AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #1 Del Skrevet 15. juli 2012 Hvem tjener mest penger i ditt forhold og hvordan påvirker det dere. Hvor gamle er dere? (Min teori er at kvinner ikke kan date menn som tjener betydelig mindre enn dem selv). Anonym poster: 2b960dea8342052fbcca3a768c2ac20f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Regine Skrevet 15. juli 2012 #2 Del Skrevet 15. juli 2012 Når det er teorien din vil du garantert tolke de svarene du måtte få etter det, Dvs selv om samtlige sier de tjener likt eller hun mer, blir dette irrelevant, fordi du, i ditt snevre hode, vil si at vi er unntak. Forøvrig har inntekt aldri vært noe jeg har spurt om i datefasen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #3 Del Skrevet 15. juli 2012 Han har tjent mindre enn meg hele tiden mens vi har vært sammen (litt over 4 år), men tjener nå mer og kommer til å tjene mer enn meg resten av arbeidslivet antakeligvis. Det har fungert helt greit, både å tjene mer og å tjene mindre enn han. Vi deler på det vi har og jeg har visst hele den tiden han har tjent mindre enn meg (på grunn av studier) at han ville "ta meg igjen" og vel så det så snart han var ferdig utdannet. Det har gjort det enklere å betale mer fram til nå, ellers hadde jeg nok synes det var urettferdig og krevd delt økonomi. Anonym poster: 90190cd7ea5991d40429993b837539db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #4 Del Skrevet 15. juli 2012 Vi tjente like mye frem til vi fikk barn. Etter det har han tjent mer enn meg, siden han bestemte at det var jeg som burde jobbe deltid for å ha mer tid til sønnen vår. I tillegg står jeg for 90 % av alt husarbeid og matlaging. Så mens jeg sliter rævva av meg 14-15 timer i døgnet, så koser mannen min seg på jobb i 9 timer hver dag og kommer hjem til ferdig middag. Han tjener opp masse deilige feriepenger/skattepenger han kan kose seg med, samt opptjening av pensjonspoeng og ansiennitet, mens jeg er den klare taperen. Hadde vi ikke hatt barn sammen, så skulle jeg alvorlig talt ha revurdert forholdet, men nå ser det jo ut til at det er ekstremt vanlig med den arbeidsfordelingen vi har. Jeg kjenner hvertfall ingen hvor mannen gjør mer enn en brøkdel av husarbeidet, ei heller hvor mannen tar seg mer av barna enn kvinnen. Og vi betaler faktisk prosentvis inn på felleskonto. Så de ekstra pengene hans ser jeg ikke snurten av. Anonym poster: 1a1df863882f6cfad0d6c719fcdd2e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 15. juli 2012 #5 Del Skrevet 15. juli 2012 Han tjener fire ganger så mye som meg. Jeg er lærling. Har ikke noen betydning for forholdet. Er i 20-årene begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tine Skrevet 15. juli 2012 #6 Del Skrevet 15. juli 2012 Vi er i midten av 30-årene og han tjener over dobbelt så mye som meg. Vi er gifte og har fellers økonomi, så jeg vil ikke si at det påvirker noen av oss på noen som helst måte. Selv om han tjener mer enn meg, er jeg ikke enig i teorien din. Jeg hadde en høyere stilling og tjente bedre enn min eks, det hadde ingen innvirkning på forholdet oss i mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stine1991 Skrevet 15. juli 2012 #7 Del Skrevet 15. juli 2012 jeg har tjent mest i perioder og han i perioder, han eide ikke et øre når jeg traff ham og ikke hadde han jobb da-men det hadde jeg. jeg har jobbet 3år av den tiden vi har vært sammen og han ca.1år nå er vi studenter å tjener ganske likt. Teorien din er TOTALT feil i mitt tilfelle. vi er 21år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 15. juli 2012 #8 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Jeg. Tidligere var det kun jeg som hadde inntekt, nå har jeg rundt 100.000 mer i året enn han har. Jeg er 25 år, han 27 år. På nåværende tidspunkt er ikke det noe som påvirker oss i særlig grad. Det påvirket oss mer da han ikke hadde inntekt, men det er mest fordi han følte situasjonen som svært ufrivillig og kjip ift det å måtte spørre meg om penger. Så lenge han nå har litt penger til å forsørge sine behov spiller det ingen trille hva han faktisk tjener. Mvh Yvonne Endret 15. juli 2012 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 15. juli 2012 #9 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Jeg tjente hakket mere enn han, sånn ca. 60 000.- mer i året, nå er han arbeidsledig og på sosialpenger fra NAV til han finner seg en ny jobb og da tjener jeg betraktelig mer enn det han gjør. Oppimot 150 000,- i året, etter skatt. Edit: Jeg er forøvrig 20 og han 25. Nei, det påvirker ikke forholdet vårt i det hele tatt! Endret 15. juli 2012 av She_Leiva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bentebent Skrevet 15. juli 2012 #10 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg tjener ca 3 ganger så mye som mannen min. Han jobber deltid og har ingen utdannelse, mens jeg jobber fullt og har høyskole utdannelse. Vi har felles økonomi og jeg vil ikke si det påvirker forholdet vårt at jeg tjener mer enn han. Det har vært perioder der han ikke har hatt inntekt i det hele tatt, og vi klarte oss gjennom det også. Penger er ikke alt...! Jeg er 30 og han 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest _La Femme Skrevet 15. juli 2012 #11 Del Skrevet 15. juli 2012 Han tjener mye mer enn meg, men det er fordi at han er ferdigutdannet og jeg er student. Når jeg er ferdigutdannet kan det hende at jeg vil tjene mer enn han, eller sånn ca det samme. At kvinner ikke kan være sammen med en mann som tjener mindre, er forbanna tull. Mange kvinner er sammen med menn som tjener mindre. Dessverre så er det en ganske vanlig mannlig (mis)forståelse av kvinnen, at vi kvinner bare ønsker oss menn som kan forsørge familien mer enn vi kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 15. juli 2012 #12 Del Skrevet 15. juli 2012 (endret) Han er arbeidsledig. Nå student, men har ikke studiekompetanse, så han får ikke penger fra lånekassen. Så jeg tjener definitivt mest. Jeg betaler alle møtene våre osv, og har egentlig ikke noe imot det. Om et halvt år-år vil han ha høyest "lønn" på en stund. Og om fem år vil jeg ha høyest lønn igjen, hvis vi fortsatt er sammen. Blir uansett vanskelig å slå min framtidige lønn. edit: Det påvirker ikke forholdet vårt i det hele tatt. Ikke noe vi (jeg ihvertfall) tenker over egentlig. edit 2: jeg er 20(/21) og han er 23. Når vi begge er ferdig utdannet blir det nok et betydelig forskjell på lønnen vår, basert på gjennomsnittslønn. Ser ut som jeg vil tjene 200 000-300 000 mer enn han, mulig enda mer hvis jeg skikkelig satser. Men jeg vil ha en som dekker alle mine emosjonelle behov, ikke de økonomiske. Sistnevnte klarer jeg fint selv Endret 15. juli 2012 av melly666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #13 Del Skrevet 15. juli 2012 Vi tjener omtrent det samme (jeg tjente vel 7000 mer enn han i hele fjor). Men jeg fikk igjen myye på skatten og han fikk smell på tilsvarende beløp, så da konkluderte jeg med at han har betalt mer enn meg i fjor siden vi i praksis har felles økonomi (den som har penger betaler). Så da betalte jeg smellen hans slik at vi gikk i null igjen. Ingenting å krangle over, med andre ord! Anonym poster: d1a0eff36622964bc9071607a69ba115 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaos Skrevet 15. juli 2012 #14 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg tjener mest, og kommer mest sannsynlig til å gjøre det i fremtiden også. Vi har felles økonomi (og deler på husarbeidet!) så det er uproblematisk for meg hva han tjener og hvem som betaler hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babyfirefly91 Skrevet 15. juli 2012 #15 Del Skrevet 15. juli 2012 vil si at det er ikke lønnen som har en innvirkning men om partneren jobber. hvis jeg har en frisk partner så forventer jeg at han skal jobbe og være med å forsørge oss, men hvor mye han tjener og hva han jobber med har ingenting å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grylet Skrevet 15. juli 2012 #16 Del Skrevet 15. juli 2012 Da vi ble sammen for 12-13 år siden tjente vi omtrent det samme. Fikk felles kontoer for både forbruk og sparing ganske raskt etter at vi flyttet sammen (ble samboere under to måneder etter at vi ble kjærester). I dag, etter 10 års ekteskap tjener jeg det dobbelte av ham. Han har hovedfag og jobber i det offentlige og har rundt 5-600 000. Jeg jobber i det private i en ledende stilling og tjener derfor langt bedre. Om det plager meg? Nei, hvorfor i all verden skulle det gjøre det? Han fremdeles mitt livs kjærlighet og hos oss er det hvor mye penger vi bringer inn til boet totalt som avgjør hva vi har råd til eller ei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevamse Skrevet 15. juli 2012 #17 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg er 27 å jobber 100%, han er 37 å er arbledig.. Litt tøft er det økonomisk, men det går ikke utover forholdet vårt. Han jobber litt vakter på min jobb mens han søker innen sin utdanning, å det hjelper utrolig bra på de mndlige utgiftene vi har.. Når han får seg jobb relatert til sin utdanning, vil nok han tjene mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #18 Del Skrevet 15. juli 2012 Hvem tjener mest penger i ditt forhold og hvordan påvirker det dere. Hvor gamle er dere? (Min teori er at kvinner ikke kan date menn som tjener betydelig mindre enn dem selv). Anonym poster: 2b960dea8342052fbcca3a768c2ac20f Nå er ikke jeg i et forhold, men i familien min er det moren min som tjener mest. Hun er hardarbeidende og tjener bra, faren min jobber også hardt, men er mer livsnyter enn det moren min er, ergo; tjener han mindre enn moren min. Jeg holder på å utdanne meg til sivilingeniør, og jeg vil gjerne ha en kjæreste som også har ambisjoner og er hardtarbeide, men må han tjene mer enn meg? Nei, absolutt ikke. Det finnes mange damer som er sammen med menn som tjener mye mindre enn dem selv, slutt å være så sneversynt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. juli 2012 #19 Del Skrevet 15. juli 2012 vil si at det er ikke lønnen som har en innvirkning men om partneren jobber. hvis jeg har en frisk partner så forventer jeg at han skal jobbe og være med å forsørge oss, men hvor mye han tjener og hva han jobber med har ingenting å si. Det er jo nesten verre enn at du krever han skal ha mye penger. Hvorfor skal han forsørge deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 15. juli 2012 #20 Del Skrevet 15. juli 2012 Det er jo nesten verre enn at du krever han skal ha mye penger. Hvorfor skal han forsørge deg? Tror det hun mente var at han skal bidre til fellesskapet i tillegg. Er vel få som ønsker å være den eneste som bidrar økonomisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå