Gå til innhold

Hvor storbyferie?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Skal ta med meg min mor på langweekend et sted i Europa. Min mor stiller et par krav som kanskje ikke er så vanskelig å oppfylle; mulighet for shopping + at det må være en del å se der.

Følgende byer er utelatt fordi enten jeg eller hun har vært der: Venezia, Roma, Firenze, Paris, Tallinn, Praha, Amsterdam, København, Stocholm, London. Tja tror det var det. Men jeg må innrømme at jeg lurer på om jeg skal ta henne med til Roma (jeg har vært der flere ganger men ikke hun).

Er det noen steder dere bereiste anbefaler? Vi ønsker å være borte fra torsdag til søndag evt mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg drømmer om å reise til roma,der er det definitivt masse å se,og shopping........ville satset på det om du har lyst å oppleve roma igjen da,du har vel sikkert noen opplevelser tilgode som du ikke rakk sist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Definitivt: Barcelona!! Det er en utrolig herlig by med massevis av bra shopping, utrolig mye å se, kjempegod stemning, etc. Tror ingen kan misstrives der.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Roma og Barcelona er umulige å få helt med seg i løpet av en kort langweekend.

Måtte jeg velge ville jeg valgt Barcelona, fordi der har du systemet med turistbusser hver 15. minutt som gjør det enklere å få med seg de store attraksjonene. Roma må liksom oppleves til fots. Men begge byene er helt fantastiske.

Uansett hva du velger så les nøye i turistbøkene på forhånd så dere slipper å sette dere inn i alt mens dere er der. Hvis du eks. kommer til Barcelona uten å vite hvem Gaudi er har du liksom en del å fylle inn.... :klø:

God tur uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henger meg på og anbefaler Barcelona jeg også. Kultur, arkitektur og shopping i en god blanding. Turistifisert, ja, men ikke mer enn Roma, New York og London egentlig.

Få med deg Gaudis arkitektur, både kirken Sagrada Familia og bygårdene, moderne museet etc. Flotte landskaper rundt Barcelona hvis man ønsker å komme litt unna byen og masse masse utrolig bra shopping!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vil anbefale Sevilla. Utrolig flott by med masse å se og jeg fant nå masse butikker å shoppe i da :) Men ville ikke reist dit på sommeren. Når vi var der var det hele 45!!!!!! grader ute og det var drepende :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...