Gå til innhold

Drømmerens drømmeri!

Drømmeren

Anbefalte innlegg

Her kommer oppdateringa! :)

Her sitter jeg og koser meg med mitt tørre knekkebrød med lettbrunost på. og ikke glem glasset med vann! kjempe spennende frokost :)

Neida. testen lyser "ikke gravid" :) så nå får jeg bare se og håpe at tr dukker opp :) dukker den ikke opp før neste uke så er jeg faktisk litt usikker på hva jeg gjør.. kommer i allefall til å vente. kjenner jo jeg har lyst til å peise på med den siste eska pergo, men samtidig ikke for da blir termin så nærme jentungen :) kjenner også litt på at det blir en liten pause i prøvinga frem til Mai :) selvfølgelig er alle barn velkomne om det skulle skje noe underveis, men kommer ikke til å ta noe ekstra for å få det til. også litt fordi vi er henvist videre til st.olavs ønsker jeg å vente..bare venter i spenning på når det lir :) henvist ca. 20. november og vente tida er 4-5 mnd på utredning :) skal fokusere på skole og kanskje litt mer trening og kosthold. kjenner at jeg er nødt til å gjøre et grep om dette med trening og kosthold. kanskje er det det som er nøkkelen for at vi skal lykkes :) husker det fra tidligere også at når jeg trente regelmessig så kom TR. vel og merke en del kilo siden også. Har alltid vært plaget med ustabile sykluser, men ikke slik som nå at den ikke kommer hvis jeg ikke tar tabletter for det. samtidig så synes jeg at der fryktelig irriterende, da jeg egentlig trives med den jeg er akkurat nå. Til og med gyno sa at de ekstra kiloene jeg har (som vel og merke er for mange) ikke skal ha noe med PCOS'en å gjøre.., men jeg har min tvil så nå kjenner jeg på at jeg må. ønsket meg egentlig to ganske tette barn, men nå blir jo jentungen 4 år og vel så det før hun blir storesøster :) jaja :) sånn er livet. ting blir ikke alltid som planlagt :)

Ha en fin dag jenter :) skal på skolen noen timer jeg :)

Stor klem fra meg :hug: Og som de andre sier så er du virkelig kjempeflink til å være positiv rundt dette. Du har jo også masse å se fram til med utredning osv. Baby blir det på deg uansett tror jeg :hug:

+ sålenge tr ikke har kommet så er det håp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først i frems sender jeg en klem! Så må jeg få lov å si at du flink til P virke positiv! Det er en god egenskap ;) og hvem vet, kanskje neste mnd.. Dessuten er komiker håpet heeeelt ute før tr faktisk melder sin ankomst. Sender deg masse hell og lykke kjære deg ! Og dom du sier, nei livet blir som oftest ikke som man planlegger! Men hvem vet.... Kanskje blir det til det bedre.. In the end :D

Sender deg en klem herfra også! :klem:

Håper du får en grei dag til tross for alt.

Du er flink som klarer å holde motet oppe.. Det gir meg inspirasjon til å være like sterk :)

:klem: Flotte deg som klarer å være såå positiv midt i det hele! Men så lenge TR ikke har dukket opp er det fortsatt håp, og det tar jo ofte litt lengre tid før de digitale testene slår ut sammenlignet med andre.

Tusen takk jenter! :) dere er så gode å ha! :)

Skummelt med alt som går irundt nå, håper dere ikke får noe av det :hug:

Ååå, tandrooi chicken er kjempegodt :hjerte: Fant ut for et halvår at jeg ikke tåler paprika, så jeg kan ikke spise det lenger. Savner det sånn :(

Kjenner til det der med å være allergisk! :) har vært det hele livet :) og mot ganske mye også :) men man lærer seg å leve med det :) og det er mye bedre å ikke spise det enn å spise det å få en reaksjon! tro du meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jenter! :) dere er så gode å ha! :)

Kjenner til det der med å være allergisk! :) har vært det hele livet :) og mot ganske mye også :) men man lærer seg å leve med det :) og det er mye bedre å ikke spise det enn å spise det å få en reaksjon! tro du meg! :)

Haha, ja er nok best å holde seg unna :fnise: Ha en fortsatt fin kveld skjønne deg :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aau! Fy F**N SÅ VONDT DET GJØR Å DRITE!!

var ikke så lang en dag på skolen i dag. fire timer fra klokka 10..., meen klarte ikke være der. dro hjem etter to. var på dyrebutikken å kjøpte meg magebelte og sele til hunden. dro hjem og byttet om, var til mamma og pappa og hentet skistavene mine og så tok jeg og hunden oss en liten tur innover i fjellet til et turpunkt :) tok oss 1,5 timer og var så og si 6km opp og ned. Ble sliten og svett, og kanskje litt for kald på turen ned da det stort sett er nedoverbakker..

kom hjem dusjet, spist middag og sovnet på sofaen. det var deilig.

Var antydning til blod i trusa når jeg kom hjem etter turen. ikke sånn typisk mensblod, men en (vel og merke bitteliten) prikk. sekretet var litt mørkere enn vanlig, litt sånn brunaktig. tenkte kanskje at TR kommer, men har ikke sett noe mer til det. litt irriterende kjenner jeg.

Er enda kvalm.. kjente det tidligere i dag, men kjenner det nå igjen.. bah... vet ikke hva det er som gjør det..!

Endret av Drømmeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aau! Fy F**N SÅ VONDT DET GJØR Å DRITE!!

var ikke så lang en dag på skolen i dag. fire timer fra klokka 10..., meen klarte ikke være der. dro hjem etter to. var på dyrebutikken å kjøpte meg magebelte og sele til hunden. dro hjem og byttet om, var til mamma og pappa og hentet skistavene mine og så tok jeg og hunden oss en liten tur innover i fjellet til et turpunkt :) tok oss 1,5 timer og var så og si 6km opp og ned. Ble sliten og svett, og kanskje litt for kald på turen ned da det stort sett er nedoverbakker..

kom hjem dusjet, spist middag og sovnet på sofaen. det var deilig.

Var antydning til blod i trusa når jeg kom hjem etter turen. ikke sånn typisk mensblod, men en (vel og merke bitteliten) prikk. sekretet var litt mørkere enn vanlig, litt sånn brunaktig. tenkte kanskje at TR kommer, men har ikke sett noe mer til det. litt irriterende kjenner jeg.

Er enda kvalm.. kjente det tidligere i dag, men kjenner det nå igjen.. bah... vet ikke hva det er som gjør det..!

Åh, har du forstoppelse?

Flink du har vært å gå skitur :D Det et det lenge siden jeg har gjort.

Det du beskriver høres ut som slik jeg hadde de nå før jeg fikk mensen. Begynte bare med en pitteliten prikk i utfloden, og etterhvert litt brun utfold. Av og til kan man bli virkelig irritert på den teite kroppen som sender så mange forskjellige signaler :sur:

Håper du føler deg bedre snart :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, har du forstoppelse?

Flink du har vært å gå skitur :D Det et det lenge siden jeg har gjort.

Det du beskriver høres ut som slik jeg hadde de nå før jeg fikk mensen. Begynte bare med en pitteliten prikk i utfloden, og etterhvert litt brun utfold. Av og til kan man bli virkelig irritert på den teite kroppen som sender så mange forskjellige signaler :sur:

Håper du føler deg bedre snart :klem1:

hehe :) er vell ikke at jeg er forstoppet nei.. hemoroider tror jeg vi kan kalle det ;) kommer og går. og den siste uka har det vært helt forjævlig for å si det slik! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det omsider tandori chicken til middag! :) ble ikke noe saus da. dreit meg ut og hadde i en hel boks med creme fraiche i stedet for en halv. den ble ikke så god du gitt, så den droppet vi. Jentungen er relativt kresen i maten så hun fikk pasta :)

kort dag på skolen i dag også, med bare to timer. siste foreleser hadde blitt syk.

tenkte jeg skulle ta med meg hunden til fjells i dag også, meen sovnet som en stein da jeg liksom bare skulle hvile meg litt før jeg skulle ut. blir nokk ikke noen tur i dag, da det er blitt så mørkt ute. samtidig tror jeg at jeg må lete frem noe varmere klær til neste gang. ullundertøy og skibukse og jakke ble litt for lite.. :fryser:

Hadde skikkelige TRsymptomer i går kveld og klarte ikke sove uten litt :sengekos:... oppblåst som en ballong, og smerter nedentil. også har det økt i mengden utflod. litt gulaktig, men ikke noe tegn til blod i den..

Venter enda på pakken fra billige-tester.no. Bestilte den tidlig påf redag og den ble sendt samme dag. UTÅLMODIG!!! Vil ha den nå! også venter jeg på jakken og buksa jeg bestilte. Den er planlagt å skal være fremme på mandag og kom til Tyskland i dag :) den er også sendt videre derfra, men er noe usikker på om det går per fly eller per bil/tog. Gleder meg til begge pakkene kommer! :) det er så moro å kose seg med noe nytt en gang av og til :)

Til helga skal vi på skisenteret et lite stykke unna :) leier leilighet der så det spørs om det blir nesten hele helga. Jentungen er superduper ivrig på å stå slalom og gleder seg skikkelig! Skal feire bursdag til min farmor på lørdag da :) så blir en liten tur ned, men blir sikkert så vi drar oppover igjen :)

skal også se om jeg får gjort litt på prosjektskissa til bacheloren i helga. Snakket med læreren jeg hadde som veileder i praksis på sykehuset og han har vært så snill og funnet fem artikler til oss, som vi kan se på. Den ene hadde vi allerede funnet. De andre fire er ikke innenfor tema vi har valgt, men kan være greit å se på de også :) sånn foreløpig er hensikten med oppgaven å belyse sykepleieres erfaringer med å ivareta barn som pårørende i familier der en av foreldrene er rammet av kreft. eller noe i den retningen.. synes det er fryktelig vanskelig å finne en godt formulert hensikt. ønsket er å skrive om hvordan man kan ivareta barn og deres psykiske helse når en av foreldrene er rammet av kreft. vi ser at forskiningen ligger mye rettet mot ungdom, men vi er litt usikre på om vi skal velge noen aldersgruppe og forsåvidt hvilken krefttype også. Vurderer å bruke en sykepleieterotiker også, og enda så er det Erik Homburger Erikson som er barneanalytiker og psykolog. Ah! det er så mange retninger man kan ta! og så mange forskjellige teoretikere man kan bruke!

Nei, nå skal jeg jammen meg se om jeg får sambo av toalettet så vi kan besøke mamma og pappa en liten tur før jentungen skal legge seg :) (vi bor fem-ti minutter unna med bil) :)

Håper dere supre damer har hatt en flott dag! :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det omsider tandori chicken til middag! :) ble ikke noe saus da. dreit meg ut og hadde i en hel boks med creme fraiche i stedet for en halv. den ble ikke så god du gitt, så den droppet vi. Jentungen er relativt kresen i maten så hun fikk pasta :)

kort dag på skolen i dag også, med bare to timer. siste foreleser hadde blitt syk.

tenkte jeg skulle ta med meg hunden til fjells i dag også, meen sovnet som en stein da jeg liksom bare skulle hvile meg litt før jeg skulle ut. blir nokk ikke noen tur i dag, da det er blitt så mørkt ute. samtidig tror jeg at jeg må lete frem noe varmere klær til neste gang. ullundertøy og skibukse og jakke ble litt for lite.. :fryser:

Hadde skikkelige TRsymptomer i går kveld og klarte ikke sove uten litt :sengekos:... oppblåst som en ballong, og smerter nedentil. også har det økt i mengden utflod. litt gulaktig, men ikke noe tegn til blod i den..

Venter enda på pakken fra billige-tester.no. Bestilte den tidlig påf redag og den ble sendt samme dag. UTÅLMODIG!!! Vil ha den nå! også venter jeg på jakken og buksa jeg bestilte. Den er planlagt å skal være fremme på mandag og kom til Tyskland i dag :) den er også sendt videre derfra, men er noe usikker på om det går per fly eller per bil/tog. Gleder meg til begge pakkene kommer! :) det er så moro å kose seg med noe nytt en gang av og til :)

