Gjest vichy Skrevet 12. februar 2004 #1 Del Skrevet 12. februar 2004 Hei! Jeg skal begynne i en renholdsstilling på kveldstid i et stort firma. Jeg skal jobbe 10 timer i uka på et areal som er 1800 kvadratmeter. Jeg har fått tilsendt kontrakt der det står at timelønna er 115 kr inkludert godtgjørelse for ubekvem arbeidstid. Hun som jobbet der før hadde fast lønn, og hvis jeg deler den på antall timer hun jobbet, blir timesatsen hennes ca 160 kr. Er det bare meg, eller har jeg fått et tilbud som er for dårlig? Jeg håper på svar, for jeg vet ikke om jeg skal komme med innvendinger overfor arbeidsgiver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celine Skrevet 12. februar 2004 #2 Del Skrevet 12. februar 2004 115 kr per time er helt greit betalt! 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. februar 2004 #3 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg synes også at det er helt greit betalt, ettersom du er ny. Etter hvert kan du kanskje be om litt høyere lønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 13. februar 2004 #4 Del Skrevet 13. februar 2004 Når på dagen skal du jobbe da? Skal du jobbe veldig tidlig eller sent på kvelden er jo 115 kr timen inkludert tillegg for ubekvem arbeidstid latterlig lav, syns jeg ... Og hvor gammel er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vichy Skrevet 13. februar 2004 #5 Del Skrevet 13. februar 2004 Hei! Anki 1971: Jeg er 21 år gammel og har en del erfaring med renhold fra før av. Jeg skal jobbe på ettermiddagen/kveldstid, jeg kan bestemme selv når jeg kommer, men jeg kan IKKE begynne før kl 16. Så det vil si at jeg kommer til å jobbe fra cirka 16.15 til 19.00. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 13. februar 2004 #6 Del Skrevet 13. februar 2004 ok, da var vel lønna grei nok i så fall. For meg som er vant til timeslønn på 117 kr pluss tillegg for ubekvem arbeidstid hadde jeg syns det var lite. Pluss at du er under 25 som vel er grensa for å få 117 kr timen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vichy Skrevet 13. februar 2004 #7 Del Skrevet 13. februar 2004 Hvor mye har du i tillegg for ubekvem arbeidstid, Anki1971? Arbeider du som renholder i privat firma? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emy Skrevet 13. februar 2004 #8 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg mener 115.- pr time etter kl 17:00 er lavt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vichy Skrevet 13. februar 2004 #9 Del Skrevet 13. februar 2004 Ja, jeg synes også det er lavt og ga sjefen beskjed om det, og han kunne strekke seg til 122 per time, men det utgjør jo ikke så stor forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 13. februar 2004 #10 Del Skrevet 13. februar 2004 Jeg jobber i et stort renholdsfirma, og hos oss har alle nye 105 kroner timen + nattillegg mellom 21.00 og 06.00 + Hovedrenholdstillegg om man må være med på det (rundvask). Så stiger vi i lønn hvert 2. år og etter 4 år får man 114 kroner timen + tillegg. Synes begynnerlønna høres grei ut jeg. Det jeg reagerer på er arealet?!? 1800 kvadratmeter på bare 10 timer i uka? :o Du skal ikke vaske alt da regner jeg med? Der jeg jobber vasker vi ca 2000 kvadratmeter og vi har 57,5 timer uka. Enda er det for lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vichy Skrevet 13. februar 2004 #11 Del Skrevet 13. februar 2004 Hei monja! Ja, jeg fikk helt bakoversveis da jeg hørte arealstørrelsen. Det blir vanskelig å klare det på ti timer. Men det er mye tepper, så det går jo fortere å støvsuge i forhold til å moppe gulvet, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå