Gå til innhold

Styr unna - velværeprodukter vi ikke kjøper igjen og hvorfor

Gjest mari kontrari

Anbefalte innlegg

Body Butter fra TBS suger virkelig.. Ekkelt å ha på. Ellers så er det nå alt som jeg prøvde av de billige merkene da jeg var yngre, nivea, garnier, clinique...

Hehe skjønner meg ikke på dere, jeg elsker body butter. :P

Lurt å prøve forskjellige typer slik at man finner en som passer hudtypen.

Vil anbefale alle å holde seg langt unna moroccan oil og lignende, det er bare stappfullt av silikon. I tillegg bør man boikotte landet eierne av produktet holder til i. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nivea er !"#!"$"!$!!!!!! Aldri mer billigprodukter med parfyme, parabener og det som verre er...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dècleor C+..

Brukt produktene i over ett år og aldri hatt så mye kviser, kondeomer(?) nupper, røde prikker ol. som dette året:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Øyenskygger fra Body Shop og ArtDeco. Vanskelig å legge jevnt og holder dårlig.

Husker ikke hva resultatet av proactive var, men lovte meg å aldri kjøpe den igjen!

Ellers er jeg fan av Body Butter fra Body Shop. Har veldig tørr hud da og bruker bare tynt lag, trekker fort inn her.

Kan også skrive under på udos choice flytende omega 3! Mer effektivt enn kapslene og inneholder ikke gelatin :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt det på Iherb?

Åh, bodybutter prøvde jeg én gang og aldri mer. Men kanskje det er som noen her sier at man må finne sin type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matis Vitalite serum

http://www.spacityspa.com/Matis-Response-Vitalite-Energising-Serum-p280.html

Skjønner ikke hva det er med dette produkter, men synes IKKE den er for sensitiv eller normal hud. Huden ble irritert. Den er klissete. For noe vås, fra et merke som er så seriøst. Makan til kliss.

Anonymous poster hash: a7c48...203
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Soap and Glory's "make yourself youthful" serum som jeg fant på tilbud kjøper jeg nok aldri igjen. Jeg ble litt for youthful for å si det sånn - kviser all over..

Hårfjerningskrem på sprayboks - søl overalt

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenskygger fra Body Shop og ArtDeco. Vanskelig å legge jevnt og holder dårlig.

Husker ikke hva resultatet av proactive var, men lovte meg å aldri kjøpe den igjen!

Ellers er jeg fan av Body Butter fra Body Shop. Har veldig tørr hud da og bruker bare tynt lag, trekker fort inn her.

Kan også skrive under på udos choice flytende omega 3! Mer effektivt enn kapslene og inneholder ikke gelatin :)

Hvordan kan du merke at det er effektivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Hvordan kan du merke at det er effektivt?

Litt feil formulert kanskje. Mente at for å få i deg samme mengde ved å ta kapsler som ved å ta en spiseskje olje, må du ta veldig mange kapsler. Dette var det ekspeditøren som sa. Så olje blir billigere i bruk, og så slipper du proppe i deg masse gelatin (regner med det er gelatin i Udo's Choice kapsler også). Er dermed et godt alternativ om man er vegeterianer, og en del mener det er uheldig å få i seg mye gelatin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Får man kjøpt det på Iherb?

Åh, bodybutter prøvde jeg én gang og aldri mer. Men kanskje det er som noen her sier at man må finne sin type.

Var det spørsmål til Udo's Choice? Jeg kjøper det på helsekost eller Kinsarvik (de har nettbutikk også). Skal visst ha det ideelle forholdet mellom omega 3, 6 og 9. Oljen kan ikke stekes, men man kan ha den over salat feks. Jeg tar bare en spiseskje om morgenen, synes smaken er god, men der er det delte meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er det ikke uansett dumt å ta olje med 6 og 9, siden de fleste gjennom kosten får i seg altfor mye av disse?

Anonymous poster hash: 35ac4...ac9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garnier BB cream! Jeg har ganske tørr hud, men den ble så blank at jeg måtte bruke papir for å matte ned i ansiktet hele dagen. Så var den skikkelig feit i konsistensen også...

body shop sin concealer var også bare dritt. Den gjorde urenhetene 10 ganger mer synlige.

Dette kan jeg skrive under på. Den var også veldig maskete, altså jeg kjente at det lå noe oppå huden min hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivea er !"#!"$"!$!!!!!! Aldri mer billigprodukter med parfyme, parabener og det som verre er..

Billig er ikke nødvendigvis synonymt med dårlig. Slik dritt finner du også i produkter fra dyre merker, men folk vil vel la seg lure...

Endret av Samaysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Billig er ikke nødvendigvis synonymt med dårlig. Slik dritt finner du også i produkter fra dyre merker, men folk vil vel la seg lure...

Kverulering er herlig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lipsyl fra ACO

Hvorfor?

Reagerer kraftig på petrolatum- mineralolje.Det finnes hverken vitaminer eller mineraler i denne oljen.Mineralolje utvinnes av jordolje.Fra jordolje utvinnes også bensin,fyringsolje,paraffin,asfalt og diverse gasser som igjen brukes til fremstilling av plast m.m.Mineralolje brukes istedenfor vegetabilske oljer og fetter fordi de er billige.Mineralolje er fremmedstoff for kroppen,legger seg som en tynn hinne på huden,tetter igjen hudens porer og blokkerer derved den naturlige prosessen slik at huden ikke fungerer bra,talgproduksjonen forstyrres.Hemmer svetteavsondringen med ca 50% og fører til urenheter,gir en falsk mykhetsfølelse på huden,hindrer opptagelsen av fettløselige vitaminer som A-,D-,E-,F-og K-vitamin-og noen mineraler.Blokkerer mellom 40 til 60% av hudens porer og hemmer hudens naturlige fettproduksjon.Huden blir avhengig av oljen og vil etter en stund bli tørr og livløs.Absorberes ikke av frisk hud,men kommer inn i kroppen gjennom munnen eller sår ,lagres i lever,nyrer,lymfeknuter,forårsaker betennelse i hjerteklaffene,leddbetennelser og leddgikt.Kan gi unormalt cellevekst som kan resultere i svilstaktaktige dannelser..Miljøbelastende,forurenser jord og vann,skadelig for mennesker og dyr.Brukes til bilmotorer og til symaskinolje.Og dette svinerie selges på apoteket og anbefales av apotekkteknikere.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale alle å holde seg langt unna moroccan oil og lignende, det er bare stappfullt av silikon. I tillegg bør man boikotte landet eierne av produktet holder til i. ;)

Hvis du skal boikotte landet Moroccanoil kommer fra, så burde du gjøre det grundig... LINK :fnise:

Anonymous poster hash: 4d5ef...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cliniques dramatically different moisturizing gel..
Jeg har veldig fet hud, men denne tørket huden helt ut..
Aldri hatt verre hud.

Cliniques Anti blemish solution foundation
Konsistensen er ekkel, ujevn og unaturlige farver.

Og enda mer av de billige produktene..

Decleor sin BB-cream vil ikke bli kjøpt igjen heller .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tea Tree nattserum og rens fra The Body Shop.. huden min ble sår og rød.

Dr. Brandt produkter som en hudpleier mente var sååå bra.. Riktignok før jeg hadde vett til å lese litt mer om hudpleie FØR jeg bruker mye penger på en gang. SYRE for huden, rett og slett helt grusomt.. !

Den serien er kun for fet og uren hud, og er ganske hard for de fleste hudtyper. Fungerer supert for min problemhud, har aldri hatt så bra hud som nå. Men folk reagerer forskjellig og har ulik hud ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med produkter fra Mary Kay?

Anonymous poster hash: 987f2...505

Jeg har. Ble presset/lurt til å kjøpe rens, fuktighetskrem, øyekrem, dagserum og nattserum i fjor. IKKE fornøyd, og ga opp etter å ha brukt dem i tre måneder.

Fikk kvisete og uren hud som samtidig var tørr. Øyekremen var grei, men ikke noe mer enn det.

Jeg ga alle produktene til ei venninne, og hun hadde stor glede av dem så hver sin smak.

Ellers vil jeg si meg enig med alle som opplever Clinique som brennende bensin på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over Fedora minerals sin fargede dagkrem. Har egentlig lenge hatt lyst å prøve Jane Iredale, men der er det rett og slett ikke mulig for meg å få prøvd fargene, og det er jo så dumt å bomme på.

Så da tenkte jeg Fedora kunne være et trygt alternativ, og forsøkte en tester på apoteket, der den lyseste fargen så ok ut. I dag kom jeg imidlertid hjem fra jobb, og så at ansiktet mitt så mer eller mindre guloransje-skjoldete ut - tydligvis var det dårlig lys på apoteket og/eller fargen blir sterkere over tid. Så i hvertfall ille nok ut til at det både er flaut, og at den må rett i søpla. Angrer sånn på at jeg kjøpte den bare basert på en mini-test på kinnet, skulle droppet det når det ikke var mulig å få prøve med hjem.

Hvorfor skal det være så vanskelig å finne en "ikke-mørkegul/oransjebrun" foundation/BB/farget dagkrem ?? :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...