Gjest TS Skrevet 16. juli 2012 #1 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg har en kjæreste som ikke er opprinnelig norsk. Vi har vært sammen i flere år. Mamma vil ikke ha noe med henne å gjøre. Min bror har en norsk slem kjæreste som er frekk når hun er på besøk. Min bror ba meg finne en norsk kjæreste. Min far ville aldri ha kjæresten min på besøk. Min bror sin kjæreste inviterer de. Men aldri min. Kjæresten min inviterte min mor på middag hvor hun skulle vise den nye leligheten sin og lage det beste som hun kan av mat fra sitt hjemland. Min mor avviste invitasjonen for hun måtte passe en katt......... Jeg vet kjæresten min som er utrolig snill har det vondt på grunn av dette. Hun smiler tappert men jeg ser det i øynene hennes. Smerten og skuffelsen. Hun som er så snill, omtenksom, dyktig, pen, elegant, omgjengelig og hyggelig. Min far døde uten å noengang si ett godt ord til min kjæreste. Min bror, hans barn og hans kjæreste har jeg kuttet 100% kontakt med. Nå står min mor for tur. Hvordan skal jeg kutte kontakten med henne? Dumt å aldri se henne igjen men hun gjør faktisk meg og kjæresten min vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2012 #2 Del Skrevet 16. juli 2012 Huff, TS, det er vanskelig dette med familie. Hvor lenge har du vært sammen med kjæresten din? Tipper dere har holdt noen år, basert på det du skriver? Jeg har selv kuttet kontakt med min mor. Hun er pr. i dag dødssyk, og jeg kjenner at ting er veldig forvirrende nå. Ta deg god tid og tenk deg godt om. I mitt tilfelle var det på grunn av omstendighetene ikke så vanskelig å få kuttet kontakt, men om du og din mor har et relativt ok forhold: forsøk å snakk med henne. Forklar hvordan dette sårer både deg og din kjæreste. Noenganger endrer slemme svigermødre seg når det blir giftemål og barn, men kjæresten din skal ikke behøve å bli tråkka på til det evt. skjer. I tillegg velger jo moren din ikke å respektere dine valg. Jeg føler med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anna Skrevet 16. juli 2012 #3 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg synes du bør fortelle din mor hva du føler, at du vurderer å kutte kontakten og gi henne en siste sjanse til å redde forholdet deres. Dersom hun likevel ikke er interessert i å forbedre seg, er det hun som har tatt det endelige valget om å miste kontakten med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2012 #4 Del Skrevet 16. juli 2012 Jeg har en kjæreste som ikke er opprinnelig norsk. Vi har vært sammen i flere år. Mamma vil ikke ha noe med henne å gjøre. Min bror har en norsk slem kjæreste som er frekk når hun er på besøk. Min bror ba meg finne en norsk kjæreste. Min far ville aldri ha kjæresten min på besøk. Min bror sin kjæreste inviterer de. Men aldri min. Kjæresten min inviterte min mor på middag hvor hun skulle vise den nye leligheten sin og lage det beste som hun kan av mat fra sitt hjemland. Min mor avviste invitasjonen for hun måtte passe en katt......... Jeg vet kjæresten min som er utrolig snill har det vondt på grunn av dette. Hun smiler tappert men jeg ser det i øynene hennes. Smerten og skuffelsen. Hun som er så snill, omtenksom, dyktig, pen, elegant, omgjengelig og hyggelig. Min far døde uten å noengang si ett godt ord til min kjæreste. Min bror, hans barn og hans kjæreste har jeg kuttet 100% kontakt med. Nå står min mor for tur. Hvordan skal jeg kutte kontakten med henne? Dumt å aldri se henne igjen men hun gjør faktisk meg og kjæresten min vondt. Trist å lese. Jeg håper at du ikke godtar invitasjoner, uten din kjæreste. Det er vel den fellen mange går i...for fam.fredens skyld. Slik kan fam. fortsette med de t de gjør. At de ikke liker (aksepterer) din kjæreste, er det samme som at de ikke respekterer dine valg. Du skal ikke legge deg på samme lavmål som din familie. Dere kan invitere, ikke true noen. La vær å gå dil noen, om det blir spørsmål, svar rolog og høflig, at dere er to nå. Enten begge, eller ingen. Og si at du ikke finner deg i så primitiv behandling av din kjæreste. Enten får de oppføre seg som siviliserte mennesker, eller så får de la være Da spiller du ballen til de, og de må ta en beslutning Anonym poster: 174b88f160c6966fe961d5b877bab014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå