Steinar40 Skrevet 19. juli 2012 #21 Skrevet 19. juli 2012 Løsningen er ikke å holde seg unna menn, men å jobbe med sitt eget selvbldet. Innse at man faktisk fortjener noe bra. Løsningen er med andre ord å ikke finne seg i noe dritt. 1
Steinar40 Skrevet 19. juli 2012 #22 Skrevet 19. juli 2012 Seriøst, Steinar. Slutt å snakke om alt det her du ikke har peiling på. Problemet er nok heller at du ikke forstår at det er flere sider av denne saken. 1
Gjest "gjest" Skrevet 19. juli 2012 #23 Skrevet 19. juli 2012 Problemet er nok heller at du ikke forstår at det er flere sider av denne saken. Hvilken side snakker du om?
Steinar40 Skrevet 19. juli 2012 #24 Skrevet 19. juli 2012 (endret) Hvilken side snakker du om? Jeg sier at det er flere sider av det å være en drittsekk som mann. En side er de som bruker kvinner med bra utseende som egotripp. En annen side er mannfolk som ikke behandler kvinner bra fordi hun ikke ser bra nok ut (eller er kjedelig). En tredje er mannfolk som tar dama i forholdet for gitt. Osv. Det er altså flere ulike sider av dette fenomenet. Endret 19. juli 2012 av Steinar40 2
Gjest "gjest" Skrevet 19. juli 2012 #25 Skrevet 19. juli 2012 Som vanlig har du ikke forstått en skit. 3
Steinar40 Skrevet 19. juli 2012 #26 Skrevet 19. juli 2012 Som vanlig har du ikke forstått en skit. Da kan sikkert du forklare meg alt det jeg ikke har forstått? 2
Gjest Anna.S Skrevet 19. juli 2012 #27 Skrevet 19. juli 2012 Løsningen er med andre ord å ikke finne seg i noe dritt. Jepp, så enkelt!! Men så vanskelig for mange å faktisk gjøre. Selvskading kaller jeg det! Det handler om viljestyrke. Alle kan slutte å skade seg selv hvis de bare velger å slutte! :D 1
Flanør Skrevet 19. juli 2012 #28 Skrevet 19. juli 2012 Med tanke på hvor mange jenter og kvinner som har notorisk dårlig selvtillit er det rimelig fåfengt å tro at jaktmarkene for menn som er flinke til å gi komplimenter og manipulere vil bli noe dårligere i fremtiden. Men hver og en kan vel jobbe med seg selv såpass at anerkjennelse ikke fortoner seg som en vannflaske i ørkenen. Anerkjennelse og selvtillit må komme innenfra. Anerkjennelse fra andre mennesker er alfor overflatisk, egennyttig og flyktig til å basere seg på. 2
Steinar40 Skrevet 19. juli 2012 #29 Skrevet 19. juli 2012 Det kan altså virke som at mange jenter/kvinner har dårlig selvfølelse/selvtillit. Dårligere enn mannfolk. Men det jeg ikke helt ser er hvorfor det skulle være sånn? 1
Gjest HunterLady Skrevet 19. juli 2012 #30 Skrevet 19. juli 2012 Løsningen er ikke å holde seg unna menn, men å jobbe med sitt eget selvbldet. Innse at man faktisk fortjener noe bra. Alle burde ta en pause fra dating /jakt etter ett forhold hvor lengden avgjøres ut i fra hvor langt forholdet var. Man trenger tid til å finne ut hva man ønsker seg og komme seg vekk fra det man hadde, i tillegg til å bruke tid på seg selv og bli glad i seg selv igjen. Har man tatt den pausen er det bare å kjøre på med dating og lære seg å velge vekk idiotene, eller de man ikke har kjemi med. Det handler om å lete men vente med å finne til man finner noe bra Jeg er enig med deg i at man bør bruke tid på seg selv og for å finne ut hva man vil videre, men jeg er uenig i at det bare er å kjøre på når pausen er over. Er jo ikke alle som vil i noe forhold igjen, noensinne.
Guybrush Skrevet 19. juli 2012 #31 Skrevet 19. juli 2012 Det kan altså virke som at mange jenter/kvinner har dårlig selvfølelse/selvtillit. Dårligere enn mannfolk. Men det jeg ikke helt ser er hvorfor det skulle være sånn? Det er vel ganske "kjent" at man får ødelagt sin selvtillitt av sjalu og undertrykkende venner og familie. Det er kanskje ikke så umulig å tenke seg at jenter er langt mer ondskapsfulle mot hverandre når de føler seg truet i oppveksten. Det er vel noe som heter at "kvinner er seg selv verst".
Steinar40 Skrevet 19. juli 2012 #32 Skrevet 19. juli 2012 Det er vel ganske "kjent" at man får ødelagt sin selvtillitt av sjalu og undertrykkende venner og familie. Det er kanskje ikke så umulig å tenke seg at jenter er langt mer ondskapsfulle mot hverandre når de føler seg truet i oppveksten. Det er vel noe som heter at "kvinner er seg selv verst". Tja, jenter/kvinner er jo mer utpregede flokkdyr enn mannfolk så det er ikke umulig at dette har en betydning.
Gjest Anna.S Skrevet 19. juli 2012 #33 Skrevet 19. juli 2012 men jeg er uenig i at det bare er å kjøre på når pausen er over. Er jo ikke alle som vil i noe forhold igjen, noensinne. Hvorfor i alle dager skulle de kjøre på når de ikke har lyst til å finne seg kjæreste? Det jeg sier handler selvfølgelig om de som vil ha noen å dele livet med.
Gjest Anna.S Skrevet 19. juli 2012 #34 Skrevet 19. juli 2012 Anerkjennelse fra andre mennesker er alfor overflatisk, egennyttig og flyktig til å basere seg på. Anerkjennelse fra andre betyr noe det også. Jeg får jo anerkjennelse når noen forteller meg at jeg ser bra ut, eller når de sier noe bra om jobben min, meningene mine eller andre ting jeg gjør. Jeg mener heller at disse tingene ikke vil ha betydning hvis man ikke er glad i seg selv, men når man har selvtilitt vil den typen anerkjennelse være positive. http://anehagen.com/2012/07/19/nysgjerrige-lesere-og-bloggernes-eksponeringsbehov/
Steinar40 Skrevet 19. juli 2012 #35 Skrevet 19. juli 2012 Anerkjennelse fra andre betyr noe det også. Jeg får jo anerkjennelse når noen forteller meg at jeg ser bra ut, eller når de sier noe bra om jobben min, meningene mine eller andre ting jeg gjør. Jeg mener heller at disse tingene ikke vil ha betydning hvis man ikke er glad i seg selv, men når man har selvtilitt vil den typen anerkjennelse være positive. http://anehagen.com/...poneringsbehov/ Det har ingen betydning hvis man ikke tror noe på det, nei.
Gjest Anna.S Skrevet 19. juli 2012 #36 Skrevet 19. juli 2012 Det har ingen betydning hvis man ikke tror noe på det, nei. Enkelte damer blir irriterte når de får komplimenter fordi de tror mennene smisker. Da rister jeg på hue og tenker at de damene der har INGENTING i dateverden å gjøre.
Gjest BM2 Skrevet 19. juli 2012 #37 Skrevet 19. juli 2012 Det er bare til å innse at verden er grunnleggende ond. Alt har sin pris og i forhold så er prisen ofte å forholde seg til noen som er hakket slemmre en deg selv.
Flanør Skrevet 19. juli 2012 #38 Skrevet 19. juli 2012 Anerkjennelse fra andre betyr noe det også. Jeg får jo anerkjennelse når noen forteller meg at jeg ser bra ut, eller når de sier noe bra om jobben min, meningene mine eller andre ting jeg gjør. Jeg mener heller at disse tingene ikke vil ha betydning hvis man ikke er glad i seg selv, men når man har selvtilitt vil den typen anerkjennelse være positive. http://anehagen.com/...poneringsbehov/ Jeg mener da ikke at ikke anerkjennelse fra andre betyr noe. Det er derfor jeg sa at det er for flyktig til å basere seg på.
Annie142 Skrevet 19. juli 2012 #39 Skrevet 19. juli 2012 Hvis et pent utseende er det som skal til for å tiltrekke seg noen jævler, må jeg virkelig være fæl! Men seriøst: jeg tror det ligger i utstrålingen. Drittsekker leter etter mennesker som de kan trampe over, og da er det gjerne de tilbaketrukne, sjernerte menneskene med en litt "Jeg vil ikke være til bry for noen-holdning" som blir betraktet som lett bytte.
Gjest Anna.S Skrevet 19. juli 2012 #40 Skrevet 19. juli 2012 Det er bare til å innse at verden er grunnleggende ond. Alt har sin pris og i forhold så er prisen ofte å forholde seg til noen som er hakket slemmre en deg selv. Du trenger enten ferie, eller lykkepiller 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå