Gå til innhold

Planlegger du dagene på forh,blir det slik du har planlagt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Inspirert av tråden om tidsklemmen her inne tenkte jeg å høre litt om hvorvidt dere planlegger dagene og rekker over det dere hadde tenkt-eller rekker ikke tiden til?

Jeg er selv småbarnsmor og merker helt klart at tiden ikke alltid strekker til, kan være frustrerende! Men rekker ofte over såpass likevel, at jeg må si meg fornøyd. Er jo begrenset hvor mange timer en dag har, og ikke minst når man jobber til kl 4...

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planlegger ingen ting. Enten går jeg innom butikken på vei hjem, eller så gjør jeg det ikke. Så enten blir det middag den dagen, eller så gjør det det ikke.

Ok - ungene mine er store - de sulter ikke ihjel ved siden av komfyren.

Og da de var små var jeg hjemme....

så egentlig har jeg ikke noe i denne debatten å gjøre *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Planlegger i massevis. Men det blir alltid annerledes.

Vi har ikke barn da, så det blit nok enda mer "rot" senere, men jeg er vant til å planlegge, og endre planer.

"naive meg" planlegger dagen på jobb også. Selv om jeg VET at det dukker opp mange saker i løpet av dagen som gjør at jeg bare må legge alt annet til siden.

Har lagt planer for i morgen også, hva jeg skal gjøre FØR klokka er ti, på jobb altså. En god del av det forutsetter også andre menneskers innsats, spesielt ei. Hva om hun er borte, eller opptatt? Meget mulig. Hva om jeg får en masse annet jeg MÅ gjøre? Meget mulig. Men jeg fikk ikke gjort det i ettermiddag fordi hun gikk tidelig.

Planlegging: de har jeg drevet med siden barneskolen.

Gjennomføring: Har jeg vel enda ikke klart.

Men jeg synes det går fint likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger sånne små ting jeg skal gjøre, men det blir som oftest noe utav det. Idag skulle jeg bestille bøker, lese litt om 2. verdenskrig, men her sitter jeg.. Og veldig trøtt :roll:

Imorgen skal jeg bestille bøker og lese litt om genetikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg har alltid (!) en mental plan for dagen, dvs at jeg har tenkt ut hva jeg bør gjøre. (blir derfor litt satt ut hvis noe uforutset skjer :oops: ). I perioder med masse stress og mye jeg skal rekke over, lager jeg lister, enten for den dagen, eller for en hel uke/periode. Dermed risikerer jeg ikke å glemme noe i alt stresset, og jeg får strukturert arbeidet. (dette høres sikkert nerdete ut, men det fungerer for meg!) :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine
Jeg har alltid (!) en mental plan for dagen, dvs at jeg har tenkt ut hva jeg bør gjøre. (blir derfor litt satt ut hvis noe uforutset skjer ).

Jeg er heldig: Jeg har også alltid mentale planer, men blir ikke satt ut når de må endres. Jeg endrer dem tross alt sikkert 15 ganger allerede før lunsj :)

(Og, "planen for livet mitt", DEN har jeg revidert noen ganger ja...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er avhengig av faste planer, ellers ville jeg havnet på asyl.....

Men jeg kan fint endre planene mine underveis, bare ikke andre endrer sine..... :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke sette for høye krav til hva jeg skal gjøre. Det går mye tid vekk til barnas fritidsaktiviteter. Jeg skulle gjerne gjort mer enn jeg får tid til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Jeg er avhengig av faste planer, ellers ville jeg havnet på asyl.....

Men jeg kan fint endre planene mine underveis, bare ikke andre endrer sine..... :tunge1:

Ja, sånn er det med meg og. Jeg kan godt endre plan, men det jeg blir satt ut av er hvis andre "griper inn" i min plan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg planlegger alt for mye, og rekker desverre ikke over alt. Har jeg fri en dag over planlegger jeg dagen, og rekker selvfølgelig ikke alt og får dårlig samvittighet :cry: Kunne ønske jeg bare kunne lagt meg på sofaen og sett på film eller lest en bok... og kjeda meg litt.

DETTE SKAL JEG JOBBE MED :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg planlegger alt for mye, og rekker desverre ikke over alt. Har jeg fri en dag over planlegger jeg dagen, og rekker selvfølgelig ikke alt og får dårlig samvittighet :cry:  Kunne ønske jeg bare kunne lagt meg på sofaen og sett på film eller lest en bok... og kjeda meg litt.  

DETTE SKAL JEG JOBBE MED :-)

Ups jeg var visst logget av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg er et lite spontant menneske.

Ting som skal skje i neste uke er planlagt i detalj. Kan få hetta av at planer forandres. Så jeg er motsatt av dere... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicoline

Jeg planlegger alltid dagene mine.

Planene jeg legger for privatlivet klarer jeg så og si alltid å gjennomføre - det dreier seg om saker som, middag, klesvask, husvask, turer, ting som skal gjøres med/for ungene. Planer jeg legger for arbeidsdagen min på jobb klarer jeg sjeldent å gjennomføre. Der er dagene mye mer uforutsigbare - en telefon eller en kundehenvendelse er nok til å velte hele planen - derfor har jeg begynt å skrive lister om hva som skal gjøres på jobb - så stryker jeg ut etterhvert som de forskjellige ting blir unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...