Gå til innhold

Styr unna - velværeprodukter vi ikke kjøper igjen og hvorfor

Gjest mari kontrari

Anbefalte innlegg

Sterilan dry stick, den som skal fungere når du beveger deg. Jeg har prøvd både rosa og grønn

1. Parfymen får svette til å lukte surt.

2. Den vaskes ikke ordentlig vekk, og etter 4-5 dagers bruk må man skrape av et ekkelt belegg under armene eller skrubbe med håndkle etter hver dusj.

3. Parfymen setter deg også veldig godt i klær.. Og man får lett hvite flekker på tøy av den, som er vanskeligere å vaske bort enn vanlig deo-flekker.

Jeg vet ikke, men det føles ut som de har tilsatt plastikk på en måte..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sterilan dry stick, den som skal fungere når du beveger deg. Jeg har prøvd både rosa og grønn

1. Parfymen får svette til å lukte surt.

2. Den vaskes ikke ordentlig vekk, og etter 4-5 dagers bruk må man skrape av et ekkelt belegg under armene eller skrubbe med håndkle etter hver dusj.

3. Parfymen setter deg også veldig godt i klær.. Og man får lett hvite flekker på tøy av den, som er vanskeligere å vaske bort enn vanlig deo-flekker.

Jeg vet ikke, men det føles ut som de har tilsatt plastikk på en måte..

Åh, det har jeg også merket! Spesielt setter den vond lukt i klær, som skinnjakka mi, jeg ble så forbanna.

Anonym poster: 7442eb8b85911a2d32fda88fa1428fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det har jeg også merket! Spesielt setter den vond lukt i klær, som skinnjakka mi, jeg ble så forbanna.

Ja, det har gått hardest utover min skinnjakke óg. Utrolig skuffende, og ekkelt.

Men jeg byttet til dove dry stick, de har en mer "rund" lukt, og jeg har ikke opplevd det samme med de som de fra sterilan.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lee Stafford tørrshampoo, kjøpte den etter å ha lest en masse gode anmeldelser, og jeg angrer.

prøvde den på dag 2 med uvasket hår, altså det var ikke akkurat fett annet enn helt inntil hodebunnen, og i følge dama på Vita skulle jeg bare spraye på, rufse med handa, massere i håret, og så var man klar to go.

Vel, 20 min med spraying, rufsing, spraying og rufsing så måtte jeg rett og slett kaste inn handkleet og flykte fra badet, kjente jeg ikke fikk puste. Håret blåste seg opp på en rar måte, og forble tilsynelatende like fett og faktisk fettere etter den sprayen. Så der stod jeg med fett OG brusete hår.

Det verste er at jeg hadde satsa på denne dumme skiten 1 time før en date, var ikke sjans å vaske og få tørt 1 meter hår på de resterende 40 min jeg hadde igjen. Fant en kledelig hatt og heiv på huet, djesus.

Tid for å spise ord, etter et tips her i tråden og noe googling oppdaget jeg en ting. Det er to måter å bruke en tørrshampoo på.

1. spray på her og der, VEEEENT i 2-5 minutter, børst så. Hår flott igjen!

2. spray over hele hår, masse, masser med fingrene med en gang, VOLUM og brusete hår! ( ikke rart den funka så bra og ga meg volum, jeg gjorde dette i 20 min................. )

Nå som jeg har lært det, fungerer tørrshampoo også på meg, så flaut, men jeg innrømmer å ha driti på draget :ler:

Lee Stafford er en MEGET bra tørrshampoo.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for å spise ord, etter et tips her i tråden og noe googling oppdaget jeg en ting. Det er to måter å bruke en tørrshampoo på.

1. spray på her og der, VEEEENT i 2-5 minutter, børst så. Hår flott igjen!

2. spray over hele hår, masse, masser med fingrene med en gang, VOLUM og brusete hår! ( ikke rart den funka så bra og ga meg volum, jeg gjorde dette i 20 min................. )

Nå som jeg har lært det, fungerer tørrshampoo også på meg, så flaut, men jeg innrømmer å ha driti på draget :ler:

Lee Stafford er en MEGET bra tørrshampoo.

Bra du fant ut av det :) Jeg er veldig fornøyd med denne, denne og Bjørn Axen sin er de eneste jeg bruker, etter at jeg oppdaget disse kommer ikke Batiste inn i huset mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste og hørte så mye bra om Dr Hauschka Rosebudkrem. Skulle vistnok være en vidunderkrem. Har aldri hatt så mye røde, kløende flekker og avskallet hud i ansiktet før i hele mitt liv.

Ga den til svigermor.

Den har mye eteriske oljer, så kan rett og slett være du reagerte på dette :) Men bra noen fikk nytte av den, koster jo litt for mye til å gå i søppelet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Gjest Teora

Denne deodoranten fra Herbal magic/iherb svir og lukter myggmiddel: http://www.iherb.com/Home-Health-Herbal-Magic-Roll-On-Deodorant-Jasmine-Scent-3-fl-oz-88-ml/6463

Og neglelakk fra e.l.f. har vært skuffende, Isadora og Essie er veldig mye bedre når det kommer til både dekkevne og hvor lett det er å legge den pent.

Til sist kan jeg også "avbefale" fuktighetskrem fra dove som skal gi gradvis selvbruningseffekt - jeg fikk en slik til lys hud, og ikke overraskende blir jeg gul og skjoldete selv om jeg følger alle tips og triks i boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Ansiktskrem fra Decleor (Hydra Floral ). Tåler normalt sett det meste, men fikk "fettkuler" etter en stund (ikke hatt det før eller siden).

Anonym poster: 1b6c9d2cf21215cb06d15d8670c015f1

Det har jeg også dessverre fått av den! Men den er jo sååå perfekt for huden ellers på alt... Hva erstattet du den med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Body Butter fra TBS suger virkelig.. Ekkelt å ha på. Ellers så er det nå alt som jeg prøvde av de billige merkene da jeg var yngre, nivea, garnier, clinique...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

er stort sett fan av origins sine produkter, og flere er noen av mine favoritter. MEN origins ginzing eye cream, er noe av det værste jeg har brukt.

Tok meg lang tid før jeg skjønte at det var denne som var problemet, men gikk i flere uker med irriterte, oppsvulmede øyelokk, som var såre tørre og kunne ikke putte på noe som helst på de for de var så såre og sved helt vilt. (det værste var at jeg prøvde å bruke denne øyekremen til å kurere problemet da jeg trodde jeg hadde blitt solbrent og trengte fukt)

Har lest at andre har hatt samme problem, det brukes ganske sterke ingredienser i denne kremen til å skulle være ment til å påføre på øyelokket.

I tilegg så er det små skimmerpartikler i den som i kombinasjon med rød og tørr hud, ser ganske forferdelig ut, legger seg bare utenpå huden.

Anonymous poster hash: 5839b...13e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

er stort sett fan av origins sine produkter, og flere er noen av mine favoritter. MEN origins ginzing eye cream, er noe av det værste jeg har brukt.

Tok meg lang tid før jeg skjønte at det var denne som var problemet, men gikk i flere uker med irriterte, oppsvulmede øyelokk, som var såre tørre og kunne ikke putte på noe som helst på de for de var så såre og sved helt vilt. (det værste var at jeg prøvde å bruke denne øyekremen til å kurere problemet da jeg trodde jeg hadde blitt solbrent og trengte fukt)

Har lest at andre har hatt samme problem, det brukes ganske sterke ingredienser i denne kremen til å skulle være ment til å påføre på øyelokket.

I tilegg så er det små skimmerpartikler i den som i kombinasjon med rød og tørr hud, ser ganske forferdelig ut, legger seg bare utenpå huden.

Anonymous poster hash: 5839b...13e

Og der gikk også min sånn rett i søpla. Har slitt med akkurat det samme som deg, har også våknet noen morgener med så hovne øyelokk at jeg ikke får åpna øyet helt... Og klint på masse ny krem for at det skulle hjelpe...

Satser på at det problemet hvertfall blir borte nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Moren min har denne, og når jeg har prøvd den har jeg likt den veldig godt! Litt stiv pris kanskje, og lite produkt.

Jeg tror mange misforstår det produktet. De tror det skal være en heldekkende concealer siden den får så mye skryt, men den skal virke lysnende og lysreflekterende for å klarne mørke og innsunkne områder. Synes den funker bedre som highlighter egentlig, og med tanke på hvordan den fungerer er det vel egentlig det den er? :vetikke: Nå kan jeg ikke så mye fransk, men etter litt googling virker det som om touche eclat betyr nøkkelen til lys eller rørt av lyset (?), noe som igjen betyr at det skal trekke til seg lys og dra øynene mot området du påfører det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Body Butter fra TBS suger virkelig.. Ekkelt å ha på. Ellers så er det nå alt som jeg prøvde av de billige merkene da jeg var yngre, nivea, garnier, clinique...

