Gå til innhold

Han er utro og hun kaster gitaren hans på bålet

Gjest eooo

Anbefalte innlegg

Kjent scenario. Gutt sårer jente og jente ødelegger en eller flere av hans eiendeler.

Hun får vite på grillfest av en felles bekjent at han har vært utro 2 ganger, med 2 forskjellige jenter hvis det betyr noe. Hun konfronterer han og han benekter det ikke, så hun gjør det slutt, men først kaster hun i sinne gitaren hans på bålet.

Noen uker senere tar han kontakt og sier hun må erstatte gitaren. Ber henne overføre pengene snarest mulig.

Synes du hun bør betale? Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes begge parter skal la den andre i fred.

Anonym poster: 045174e210bfcbd47ee302cf71be0549

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, en gitar er ikke akkurat billig..

Anonym poster: 6771bdb5ef5166b5cbf09a15147b9ed6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at man ikke skal ødelegge andres ting, men han burde søren meg ha selvinnsikt nok til å la det passere. Skal ikke gå inn på en debatt om pengeverdier versus andre verdier, men han har jo ødelagt noe han også. Hadde jeg vært henne hadde jeg tilbudt meg å betale halvparten i situasjonen du skisserer her. (Men jeg hadde nok ikke brent gitaren i utgangspunktet da.)

Anonym poster: 635b4d4193689ad831168a7ba00ca6ee

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagrer veldig på utroskap. I den grad at jeg ikke kan lese bøker hvor hovedpersonen ser og tenker på andre damer engang uten å være trist lenge etterpå. Men uansett - betale. Har man ødelagt noe så har man ødelagt noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _La Femme

Kjent scenario? På film kanskje.

Vel, juridisk sett skal jo jenta erstatte gitaren. Her er jo alle de fire erstatningskravene oppfylt. Likevel syns jeg etisk sett, at fyren bad litt om det. Jeg syns at han bør heller vurdere å erstatte gitaren sin selv, fordi han vet han har vært en drittsekk mot jenta.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg ville betalt for den stygge gitaren!! Han kan takke seg selv, karma is a bitch ;)

:)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel litt an på hvor dyr gitaren var. Hadde jeg vært utro og kjæresten hadde brent loppis-gitaren min til 260 kr tror jeg ikke jeg hadde krevd erstatning. Hadde han derimot ødelagt saksofonen min til 20000 hadde jeg ikke tatt det pent.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maneater

Burde han betale erstatning for hennes knuste hjerte også?

For meg er trofasthet nesten alt.

En ødelagt gitar er vel for mindre enn en bagatell å regne sammenlignet med den katastrofen som utroskap er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utro 2 ganger ,da burde vel gutten betale erstatning. Han som begynte..

Anonym poster: 88005b20e605dc25c37330612fdec05f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om denne ansvarsfraskrivelsen fra jentene her er et resultat av at de har fått sydd puter under armene i oppveksten? Selvfølgelig skal neket betale gitaren. Jeg hadde klikka i vinkel om hun våget å gjøre noe så respektløst mot meg uten å betale for det. Hvis situasjonen er reel ts så er det bare å få det inn i topplokket hennes at hun har å betale. Kvinner kan ikke ta seg rettigheter til å bedrive vandalisme hver gang de emosjonelle vesnene får de overhormonelle følelsene sine såret.

Anonym poster: e17423550258cb4e4eec08f70b330c4b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hans ansvarsfraskrivelse da? Hva med at i et forhold så er faktisk det å være trofast et viktig fundament? Jeg hadde nok ikke ødelagt gitaren, men jeg hadde heller ikke fritatt fyren for alt ansvar heller.

Anonym poster: c1d4363cedafdce1d0ff20cc781bac6f

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med hans ansvarsfraskrivelse da? Hva med at i et forhold så er faktisk det å være trofast et viktig fundament? Jeg hadde nok ikke ødelagt gitaren, men jeg hadde heller ikke fritatt fyren for alt ansvar heller.

Hvilket ansvar da? Forhold er ingen plikt og ting kan skje. her er det snakk om juridisk ansvar som faktisk betyr noe og han har heller ikke fraskrevet seg noe ansvar. Han var ærlig med henne da hun konfronterte han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men er du i et forhold så er det din plikt å være trofast. Han bryter kanskje ingen juridiske lover sånn sett, men han bryter fremdeles en tillit, selv om den ikke er juridisk bindende. Å ødelegge gitaren er bare patetisk.

Likevel er din argumentasjon om at jenters ansvarsfraskrivelse pga emosjonelle utbrudd like patetisk. hva er hans unnskyldning da? Han var så emosjonelt opphisset at han ikke klarte å holde den i buksa to ganger?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Buddy

Hvilket ansvar da? Forhold er ingen plikt og ting kan skje. her er det snakk om juridisk ansvar som faktisk betyr noe og han har heller ikke fraskrevet seg noe ansvar. Han var ærlig med henne da hun konfronterte han.

Forhold ingen plikt? øhh... ikke helt enig der nei! Så lenge man er i et forhold forplikter man seg bl.a. å være tro, faktisk. Har man ikke dette på avtalelista er det å anse som et åpent forhold, og da hadde neppe jenta beklaget seg om utroskapen her.

Angående temaet, å "ta igjen" med å kaste, brenne eller ødelegge den andres eiendeler synes jeg blir rimelig feil.

Da befinner man seg på et nivå som ikke hører hjemme blant voksne selvstendige mennesker, og trigger bare gjentakende ønske om å ta igjen med samme mynt.

Var det en dyr gitar synes jeg ihvertfall det er rimelig å forlange erstatning, men det er jo såklart forskjell på det en annen her kalte en loppegitar til 200kr og en Stratocaster signaturmodell til 30 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Juridisk sett så må hun ja, og jeg synes nok hun bør også, dersom det utro neket absolutt skal kreve det. Jeg skal allikevel ikke klande henne om hun lar vær, for vedkommende det gjelder har ikke gjort seg det grann fortjent til å være i hennes nærhet på godt.

For hennes egen skyld og ansvar for vandaliseringen så bør hun betale ja, men for hans emosjonelle skyld er det ikke nødvendig i det hele tatt. Men hun bør også av generell prinsipp betale for å gjøre opp for vandaliseringen, da det å betale ikke er noe verre, om så litt bedre, enn å la vær.

Endret av yes2yes
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hun gjorde det vel i ren despersjon, der hun (slik som mange andre) ikke aner hvordan man skal takle en slik beskjed. Det er jo kjent at et brudd føles på lik linje som et dødsfall for mange, og særlig når det er så sårt som dette. Ærlig talt, fyren fortjente det. Når jeg fikk høre at eksen hadde vært utro slo jeg til han midt i magen. Foran foreldrene. Jeg bli like sjokka som han, det bare skjedde, jeg tenkte ikke klart. Det synes jeg fyren (og alle andre) bør ha forståelse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om denne ansvarsfraskrivelsen fra jentene her er et resultat av at de har fått sydd puter under armene i oppveksten? Selvfølgelig skal neket betale gitaren. Jeg hadde klikka i vinkel om hun våget å gjøre noe så respektløst mot meg uten å betale for det. Hvis situasjonen er reel ts så er det bare å få det inn i topplokket hennes at hun har å betale. Kvinner kan ikke ta seg rettigheter til å bedrive vandalisme hver gang de emosjonelle vesnene får de overhormonelle følelsene sine såret.

Det var vel akkurat det hun gjorde. Hun reagerte på noe utrolig respektløst han hadde gjort mot henne, og lot ham betale for det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg hadde regnet ut hvor mange ganger vi hadde hatt sex siden første gang han var utro og ganget det opp med en gjennomsnittlig pris på prostituerte nå for tiden, og trukket det fra på regninga på gitaren.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...