Gjest Buddy Skrevet 15. juli 2012 #21 Del Skrevet 15. juli 2012 Dette er et diskusjonsforum, og du er temmelig naiv hvis du mener du greier å tolke hennes forhold til barn med begrunnelse i et eneste innlegg. Av det TS skriver, så var det blant annet en vanskelig eks inne i bildet, og det kan få enhver til å koke dersom man havner i en tilsvarende situasjon, og jeg regner med at det er denne frustrasjonen som manifesterte seg i dette innlegget. Vel, de med barn bør nok sjekke bjelken i eget øye før de kommenterer flisa i andres. I min verden er det slik at det er TO voksne som inngår et forhold, og barnefaren i innlegget til ts hadde da minst like stort ansvar for å få det til å fungere som det ts hadde. Han valgte da visselig å være i et forhold med ts og må da ta konsekvensen av dette. Faktisk vil jeg si han hadde et større ansvar enn ts fordi det er han som er forelder og det er derfor han som skal sette grenser for sine egne barn og som må vurdere hvilke partnere han ønsker å eksponere barna for. Videre hadde han også ansvaret for å minimere konsekvensene av en eks som prøvde å ødelegge, og hvis han ikke greide det, så kan man ikke skylde på at ts er egoist fordi hun gikk. En kan faktisk ikke overlate dette ansvaret til en ny, potensiell partner som ikke kjenner hverken barna eller familieforholdene for øvrig. Anonym poster: 40d35c300ab406ca768a922312ff4b7f Kort og godt, hun innledet med overskriften "Barn fra tidligere forhold, ball and chain om foten", og utbroderte videre innholdet i sitt innlegg på en måte som klart ga inntrykk av at det var barnet som var problemet, riktignok med en liten sveip innom eks og bla bla bla... Naivt kan det også være å som deg tolke det dithen at det var hans eks som ga støtet for hennes beskrivelse i hovedinnlegget. Såvidt jeg leste var eksen med i en bisetning vedr. det å planlegge ferier osv. Det kan jeg heller ikke se er blant ting man ikke bør forvente i et slikt forhold. Eksen har også krav på både ferier og omgang med sitt barn, og dette MÅ i alle slike forhold diskuteres, planlegges og tilrettelegges. Jeg/vi gjør det selv i mitt eget ekteskap (der det også har kommet en stemor inn i bildet), uten noe problem what so ever. Vi har heller ikke annet utgangspunkt enn TS i denne tråden, verken ekser, fyren eller "ungen" hun forlot har uttalt seg, altså må man svare og tolke ut fra kun hennes utsagn. Videre påstår du at han hadde et større ansvar ifht å innlede dette forholdet enn henne, altså skulle HAN vurdere hennes kvalitetsnivå på å bli en god stemor for sitt barn, FØR han tok henne i hus? HÆ? Du skrev da vitterlig selv at grunnen til at hun dro sikkert var at hun ikke visste hvordan hun ville takle stemorsrollen, og måtte finne ut av dette etterhvert?? Stakkars... Hvordan skal en mann greie å vurdere dette på forhånd da, og attpåtil bli pådytta ansvar og skyld når det så viser seg at han har fått et egoistisk, barnefiendtlig beist i hus? Nå selvmotsier du deg selv så til de grader at det nesten begynner å bli morsomt. Håper du ser det selv, og skjerper deg en smule før du evt. svarer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 15. juli 2012 #22 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg for min del kunne aldri tenke meg å gå inn i et forhold der han ikke har barn. Man tar selv sine valg så lenge man er voksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #23 Del Skrevet 15. juli 2012 Her ser vi grunnen til at barnløse er ubrukelige som partnere. Egoistgenet er for stort. det mest egoistiske man gjør i livet er da vitterlig å sette et uskyldig barn til verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Buddy Skrevet 15. juli 2012 #24 Del Skrevet 15. juli 2012 det mest egoistiske man gjør i livet er da vitterlig å sette et uskyldig barn til verden! Hehe, da er det sannelig mange egoister i verden, og har vært det i årtusener. Kan ikke si jeg kjenner så mange egoister med barn jeg da. Og tross ditt syn på saken har det jo stort sett gått bra. Du ble jo til bl.a., er ikke det flott da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #25 Del Skrevet 15. juli 2012 Hehe, da er det sannelig mange egoister i verden, og har vært det i årtusener. Kan ikke si jeg kjenner så mange egoister med barn jeg da. Og tross ditt syn på saken har det jo stort sett gått bra. Du ble jo til bl.a., er ikke det flott da? så når du har satt dine snørrete gullunger til livs tenker du at du har gjort verden litt av en tjeneste? Sure, verden går ikke fremover uten fødsler, men det er ingen som har bedt om å bli født. Tro meg, det er ikke alle som er takknemlige for at de eksisterer. Du skaper et nytt liv, som skal klare seg alene i 60-70 år her på jorda, fordi DU har LYST til å spre genene dine. Hvis du ikke klarer å se denne egoismen har du ikke et særlig nyansert syn på reproduksjon.. Og før du drar dine konklusjoner, jeg liker barn veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Buddy Skrevet 15. juli 2012 #26 Del Skrevet 15. juli 2012 så når du har satt dine snørrete gullunger til livs tenker du at du har gjort verden litt av en tjeneste? Sure, verden går ikke fremover uten fødsler, men det er ingen som har bedt om å bli født. Tro meg, det er ikke alle som er takknemlige for at de eksisterer. Du skaper et nytt liv, som skal klare seg alene i 60-70 år her på jorda, fordi DU har LYST til å spre genene dine. Hvis du ikke klarer å se denne egoismen har du ikke et særlig nyansert syn på reproduksjon.. Og før du drar dine konklusjoner, jeg liker barn veldig godt. Skal ikke kommentere dette (som egentlig er en avsporing) så veldig mye mer enn bare å meddele at det er med et lite snev av sorg å se en så sneversynt holdning vedrørende det mest naturlige, nedarva og grunnleggende elementet i at menneskeheten faktisk er eksisterende på denne planeten. Ja, jeg vet at planeten er i ferd med å overbefolkes... Ja, jeg vet at det ikke er alle som er glad for å være født (om enn av helt andre årsaker enn det alene)... Nei, jeg tenker ikke først og fremst at jeg har gjort vedren en tjeneste med å sette mine "snørrunger" til verden. Derimot tenker jeg at jeg/vi ønsker en komplett familie med et komplett og innholdsrikt familieliv, der hele familien kan dele opplevelser, gi god lærdom og kunnskap til felles glede og utvikling av noe som skal vare i ikke bare mitt/vårt liv, men også bli til glede, gagn og være med på å holde hjulene igang i et helt samfunn. Vi blir ikke et komplett, utviklende, sunt og blomstrende samfunn og fellesskap uten tilførsel av nytenkende, ung livsskapende rekruttering. Dette liker jeg/vi å være en del av, og kunne oppleve, sammen med våre barn, andres barn, og kommende barn! Derimot, at du går rundt og ikke ønsker barn, fordi DU mener det er det rette sett i forhold til de argumentene du her henviser til, og IKKE fordi du ønsker å leve et liv der du kan konsentrere deg kun om deg selv, overøse deg selv med materialistiske goder, reise verden rundt for å berike deg selv, bruke alle økonomiske gevinstene på deg selv, og leve et helt liv med fokus på hva DU hele veien kan gjøre for at du skal få best mulig uttelling for kun din egen velstand og gevinst, vel, det anser jeg som ren, skjær bullshit! Mine "snørrunger" har utvikla seg til flott ungdom, under full utdanning og klare til å ta fatt på sitt bidrag for et samfunn vi alle håper fortsatt skal være et godt sted for oss ALLE, også du...! DETTE er noen av meg og min kones grunner til at vi ønsket oss barn, og kan du fortelle meg hvor egoismen i vårt valg befinner seg vil jeg gjerne høre det! Så kan jeg ramse opp i det uendelige med flere eksempler på hva som er det egoistiske i at så skremmende mange i dag velger bort barn. Jeg vet jo naturligvis også at jeg her befinner meg i selveste ormebolet for barnehatere, så at jeg i det hele tatt gidder å nevne noe rundt dette er vel antakelig bare bortkasta tid, og ikke minst rimelig off topic (men jeg starta det heller ikke...). Det største problemet med menneskeheten er faktisk blitt at vi har en hjerne som gjør oss i stand til å tenke "rasjonelt og ha fri vilje". Dette har igjen utviklet seg til et virvar av mer eller mindre fornuftige, logiske og kunstige kjøreregler, noe som også gir seg mest utslag i våre såkalte velstående og utvikla deler av verden. Dyr lar seg ikke påvirke av dette, de bare gjør det de kan best og har gjort i millioner av år, nemlig ete og føde avkom. Likevel er stadig flere dyrearter i ferd med å dø ut, og det er ikke pga at de velger å slutte å få avkom, men kanskje heller pga grådigheten til rike velstående egoistiske mennesker som skal ha stadig flere materialistiske goder, reise verden rundt med forurensende fly, kjøre rundt i forurensende biler og berike seg selv med stadig mer av vår jords utarma forekomster av materialer og livsgrunnlag. Gjør, men og tro akkurat hva du vil, men prøv ikke å pådytte meg et egoistisk stempel fordi jeg har satt barn til verden, da har du truffet på feil mann! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #27 Del Skrevet 15. juli 2012 Skal ikke kommentere dette (som egentlig er en avsporing) så veldig mye mer enn bare å meddele at det er med et lite snev av sorg å se en så sneversynt holdning vedrørende det mest naturlige, nedarva og grunnleggende elementet i at menneskeheten faktisk er eksisterende på denne planeten. Ja, jeg vet at planeten er i ferd med å overbefolkes... Ja, jeg vet at det ikke er alle som er glad for å være født (om enn av helt andre årsaker enn det alene)... Nei, jeg tenker ikke først og fremst at jeg har gjort vedren en tjeneste med å sette mine "snørrunger" til verden. Derimot tenker jeg at jeg/vi ønsker en komplett familie med et komplett og innholdsrikt familieliv, der hele familien kan dele opplevelser, gi god lærdom og kunnskap til felles glede og utvikling av noe som skal vare i ikke bare mitt/vårt liv, men også bli til glede, gagn og være med på å holde hjulene igang i et helt samfunn. Vi blir ikke et komplett, utviklende, sunt og blomstrende samfunn og fellesskap uten tilførsel av nytenkende, ung livsskapende rekruttering. Dette liker jeg/vi å være en del av, og kunne oppleve, sammen med våre barn, andres barn, og kommende barn! Derimot, at du går rundt og ikke ønsker barn, fordi DU mener det er det rette sett i forhold til de argumentene du her henviser til, og IKKE fordi du ønsker å leve et liv der du kan konsentrere deg kun om deg selv, overøse deg selv med materialistiske goder, reise verden rundt for å berike deg selv, bruke alle økonomiske gevinstene på deg selv, og leve et helt liv med fokus på hva DU hele veien kan gjøre for at du skal få best mulig uttelling for kun din egen velstand og gevinst, vel, det anser jeg som ren, skjær bullshit! Mine "snørrunger" har utvikla seg til flott ungdom, under full utdanning og klare til å ta fatt på sitt bidrag for et samfunn vi alle håper fortsatt skal være et godt sted for oss ALLE, også du...! DETTE er noen av meg og min kones grunner til at vi ønsket oss barn, og kan du fortelle meg hvor egoismen i vårt valg befinner seg vil jeg gjerne høre det! Så kan jeg ramse opp i det uendelige med flere eksempler på hva som er det egoistiske i at så skremmende mange i dag velger bort barn. Jeg vet jo naturligvis også at jeg her befinner meg i selveste ormebolet for barnehatere, så at jeg i det hele tatt gidder å nevne noe rundt dette er vel antakelig bare bortkasta tid, og ikke minst rimelig off topic (men jeg starta det heller ikke...). Det største problemet med menneskeheten er faktisk blitt at vi har en hjerne som gjør oss i stand til å tenke "rasjonelt og ha fri vilje". Dette har igjen utviklet seg til et virvar av mer eller mindre fornuftige, logiske og kunstige kjøreregler, noe som også gir seg mest utslag i våre såkalte velstående og utvikla deler av verden. Dyr lar seg ikke påvirke av dette, de bare gjør det de kan best og har gjort i millioner av år, nemlig ete og føde avkom. Likevel er stadig flere dyrearter i ferd med å dø ut, og det er ikke pga at de velger å slutte å få avkom, men kanskje heller pga grådigheten til rike velstående egoistiske mennesker som skal ha stadig flere materialistiske goder, reise verden rundt med forurensende fly, kjøre rundt i forurensende biler og berike seg selv med stadig mer av vår jords utarma forekomster av materialer og livsgrunnlag. Gjør, men og tro akkurat hva du vil, men prøv ikke å pådytte meg et egoistisk stempel fordi jeg har satt barn til verden, da har du truffet på feil mann! Åhoi.. jeg dro dette inn i debatten som et tilsvar på at noen kalte barnløse egoistiske. Jeg synes ikke noen av oss skal dra hverandre under én kam, jeg sier at det å få barn er basert på et personlig ønske, og det er en egoistisk handling, men svært så nødvendig. Jeg ser ikke på foreldre som egoistiske personer, det var et syn DU påsto at jeg hadde. I tillegg har du tillagt utrolig mange andre meninger og egenskaper som jeg ikke har nevnt en døyt om. Jeg har ikke sagt at jeg ikke ønsker barn, så det at du drar inn at jeg er en egoistisk grådig materialist må vel kun være et produkt av dine holdninger mot barnløse. Men nå skal ikke jeg synke til ditt generaliserende nivå. Ikke skjønner jeg hvorfor du drar inn ytrydningstrua arter heller, da det ikke bygger opp under et eneste av argumentene dine, annet enn at jeg ser at du har mistet litt av troen på menneskeheten.. Som du sier har verden kommet fremover fordi man har fått barn. Men det er ikke til å stikke under en stol at man tidligere var avhengig av barna for å overleve selv (arbeidskraft), og at man da levde som en familie mye lenger enn idag. Det var også egoistiske grunner, selv om de er ulike de grunnene man har idag. Man er ikke avhengig av å få barn idag i like stor grad, derfor er det HELT OK å ikke ønske å ha hverken egne eller andres barn i sin egen kjernefamilie. Du har sikkert flotte grunner til hvorfor du fikk barn, og ingen ser vel ned på deg og din familie for det. Poenget mitt er at ingen kan påstå at det er totalt uegennyttig å sette barn til verden. Dessuten synes jeg at vår logiske og vellutvikla hjerne i noen tilfeller fungeter utmerket mtp frivillig barnløshet. Hvis ALLE hadde fått flere barn hver (noe det virker som du mener alle burde), så hadde verden gått under veldig mye fortere. Det vil med andre ord si at du og dine etterkommere nyter godt at andre frastår fra å få barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #28 Del Skrevet 15. juli 2012 Kort og godt, hun innledet med overskriften "Barn fra tidligere forhold, ball and chain om foten", og utbroderte videre innholdet i sitt innlegg på en måte som klart ga inntrykk av at det var barnet som var problemet, riktignok med en liten sveip innom eks og bla bla bla... Naivt kan det også være å som deg tolke det dithen at det var hans eks som ga støtet for hennes beskrivelse i hovedinnlegget. Såvidt jeg leste var eksen med i en bisetning vedr. det å planlegge ferier osv. Det kan jeg heller ikke se er blant ting man ikke bør forvente i et slikt forhold. Eksen har også krav på både ferier og omgang med sitt barn, og dette MÅ i alle slike forhold diskuteres, planlegges og tilrettelegges. Jeg/vi gjør det selv i mitt eget ekteskap (der det også har kommet en stemor inn i bildet), uten noe problem what so ever. Vi har heller ikke annet utgangspunkt enn TS i denne tråden, verken ekser, fyren eller "ungen" hun forlot har uttalt seg, altså må man svare og tolke ut fra kun hennes utsagn. Videre påstår du at han hadde et større ansvar ifht å innlede dette forholdet enn henne, altså skulle HAN vurdere hennes kvalitetsnivå på å bli en god stemor for sitt barn, FØR han tok henne i hus? HÆ? Du skrev da vitterlig selv at grunnen til at hun dro sikkert var at hun ikke visste hvordan hun ville takle stemorsrollen, og måtte finne ut av dette etterhvert?? Stakkars... Hvordan skal en mann greie å vurdere dette på forhånd da, og attpåtil bli pådytta ansvar og skyld når det så viser seg at han har fått et egoistisk, barnefiendtlig beist i hus? Nå selvmotsier du deg selv så til de grader at det nesten begynner å bli morsomt. Håper du ser det selv, og skjerper deg en smule før du evt. svarer Nei, jeg har ikke tenkt å "skjerpe" meg for å unngå hersketeknikker fra sånne som deg. Du sier at dere ikke hadde noe annet utgangspunkt i deres ekteskap, så før du beskylder andre for å tolke innlegg, så kan du jo ta en titt på deg selv. Alle situasjoner er forskjellige, og dere har kanskje ikke hatt en vanskelig eks å hanskes med. Å planlegge ferier og samvær i forhold til eks partner går helt fint det, helt til man legger til en vanskelig eks i ligningen. Det utgjør faktisk en ganske stor forskjell. Og ja, når man er forelder så HAR man faktisk ansvar for å vurdere hvem man ønsker å eksponere barna for og ikke. Jeg påstår ikke på noe vis at det er lett eller at man alltid greier å vurdere riktig men ansvaret er der likefullt. Hvem andre mener du skal ta dette ansvaret hvis forelderen selv ikke kan ta det? Anonym poster: 40d35c300ab406ca768a922312ff4b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 15. juli 2012 #29 Del Skrevet 15. juli 2012 Her ser vi grunnen til at barnløse er ubrukelige som partnere. Egoistgenet er for stort. Cluet er vel at man, uavhengig av om man har barn eller ikke, bør være bevisst på hva man ønsker.. før man stuper inn i et forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2012 #30 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg skjønner godt hvor TS vil, og jeg er selv mamma og singel. Før jeg fikk barn ville jeg ikke ha forhold der han hadde barn fra før, uansett. Nettopp pga alt barnet fører med seg. Og barnet er helt uskyldig, og bør ikke måtte ende opp i en situasjon der det kan føle seg uønsket. Nå derimot, så er det nesten uaktuelt å finne ny mann uten barn. Jeg trenger en som vet hvordan situasjonen er med barn med tidligere partner, og en som har forståelse for at man ikke er 100% nummer 1 for hverandre. Jeg hadde et kort forhold med en mann uten barn, og det avsluttet jeg selv. Det så ut som (selv om jeg ikke vet helt sikkert) at han begynte å slite litt med det at jeg ikke bare kunne dra ut en fredag, og at det ikke alltid passet å komme på besøk. Så før han møtte barna, og før det ble mer seriøst, så valgte jeg å avslutte det. Mulig det var feil, men heller det enn å slite om et halvt år, med en som tenker på samme måte som TS: Anonym poster: de98c468ccccf448e1bac6b498c61766 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2012 #31 Del Skrevet 15. juli 2012 Ofte lurer jeg virkelig på hva slags type mennesker dette forumet består av, og har mang en gang konkludert med, og avfunnet meg med at man her har med å gjøre en høyst spesiell (og ja, SÆR) del av Norges (i hovedsak kvinnelige) befolkning. Unnskyld meg, men det virker som om dette forumet er som en magnet på sære, barnefiendtlige sex and the city-new-agere som kun tenker på seg selv og sitt, og ynder å forbanne, se ned på, og spre sine samstemte ytringer så snart det dukker opp et tema som omhandler noe så uselvisk, A4, kjedelig og uoverfladisk som familieliv med barn. Altså, samtlige som har svart i denne tråden er dønn enig med, og viser sin ytterste forståelse for TS og hennes valg, samt begrunnelsene til hennes valg i denne saken, betingelsesløst! Jammen, jammen, er ikke dette noe som bare er et opplest og vedtatt faktum i dagens samfunn, og som stadig øker, at valgene vedr. kjæreste/samboer (uten bagasje) blir stadig smalere, i tråd med samlivsbrudd, mine og dine barn, nye bekjentskaper, ekser på kryss og tvers osv osv osv i det uendelige? Hvorfor i herrens navn innlede noe som helst med et slikt håpløst kjæresteemne da, når man er fullt klar over hva som følger med på lasset, og samtidig vet at man ikke fordrar det? TS visste da hva hun gikk til, hva? Hvorfor tre inn i noe som innebærer ansvar for en "unge", når man jo så til de grader hater og ønsker alt som har med forstyrrende ungestyr en viss plass? Sorry me om dette oppleves generaliserende og ufortjent, men det er da altså ment på grunnlag av noe jeg finner fullstendig tullete og unødvendig, og som enkelt kunne vært unngått. Det virker nesten her som at det er synd på TS for at hun måtte "lide seg gjennom dette". Niks, den det er synd på er faktisk barnet, som trodde det hadde fått en god og omsorgsfull mamma, men som bare viste seg å være det stikk motsatte, og som rømte fordi det ble for forstyrrende for henne stakkar. Begynn for pokker å vis deres ærlige jeg før dere roter dere inn i nye forhold, og er ikke grunnlaget (altså null barn, stor egofaktor, overfladisme ++) tilstede, så hold dere vekk og finn heller en som aldri har tanker om familieliv, Volvo og bikkje! Godt å se at det finnes voksne mennesker på dette forumet også. Helt enig i det du skriver, blir mildt sagt irritert og skuffet over å se hvor mange overfladiske, egosentriske mennesker som finnes rundt om. Håper disse typene aldri får barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå