og slik er det med flere ting.

Lager jeg en egen perm for jobb, vil jeg måtte hoppe til en ny perm for å finne forskring.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

For mitt vedkommende har jeg en perm for hvert år. I hver perm er det skilleark for de forskjellige tingene.

Skrevet

Perm? :unsure: *fårnestenaltpåmail*

Er det nødvendig å ha så mye på papir da? Jeg har nesten utelukkende ting lagret elektronisk, får ikke papirregninger eller kvitteringer om jeg kan unngå det osv.

• Liker 1
Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Man får kjøpt mapper på bokhandelen som er delt inn med plast lommer, min har 15, har en sånn for hvert år

Skrevet

Minst mulig, bortsett fra forsikringer og slike ting. Nesten alt av faktura går på efaktura. Skatteoppgjør og slikt ligger på altinn så heldigvis kan også disse papirene etterhver rasjonaliseres bort :)

Minst mulig papir i en travel hverdag!

Skrevet

Skilleark med alfabetisk inndeling. Nytt år, ny perm.

Skrevet

I en bunke eller to på roterommet... Og alltid med planer om å rydde opp i dem en gang i tiden.

Før i tiden var jeg nok en smule flinkere - tok vare på det meste og satte det inn i permer. En perm for hvert år med regninger og lønnsslipper og andre ting som kommer forholdsvis regelmessig. I tilleg til det hadde jeg en perm med viktigere ting, slik som garantilapper, regninger på diverse dyre ting (tv, stereo, pc osv).

Skrevet (endret)

Arkeologisk.

De fleste papirer man mottar, trenger man aldri mer å se på, det er bare informasjon man får for ordens skyld. Når jeg en sjelden gang trenger en garantiseddel eller lønnslipp, leter jeg frenetisk gjennom bunken mens jeg sverger på at jeg skal kjøpe ringpermer og sette det i system. Når jeg finner det jeg skal ha, så glemmer jeg hele greia.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare hiver dem nedi en skuff...

Anonym poster: dd7ea7d452ebefba9d33d317a8e90273

Gjest Blondie65
Skrevet

Perm? :unsure: *fårnestenaltpåmail*

Er det nødvendig å ha så mye på papir da? Jeg har nesten utelukkende ting lagret elektronisk, får ikke papirregninger eller kvitteringer om jeg kan unngå det osv.

Jeg får dessverre fremdeles alt for mye pr post selv om jeg er aktiv på å velge elektroniske løsninger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter litt med å finne en god måte å sortere papirer på.

Lønnslipper

Regninger

Kvitteringer

Strøm

etc

Jeg har nå en egen perm for forsikring. Der har jeg privat forsikring, forsikring gjennom jobb og reise.

Når jeg går gjennom jobbrelaterte papirer må jeg gjerne hoppe til neste perm for å finne forsikring gjennom jobb, og slik er det med flere ting.

Lager jeg en egen perm for jobb, vil jeg måtte hoppe til en ny perm for å finne forskring.

Noen tips?

Vi har permer på pcrommet. De er adskilt med skilleark. Greit at me kommer på mail, men hvem har vel ikke opplevd at ting forsvinner på pc?

Så en dag bryter pc sammen........jada kopier..

Syns faktisk det er greit å ha permer til div.

Vi har en husperm med skilleark. Der ligger alle papirer på huset, tegninger osv.

Der ligger også forsikringer. Kvitteringer på hva som er utført av fagfolk på huset med årene. (med bilde)

Skjøte ligger der, ja alt som angår huset. Avtaler på strøm,tlf, internett osv.

Der legger vi også kvitteringer på innkjøp i huset, eks frys,kjøl,kaffetraktere osv..tilfelle reklamasjon

Så har vi hver vår. For min del har jeg kurspapirer,papirer i forb med jobb. Lønnslipper (skriver ut) Kjekt å lese da man er pensjonist.Hehe . Skattepairer, ja alt som angår meg.

Det samme har min mann.

Hver 5 år, så rydder vi ut papirer. Når eks garantier går ut. Når nye forsikringer og strømavtaler kommer.

Syns det er en grei måte. Tar liten plass. Kun tre permer

Anonym poster: 1502538e036501667b981c972e28d40e

Skrevet

Takker for svar!

Tror jeg må ta meg en opprydding i papirene. Blir sprø!

Gjest Corto Maltese
Skrevet

Jeg sorterer ikke men jeg vet hvor alt er.

Skrevet

Har en perm for alle regninger.

En perm pr år. Da har jeg skilleark slik at alle strømregningene er samlet osv

Også har jeg en perm for viktige papirer som attester, husleiekontrakt, kursbeviser osv

Skrevet

sån hjemme-kartotek-mappe-sak ting?

Slenger inn det viktigste og ting jeg ikke må glemme. (som jeg selvfølgelig har glemt at jeg har puttet inn der.... ) :lete:

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg kaster igrunn det meste av papirer. Gidder ikke å ta vare på alle lønnsslipper fra 2011 og slik, nå får jeg uansett lønnsslippen på e-post. Jeg har én perm, ganske liten, og jeg har hatt den samme i flere år. Men nå får jeg sikkert ikke så mye viktig i posten som flere andre her da, en perm funker fjell synes jeg :P

Skrevet

Jeg sorterer alt sammen i ulike permer. Skiller mellom jobb, forsikringer, bank, regninger osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...