Gå til innhold

Uærlighet i forhold

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Dama mi og jeg har vært sammen i et halvårs tid, og har så smått begynt å snakke om å flytte sammen.

I går snakker jeg tilfeldigvis med en venninne av henne, og hun forteller at dama mi har fortalt at hun har fått jobbtilbud utenlands og vurderer dette! Venninnen trodde jeg visste dette her, og jeg måtte love ikke å røpe at hun hadde forsnakket seg til meg.

Hva skal jeg tro om dette?

Har mest lyst til å konfrontere henne med det jeg har fått vite, men jeg måtte love ikke å si noe.

Jeg har verken interesse eller mulighet jobbmessig til å flytte til det landet det er snakk om, og dette vet hun siden vi en gang snakket om hvordan det ville være å jobbe utenlands. Enda går hun bak ryggen min og tenker på å flytte, samtidig som hun overfor meg planlegger å flytte sammen med meg her i byen.

Har noen vært borte i lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Amazing

Hei du!

Det virker uærlig ved første øyekast, men kan det være sånn at hun nylig har fått tilbudet, ETTER at dere har snakket om å flytte sammen? Eller at hun har fått tilbudet og tenker litt på det før hun tar det opp med deg fordi hun sikkert mest sannsynlig vil ha deg og jobben?

Jeg ville ha reagert på dette dersom min kjæreste hadde fått et jobbtilbud i utlandet uten å fortelle meg det, fordi vi har en "full åpenhet policy" om alt mulig. Men jeg hadde ikke reagert noe særlig hvis det er normalt å vurdere ting i det stille før man tar det opp.

Du kan enten vente litt før du sier noe, for å sjekke hvor lang tid det tar før hun sier noe til deg. Eventuelt kan du bare si at du har snakka med denne venninna (og fortell venninna at du må ta det opp med dama di)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest, ts

Jeg er veldig skuffet over henne, spesielt siden hun lufter dette med venninner mens jeg går her og er helt uvitende. Hun vet at jeg ikke kan flytte til utlandet, det er spesielle grunner til det jobbmessig og i forhold til videreutdanning, likevel er hun åpenbart mottagelig for jobbtilbud selv.

Lurer på når hun omsider har tenkt å snakke med meg om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Si i fra selv m.m. du tror at hun blir mer tilbakeholden på grisete sex, men uansett så har nok katten kommer ut av sekken for å si det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cuntzilla

Det naturlige ville jo vært at du var den første man fortalte det til og diskuterte det med. Eller, kanskje etter mamma :)

Nå vet jeg jo ikke noe som helst om hennes situasjon eller hvordan hun er, men en tanke er at hun ser på det å ta den jobben som å gjøre det slutt og at det er derfor hun ikke tør si noe helt enda. Kanskje hun vil tygge mer på det før hun forteller at hun - satt på spissen - har vært inne på tanken å ende forholdet. Ikke for å gjøre deg paranoid, jeg driver jo bare med helt vill gjetting her. Det kan jo også bare være en bagatell, en meget fjern tanke hun luftet for venninna uten at hun realistisk sett faktisk vurderer det. Hvem vet.

Uansett grunn så burde hun fortalt deg det og jeg skjønner godt at du er skuffet.

Håper hun forteller deg det snarest mulig. Samtidig tror jeg at jeg hadde tatt det opp selv, venninna gjorde jo ikke noe galt i å anta at du visste det så det burde ikke skade noen å fortelle at du fikk vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest, ts

Det naturlige ville jo vært at du var den første man fortalte det til og diskuterte det med. Eller, kanskje etter mamma :)

Nå vet jeg jo ikke noe som helst om hennes situasjon eller hvordan hun er, men en tanke er at hun ser på det å ta den jobben som å gjøre det slutt og at det er derfor hun ikke tør si noe helt enda. Kanskje hun vil tygge mer på det før hun forteller at hun - satt på spissen - har vært inne på tanken å ende forholdet. Ikke for å gjøre deg paranoid, jeg driver jo bare med helt vill gjetting her. Det kan jo også bare være en bagatell, en meget fjern tanke hun luftet for venninna uten at hun realistisk sett faktisk vurderer det. Hvem vet.

Uansett grunn så burde hun fortalt deg det og jeg skjønner godt at du er skuffet.

Håper hun forteller deg det snarest mulig. Samtidig tror jeg at jeg hadde tatt det opp selv, venninna gjorde jo ikke noe galt i å anta at du visste det så det burde ikke skade noen å fortelle at du fikk vite det.

Det blir så falskt at hun sitter i armkroken på meg og snakker om at vi skal flytte sammen, samtidig som jeg får vite om dette.

Fatter ikke at det går an.

Har egentlig tenkt å vente for å se hva hun gjør, men hvor lenge jeg har tålmodighet til det, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Det kan jo fort være bedre å bare få det frem og få snakket om det. Kanskje problemet er løst og ute av verden etter en liten samtale.

Ikke gnag for lenge på det iallefall, det kan ikke være sunt når begge to går rundt og holder noe for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt henne om det med en gang - men ikke med en agenda for å "avsløre" henne.

Bare si at en venninne kom i skade for å si litt for mye - og du lurer på hva hun tenker om saken.

Enkelt og greit.

Hun vet jo at forholdet er over om hun tar jobbtilbudet, og hun har nok latt være med å si noe fordi hun synes det er kjempevanskelig å ta et valg.

Det valget blir enda mer vanskelig om hun vet at du går rundt og tenker på det samme....

Hun ønsker nok å ta et valg basert på hva hun faktisk vil - ikke hva hun blir påvirket av fra deg og andre(enten positivt eller negativt).

Anonym poster: 4fa3f61d957ecf89620ce3a59add2d32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest, ts

Får tenke på hva jeg skal gjøre, har som sagt veldig lyst til å konfrontere henne med det jeg har fått vite, det blir vanskelig å late som ingenting når jeg møter henne. Samtidig skulle jeg gjerne visst hvor lenge hun ville la det gå før hun fortalte meg.

Enorm skuffelse, siden jeg har funnet jenta jeg kan tenke meg mer forpliktelse til, og så kjennes det plutselig som jeg ikke kan stole på henne lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...