Til helga skal vi på skisenteret et lite stykke unna :) leier leilighet der så det spørs om det blir nesten hele helga. Jentungen er superduper ivrig på å stå slalom og gleder seg skikkelig! Skal feire bursdag til min farmor på lørdag da :) så blir en liten tur ned, men blir sikkert så vi drar oppover igjen :)

skal også se om jeg får gjort litt på prosjektskissa til bacheloren i helga. Snakket med læreren jeg hadde som veileder i praksis på sykehuset og han har vært så snill og funnet fem artikler til oss, som vi kan se på. Den ene hadde vi allerede funnet. De andre fire er ikke innenfor tema vi har valgt, men kan være greit å se på de også :) sånn foreløpig er hensikten med oppgaven å belyse sykepleieres erfaringer med å ivareta barn som pårørende i familier der en av foreldrene er rammet av kreft. eller noe i den retningen.. synes det er fryktelig vanskelig å finne en godt formulert hensikt. ønsket er å skrive om hvordan man kan ivareta barn og deres psykiske helse når en av foreldrene er rammet av kreft. vi ser at forskiningen ligger mye rettet mot ungdom, men vi er litt usikre på om vi skal velge noen aldersgruppe og forsåvidt hvilken krefttype også. Vurderer å bruke en sykepleieterotiker også, og enda så er det Erik Homburger Erikson som er barneanalytiker og psykolog. Ah! det er så mange retninger man kan ta! og så mange forskjellige teoretikere man kan bruke!

Nei, nå skal jeg jammen meg se om jeg får sambo av toalettet så vi kan besøke mamma og pappa en liten tur før jentungen skal legge seg :) (vi bor fem-ti minutter unna med bil) :)

Håper dere supre damer har hatt en flott dag! :)

Åh, så kjedlig at det ikke ble saus da. men du har jo iallefall lært :fnise:

Håper det blir positiv test eller tr på deg. Er jo uansett et godt tegn men smerter for deg?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som skjer?! hvor blir det av den pakken fra billige-tester da?! i morgen er det jo en hel uke siden den ble sendt! frustrert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Hva er det som skjer?! hvor blir det av den pakken fra billige-tester da?! i morgen er det jo en hel uke siden den ble sendt! frustrert!

Forhåpentligvis kommer den i posten imorgen da :) jeg måtte også vente en hel uke sisst..

Men du har pergo fri mnd denne syklusen eller? Når forventer du tr egentlig?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis kommer den i posten imorgen da :) jeg måtte også vente en hel uke sisst..

Men du har pergo fri mnd denne syklusen eller? Når forventer du tr egentlig?

:klem:

Har pergofri mnd ja :) skal vel i utgangspunktet ikke ha mer pergo før vi kommer oss til st. olavs nå. ble henvist i november så det blir nokk ei stund til enda da... forventet tr VAR på tirsdag som var.

håper pakken kommer snart! har aldri ventet en hel uke på en før :P så nå er jeg liiiiiiitt utålmodig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest roseduft

Hehe, skjønner godt du er utålmodig ja! :)

Håper den dukker opp i løpet av dagen, eller imorgen :) Noen leverer ut post på lørdager vet jeg..men usikker om det er i hele landet.

Ha en nydelig fredag og gooood helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skjønner godt du er utålmodig ja! :)

Håper den dukker opp i løpet av dagen, eller imorgen :) Noen leverer ut post på lørdager vet jeg..men usikker om det er i hele landet.

Ha en nydelig fredag og gooood helg :klem:

Fillern å! den kom ikke idag heller! i morgen er jeg ikke hjemme så.. da får vi satse på at den kommer da! eller så tror jeg at jeg må begynne å etterlyse den. det var ikke akkurat den billigste pakken jeg bestilte denne gangen :P fikk bøkene jeg bestilte fra tanum i dag da :) ikke noe spennende altså! et par bøker som vi skal bruke litt til bacheloren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Fillern å! den kom ikke idag heller! i morgen er jeg ikke hjemme så.. da får vi satse på at den kommer da! eller så tror jeg at jeg må begynne å etterlyse den. det var ikke akkurat den billigste pakken jeg bestilte denne gangen :P fikk bøkene jeg bestilte fra tanum i dag da :) ikke noe spennende altså! et par bøker som vi skal bruke litt til bacheloren ;)

Stemmer det! Du bestilte jo flere ting, ikke bare billigtester!

