Gå til innhold

Har du utenlandske aner?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Faren min er dansk statsborger, så jeg har dobbelt statsborgerskap. Men ingen av oss har bodd i Danmark da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet er jeg helnorsk. Har alltid ønsket meg litt spansk blod i årene så jeg har noe å skylde temperamentet mitt på.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stammer visstnok, ifølge slektsforkere i familien, fra en dansk adelsslekt som eide hele Fyn (eller noe i den duren), men det var på 1500-tallet så det teller vel neppe så hardt! Ellers er jeg fullstendig helnorsk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En dæsj spansk, en dæsj tysk, en stor dæsj bergenser og resten helnorsk!

Resultatet?

Tja.. Et hissig, sta og storsnutet kvinnemenneske... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så vidt jeg vet er jeg født i Canada av Amerikansk mor og Canadisk/norsk far og flyttet til norge for 20 år siden, da var jeg fire år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor (som driver litt med slektsforskning) har funnet aner tilbake til Harald Hårfagre, så noe mer norsk enn det kan det vel nesten ikke bli.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også han i "stamtavlen" min, ja, men det er det visst utrolig mange som har. Jeg er veldig veldig norsk foruten at noen av anene mine kom fra Nederland på 1500-tallet! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske så norsk...dvs, er kvart svensk. Farmoren min var fra Stockholm. Ellers har jeg aner langt tilbake fra Skottland (hvor jeg snart skal flytte til!) og grensetraktene mellom Tyskland og Danmark på farssiden. Vi stammer visstnok fra Valdemar Atterdag, en konge for leeenge siden. Men slekten fra Tyskland/Danmark kom til Norge i 1379, så det er en god stund siden....I mammas familie er det "norsk på norsk"; hele gjengen kommer fra Telemark (og pappa spøker om innavl av og til...til min mors "glede". Men det er ikke sant, da! :ler: )

Men begge brødrene mine og min far er veldig mørke, med brune øyne og ganske brun hud og mørkt hår, så vi tror det var en forlist spanjol som har sneket seg inn i slekten for noen hundre år siden...Liten avsporing :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine utenlandske aner er nok utvannet for lenge, lenge siden. På farsiden min stammer vi fra en nederlandsk adelsfamilie, som kom til Norge på 1500-tallet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nok ganske norsk. Min mor er østlending, men på 1600 tallet i vår familie var det ei som gifta seg med en mann som var italiensk eller spansk men det er så mange genrasjoner siden. På Pappas side er han helt romsdaling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(og 1/4 bergenser :hoho: )
Det var derfor du var så hyggelig, Labella! :sjarmor:

Jeg sta-sta-sta-stammer ikke :tunge1:

:ler:

Harald Hårfagre er min tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-tipp-oldefar! Kanskje jeg har noen fjerne slektninger på KG! 8)

For å svare på spørsmålet; Jeg er helnorsk! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...