Clinique er vel ikke akkurat billigmerke?

Men der kan man ihvertfall se hvor forskjellige man kan være, jeg har utelukkende hatt positiv effekt av Clinique sine produkter, men mye annet som snakkes så varmt om her inne på KG får jeg allergiske reaksjoner av. (Som visstnok inneholder naturlige ingredienser etc.)

Hvis jeg skal komme med et par eksempler selv, så må det være den fuktighetsgivende sjampoen og balsamen til Macadamia. Bare noe tull, og gjør håret verre etter min mening. Masken og oljen er derimot ganske god.

Anonymous poster hash: 4d5ef...2ec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser et par av dere nevner Lush sine leppeskrubber, og det synes jeg er rart.. Har selv brukt disse i flere år og aldri har de tørket ut :-O De to jeg har for øyeblikket har vart i over ett år og er like fine, så jeg ville nok klaget og krevd et nytt produkt, det må ha vært noe galt med de dere kjøpte? :-(

Ellers så vil jeg "avbefale" Too Faced Primed & Poreless foundation primer.. Brukte denne i en uke og den ga meg et stygt, stort kviseutbrudd. Ikke nok med det, den gjorde absolutt ingenting i forhold til foundation. Den skle av og laget store skiller i huden, så den gikk rett i søpla. Mest bortkastede hundrelappene jeg noengang har brukt.

Ser også at flere av dere nevner Lancome Hypnose mascara, denne har jeg brukt i mange år, men jeg merker nå at den har begynt å drysse i løpet av dagen, og den tørker ut veldig fort.. Slik var det ikke før. Jeg har brukt fire slike mascaraer siden januar, før kunne en vare i mange måneder! Kanskje de har endret noe i den, jeg vet ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Garnier sin BB creamn, Fikk store kviser av den, grusom. Kjøpte den på Rema 1000, så sikkert derfor den ikke er bra.

Anonymous poster hash: 4ea1b...420
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Garnier sin BB creamn, Fikk store kviser av den, grusom. Kjøpte den på Rema 1000, så sikkert derfor den ikke er bra.

Anonymous poster hash: 4ea1b...420

Ikke skyld på Rema1000, det er Garnier sin feil.

Anonymous poster hash: 1bd85...75a

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Armule

Clinique er vel ikke akkurat billigmerke? Men der kan man ihvertfall se hvor forskjellige man kan være, jeg har utelukkende hatt positiv effekt av Clinique sine produkter, men mye annet som snakkes så varmt om her inne på KG får jeg allergiske reaksjoner av. (Som visstnok inneholder naturlige ingredienser etc.) Hvis jeg skal komme med et par eksempler selv, så må det være den fuktighetsgivende sjampoen og balsamen til Macadamia. Bare noe tull, og gjør håret verre etter min mening. Masken og oljen er derimot ganske god. Anonymous poster hash: 4d5ef...2ec

Det er jo på grunn av de naturlige ingrediensene at noen reagerer. Ikke alle tåler såpass konsentrerte naturlige planteoljer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Clinique er vel ikke akkurat billigmerke?

Anonymous poster hash: 4d5ef...2ec

Clarins!! mente clarins! Aldri prøvd clinique :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Som mange andre har nevnt før så vil jeg virkelig ikke anbefale Body Butter fra The Body Shop. Den trekker aaaldri inn og gir ikke noe fuktighet. Jeg er ennå knusktørr på beina etter bruk, og sånn skal jo det ikke være.

- Stesøsteren min prøvde også maskaraen fra The Body Shop og den var knusktørr og hun måtte bruke evigheter på å få den av for den satt så godt fast. Hun mistet masse øyevipper av det også..

- Jeg har perioder hvor jeg sliter med ekstremt tørre lepper, og så hadde jeg hørt så mye positivt om Rosebud Salve Tin så jeg tok sjansen og kjøpte det. Leppene var like tørre etterpå og uansett hvor mye og hvor ofte jeg brukte det, så gikk ikke det tørre bort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...