Kanskje derfor pakken er litt senere, fikk du bekreftelse på når den ble sendt? Du har ikke sporingsnummeret som du kan sjekke på posten.no hva statusen på pakken din er? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stemmer det! Du bestilte jo flere ting, ikke bare billigtester!

Kanskje derfor pakken er litt senere, fikk du bekreftelse på når den ble sendt? Du har ikke sporingsnummeret som du kan sjekke på posten.no hva statusen på pakken din er? :)

Fikk bekreftelse ja, men billigtester sender ikke ut med sporingsnummer :P kan i allefall ikke se noe sporingsnummer på noe sted på mailene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen pakke i går heller du gitt! holder på å er skikkelig utålmodig nå altså! VIL HA DEN PAKKEN!!! kommer den ikke i morgen blir det vel en mail til billige-tester tenker jeg.. :)

Jentungen og sambo har i helga rent slalom :) i dag i to og en halv time og til og med i storbakken :) hun er jo blitt sååå flink! bare at hun ikke alltid svinger den vegen sambo vil! haha! da er det kjekt med sæler! :) jeg har ikke rent selv. skulle gjerne gjort det, men prioriterte å kjøpe sesongkort i bakkene til sambo. jentungen er gratis. så det spørs om det blir mye: "stå å se på" i vinter. litt kjipt egentlig, men vi har ikke råd til et sesongkort til... jentungen sov leenge etter turen ute i dag :) sliten stakker :) kom hjem så var det ikke mer enn 10 grader inne. nå fyrer vi i alle ovner! :) omsider fått ned julestjernene også!

Ingen tegn til tr. i allefall ikke noen synlige. hender seg at jeg har virkelige TR symptomer og hveer gang jeg er på do for å sjekke at den har kommet så har den fanden meg ikke det! syklusdag 36 i idag. det river liksom alltid på samme sted. langt ned på venstre siden, rundt og i venstre del av de edlere delene og opp i litt bak i korsryggen liksom... (nå ble det mye liksom her kjenner jeg!) jeg blir så sinna! nå vil jeg at tr skal dukke opp! SINNA!

Nå skal jeg kose meg med et par episoder med Bones! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NY motivasjon til trening: fikk jakken og buksa jeg bestilte meg i dag!! :) buksa visste jeg kom til å bli for liten, men FY det er bare akkurat! nå skal det skal det trenes dere! spørs om jeg må ty til treningssenteret denne uka! 24 minusgrader her nå! bare såvidt hunden hæler å ut for å gjøre sitt fornødende! eller kanskje jeg bare kler meg litt ekstra og tar det her hjemme! vi får se! :)

søkte på ordrenummeret på pakken fra billigetester i går og det ser ut til at den kanskje dukker opp i morgen. det spørs om det kanskje blir en test på onsdag. eller kanskje allerede i morgen ettermiddag! blir helt sprø av dette. kjenner jo da selvsagt på sypmtomer.. i går kveld ble jeg skikkelig kvalm og spiste jeg litt ble det litt bedre, meeen så kom den snikende tilbake etter en liten halvtime! har vært slik i dag også.. ikke vært så ille etter at jeg kom hjem fra skolen, men fytti rakkern så ekkelt.

Hadde en tung dag på skolen i dag, med mye undervisning. blir helt greit med gruppearbeid i to dager nå. har om veiledning denne uka og det er ikke akkurat noe nytt som blir sagt. mye repetisjon så det blir slitsomt! gruppearbeidet blir spennende da. vi skal være være en som veileder en annen og skal finne gode spørsmål osv :) vi er bare tre på gurppa og det gjør meg ikke noe :) den som ikke er veileder eller "veiland" er observatør og kan etter at man er "ferdig" komme med tilbakemelding til den som veileder :)

Ah.. ett innlegg skrevet over tid! :P nå har jeg lagt ned jentungen! nå skal jeg kose meg litt alene :) sambo er på møte ikveld, så det tar nok litt tid før han kommer hjem :) litt deilig å være litt alene også :) det er ikke akkurat ofte jeg har sånne kvelder som jeg skal ha resten av kvelden nå :) den blir nok helt sikkert tilbrakt her inne tenker jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...